Vilken Colonizationliknade spel?

Vilken Colonizationliknade spel?

Tjena!

Jag söker ett Colonizationliknande spel jag lirade som liten. När ja söker på det så känner ja igen mig, men ändå inte, vill tro att det såg bättre ut än det äldsta och sämre än Civ IVs version. Ett av de starkaste minnena är striderna som utspelades på schackbrädesliknande fält, med fotfolk och hästar och senare även kanoner. Jag vet man kunde va Colonisatörer eller Indianer.

Kan mycket väl va ute och hoppar med något, och de kan till och med vara så att det är de gamla ja tänker på och ja förvillat mig med modern grafik. Någon som känner igen det?

Vänligen Samuel

Efter att ha installerat och spelat alla tillgängliga har ja nu kommit fram till att det nog var Civ IV Col som var it, tack ändå!

Medlem

Nej det var nog inte Civ IV Col du tänker på jag känner verkligen igen din beskrivning från något även jag spelat. Striderna i synnerhet, en 3x3 grid med olika rörelsemekanik för infanteri, hästar och kanoner. I övrigt var det väl ett bra bygga stad och handla spel. Jag har tyvärr ingen aning om vad det hette.

Skrivet av Machinista:

Nej det var nog inte Civ IV Col du tänker på jag känner verkligen igen din beskrivning från något även jag spelat. Striderna i synnerhet, en 3x3 grid med olika rörelsemekanik för infanteri, hästar och kanoner. I övrigt var det väl ett bra bygga stad och handla spel. Jag har tyvärr ingen aning om vad det hette.

Jo precis, jag hade blandat ihop dem och tänkte på fightingsystemet från det spelet och sen stadsmekaniken från Civ IV. Du får hojta till om du kommer på det, vore kul att testa igen.

Medlem

Det var inte Birth of America? Eller kanske några i spalten "Games you may like" om du går in på den länken?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

svearike? då slåss man på ett sånt sänt iallafall


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

svearike? då slåss man på ett sånt sänt iallafall

Jo, fast det var nog inte så många Indianer i Sverige på den tiden.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

tänkte mera på det där att det ev blandades ihopp några spel i det svaga minnet


signatur

R.I.P The_maxx

Skrivet av Machinista:

oerhört kul, tack som fasiken!

1
Skriv svar