Activision tar bort digitala 007-spel

Robot
Activision tar bort digitala 007-spel

Varken 007 Legends, Quantum of Solace eller Bloodstone finns kvar på Steam eller Activisions onlinebutik. Är de på väg att ge upp James Bond-licensen?

#activision, #quantum-of-solace, #james-bond-007-blood-stone, #007-legends


Medlem
Activision tar bort digitala 007-spel

Lika bra det. Inget slår eller är i närheten av Rares klassiker GoldenEye 007 på N64 ändå.

Medlem

Rare gjorde riktigt bra spel back in the days

Ingen av dem höll måttet, och vad många inte vet om är att TreyArch också hade ett finger med i produktionen av "Quantum Of Solace", detta var igen garanti för hög kvalitet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det verkar som om Activision börjar falla och det enda som håller dom uppe är CoD som jag tror


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem
Skrivet av electric8:

Det verkar som om Activision börjar falla och det enda som håller dom uppe är CoD som jag tror

.... och Skylander och alla Blizzards produkter.

Tvivlar på att det går någon nöd på dom

Medlem
Skrivet av wibbe44:

Lika bra det. Inget slår eller är i närheten av Rares klassiker GoldenEye 007 på N64 ändå.

När tiden begav sig älskade jag det så himla jävla mycket, men det där är verkligen ett spel som åldrats dåligt. Testade det innan jul när jag var hos föräldrarna och letade reda på mitt gamla N64. Och det var inte roligt längre, inte multiplayer heller. Bara jobbigt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Problemet med James Bond-spelen är att James själv känns så maplace i dem i kombination med B-känslan på produktionen. James Bond är ingen FPS-karaktär, lika lite som Dödligt Vapen-poliserna funkar i en co-op shooter á la Gears of War. Det går att göra bra spel på temat James Bond - förutom Golden Eye så har vi genialt fantastiska No One Lives Forever som är ett väldigt Bond-ish spel.

Vill Activision göra ett bra Bond-spel så bör de låta sig insprieras av Medal of honor (dvs. ett dedikerat team till bilkörningsavsnitten) samt Dishonored, Thief etc (dvs. sneak em ups snarare än cover-shooters och renodlade fps).
Därtill måste handlingen faktiskt påminna mer om en Bond-rulle rent dramaturgiskt. Det krävs bättre dialog, mer kvalificerade röstskådisar till bi-rollerna, bättre handling etc. Inte bara en actionfest med CGI-sekvenser emellan.

Vill utvecklarna prompt ha med bombastiska COD-sekvenser? Fine, men nöj er med EN sådan och lägg den i slutet, som de brukar göra i Bond-filmer då skurkens end game skitit sig och det blir öppen fight mellan skurkens hejdukar och James egen back-up bestående av marinsoldater, en insatsstyrka eller whatever.

Medlem

Good riddance.


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Problemet med James Bond-spelen är att James själv känns så maplace i dem i kombination med B-känslan på produktionen. James Bond är ingen FPS-karaktär, lika lite som Dödligt Vapen-poliserna funkar i en co-op shooter á la Gears of War. Det går att göra bra spel på temat James Bond - förutom Golden Eye så har vi genialt fantastiska No One Lives Forever som är ett väldigt Bond-ish spel.

Vill Activision göra ett bra Bond-spel så bör de låta sig insprieras av Medal of honor (dvs. ett dedikerat team till bilkörningsavsnitten) samt Dishonored, Thief etc (dvs. sneak em ups snarare än cover-shooters och renodlade fps).
Därtill måste handlingen faktiskt påminna mer om en Bond-rulle rent dramaturgiskt. Det krävs bättre dialog, mer kvalificerade röstskådisar till bi-rollerna, bättre handling etc. Inte bara en actionfest med CGI-sekvenser emellan.

