Robot
Hawken

Tidernas snyggaste mech-spel heter Hawken, men hur känns det egentligen att ratta 20 ton tunga robotar? FZ har testat ett spel som lovar mycket för framtiden.

#adhesive-games, #hawken, #beneath-a-steel-sky, #quake


Hawken

Såg hyffsat nice ut

Medlem

Har det bara ett tekniskt in-game djup så ser det fantastiskt ut.

Medlem

Det ser ju snyggt ut o så, men jag gillar inte mechs med anime fysik.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Ett mech spel som vill vara FPS? Nej, då håller jag mig mycket hellre till AC4-5 och For Answer.

Killzone har aldrig tappat någon boll förresten, det är en av de mest omtyckta spelserierna på PS.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Inaktiv

Har haft ögonen på det här spelet länge. Jag tror att det har potential att bli något riktigt bra. Men att höra att det är ett "sladdrigt" fps är ju inge kul. Och jo, Killzone tappade fokus för läääänge sedan. Högst överskattat fps. Hawken har i alla fall ett koncept som tilltalar.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Inaktiv

Jag har väntat på det här spelet ett bra tag nu, jag hoppas det blir lysande. Om inte så är det iaf ballt med mechs.
Oavsett så så är det skönt att se att inte alla nyheter handlar om nästa Call of battlefield.

Medlem

Nu är det ju en beta så det som förvärrar spelet just nu enligt skribenten kan fixas inför en riktig lansering.

Jag har under ett bra tag sett fram emot ett bra fast-paced mech action.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Detta spel påminner mig om nåt liknande spel som fanns till Win95/98 nån som kommer ihåg det man var nå robot där också eller körde som en robot körde just bara en demo av det då vad jag minns så var man då på nå vinter bana.

Inaktiv

haha allt fler av f2p spelutvecklarna börjar fatta att folk hatar pay2win. 10 år efter.

Inaktiv
Skrivet av GurkaN021:

Detta spel påminner mig om nåt liknande spel som fanns till Win95/98 nån som kommer ihåg det man var nå robot där också eller körde som en robot körde just bara en demo av det då vad jag minns så var man då på nå vinter bana.

Hmm... Terra Nova?


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

<3 Heavy Gear 2..

Och MW..

När skall det komma en vettig efterföljare till dessa..?

*sniff*

Medlem

Har inte stört mig märkvärt på animationer i gameplay-filmerna jag sett, men kanske är annorlunda när man verkligen sätter sig ner.

Ser mest fram emot att det ska bli kompatibelt med Oculus Rift så när jag får min i Dec. så kommer man ha iallafall en snygg simulator att testa med.

Inaktiv

"som det är nu hade en Quake-smidig karaktär med RL ägt upp allt"
Jag förstår verkligen inte poängen med att påpeka detta. Är inte hela grejen med att slåss i Mechas att de är just stora feta stålmonster som rör sig långsamt och inte "quake-smidiga"?

Själv har jag ofta tänkt när jag spelat Call of Duty att Predator från AvP som är osynlig och har målsökande vapen skulle äga upp allt.

Skrivet av SToFo:
Skrivet av GurkaN021:

Detta spel påminner mig om nåt liknande spel som fanns till Win95/98 nån som kommer ihåg det man var nå robot där också eller körde som en robot körde just bara en demo av det då vad jag minns så var man då på nå vinter bana.

Hmm... Terra Nova?

Tror att han menar Shogo: Mobile Armor Division

Så jävlar Grymt spel från skaparna av Fear och Blood ^^

Medlem

Nix varken Terra Nova eller Shogo.

Medlem
Skrivet av GurkaN021:

Nix varken Terra Nova eller Shogo.

Inte Heavy Gear (2) heller?

Medlem

Tror nästan att det var Heavy Gear 2 tack iallafall. SPelet ser jäkligt awesome ut.

Medlem
Skrivet av GurkaN021:

Detta spel påminner mig om nåt liknande spel som fanns till Win95/98 nån som kommer ihåg det man var nå robot där också eller körde som en robot körde just bara en demo av det då vad jag minns så var man då på nå vinter bana.

Något utav Mechwarrior-spelen hade en demo där man befann sig på en vinterbana har jag för mig.


signatur

Jaha.

Medlem

Mechwarrior är fortfarande kungen av detta enligt mig...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

för dom som vill ha en lite grymmare upplevelse när dom ska lira detta så är ju denna kontroll ett måste. (MEK-FU)


signatur

God is dead

Medlem

Skulle inte detta komma till dom där glasögonen med. Rift Oculus eller vad det hette. Virtual reality grejer... Kan bara bli delikat.

Medlem
Skrivet av s3ng:

Skulle inte detta komma till dom där glasögonen med. Rift Oculus eller vad det hette. Virtual reality grejer... Kan bara bli delikat.

stämmer mycket bra!


signatur

God is dead

Medlem

Robotech... då skulle jag lirat på stubben.

Medlem

Tråkigt att det var så o-robot-aktigt. Ser ut och känns som vilket FPS-som helst, man har bara bytt ut gubbarna mot robot-skins och satt på nån HUD. Saknar Mechwarrior-feelingen där det verkligen kändes som om det var ett tungt fordon man kontrollerade. Att kunna vrida på tornet på nolltid och dessutom kunna hoppa sådär är för mycket FPS för min robot-smak.

Medlem

Har jag missat något med mechs eller kanske viktmåtten som används? I hawken väger de 20 ton. I Mech Warrior online väger Atlas som är den tyngsta 100 ton. Men en vanlig Leopard 2 stridsvagn väger idag 62 ton.

Är mech generellt byggda i papier-maché?

1
Skriv svar