Matig film från nästa Army of Two

Robot
Matig film från nästa Army of Two

Se den elva minuter långa utvecklargenomgången från Gamescom i FZ Play.

#army-of-two-the-devils-cartel, #dice


Inaktiv
Matig film från nästa Army of Two

Sorgligt att se hur EA väljer att våldta en så perfekt spelmotor! Varför kan inte DICE avsäga sig helt från sin titel som knähund och skita i EA fullständigt?

Skägg.
10 Chambers

Oj, hårda ord. Varför skulle inte Frostbite passa i Army of Two?


signatur
Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Oj, hårda ord. Varför skulle inte Frostbite passa i Army of Two?

De handlar inte om att va hård.. det är fakta! :'(

Medlem

bara jag som tycker spelmotorn i bad company två var bättre än den som är i BF 3 ?

"Frostbite 2" ser riktigt bra ut, men "problemet" är att det kanske ser ut för mycket som Battlefield 3?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av GuldlocK:

bara jag som tycker spelmotorn i bad company två var bättre än den som är i BF 3 ?

Jag håller med dig, dessutom var motorn i Bad Company 1 i många fall bättre än Bad Company 2.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

"Frostbite 2" ser riktigt bra ut, men "problemet" är att det kanse ser ut för mycket som Battlefield 3?

Nu får du bestämma dig, kan det se eller kanske?

Medlem
Skrivet av RzrTrek:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Oj, hårda ord. Varför skulle inte Frostbite passa i Army of Two?

De handlar inte om att va hård.. det är fakta! :'(

vad för fakta? såg väl helt ok ut. Så länge det blir ett bra spel så behöver det inte vara snyggast.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv
Skrivet av Propy:
Skrivet av RzrTrek:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Oj, hårda ord. Varför skulle inte Frostbite passa i Army of Two?

De handlar inte om att va hård.. det är fakta! :'(

vad för fakta? såg väl helt ok ut. Så länge det blir ett bra spel så behöver det inte vara snyggast.

Precis det handlar inte om hur pass väldesignade spelen är eller inte, men att EA väljer att (ska sluta svära på forumet) samma spelmotor i alla sina nya speltitlar känns lite frustrerande, de finns liksom inge nytänk inom ramen för deras monopol, det är sorgligt att se!

Medlem

Alla spel som görs med frostbite 2 blir så färglösa.
Men dom förstörbara miljöerna ser riktigt bra ut iaf.

40th day hade ju skarpa färger och var ganska färglatt.
Lite synd att ingen verkar kunna få fram det med frostbite 2.

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Alla spel som görs med frostbite 2 blir så färglösa.
Men dom förstörbara miljöerna ser riktigt bra ut iaf.

40th day hade ju skarpa färger och var ganska färglatt.
Lite synd att ingen verkar kunna få fram det med frostbite 2.

har inget med motorn att göra, om det är få färger i ett spel så är det ett medvetet val av utvecklarna.


signatur

God is dead

Skrivet av Siken:
Skrivet av walter_iego:

"Frostbite 2" ser riktigt bra ut, men "problemet" är att det kanske ser ut för mycket som Battlefield 3?

Nu får du bestämma dig, kan det se eller kanske?

Du missar poängen Siken.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av tuckdragon:

Alla spel som görs med frostbite 2 blir så färglösa.
Men dom förstörbara miljöerna ser riktigt bra ut iaf.

40th day hade ju skarpa färger och var ganska färglatt.
Lite synd att ingen verkar kunna få fram det med frostbite 2.

Det är klart man kan, men om du tittar ut genom fönstret ser du att alla fäljer är lite dova, det är en sorts "realism" man försöker att återskapa. Om det blir för färglatt förlorar det lite av sin "edge".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av RzrTrek:
Skrivet av Propy:
Skrivet av RzrTrek:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Oj, hårda ord. Varför skulle inte Frostbite passa i Army of Two?

De handlar inte om att va hård.. det är fakta! :'(

vad för fakta? såg väl helt ok ut. Så länge det blir ett bra spel så behöver det inte vara snyggast.

Precis det handlar inte om hur pass väldesignade spelen är eller inte, men att EA väljer att (ska sluta svära på forumet) samma spelmotor i alla sina nya speltitlar känns lite frustrerande, de finns liksom inge nytänk inom ramen för deras monopol, det är sorgligt att se!

Men det är väl inget konstigt om en motor är bra. Se bara hur många spel det finns som använder source, quake engine, unreal engine etc. Man måste väl inte uppfinna hjulet varje gång man gör ett nytt spel. Det kostar en del också.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv

"Det kostar en del också."
Ja, med det blir vi i slutändan som betalar för spelen oavsett.

