Medlem
FZ Låser sig

Hej, jag är en FZ användare som använt FZ sedan 2-3 år sedan (inte allt för mycket jag vet) men för lite drygt ett halvår sedan så uppstod det ett problem med flashplayer och FZ. Visa specifika länkar får min browser att låsa sig.. Utan att låsa sig. Jag kan fortfarande trycka på knappat samt skriva in ny url i en ny flik. Men det händer inget, samt att länken jag klickade på inte kommer upp så det låste sig helt i onödan. Jag har undersökt problemet ganska omgående och det gäller även länkar som är äldre än när problemet uppstod.

Jag gjorde en tråd om det för ett tag sen där 2-3 stycken till också klagade på samma problem men jag vet inte om någon från fz crew såg det. För det är inte löst, och det gör mig vansinnig eftersom alla flikar jag har uppe måste ctrl+alt+del för att kunna stänga ner min webläsare.

Medlem
Skrivet av oudiose:

Hej, jag är en FZ användare som använt FZ sedan 2-3 år sedan (inte allt för mycket jag vet) men för lite drygt ett halvår sedan så uppstod det ett problem med flashplayer och FZ. Visa specifika länkar får min browser att låsa sig.. Utan att låsa sig. Jag kan fortfarande trycka på knappat samt skriva in ny url i en ny flik. Men det händer inget, samt att länken jag klickade på inte kommer upp så det låste sig helt i onödan. Jag har undersökt problemet ganska omgående och det gäller även länkar som är äldre än när problemet uppstod.

Jag gjorde en tråd om det för ett tag sen där 2-3 stycken till också klagade på samma problem men jag vet inte om någon från fz crew såg det. För det är inte löst, och det gör mig vansinnig eftersom alla flikar jag har uppe måste ctrl+alt+del för att kunna stänga ner min webläsare.

Smma problen, FZ bara hänger sig så måste jag starta om browser så ibland häger det sig fler gånger och ibland så funkar det, riktigt skumt bara FZ som gör så.

Medlem

Jag brukar ha samma problem med Youtube-klipp, vare sig det är på deras egna sida eller ett inbäddat klipp, så du har inte Youtube igång på nån av flikarna? Annars kanske det är nån reklam på FZ som din dator inte tycker om?

Medlem

Detta händer ibland när man besöker FZ med Chrome som webbläsare.
Har pågått i över ett halvår nu. Då problemet sker så sällan är det antagligen ett rent helvete för FZCrew att hitta felet. Då det inte enkelt går att återupprepa när man vill. Och den hänger sig helt slumpmässigt på länkar som fungerar när man startar om webbläsaren.

Medlem

Tror inte det är FZ som det är fel på utan det är det senaste Flash som ställer till dig, för det händer inte bara på FZ för min del.

När Flash kraschar, så låser sig hela webbläsaren, men bara typ en minut eller något sådant, sen fungerar det igen och på varje flash annons eller annat flashmaterial på någon sida/flik man haft uppe så står det att flash har kraschat och man får valmöjlighet skicka kraschrapport, vilket jag alltid gör. Så förhoppningsvis ska detta inte vara ett långvarigt problem.


signatur
Medlem

kan själv säga att detta är ett problem som även jag har. Flash crashar och låser sidan. Har bara hänt på fz

Skägg.
10 Chambers

Vi vet att ett fåtal har det här problemet men, som redan har nämnts, är det väldigt svårt att återskapa pch därmed felsöka. Vi gör vad vi kan.

Det bästa ni kan göra är att rapportera de sidor (url) som låser sig.


signatur
Medlem

Har ofta haft problem med att sidan hänger sig och har lyckats lista ut att det för min del har med adblock att göra. Stänger man av adblock på fz så fungerar sidan perfekt som den ska. har inget emot fz:s reklam, men endel reklam på internet är fan förjävlig. Hoppas det hjälper någon

Medlem

Har samma problem (chrome). Det lustiga är att det BARA händer för mig på recensioner eller artiklar som innehåller flera sidor. Börjar bli ganska jobbigt detta, men tills det är fixat det använd IE eller firefox, där har jag aldrig råkat ut för det iallafall.

Medlem

när detta händer för mig är det sidor men reklam från prisjakt som ställer till det. Ingen information tas emot från prisjakt vilket gör att allt hänger. Släpper vanligtvis efter ett par timmar. Detta är mina erfarenheter av hängningar på sidan iaf.

Antikvitet

Hej,

Jag har suttit och tittat en del efter det här felet nu under julhelgerna och tror att jag hittat åtminstone ett av problemen. Så snart vi är tillbaka efter årsskiftet (7 januari) så ska vi titta på en lösning.

- J


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av John:

Hej,

Jag har suttit och tittat en del efter det här felet nu under julhelgerna och tror att jag hittat åtminstone ett av problemen. Så snart vi är tillbaka efter årsskiftet (7 januari) så ska vi titta på en lösning.

- J

Gör det snälla Är som en sen liten julklapp.

Medlem

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20121230/gameplay-fran-acti...

Där är en av länkarna jag har problem med (ibland). Rapporterar om jag hittar fler

Medlem

Yep!
Ofta samma problem, väldigt ofta på olika sorters recensioner

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av totte1015:

Yep!
Ofta samma problem, väldigt ofta på olika sorters recensioner

Har du problem med samma sida som länkas ovanför ditt inlägg?


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av totte1015:

Yep!
Ofta samma problem, väldigt ofta på olika sorters recensioner

Har du problem med samma sida som länkas ovanför ditt inlägg?

Ja.
Den laddar ibland bilden och ibland inte, men hittils har den låsts sig hela tiden

FYI så har jag en helt nyformaterad dator så det är inte chrome eller något sånt, någon bug som ligger hos FZ

Inaktiv

Har själv haft ett liknande problem, bytte från Firefox till Opera så löste det sig.

Vet inte om det är samma som er andra, men felet kan ligga i någon säkerhetsfunktion i Flash, sätter man det till "unsafe mode" eller liknande ska låsningarna försvinna. Kan vara värt att testa.

Medlem

Jag har själv haft det här problemet i väldigt lång tid, dock endast med chrome (Enda jag använder iof).

Hursom, jag fick det att försvinna genom att:
Öppna ny flik; chrome:plugins
Hitta var Shockwave Flash ligger, jag hade 2 stycken; Den ena integrerad med chrome, den andra vanliga flash.
Avaktivera chrome flashen och låt den andra vara aktiverad.

(Se skillnad på vilken som är vilken genom "Location", dvs var flashen är installerad.)

Kan inte garantera att det är samma för alla, men detta har funkat för mig


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av totte1015:

Yep!
Ofta samma problem, väldigt ofta på olika sorters recensioner

Har du problem med samma sida som länkas ovanför ditt inlägg?

Ja.
Den laddar ibland bilden och ibland inte, men hittils har den låsts sig hela tiden

FYI så har jag en helt nyformaterad dator så det är inte chrome eller något sånt, någon bug som ligger hos FZ

Fast den berör inte alla Chrome-installationer, jag får den varken hemma eller på jobbdatorn. Vi får se vad John har hittat för lösning.


signatur
Medlem

Hallå! Nu har vi skickat ut lite ny kod och förhoppningsvis har det löst sig. Eftersom jag själv inte haft problemet är det svårt att felsöka men säg till om ni upplever samma problem igen. Må väl!

1
Skriv svar