Matig film från nästa Army of Two
Se den elva minuter långa utvecklargenomgången från Gamescom i FZ Play.
#army-of-two-the-devils-cartel, #dice
Oj, hårda ord. Varför skulle inte Frostbite passa i Army of Two?
"Frostbite 2" ser riktigt bra ut, men "problemet" är att det kanske ser ut för mycket som Battlefield 3?
Oj, hårda ord. Varför skulle inte Frostbite passa i Army of Two?
De handlar inte om att va hård.. det är fakta! :'(
vad för fakta? såg väl helt ok ut. Så länge det blir ett bra spel så behöver det inte vara snyggast.
Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942
Oj, hårda ord. Varför skulle inte Frostbite passa i Army of Two?
De handlar inte om att va hård.. det är fakta! :'(
vad för fakta? såg väl helt ok ut. Så länge det blir ett bra spel så behöver det inte vara snyggast.
Precis det handlar inte om hur pass väldesignade spelen är eller inte, men att EA väljer att (ska sluta svära på forumet) samma spelmotor i alla sina nya speltitlar känns lite frustrerande, de finns liksom inge nytänk inom ramen för deras monopol, det är sorgligt att se!
Alla spel som görs med frostbite 2 blir så färglösa.
Men dom förstörbara miljöerna ser riktigt bra ut iaf.
40th day hade ju skarpa färger och var ganska färglatt.
Lite synd att ingen verkar kunna få fram det med frostbite 2.
har inget med motorn att göra, om det är få färger i ett spel så är det ett medvetet val av utvecklarna.
God is dead
"Frostbite 2" ser riktigt bra ut, men "problemet" är att det kanske ser ut för mycket som Battlefield 3?
Nu får du bestämma dig, kan det se eller kanske?
Du missar poängen Siken.
Alla spel som görs med frostbite 2 blir så färglösa.
Men dom förstörbara miljöerna ser riktigt bra ut iaf.
40th day hade ju skarpa färger och var ganska färglatt.
Lite synd att ingen verkar kunna få fram det med frostbite 2.
Det är klart man kan, men om du tittar ut genom fönstret ser du att alla fäljer är lite dova, det är en sorts "realism" man försöker att återskapa. Om det blir för färglatt förlorar det lite av sin "edge".
Oj, hårda ord. Varför skulle inte Frostbite passa i Army of Two?
De handlar inte om att va hård.. det är fakta! :'(
vad för fakta? såg väl helt ok ut. Så länge det blir ett bra spel så behöver det inte vara snyggast.
Precis det handlar inte om hur pass väldesignade spelen är eller inte, men att EA väljer att (ska sluta svära på forumet) samma spelmotor i alla sina nya speltitlar känns lite frustrerande, de finns liksom inge nytänk inom ramen för deras monopol, det är sorgligt att se!
Men det är väl inget konstigt om en motor är bra. Se bara hur många spel det finns som använder source, quake engine, unreal engine etc. Man måste väl inte uppfinna hjulet varje gång man gör ett nytt spel. Det kostar en del också.
Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942
"Det kostar en del också."
Ja, med det blir vi i slutändan som betalar för spelen oavsett.
jo, men jag menade att mindre utvecklare kanske inte har möjligheten att skapa allt från grunden. Inte stora heller för den delen. Åtminstonde inte varje gång ett nytt spel ska göras. Jag jobbar på ett företag som utvecklar egna tjänster och produkter och det är samma sak här, det går inte att göra allt från grunden varje gång.
Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942
Alla spel som görs med frostbite 2 blir så färglösa.
Men dom förstörbara miljöerna ser riktigt bra ut iaf.
40th day hade ju skarpa färger och var ganska färglatt.
Lite synd att ingen verkar kunna få fram det med frostbite 2.
Det är klart man kan, men om du tittar ut genom fönstret ser du att alla fäljer är lite dova, det är en sorts "realism" man försöker att återskapa. Om det blir för färglatt förlorar det lite av sin "edge".
Precis! bättre med realistiska färger. Var det inte Gothic 3 eller 4 som hade gladare färger i usa och "normala" här? de gillar starka färger i staterna
Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942
Sorgligt att se hur EA väljer att våldta en så perfekt spelmotor! Varför kan inte DICE avsäga sig helt från sin titel som knähund och skita i EA fullständigt?
Du tycker alltså det är negativt att dom använder en bra spelmotor? Frågan är ju vad Dice, eller någon annan för den delen, förlorar på att deras motor används flitigt?
"Det kostar en del också."
Ja, med det blir vi i slutändan som betalar för spelen oavsett.
jo, men jag menade att mindre utvecklare kanske inte har möjligheten att skapa allt från grunden. Inte stora heller för den delen. Åtminstonde inte varje gång ett nytt spel ska göras. Jag jobbar på ett företag som utvecklar egna tjänster och produkter och det är samma sak här, det går inte att göra allt från grunden varje gång.
Japp. Jag tycker det är skitbra att det finns bra motorer som mindre studior kan använda för att förverkliga sina ofta lite mer säregna idéer med, (kanske inte nödvändigtvis Army of Two, men i allmänhet). Jag ser fortfarande inget negativt med att en bra motor används flitigt...
"Frostbite 2" ser riktigt bra ut, men "problemet" är att det kanse ser ut för mycket som Battlefield 3?
Nu får du bestämma dig, kan det se eller kanske?
Du missar poängen Siken.
Nej nej, du missade K.
Det fixade jag i originalposten.
Alla spel som görs med frostbite 2 blir så färglösa.
Men dom förstörbara miljöerna ser riktigt bra ut iaf.
40th day hade ju skarpa färger och var ganska färglatt.
Lite synd att ingen verkar kunna få fram det med frostbite 2.
Det är klart man kan, men om du tittar ut genom fönstret ser du att alla fäljer är lite dova, det är en sorts "realism" man försöker att återskapa. Om det blir för färglatt förlorar det lite av sin "edge".
inte fan ser jag gråbrunt när jag kollar ut iaf.
Alla spel som görs med frostbite 2 blir så färglösa.
Men dom förstörbara miljöerna ser riktigt bra ut iaf.
40th day hade ju skarpa färger och var ganska färglatt.
Lite synd att ingen verkar kunna få fram det med frostbite 2.
Det är klart man kan, men om du tittar ut genom fönstret ser du att alla fäljer är lite dova, det är en sorts "realism" man försöker att återskapa. Om det blir för färglatt förlorar det lite av sin "edge".
inte fan ser jag gråbrunt när jag kollar ut iaf.
Välkommen till åkerjorden i Skåne