Blizzard registrerar Project Blackstone-domän

Medlem

Sjävlklart det är Titan. Titan är ju ungefär en svart sten liknande ämne, det låt förklarligt tycker jag

Medlem

Skulle gråta av glädje om det visade sig vara Warcraft 4.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av iramirion:

Blackthorne? Kan ju alltid hoppas

Jag tänkte också på Blackthorne, känns lite för lika för att inte ha någon samband.

Fan vad awesome det skulle vara om det har något med Blackthorne att göra.

Medlem

Rock n Roll Racing MMO?

med soundtrack från bla Black Sabbath och Rolling Stones

Medlem

Vet inte om jag kan hålla med om Blizzard har varit fega när det hållit sig till 3 titlar. Till skillnad från andra så Utvecklar och släpper blizzard spelen själva.
Sen jämför man med till exempel Infinity wards så har det ju inte släppt så många olika titlar.
Sen tycker jag att Blizzard gör ett bra jobb med sina spel. Även fast jag inte gillar D3 eller WoW så mycket så kan jag inte på stå att de är dåligt gjorda. Och Sc2 är det jag spelar mest av allt!

edit: Eller ja det släppte spel själva förut. Nu är de ju med Activision. Glömde den detaljen.

Medlem

Det innebär mer mjölk.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Ztreek:

Project Titan kanske har blivit Project Blackstone, eller så har de ännu en ny spelserie som håller på att göras.

Blizzard har varit väldigt fega, de livnär sig på 3 st namn, Warcraft, Starcraft, Diablo..

Jag hoppas att företaget börjar blomstra och faktiskt vågar göra nya spel.

Dom har inte skapat ett nytt IP sen Starcraft som släpptes för över 14år sedan. Från att vara ett företag som släppte nya spel i stort sätt varje år under 90-talet till ett företag som numera har livnärt sig på tre namn under 14år är fan lite skamligt. Jag vet inte ja, men det finns ett annat ord än fegt för att beskriva Blizzard.

Det var vanligt att göra nya spel hela tiden förr, inte allt för många spel som faktiskt hade uppföljare för typ 15 år sedan.
Jag tycker personligen att Blizzard har varit otroligt fega, de gjorde bättre spel förr också tycker jag, Diablo 1-2 var gud. precis som Wc3.

Varför vi har fått mycket expansioner är ju pga folket vill ha det. Dom skulle nog inte gett oss någonting som vi inte uppskattar.

Sedan skulle jag inte påstå dom är fega. Dom är utan tvekan dom bästa på göra spel och när dom gör ett spel så är det ju väl genomtänkt och utfört. Det är ju inte som andra speltillverkare som pumpar ut titlar för att tjäna så mycket pengar som möjligt.

Sedan att D1-D2, WC var bra är ju mer eller mindre pga dom var ny i sin genre. Dom var utan tvekan bäst iaf.

Och det börjar ju bli svårare och svårare att konkurrera då andra vill ha en bit av kakan

Jag tycker iaf blizzard gör bra och får gärna fortsätta i den takt dom gör. Och om dom nu mot förmodan skulle släppa ett nytt MMO så vet dom och vi att dom måste göra det bättre och mer genomtänkt än deras nuvarande! Och då blir det inte dåligt

Medlem
Skrivet av Davajn:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Ztreek:

Project Titan kanske har blivit Project Blackstone, eller så har de ännu en ny spelserie som håller på att göras.

Blizzard har varit väldigt fega, de livnär sig på 3 st namn, Warcraft, Starcraft, Diablo..

Jag hoppas att företaget börjar blomstra och faktiskt vågar göra nya spel.

Dom har inte skapat ett nytt IP sen Starcraft som släpptes för över 14år sedan. Från att vara ett företagi som släppte nya spel i stort sätt varje år under 90-talet till ett företag som numera har livnärt sig på tre namn under 14år är fan lite skamligt. Jag vet inte ja, men det finns ett annat ord än fegt för att beskriva Blizzard.

Det var vanligt att göra nya spel hela tiden förr, inte allt för många spel som faktiskt hade uppföljare för typ 15 år sedan.
Jag tycker personligen att Blizzard har varit otroligt fega, de gjorde bättre spel förr också tycker jag, Diablo 1-2 var gud. precis som Wc3.

Varför vi har fått mycket expansioner är ju pga folket vill ha det. Dom skulle nog inte gett oss någonting som vi inte uppskattar.

Sedan skulle jag inte påstå dom är fega. Dom är utan tvekan dom bästa på göra spel och när dom gör ett spel så är det ju väl genomtänkt och utfört. Det är ju inte som andra speltillverkare som pumpar ut titlar för att tjäna så mycket pengar som möjligt.

Sedan att D1-D2, WC var bra är ju mer eller mindre pga dom var ny i sin genre. Dom var utan tvekan bäst iaf.

Och det börjar ju bli svårare och svårare att konkurrera då andra vill ha en bit av kakan

Jag tycker iaf blizzard gör bra och får gärna fortsätta i den takt dom gör. Och om dom nu mot förmodan skulle släppa ett nytt MMO så vet dom och vi att dom måste göra det bättre och mer genomtänkt än deras nuvarande! Och då blir det inte dåligt

Vad menar du med om de mot förmodan skulle släppa ett nytt MMO. Det har varit känt att de jobbar på ett nytt MMO i flera år bekräftat av de själva.

Senast fick vi höra av Rob Pardo att deras Titan team är uppe i 100 personer och är i mitten av utvecklingen. Detta i samband med MoP lanseringen där han intervjuades av curse.com.

Medlem

De var lite fel formulerat. Visst är det på gång ett nytt mmo. Bara jag som är lite trött på morgonen

Medlem

Expansion till Diablo 3

Medlem
Skrivet av pingkonk:

Sjävlklart det är Titan. Titan är ju ungefär en svart sten liknande ämne, det låt förklarligt tycker jag

Tyvärr är titan silvrigt/kromfärgat, den ser ganska lik ut det som dom flesta skulle tänka på om man säger 'metall'.

Medlem

Skulle älska om dom gjorde en Diablo1 remake med Skyrim stuk, Vet inte hur det skulle fungera men det skulle vara ganska mäktigt att gå ner i katakomberna igen och det skulle bli ännu mer episkt med first person view.

Lägg till den härliga diablo1 mystiken och man får en helt underbar kombination .. ^^

Skägg.
10 Chambers
12
Skriv svar