Inget Medal of Honor varje år: "Betygen var inte rättvisa"

Robot
Inget Medal of Honor varje år: "Betygen var inte rättvisa"

Efter svalt mottagande från både kritiker och gamers väljer EA att inte släppa Medal of Honor årsvis. Frågan är när – eller om – serien kommer tillbaka.

#nyhetstips, #medal-of-honor-warfighter, #ea


Medlem
Inget Medal of Honor varje år: "Betygen var inte rättvisa"

De saknar verkligen sjukdomsinsikt....

Inaktiv

De kan väl se till att fixa Warfighter först så att det överhuvudtaget går att spela igenom första uppdraget innan det krashar.. kommer aldrig någonsin mer köpa MoH.

Medlem

Mjo lite roligt att de tycker att resten av världen har fel...

De kanske skulle ta och läsa rescensioner och vad gamers tycker med lite självkritik och fundera lite på vad det var som de gjorde fel...


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Nu börjar dom låta nästan lite som Ubisoft.

Medlem

Lite väl cyniskt tänkt kanske, även om jag själv nog tycker att kritiken spelet har fått har varit en smula överdriven.

Medlem

Bara dö, EA. Snälla.

Medlem

Så han menar alltså att spelet var för äkta?

Lustigt då kampanjen det lilla jag spelade den var ett överamerikaniserat dravel med sämre dialog än många B-Actionfilmer.

Äkta skit möjligtvis....

Medlem
Skrivet av Ziljun:

Bara dö, EA. Snälla.

För det är jättebra om en av de största spelproducenterna försvinner? Du kan ju börja med att undersöka hur många spel som EA ger ut och fundera på var de skulle ta vägen om EA gick under.

och personligen så gillar jag både MoH och Warfighter. Att de skulle vara "äkta" känns lite långsökt, men de är underhållande.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

"Spelet var habilt, men vårt fokus på autenticitet föll inte konsumenterna i smaken. Kritikerna gav ärligt talat spelet lägre betyg än vad det gjort sig förtjänt av."

Med andra ord så tänker de göra sig av med det enda som gjorde spelet "intressant" utan kommer gå mer åt cod hållet?

Medlem

MOH Warfighter var uselt, hade små grjer som var coolt men nä tack. Det var en mix av Cod och BF3, problemet är att båda dem är mycket bättre för sig än warfighter mixen som blev en dålig blandning. Underbart att vi slipper se det varje år, synd det inte gällar alla andra spelserier. Vartannat år känns rimligt men inte varje, inner ju inte bli kvalité och man tröttnar.

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Spelet har fått helt åt helvete betyg, dagens recensenter är smått efterblivna, Call of Duty Black Ops 2 fick 9/10 SinglePlayer, och Warfighter fick typ 3/10, båda har samma idioti arkad run'n'gun gameplay

Det känns som att det vore vettigare att gå ut och göra snöänglar helt näck i -30C när jag "måste" läsa dina dramatiska inlägg.

Alla gillar olika inkl individuella recensenter, det är inte så svårt att förstå sådant.

Medlem

dags att sluta kopiera CoD generen och göra en egen känsla i fps spelen där Headshot verkligen har betydelse och aim.

Och du inte dör av 2 skott i foten av en pissedålig spelare eller autoreggande hp.

killstreaks och granater som oneshottar folk kan oxå försvinna.

Medlem

Så ett spel ska få dåliga reviews för att inte sabba sig självt med mjölkande årliga släpp? Suck...

Medlem

Det slutar olyckligt när ett barn ska testa vad som händer om man tar på en varm platta. Skillnaden är att ett barn lär sig av sina misstag.

Medlem

Medal of Honor ska vara i ww2 miljö och inget annat.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Själv tyckte jag att Warfighter hade mycket roligt multiplayer och förstår inte alls hur MP delen kunde ratas av så många recensenter.

Medlem
Skrivet av Atlas Redscale:

Så ett spel ska få dåliga reviews för att inte sabba sig självt med mjölkande årliga släpp? Suck...

Jag förstår inte allt tjat om mjölkande (inte bara här och inte bara du). Om man inte vill ha spelet så köp inte det! Så länge det säljer så kommer det släppas nya osv. Vad är det för fel på det? Det finns massor av tandkräm ingen som gnäller på det. Det är företag det handlar om, klart de vill tjäna pengar. De är inte min privata underhållningsleverantör.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Har blivit på tok för mycket fokus på betyg, om folk inte köper era spel så kan det ju bero på själva spelet och inte bara på vad en massa recensenter tycker. För mig räckte det att se TB´s Modern Military Shooters in a nutshell för att se att spelet inte varit ett spel för mig, iaf i SP. Inte ett fan av spel som begränsar en på så skrattretande sätt som MoH verkar göra, fördärvar i stort sett hela spelet för mig iaf. För att inte tala om att man verkar vara en soldat som tål hur mycket träffar som helst.

