HJÄLP - Va FAN är det för fel på mitt BF3 - Armored kill :S !!

Inaktiv
HJÄLP - Va FAN är det för fel på mitt BF3 - Armored kill :S !!

Tjäna Tjäna folket.

Tänkte starta upp mitt AK för första gången igen på ett bra tag efter en hård tids jobb och en irriterande feber som har förstört min "gaming" tid.

Dock när jag startar upp det så har jag vad som liknar 1-3 sekunder freeze.
Nu snackar vi inte gummisnodd effekten och inte sedvanligt lagg som beror på linan,
(sitter på fiber så bör inte vara det) utan det här "fryser" bilden/spelet i 1-3 sekunder som i sin tur gör det väldigt otrevligt att sätta sig i en helikopter med mig då det slutar i taliban crash in i första bästa lyftkran.

Efter ca 5-10 frysningar så låser sig min dator totalt och jag får rå boota om den med knappen bak.
Och vi alla vet ju hur roligt det är att göra flera gånger om på en gaming dator.
(Blue screen here i come)

Jag har spenderat den senaste timman att läsa runt på forum men har inte fått något logiskt svar, Dock har jag och många andra som vanligt konstaterat, dvs:

1.Att som VANLIGT så får man INGET svar från DICE what so ever.
Kanske det är daggs att folket på DICE slutar läsa TRÅDAR PÅ FORUM och testa spelet själv?
VAKNA FÖR FAN!!

2. 1.000 trådar med samma fråga där folk kommer upp med lösningar (som jag testat)
Som inte hjälper d minsta (allt från: Sänk mouse sensen, ladda ner senaste drivisar (som jag gjort), till att skriva saker i consollen. (<- stavning?)

Folk säger på forum att man helst ska ha 8 gig ram.
Jag har 12 gig så ska inte vara några problem där.

Mina spec för dom som undrar:

i5-760 @ 3.4 ghz
12gb ram
2tb (vanlig) HD
50g TB disk
650 w psu
560ti OC gfx kort.

Vad är det för fel?
Blir tokig snart, men det är ju som vanligt. Man lägger ut pengar på spel som Svenska utvecklare gör och får skit tillbaka... Så jävla sne på det här.


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Har du testat att köra på lägsta inställningar för att se om du får samma fel där, har du dom senaste drivrutinerna ect.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av Neatherblade:

Har du testat att köra på lägsta inställningar för att se om du får samma fel där, har du dom senaste drivrutinerna ect.

Nej om jag sätter ner den på 720p och allt på low så flyter det "ok" ialf.
Lite små hack som händer och sker men inget allvarligt som när jag lirar i 1080p 90fov och nästan allt på high.

Fattar inte att innan AK så funkade allt perfekt med typ 40-45 fps på varje bana och hur mycket röj det än va.
Laddar hem AK och datan beter sig som en 486,a igen. (ok 486 är att ta i) men har "hyffsad" high end gaming rigg och det är lite halv irriterande att den beter sig som en ... 486a.


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Kanske korrupta filer.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av Neatherblade:

Kanske korrupta filer.

Tog bort hela Bf3 nyss och installerade om det igen just in case då jag tänkte samma sak. : )

Installerat om allt, fixat "punk buster error" som vanligt gällande bf3,
Tagit bort och uppdaterat drivrutinerna IGEN på grafik kortet. Startade bf3 och det går 5 min sen börjar skiten igen.

Nej det här är sista jävla gången jag lägger pengar på DICE eller något annat svenskt spel företag.
Skäms fan nästan att vara Svensk när idioter till spelutvecklare gör såna här idiotiska saker.

Fan man trodde ju dom lärt sig efter några år nu men gissar att folket på Dice kontoret vid slussen
inte har mera vett än att släppa spel som inte funkar och slicka röv på EA för att tjäna mera pengar och sen släppa BF4 ?!?!?!?!

Förlåt att jag säger det här men dice, SKÄRP ER FÖR FAN.
Ta ut tummen ur röven på er själva och tungan ur EA och kom tebax till hur ni va back in the days med BF1942 och Vietnam.. Nu är ni ett skämt !!!!!

Blir att lira bf1942 istället som är gratis, eller vem vet ni kanske har förstört det spelet också?


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

då får du väl ta bort minecraft, just cause 2, amnesia europa universalis 3 och HOI3 och alla andra superba svenska spel med utmärkt support.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Inaktiv
Skrivet av flamgorilla:

då får du väl ta bort minecraft, just cause 2, amnesia europa universalis 3 och HOI3 och alla andra superba svenska spel med utmärkt support.

Testat alla spelen du skrev, och av dom spelen så är bara ett "imo" värt att spela och det är AMNESIA.


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Tycker det låter som att vRAM:en tar slut (vad har du textures på?), men då bör man inte behöva starta om datorn utan spelet ska bara krascha efter ett par frysningar. Om hela datorn kraschar pga ett program så är det oftast något hårdvarufel. Har en kusin som har en i5 750 och HD5850 som det fungerar felfritt på, han har dessutom 6GB RAM. Ser att du har OC på ditt grafikkort, det råkar inte vara ett Gigabyte-kort?