Medlem
Skrivet av RzrTrek:

"Det kostar en del också."
Ja, med det blir vi i slutändan som betalar för spelen oavsett.

jo, men jag menade att mindre utvecklare kanske inte har möjligheten att skapa allt från grunden. Inte stora heller för den delen. Åtminstonde inte varje gång ett nytt spel ska göras. Jag jobbar på ett företag som utvecklar egna tjänster och produkter och det är samma sak här, det går inte att göra allt från grunden varje gång.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Är lite trött på både PS3 och 360. Vill se ett Army of Two på nästa generations konsoler. Börjar bli allt för stort gap mellan PC och dagens konsoler.

Titta bara på ett BF3 som körs i Ultra mot Ps3/360, ögonen blöder.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av tuckdragon:

Alla spel som görs med frostbite 2 blir så färglösa.
Men dom förstörbara miljöerna ser riktigt bra ut iaf.

40th day hade ju skarpa färger och var ganska färglatt.
Lite synd att ingen verkar kunna få fram det med frostbite 2.

Det är klart man kan, men om du tittar ut genom fönstret ser du att alla fäljer är lite dova, det är en sorts "realism" man försöker att återskapa. Om det blir för färglatt förlorar det lite av sin "edge".

Precis! bättre med realistiska färger. Var det inte Gothic 3 eller 4 som hade gladare färger i usa och "normala" här? de gillar starka färger i staterna


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Sorgligt att se hur EA väljer att våldta en så perfekt spelmotor! Varför kan inte DICE avsäga sig helt från sin titel som knähund och skita i EA fullständigt?

Du tycker alltså det är negativt att dom använder en bra spelmotor? Frågan är ju vad Dice, eller någon annan för den delen, förlorar på att deras motor används flitigt?

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av RzrTrek:

"Det kostar en del också."
Ja, med det blir vi i slutändan som betalar för spelen oavsett.

jo, men jag menade att mindre utvecklare kanske inte har möjligheten att skapa allt från grunden. Inte stora heller för den delen. Åtminstonde inte varje gång ett nytt spel ska göras. Jag jobbar på ett företag som utvecklar egna tjänster och produkter och det är samma sak här, det går inte att göra allt från grunden varje gång.

Japp. Jag tycker det är skitbra att det finns bra motorer som mindre studior kan använda för att förverkliga sina ofta lite mer säregna idéer med, (kanske inte nödvändigtvis Army of Two, men i allmänhet). Jag ser fortfarande inget negativt med att en bra motor används flitigt...

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Siken:
Skrivet av walter_iego:

"Frostbite 2" ser riktigt bra ut, men "problemet" är att det kanse ser ut för mycket som Battlefield 3?

Nu får du bestämma dig, kan det se eller kanske?

Du missar poängen Siken.

Nej nej, du missade K.

Skrivet av Siken:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Siken:
Skrivet av walter_iego:

"Frostbite 2" ser riktigt bra ut, men "problemet" är att det kanse ser ut för mycket som Battlefield 3?

Nu får du bestämma dig, kan det se eller kanske?

Du missar poängen Siken.

Nej nej, du missade K.

Det fixade jag i originalposten.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av tuckdragon:

Alla spel som görs med frostbite 2 blir så färglösa.
Men dom förstörbara miljöerna ser riktigt bra ut iaf.

40th day hade ju skarpa färger och var ganska färglatt.
Lite synd att ingen verkar kunna få fram det med frostbite 2.

Det är klart man kan, men om du tittar ut genom fönstret ser du att alla fäljer är lite dova, det är en sorts "realism" man försöker att återskapa. Om det blir för färglatt förlorar det lite av sin "edge".

inte fan ser jag gråbrunt när jag kollar ut iaf.

Skrivet av tuckdragon:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av tuckdragon:

Alla spel som görs med frostbite 2 blir så färglösa.
Men dom förstörbara miljöerna ser riktigt bra ut iaf.

40th day hade ju skarpa färger och var ganska färglatt.
Lite synd att ingen verkar kunna få fram det med frostbite 2.

Det är klart man kan, men om du tittar ut genom fönstret ser du att alla fäljer är lite dova, det är en sorts "realism" man försöker att återskapa. Om det blir för färglatt förlorar det lite av sin "edge".

inte fan ser jag gråbrunt när jag kollar ut iaf.

Välkommen till åkerjorden i Skåne


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

"Frostbite 2" ser riktigt bra ut, men "problemet" är att det kanske ser ut för mycket som Battlefield 3?

Exakt.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Det ser ju förjävla tråkigt ut.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Mitt iq sänks 400%

Medlem
Skrivet av GuldlocK:

bara jag som tycker spelmotorn i bad company två var bättre än den som är i BF 3 ?

Vafasiken, visst håller jag med. I alla fall i kampanjen som var en riktig kampanj till skillnad från BF3.


signatur

Det var detta...

Medlem

Denna spelserie är högst medioker, finns betydligt bättre co-op spel jag hellre spelar.

12
Skriv svar