Robot
NHL 13

NHL 13 är här och överraskningsmätaren dör av arbetsbrist. Vilket betyder att EA Sports icke-överraskar genom att leverera ett magnifikt hockeyspel.

#nhl-12, #nhl-13, #fifa-13

Medlem
NHL 13

Har dom fixat så att man kan spela ett vettigt powerplay med snabba pass? Eller måste man ladda upp för att slå en hård pass?

Minns hur förra årets NHL12 var banbrytande på alla plan, och allt var perfekt, och nu inför NHL13 ser man videos där EA snackar skit om NHL12 och alla brister det hade, och hur NHL13 är det som gäller. Nästa år vid exakt denna tidpunkt kommer vi se videos där EA kommer snacka massa skit om NHL13 och hur dåligt det är, och varför vi måste införskaffa NHL14, sen börjar sagan om igen, och igen. och igen.

Medlem
Skrivet av pelson:

Minns hur förra årets NHL12 var banbrytande på alla plan, och allt var perfekt, och nu inför NHL13 ser man videos där EA snackar skit om NHL12 och alla brister det hade, och hur NHL13 är det som gäller. Nästa år vid exakt denna tidpunkt kommer vi se videos där EA kommer snacka massa skit om NHL13 och hur dåligt det är, och varför vi måste införskaffa NHL14, sen börjar sagan om igen, och igen. och igen.

Precis vad jag tänkte när jag läste artikeln. Någon gång känns det som att det måste ta slut och de inte kan göra något mer med spelet. Inte så att det blir så drastiska förändringar idag ens. Börjar bli lite uttjatat med att släppa ett varje år.

Medlem

Håller i viss del med föregående inlägg.
Men jag spelar enormt mycket nhl offline med polarna, och jag (vi) ser varje år fram emot de små förbättringar ea gör varje år.

Verkar vara som det varit dom senaste åren. På ytan ser man ingen skillnad. Men under match märker man hur dessa små ändringar gör spelet bättre för var år som går.
Och just det gör att jag hänger på dörren inför varje nytt nhl som släpps!

signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

I NHL 12 tror jag att jag jag minst fick en målvaktsinterferance-utvisning per match, sjukt störande. Men nu när jag testade NHL 13 demot var det omöjligt att ens åka på målvakten. Tog de bort möjligheten att tackla målvakten i demot eller?

Sedan, jag tycker NHL 13 är väldigt mycket bättre än tolvan. Blir absolut ett köp för mig.

Dock skulle det nog vara bra med en konkurrent för NHL och EA Sports. Då skulle vi nog få se på ännu mer ändringar per år.

Medlem

Ett minus borde ju vara att de inte tar sitt förnuft tillfånga och släpper detta till PC igen. Jag älskar NHL, men jag tänker inte köpa en XBOX och en TV bara för att spela NHL.

Medlem

Oj! Isåfall är det en ENORM skillnad från NHL12. Synd att man inte har kvar xboxen...!

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:
Skrivet av pelson:

Precis vad jag tänkte när jag läste artikeln. Någon gång känns det som att det måste ta slut och de inte kan göra något mer med spelet. Inte så att det blir så drastiska förändringar idag ens. Börjar bli lite uttjatat med att släppa ett varje år.

Men det gör väl inget. Man behöver inte köpa det om man är nöjd med det förra. Bra att de finputsar på ett spel som redan är bra. De har ju inget alternativ tills 720 och ps4 släpps...

Själv tycker jag det känns som att 13 är bättre än 12:an och mer likt 11:an (positivt) och har beställt det.

Däremot tror jag det hade varit bra om 2k hade gjort en comeback. 2k8 var min favorit på den tiden

signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

har redan för många ishockeyspel från ea hela 12 stycken det får räcka för stunden

mega drive
år 92-97,
+ mutant hockey (räknar ej detta då det är lite udda) skulle dock vilja ha en hd utgåva av det

pc
2001,

xbox 1
2006,2007,

ps2
2009,

ps3
2010

signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

JaXn-> Jag vill bara upplysa dig om att du inte behöver köpa en TV till din Xbox eller PS3, det går bra att koppla in konsollen till en TV som du redan har.

Medlem

Personligen tycker jag detta spel inte är så bra som en 5:a. har kört spelet nu sedan i lördags då jag som har EA seasonpass kunnat preloada och spela det. Blir inget köp i år, räcker med den vecka jag kan förspela det.

Medlem

Har de fått ordning på domarna i spelet? Efter NHL 2004 slutade jag hoppas på det och tröttnade lite. Antingen tillåter man vidrigt fult spel med spearingar och hela paketet och domarna blåser knappt alls eller så tightar man till bedömningen och så åker man ut för förargelseväckande utseenede.

100% ärkefail och sist jag kollade, 2009-versionen, så var det lika illa än.

Fram till NHL2004 spelade jag nog totalt över 5-siffrigt antal matcher ända ner till EA hockey och "Mutant league hockey". Kärleken att nöta 4 stycken på en Sega Mega Drive med en "4 way adapter" och sen spela en kompis i vardera mål och en utespelare.

signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Spelat pre-release sen i lördags. Spelet är minst lika bra som 12an, men 5 av 5 lite magstarkt. Laggar en del i vissa online-lägen, så hoppas på en fix innan den riktigta releasen. Det positiva är att skridskoåkningen och passen är svårare precis som skribenten skriver. Även målvakterna känns mer stabila, svårare att göra mål. One-timers är inget givet längre för att göra mål.