Vill utvecklarna prompt ha med bombastiska COD-sekvenser? Fine, men nöj er med EN sådan och lägg den i slutet, som de brukar göra i Bond-filmer då skurkens end game skitit sig och det blir öppen fight mellan skurkens hejdukar och James egen back-up bestående av marinsoldater, en insatsstyrka eller whatever.

Jag håller med. Jag tror problemet är att de försöker göra ett spel som är en kopia av filmen. Det funkar inte. En JB har alldeles för många moment för att de skall kunna fånga känslan. I alla fall om man använder sig av massproducerande skitstudios som Treyarch.

Och jag är så glad att du tog upp NOLF. NOLF är allt som ett JB spel skall vara. Massa onödiga prylar som man ALLTID hittar en anvädning för. Detta ihop med en av spelhistoriens mest humoristiska produktioner gör att det lätt är på min top 20 lista.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Det är en av mina absoluta förhoppningar att Monolith tar sitt förnuft till fånga och gör ett NOLF 3. Ja jävlar!

Skrivet av windowmaker:

Det är en av mina absoluta förhoppningar att Monolith tar sitt förnuft till fånga och gör ett NOLF 3. Ja jävlar!

Ja, ett NOLF3 hade varit en dröm. Kan inte vi fansen starta en Kickstarer på det Jag hade lätt lagt 1000:-


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

räkna upp hur många filmlicens-spel som är bra ?

Inaktiv
Skrivet av Caedmon:

räkna upp hur många filmlicens-spel som är bra ?

Senaste Spider Man-spelet var helt okej.

Medlem
Skrivet av Caedmon:

räkna upp hur många filmlicens-spel som är bra ?

Goldeneye
Teenage Mutant Ninja Turtles
Batman
Ducktales
Starwars
Chronicles of Riddick
Lord of the rings
Aladdin
Top Gun
Kingdom Hearts
Jurassic Park
Back to the Future
Indiana Jones
Bucky O’Hare
Piff & Puff Rescue Rangers
Robocop
Lejonkungen
Harry Potter
Ghost Busters
Star Trek
Transformers
The Goonies
The Warriors ?

Bonus:
The Walking dead

För att ta några bra genom tiderna.

Medlem
Skrivet av Qvisten:
Skrivet av Caedmon:

räkna upp hur många filmlicens-spel som är bra ?

Goldeneye
Teenage Mutant Ninja Turtles
Batman
Ducktales
Starwars
Chronicles of Riddick
Lord of the rings
Aladdin
Top Gun
Kingdom Hearts
Jurassic Park
Back to the Future
Indiana Jones
Bucky O’Hare
Piff & Puff Rescue Rangers
Robocop
Lejonkungen
Harry Potter
Ghost Busters
Star Trek
Transformers
The Goonies
The Warriors ?

Bonus:
The Walking dead

För att ta några bra genom tiderna.

Lägger till ett av världens bästa spel till listan, Dune 2!


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Ja just det, Dune serien är/var också bra

Hur som helst så är där faktiskt en hel del, dock tycker jag de bästa var från back in the days

Medlem
Skrivet av Qvisten:

Ja just det, Dune serien är/var också bra

Hur som helst så är där faktiskt en hel del, dock tycker jag de bästa var från back in the days

Vilket iofs gäller spel i allmänhet. Ja, jag är helt övertygad om att det var bättre förr. Dungeon Keeper slår Modern Warfare 4 på fingrarna varje dag, oavsett försäljingnuffror


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Ett NOLF 3 hade varit GULD!
Angående nyheten, vad händer för dom som köpt något av spelen på steam? När de tas bort går de inte att spela/installera där längre då? Isåfall innebär det pengarna tillbaka? (fast Steam har en non-refund policy).

Lite det som oroar mig med Steam ändå, man köper på sig massa spel på rea osv för att det är bra priser, så att man kan spela dem i framtiden när man får tråkigt/mer tid, men enligt deras avtal har du ju noll rättigheter.

Jäkligt nyfiken på ämnet faktiskt, vet nån mer uppskattar jag lite info.

