Windows 8 har releasedatum

Robot
Windows 8 har releasedatum

Uppgiften om att världen blir lite rutigare i slutet av oktober stämmer – Windows 8 släpps den...

#microsoft


Medlem
Windows 8 har releasedatum

Varför laga något som inte är trasigt?

Medlem

Varför förstöra något som är helt?

Skrivbordet finns visst kvar, bara att trycka på Windowsknappen på tangentbordet, samt så finns det en "app" som tar dig till tangentbordet, skrivbordet fungerar likadant, fast utan startknappen.

Skrivet av rewoX:

Varför förstöra något som är helt?

Windows 8, fungerar alldeles utmärkt! Om du inte gillar det, behåll Windows 7, svårare än så är det inte

Skrivet av Hjelmern:

Varför laga något som inte är trasigt?

För att man vill ha ett modernt operativsystem som fungerar på läsplattor och i telefoner

Medlem

Skit, det betyder alltså att jag måste installera om GW2 och LotRO efter att de kommit ut, istället för att installera om windows nu och fixa installationerna av spelen sedan.

Aja, I-landsproblem.

// edit

Skrivet av Hjelmern:

Varför laga något som inte är trasigt?

Skrivet av rewoX:

Varför förstöra något som är helt?

Varför inte förändra något för att göra det ännu bättre?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

OML
Medlem
Skrivet av Hjelmern:

Varför laga något som inte är trasigt?

Skrivet av rewoX:

Varför förstöra något som är helt?

OOO jag kan också en!

Varför ändra ett vinnande koncept?!

Den du!

Redaktör
Skrivet av Hjelmern:

Varför laga något som inte är trasigt?

Skrivet av rewoX:

Varför förstöra något som är helt?

MS-DOS och Windows 98 funkade förträffligt en gång i tiden.


signatur
Medlem

så länge WIN7 funkar.. till program och spel, kommer jag använda det! ser ut som WIN8 är anpassade till en handdatorn! Sorry inget för mig just nu!


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Medlem

Jag tror nog att jag behåller Windows 7 så länge det går. Avskyr pekskärmsanpassade saker samt att det ser hur rörigt som helst ut.

Medlem

Ser bedrövligt ut! Precis som när dom gjorde om xbox live, så jävla osmidigt och fult.


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Hjelmern:

Varför laga något som inte är trasigt?

Skrivet av rewoX:

Varför förstöra något som är helt?

MS-DOS och Windows 98 funkade förträffligt en gång i tiden.

W98 fungerade förträffligt?

Det enda jag minns var att det krascha, ofta.

Medlem

Meh, det känns långt ifrån som att gå från Windows Vista till Windows 7. Tror jag hoppar. Väntar isåfall på nästa generation. Har kört Ms-dos (olika versioner), windows 3.11, 95, 98, 98SE, XP, Vista och nu 7. Windows 8 känns ungefär lika nödvändig som ME.. Men som vanligt kommer det väl säkert nåt som kräver windows 8 så man blir "tvungen" att uppgradera ändå.

KoP
Medlem
Skrivet av Magroth:

Ser bedrövligt ut! Precis som när dom gjorde om xbox live, så jävla osmidigt och fult.

Skulle du gå tillbaks till gamla dashen idag så skulle du upptäcka hur enormt seeeeeeeeeeeeeg den faktiskt var.

Medlem
Skrivet av Hjelmern:

Varför laga något som inte är trasigt?

If it ain't broke, improve it.

Kommer inte uppgradera innan MS börjar med "vi ska inte släppa DirectX Y till Win7".


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Ingen specielt med Win8 egentligen, den stora skillnaden är att startsidan ersätter fliken som öppnas när du trycker på start knappen, du har fortfarande skrivbordet, och där startknappen var förut, där finns en flik som tar dig till start sidan istället.

Medlem

Varför inte bara släppa typ windows 7.1 eller liknande? piffa upp allt på operativsystemet, w7 är hur bra som helst.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Hjelmern:

Varför laga något som inte är trasigt?

Skrivet av rewoX:

Varför förstöra något som är helt?

MS-DOS och Windows 98 funkade förträffligt en gång i tiden.

Ah, DOS, the glory days!


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Hjelmern:

Varför laga något som inte är trasigt?

Skrivet av rewoX:

Varför förstöra något som är helt?

MS-DOS och Windows 98 funkade förträffligt en gång i tiden.