Inaktiv

Måste fråga en grej.. brukar EA patcha gamla NHL spel eller förväntar dom sig att man ska byta upp sig direkt?

Medlem
Skrivet av pelson:

Ja pelson, vi var inte födda igår. Det kommer nog inte som en nyhet för någon att EA bland andra (Activision...) mjölkar spelserier år efter år för att tjäna pengar för att de kan och bevisligen går folk på det.

Medlem

"Den ibland smått roliga men oftast irriterande möjligheten att bråka med motspelare efter avblåsning är nu borta"

noooooooooooo! enda anledningen för mig att spela spelet var att puckla på polarn vid varje avblåsning :/

Inaktiv
Skrivet av Tassel:

Håller i viss del med föregående inlägg.
Men jag spelar enormt mycket nhl offline med polarna, och jag (vi) ser varje år fram emot de små förbättringar ea gör varje år.

Verkar vara som det varit dom senaste åren. På ytan ser man ingen skillnad. Men under match märker man hur dessa små ändringar gör spelet bättre för var år som går.
Och just det gör att jag hänger på dörren inför varje nytt nhl som släpps!

Samma här, men en patch vore betydligt smidigare^^

Medlem

Tycker det är sjukt hur sidor kan hylla mjölkningar som NHL eller Fifa.

När senaste Zelda kom så klagade ni på att det "följde en gammal mall" och var för likt tidigare Zelda. Trots att det var ett helt nytt spel på alla sätt och vis. EA's spel borde på sin höjd vara en patch, då de varje år innehåller någon ny animation, några uppdaterade ansikten, några putsad nummer i fysikmotorn. I övrigt så är det exakt samma spel på alla sätt och vis. Ändå höjs det till skyarna varje gång medan ni klagar på hur lite som uppdateras i spel som faktiskt är helt och hållet nya med helt nytt material rakt igenom.

Medlem

Alla vet att NHL 95 till Megan är och förblir världens bästa hockeylir.

signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Paladia:

När senaste Zelda kom så klagade ni på att det "följde en gammal mall" och var för likt tidigare Zelda. Trots att det var ett helt nytt spel på alla sätt och vis. EA's spel borde på sin höjd vara en patch, då de varje år innehåller någon ny animation, några uppdaterade ansikten, några putsad nummer i fysikmotorn. I övrigt så är det exakt samma spel på alla sätt och vis. Ändå höjs det till skyarna varje gång medan ni klagar på hur lite som uppdateras i spel som faktiskt är helt och hållet nya med helt nytt material rakt igenom.

Mycket enkel lösning: Köp det inte om du inte vill ha det! jag har inget emot att företag tar betalt för jobb de gör.

signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

NHLPA Hockey 93 på Sega gick varm hos min morbror när jag var 12-13 år

Medlem

Finns det på PC?

signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Skribent
Skrivet av Micke090:

Spelat pre-release sen i lördags. Spelet är minst lika bra som 12an, men 5 av 5 lite magstarkt. Laggar en del i vissa online-lägen, så hoppas på en fix innan den riktigta releasen. Det positiva är att skridskoåkningen och passen är svårare precis som skribenten skriver. Även målvakterna känns mer stabila, svårare att göra mål. One-timers är inget givet längre för att göra mål.

Det var svårt att betygsätta detta spel. Ska man jämföra med andra utgåvor av spelserien? Ska man jämföra med andra sportspel? Ska man inte utgå från några andra spel över huvud taget?

Var nära en femma även på 12an, men då jag anser att detta är ännu bättre och framför allt smartare tycker jag att de äntligen förtjänat en femma.

Skribent
Skrivet av Floppydisk:
Skrivet av SID 6.7:

det är skillnad på _bästa_ och _roligaste_ det går t.ex. inte att jämföra Fifa eller Pes med Swos som fotbollsspel...

Skribent
Skrivet av Paladia:

om du spelar det under en lite längre period lovar jag att du kommer märka skillnad. patcher ska ju fixa buggar och uppdateringar, här snackar vi om ny spelmotor och bättre AI för en smartare, mjukare och mer realistisk hockey.

det vore tjänstefel av dem att inte släppa detta som ett nytt spel, de är ju ett vinstdrivet företag.

när de släppte EM-patchen till Fifa 12 för 200 spänn var det lite vidrigt, dock.

Medlem
Citat:

Även detta lir är mycket roligt än idag och förtjänar en plats i samlingen.

signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Inaktiv

Jag tycker det är synd att de inte gör en PC-version. Skulle gärna spela NHL, men tänker inte skaffa en konsol enbart för det (hmm, och RDR också).

Medlem
Skrivet av permobil777:

JaXn-> Jag vill bara upplysa dig om att du inte behöver köpa en TV till din Xbox eller PS3, det går bra att koppla in konsollen till en TV som du redan har.

Som sagt. Jag har varken TV eller XBOX (inte PS3 heller). Då är det inte speciellt vettigt att behöva köpa det för att spela 1 spel.

Medlem
Skrivet av JaXn:
Skrivet av permobil777:

Som sagt. Jag har varken TV eller XBOX (inte PS3 heller). Då är det inte speciellt vettigt att behöva köpa det för att spela 1 spel.

Däremot så kan du koppla ett Xbox till datorskärmen, men det blir ju ändå ganska mycket pengar för att spela hockey

Det är synd att NHL-spelen inte släpps på PC längre.

12
Skriv svar