Medlem

EA, när ska ni lära er?
Sluta förstöra selserier FFS!!!
Istllet för att försöka kopiera populäraste spelet inom valda genre (CoD, WoW etc) så skapa något nytt.
Istället för att använda gamla IP och missbruka dem till patetiska CoD kloner, skapa ett nytt IP i så fall.
Slutligen, ska ni göra "reboots"/remakes/använda gamla IP, se då till att det nya spelet blir värdigt namnet och verkligen blir en modernare version av det gamla spelet.

Det vore onekligen grymt bra för spelvärlden om EA och Activision gick omkull, helst omgående. "Deras" spel/IP skulel säljas vidare till utgivare som faktiskt låter spelen utvecklas och bli bättre, inte systematiskt förstör dem allt mer och mer!
Minns vad Command&Conquer/Red Alert var innan EA. Hur står sig DragonAge 2 mot originalet?
Syndicate FPS, det är ju vad alla vill ha, och MoH/BF får gärna bli simpla CoD kloner, eller hur EA?

Medlem

EA har Battlefield och det tycker jag räcker. Sen finns ju Call of Duty. Medal of Honor får inte plats mellan två sådana jättar.

Medlem

eftersom jag är ett stor MOH fan, tycker jag att det är bäst att inte släppa nya spel varje år. Det är bättre att ta tid på sig.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Jag gillar verkligen MoH serien men tycker verkligen att det är bra att dom inte mjölkar serien. För dom senaste MoH har varit rätt average.

Medlem

Exakt det här jag menade när jag skrev min kommentar angående DMC och trailer för att fira höga betyg.

Om man gör ett spel och man själv tycker det är bra och man är stolt över det så ska man vara det, inte för att några som har som jobb att ge diverse spel tummen upp eller ner beroende vad dagens fluga är.

Men så fungerar inte AAA studior idag och det gör det ännu mer märkligt att man då lägger vikt på betygen om spelet ändå säljer.

Bara gå till Transformers och Michael Bay. Skulle han gå på betyger på Transformers 2 skulle han direkt slutat, men folk såg den ändå och även 3an.

2 olika media men ändå så pass lika idag då många spel är mer som en film än ett spel i sig.

Medlem

Hur svårt ska det vara att gå tillbaka till ww2? vad kan gå fel? Jag och alla andra som nötade Medal of honour på ps1 hade ju blivit överlyckliga och kastat pengar på skärmen som ni kids brukar säga.

Medlem
Skrivet av Parabellum87:

Hur svårt ska det vara att gå tillbaka till ww2? vad kan gå fel? Jag och alla andra som nötade Medal of honour på ps1 hade ju blivit överlyckliga och kastat pengar på skärmen som ni kids brukar säga.

Fast hade man verkligen det? För mig krävs det idag bra mycket mer än att de går tillbaks till WW II för jag litar inte ett skvatt på EA längre. Om de gjorde ett MoH som verkligen kändes som deras första spel, absolut men jag tvivlar på att de hade gjort det.

Medlem
Skrivet av Parabellum87:

Hur svårt ska det vara att gå tillbaka till ww2? vad kan gå fel? Jag och alla andra som nötade Medal of honour på ps1 hade ju blivit överlyckliga och kastat pengar på skärmen som ni kids brukar säga.

Du och åtta andra? Alla riktiga gamers spelade ju Allied Assault på PC...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

"Spelet var habilt, men vårt fokus på autenticitet föll inte konsumenterna i smaken. "

Jo för i verkligheten så dör man om man går två steg åt fel håll med skylten: DO NOT LEAVE THE BATTLEFIELD!

MoH har varit skräp länge. Good riddance. Synd bara att EA skyller på spelrecensenter och att de gjorde ett "för bra spel" eller hur man nu ska tolka citatet om att det var för autentiskt (fniss).


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Haha! EA börjar bli som många av sina gamers. Dom klarar inte av att inse vad dom gör fel. Vad gör dom då? Jo skyller på alla andra och "spelet". I detta fall är det journalisterna. Snart kommer dom fråga om en nerf på allt istället för att anpassa sig och inse vad dom gör fel.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Parabellum87:

Hur svårt ska det vara att gå tillbaka till ww2? vad kan gå fel? Jag och alla andra som nötade Medal of honour på ps1 hade ju blivit överlyckliga och kastat pengar på skärmen som ni kids brukar säga.

Du och åtta andra? Alla riktiga gamers spelade ju Allied Assault på PC...

Riktiga gamers? Det var ju ungefär en höjdpunkt när ett nytt MOH kom ut på den tiden, vi satt i flera dagar och lirade och multiplayerlanet var ju underbart!

Vad gör en riktig gamer då? Vi satt fullsmockade i soffan hos en polare i flera dagar, lite bättre än att sitta ensam o skrika i en mic va?

Så jag ber om ursäkt för att jag gillade dom första MOH-spelen .. Jag är ingen riktig gamer tydligen

12
Skriv svar