Win98 var skräp, med mycket ostabilitetsproblem.

Win8 skippas p.g.a. Metro för min del.

Inaktiv

De försöker bara locka folk till att köra Windows på andra plattformar, men Android fungerar utmärkt på dem. Jag väntar på Win9.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Magroth:

Ser bedrövligt ut! Precis som när dom gjorde om xbox live, så jävla osmidigt och fult.

Skulle du gå tillbaks till gamla dashen idag så skulle du upptäcka hur enormt seeeeeeeeeeeeeg den faktiskt var.

Skrivet av KoP:
Skrivet av Magroth:

Ser bedrövligt ut! Precis som när dom gjorde om xbox live, så jävla osmidigt och fult.

Skulle du gå tillbaks till gamla dashen idag så skulle du upptäcka hur enormt seeeeeeeeeeeeeg den faktiskt var.

Det må så vara, men jag navigerar den gamla mkt snabbare ändå, för den nya är bara så förvirrade för mig.


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Om jag förstår folkopinionen rätt, är det OK att uppgradera hårdvara som redan funkar väldigt bra, men många tycker det är fel att uppgradera mjukvara som ska fungera bättre.

Är det en viss aversion mot Microsoft som lyser genom?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

visst är windows 8 bra men... neeeee.. windows 7 är bättre

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Om jag förstår folkopinionen rätt, är det OK att uppgradera hårdvara som redan funkar väldigt bra, men många tycker det är fel att uppgradera mjukvara som ska fungera bättre.

Är det en viss aversion mot Microsoft som lyser genom?

Zing! Tycker att det är bra att de provar nya marker, det vore tråkigt om de höll kvar samma gamla tänk hela tiden.

Medlem

Något jag saknade ifrån Windows 95 och 98 var den enormt snabba tiden att stänga av datorn, ingen SSD behövdes då inte, 3 sec efter att du tröck på stänga av så stod det en fin härlig text "du kan stänga av datorn"

What happend to you Windows, i used to think you were cool.

Medlem

Detta blir säkert helt ok.. Kommer nog prova men, det brukar vara varannan som är bra och 7an var riktigt bra så...


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Något jag saknade ifrån Windows 95 och 98 var den enormt snabba tiden att stänga av datorn, ingen SSD behövdes då inte, 3 sec efter att du tröck på stänga av så stod det en fin härlig text "du kan stänga av datorn"

What happend to you Windows, i used to think you were cool.

Tja, tekniken i själva operativet har blivit mycket bättre, och krävande.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av walter_iego:

Om jag förstår folkopinionen rätt, är det OK att uppgradera hårdvara som redan funkar väldigt bra, men många tycker det är fel att uppgradera mjukvara som ska fungera bättre.

Är det en viss aversion mot Microsoft som lyser genom?

Zing! Tycker att det är bra att de provar nya marker, det vore tråkigt om de höll kvar samma gamla tänk hela tiden.

Jag gissar att det är användargränssnittet som de flesta är skeptiska till och inte en ren prestandaökning.
Liknelsen med hårdvara begränsar sig till prestanda och inte användargränssnitt som kräver att användaren lär sig ett nytt sätt att arbeta.

Hur många säger "hurra!" när de ser att fjärrkontrollen till den nya TV'n är annorlunda jämfört med den gamla?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Skrivet av Hjelmern:

Varför laga något som inte är trasigt?

Windos 8 är inte trasigt. Det är nytt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Tpiom:

De försöker bara locka folk till att köra Windows på andra plattformar, men Android fungerar utmärkt på dem. Jag väntar på Win9.

Efter att ha läst en del förhandstittar börjar jag mer och mer tro att Windows 8 blir ett "mellanstegs-OS" liksom Vista var en gång i tiden. Inget man kommer att rusa efter vid releasen direkt, men säkert värt att pröva när Microsoft har botat de oundvikliga barnsjukdomarna som alltid medföljer i nya operativsystem.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Svenskalkoholkultur:

Skrivbordet finns visst kvar, bara att trycka på Windowsknappen på tangentbordet, samt så finns det en "app" som tar dig till tangentbordet, skrivbordet fungerar likadant, fast utan startknappen.

Do you think im crazy ! en "app" en "APP"!!!

Nej, jag kommer inte att använda detta Xbox+Windows djävulskapet. Windows 8 för mig är som Xbox Dashboard på en PC. Jag mår inte riktigt bra av denna blandning...

Skriv svar