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

Hade samma problem fast med ett ATI kort. Var tvungen att gå in Catalyst control center och stänga av AA och lite sånt så funkade allt fint sen.

Medlem

Kan med 99% säkerhet säga att detta inte är ett problem som DICE kan åtgärda då det verkar som att det har med din dator att göra, och INTE just BF3.

Så no offence, men innan du börjar klaga på spelföretag när vissa spel inte funkar på din "gaming" rig så kanske du skulle ta och utesluta problem med datorn först?

Har själv både en betydligt bättre och en lite sämre dator än dig och BF3 fungerar utmärkt på båda två.

Medlem
Skrivet av Red_Eyez_Gr3mlin:

Nej det här är sista jävla gången jag lägger pengar på DICE eller något annat svenskt spel företag.
Skäms fan nästan att vara Svensk när idioter till spelutvecklare gör såna här idiotiska saker.

Fan man trodde ju dom lärt sig efter några år nu men gissar att folket på Dice kontoret vid slussen
inte har mera vett än att släppa spel som inte funkar och slicka röv på EA för att tjäna mera pengar och sen släppa BF4 ?!?!?!?!

Förlåt att jag säger det här men dice, SKÄRP ER FÖR FAN.
Ta ut tummen ur röven på er själva och tungan ur EA och kom tebax till hur ni va back in the days med BF1942 och Vietnam.. Nu är ni ett skämt !!!!!

Blir att lira bf1942 istället som är gratis, eller vem vet ni kanske har förstört det spelet också?

Om man skäms för att vara svensk så är det för att se sånt här betéende.

Som Zalcore säger så är det inte DICE fel, utan något fel lokaliserat till din dator. Är man trevlig och tillmötesgående får man hjälp, medan man inte får någon om man håller på och härjar, kastar anklagelser, dömer ut företag som inte har något med saken att göra, och använder mer svordomar och liknande än Donald Trump gjorde häromdagen.

Tänk om, gör om, gör rätt. Det är ju självklart frustrerande när man inte kan spela, det är typ som att komma hem och förvänta sig flickvännen i lingerie men hitta henne drickandes kaffe med den nya grannen.

Som folk ovan säger låter det som att vRAM tar slut, eller motsvarande. Datorn borde dock inte haverera helt för det. Kolla även temperaturer. Posta gärna temperaturer loggade från den tidsperiod från att du startar spelet till att datorn krashar. Var konstruktiv och försök hjälpa andra hjälpa dig, så löser det sig förr eller senare.

Men sluta gärna spela du, så slipper man en rage-general till i spelet.

Edit1: Efter att ha läst din översta post igen är jag rätt övertygad att det är ett hårdvaruproblem. FYI också; Bara för att du har 12gb. så innebär inte det att de funkar som de ska. Jag hade liknande problem med totalkrasher förut, och då var mina RAM-minnen osynkade eller något åt det hållet.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Dock så har BF3 problem med överklockade grafikkort, t ex mitt som är fabriksklockat. Gör att spelet och ibland hela datorn kraschar. Dice är medvetna om problemet men struntar i att åtgärda det. Det kan vara så att man inte kan fixa det för att man inte vet hur man ska göra, men det vore bättre att skriva det istället för att bara vara tysta.

Edit: När jag tänker mer på det så inser jag hur lite rättigheter man har som spelkonsument jämfört med andra varor. Köper du något, en cykel t ex, som är trasig eller obrukbar så har man rätt att lämna tillbaka varan. Köper man ett spel så äger du inte ens spelet längre, du får bara äran att spela det. Jag ångrar att jag köpte nya Medal of Honor, dels för att det var ett dåligt spel, dels för att det bekräftade att det är Frostbite-motorn som inte pallar överklockade grafikkort. Jag vill ha mina pengar tillbaka, men det går inte.

Edit 2: Man skulle ha FZ-plus en gång i veckan där Calle Sundelius kastade dåligt kodade spel i en soptunna. Det vore något


signatur

Burn in the light.

Inaktiv
Skrivet av Stag:
Skrivet av Red_Eyez_Gr3mlin:

Nej det här är sista jävla gången jag lägger pengar på DICE eller något annat svenskt spel företag.
Skäms fan nästan att vara Svensk när idioter till spelutvecklare gör såna här idiotiska saker.

Fan man trodde ju dom lärt sig efter några år nu men gissar att folket på Dice kontoret vid slussen
inte har mera vett än att släppa spel som inte funkar och slicka röv på EA för att tjäna mera pengar och sen släppa BF4 ?!?!?!?!

Förlåt att jag säger det här men dice, SKÄRP ER FÖR FAN.
Ta ut tummen ur röven på er själva och tungan ur EA och kom tebax till hur ni va back in the days med BF1942 och Vietnam.. Nu är ni ett skämt !!!!!

Blir att lira bf1942 istället som är gratis, eller vem vet ni kanske har förstört det spelet också?