Medlem
Skrivet av Fozboz:

Ett NOLF 3 hade varit GULD!
Angående nyheten, vad händer för dom som köpt något av spelen på steam? När de tas bort går de inte att spela/installera där längre då? Isåfall innebär det pengarna tillbaka? (fast Steam har en non-refund policy).

Lite det som oroar mig med Steam ändå, man köper på sig massa spel på rea osv för att det är bra priser, så att man kan spela dem i framtiden när man får tråkigt/mer tid, men enligt deras avtal har du ju noll rättigheter.

Jäkligt nyfiken på ämnet faktiskt, vet nån mer uppskattar jag lite info.

Jo, spel som du köpt och har på Steam kan du fortfarande installera även om dom inte går att köpa där längre. Så har det fungerat i alla dom fall jag sett hittils iaf. T.ex. togs Crysis 2 bort när EA ville promota origin och vägrade släppa DLC på Steam så dom bröt deras avtal. För dom som redan köpt det fungerade det utmärkt där. ( det är tillbaka på steam nu i "maximum edition" form ).

Sett många andra fall där det varit på samma sätt, aldrig hört talas om någon som inte kan spela något spel dom köpt, så du behöver nog inte vara orolig.

Att ett spel inte finns till försäljning betyder absolut inte att det inte går att ladda ner från steam längre, självklart kan du det om du köpt det med andra ord.

( Med undantag för multiplayerspel som inte har dedikerade servrar där spelföretaget lagt ner skiten förstås - Du kan kanske ladda ner spelet men inte göra ett skit med det i det fallet )

För övrigt vore ett NOLF3 fullständigt underbart att se!


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Vadå Bloodstone ska ju vara helt ok


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Alltså, alla JB spel har ju inte varit helt 100%, men en del har varit rätt kul.
Jag menar, vafan, Golden Eye på gamla n64:an var ju hysteriskt kul i multiplayer och riktigt bra i SP.
Minns några andra som faktiskt var rätt underhållande, kommer inte ihåg namnen på dom, dom flyter liksom ihop med varandra.

Lite speciell känsla att spela bond spel. Man mixar en vodka martini och ger sig i kast med lite superskurkar. Finns värre sätt att spendera en spelkväll

Inaktiv
Skrivet av Qvisten:
Skrivet av Caedmon:

räkna upp hur många filmlicens-spel som är bra ?

Goldeneye
Teenage Mutant Ninja Turtles
Batman
Ducktales
Starwars
Chronicles of Riddick
Lord of the rings
Aladdin
Top Gun
Kingdom Hearts
Jurassic Park
Back to the Future
Indiana Jones
Bucky O’Hare
Piff & Puff Rescue Rangers
Robocop
Lejonkungen
Harry Potter
Ghost Busters
Star Trek
Transformers
The Goonies
The Warriors ?

Bonus:
The Walking dead

För att ta några bra genom tiderna.

Jag tycker nog man måste skilja på gemensamma licenser och tie-in-spel. Batman-spelen t ex. Transformers (om du menar Fall of Cybertron-serien) och Riddick? Tja... filmlicens om man syftar på att Riddick nämner "butcher bay" en gång i filmen, men annars så...

Medlem
Skrivet av Fozboz:

Ett NOLF 3 hade varit GULD!
Angående nyheten, vad händer för dom som köpt något av spelen på steam? När de tas bort går de inte att spela/installera där längre då? Isåfall innebär det pengarna tillbaka? (fast Steam har en non-refund policy).

Lite det som oroar mig med Steam ändå, man köper på sig massa spel på rea osv för att det är bra priser, så att man kan spela dem i framtiden när man får tråkigt/mer tid, men enligt deras avtal har du ju noll rättigheter.

Jäkligt nyfiken på ämnet faktiskt, vet nån mer uppskattar jag lite info.

Jag tror att spelen är tillgängliga för dom som redan har köpt dom. De tas nog bara bort från själva butiken
Så var det åtminstone med The War Z


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Lepr:
Skrivet av electric8:

Det verkar som om Activision börjar falla och det enda som håller dom uppe är CoD som jag tror

.... och Skylander och alla Blizzards produkter.

Tvivlar på att det går någon nöd på dom

Haha just ja glömde det.. Men dim har inte på sistone haft några hits förutom guldkon CoD


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Qvisten:
Skrivet av Caedmon:

räkna upp hur många filmlicens-spel som är bra ?

Goldeneye
Teenage Mutant Ninja Turtles
Batman
Ducktales
Starwars
Chronicles of Riddick
Lord of the rings
Aladdin
Top Gun
Kingdom Hearts
Jurassic Park
Back to the Future
Indiana Jones
Bucky O’Hare
Piff & Puff Rescue Rangers
Robocop
Lejonkungen
Harry Potter
Ghost Busters
Star Trek
Transformers
The Goonies
The Warriors ?

Bonus:
The Walking dead

För att ta några bra genom tiderna.

Jag tycker nog man måste skilja på gemensamma licenser och tie-in-spel. Batman-spelen t ex. Transformers (om du menar Fall of Cybertron-serien) och Riddick? Tja... filmlicens om man syftar på att Riddick nämner "butcher bay" en gång i filmen, men annars så...

Får du tycka jag håller inte med dig Licens spel är ett licens spel. Välj ett spel i en serie av de jag nämnde, Välj du Butcher Bay av de två de släppte, välj du turtles in time av alla dem gjorde eller The Real Ghostbusters arcade game från 1984 om du så vill.

Inaktiv

Jättekul för dom som köpt spelen digitalt, snacka om att slänga pengar i havet att köpa spel digitalt,
en spelskiva har man kvar görlänga om man är rädd om den,

men ett onlineköpt spel som man deletar pågrund av platsbrist eller försvinner om ens maskin går sönder,

det spelet får man inte tillbaks för det finns inget att ladda ner igen när man fått en ny maskin.

Hur kul är det ?


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Pålis:

Jättekul för dom som köpt spelen digitalt, snacka om att slänga pengar i havet att köpa spel digitalt,
en spelskiva har man kvar görlänga om man är rädd om den,

men ett onlineköpt spel som man deletar pågrund av platsbrist eller försvinner om ens maskin går sönder,

det spelet får man inte tillbaks för det finns inget att ladda ner igen när man fått en ny maskin.

Hur kul är det ?

Steam kommer ju ha kvar de för nedladdning bara inte för nya köp. Läs på lite innan du tar ut massa skit på steam.

Medlem
Skrivet av Pålis:

Jättekul för dom som köpt spelen digitalt, snacka om att slänga pengar i havet att köpa spel digitalt,
en spelskiva har man kvar görlänga om man är rädd om den,

men ett onlineköpt spel som man deletar pågrund av platsbrist eller försvinner om ens maskin går sönder,

det spelet får man inte tillbaks för det finns inget att ladda ner igen när man fått en ny maskin.

Hur kul är det ?

Du har alltid kvar dina köp, de försvinner inte. Blir endast borttaget från affären.

Medlem
Skrivet av Pålis:

Jättekul för dom som köpt spelen digitalt, snacka om att slänga pengar i havet att köpa spel digitalt,
en spelskiva har man kvar görlänga om man är rädd om den,

men ett onlineköpt spel som man deletar pågrund av platsbrist eller försvinner om ens maskin går sönder,

det spelet får man inte tillbaks för det finns inget att ladda ner igen när man fått en ny maskin.

Hur kul är det ?

Du är inte särskilt insatt märker jag. Samtliga digitala spel jag köpt ägs av mig, inte datorn.

Jag bytte nyligen dator (byggde ny PC i mellandagarna) och har redan installerat mina gamla, digitala Steam-spel på nya datorn.

Inga som helst problem.

12
Skriv svar