Om man skäms för att vara svensk så är det för att se sånt här betéende.

Som Zalcore säger så är det inte DICE fel, utan något fel lokaliserat till din dator. Är man trevlig och tillmötesgående får man hjälp, medan man inte får någon om man håller på och härjar, kastar anklagelser, dömer ut företag som inte har något med saken att göra, och använder mer svordomar och liknande än Donald Trump gjorde häromdagen.

Tänk om, gör om, gör rätt. Det är ju självklart frustrerande när man inte kan spela, det är typ som att komma hem och förvänta sig flickvännen i lingerie men hitta henne drickandes kaffe med den nya grannen.

Du beter dig som en viss tysk tolvåring som gjorde succé på youtube för ett par år sen, och bara sitter och gormar och kastar paj utan att till synes tänka till själv. Var konstruktiv och försök hjälpa andra hjälpa dig, så löser det sig förr eller senare.

Som folk ovan säger låter det som att vRAM tar slut, eller motsvarande. Datorn borde dock in haverera helt för det. Kolla även temperaturer. Posta gärna temperaturer loggade från den tidsperiod från att du startar spelet till att datorn krashar.

Men sluta gärna spela du, så slipper man en rage-general till i spelet.

Edit1: Efter att ha läst din översta post igen är jag rätt övertygad att det är ett hårdvaruproblem. FYI också; Bara för att du har 12gb. så innebär inte det att de funkar som de ska. Jag hade liknande problem med totalkrasher förut, och då var mina RAM-minnen osynkade eller något åt det hållet.

Det ända jag svarar/gör på din bok du skrev ( Som du alltid skriver och gråter på andra på det här forumet )
*Hand to the face och en stor suck samt skakar på huvet*

Kan inte vara lätt att vara du alltså..


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Jaså, nu går vi in på personangrepp också? Du får jättegärna utveckla vad du menar med "att vara jag". Jag får en praktiskt taget genomgående bra respons på forumet, får mina problem lösta, och hjälper andra lösa sina. What the fuck have you done lately?

Fick mig ett gott skratt iallafall. Jag försökte hjälpa dig att kanske få lite mer return från forumet som i övrigt inte direkt verkade hjälpa dig speciellt mycket, men du har tydligen gjort ditt val.

"Böcker" behöver ingen på forumet skriva om folk bara tänker innan de skriver. Men ha du så kul med dina problem, som tydligen är helt och hållet DICE fel.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Inaktiv
Skrivet av Stag:

Jaså, nu går vi in på personangrepp också? Du får jättegärna utveckla vad du menar med "att vara jag". Jag får en praktiskt taget genomgående bra respons på forumet, får mina problem lösta, och hjälper andra lösa sina. What the fuck have you done lately?

Fick mig ett gott skratt iallafall. Jag försökte hjälpa dig att kanske få lite mer return från forumet som i övrigt inte direkt verkade hjälpa dig speciellt mycket, men du har tydligen gjort ditt val.

"Böcker" behöver ingen på forumet skriva om folk bara tänker innan de skriver. Men ha du så kul med dina problem, som tydligen är helt och hållet DICE fel.

Person angrep? ... Nu får du ta och ge dig.

Vad jag gör (som jag skrev) när jag läste vad du skrev - hur kan du få det till "personangrepp?"
Och att jag säger vad jag har sätt att du skrivit i många trådar till andra på detta forum? Är det personangrepp?

Bra att jag fick dig att skratta iallafall : ), Ett gott skratt förlänger ju livet säg det ju.
Och att göra folk glada är ju alltid kul så.


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Du säger att det kan inte vara lätt att vara mig, vilket är ganska uppenbart vad man normalt sett menar med det. Samt din facepalm-skaka-på-huvudet. Rätt uppenbart vad du anspelar på och menar.

Jag gav dig en, ja, kanske lite hård, men saklig förklaring till varför det kan hända att du inte får så mycket hjälp i denna tråden. Jag ger även förslag på lösningar och tips på hur jag och andra kan hjälpa dig vidare.

Svaret jag får är att det kan inte vara lätt att vara jag. Låter som att du inte har det så lätt själv, så tänk lite på vad du skriver innan du gör det. Även om du ser saker på ett sätt, kan andra ta illa upp. På ett forum ansvarar såklart alla för att deras posts inte är "missledande", då man inte vet hur andra tolkar de.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Tjena! ! !

Det är ditt grafikort som bajsar på ditt bf ;P
Dice fattade aldrig att det existerar fabriksklockade kort, tip for the day ^^ Sänk klockningen =D

Medlem

Själv köpte jag värdens snabbaste 560 graffekort men fick byta det då inget BF spel funkade.
Bytte upp mig till ett 570 kort och allt flyter fint i dag. Tyvärr är inte 560 korten så stabila.
Så som vuzne 2143 skrev sänk klockningen och hjälper inte det reklamera kortet.
Och kolla att ditt nätagg verkligen (med tanke på klockningarna som suger ström konstant) räcker och inte tappat med tiden som alla nätagg gör med åldern.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

1
Skriv svar