Himmel eller helvete? Dead Space 3 splittrar kritikerna

Medlem

Kommer ju bli ett grymt släpp, ovavsett om deadspace som helhet aldrig riktigt varit någon vidare läskig så är det förbannat bra shooters. peppepepepepepep

Medlem

Spelet får 7/10 av mig iaf, hade kunnat fått 8.5. Gillar inte att det är gemensam ammo för alla vapen, sen är affärerna borta, måste tillverka allting. Också kan det vara lite för mycket action ibland.

Medlem

Skiter fullständigt i kritikernas betyg. Detta är givet köp för mig-

Ish
Medlem
Skrivet av Stephan:

Intressant när åsikterna är så olika - det är ju allmänt känt att stora delar av spelpressen är köpt, åtminstone på andra sidan Atlanten. Är det så i det här fallet, eller handlar det helt enkelt om olika upplevelser?

Folk förväntar sig mer av samma, istället för något nytt. Detta är varför uppföljare oftast blir "sämre".


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

en femma, men det är för grafiken!


signatur

Denon / Pioneer

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av uberpwnage2.0:

Har det ens funnits något bevis på att recensenter blivit köpta eller är det bara något allmänheten hittar på bara för det inte tycker som dom vill?

Aftonbladet (ja, otroligt nog) hade en bra krönika om den typen av korruption.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/kronikorer/alfred...

Inaktiv

För er som har tänkt att köpa något dum skit ingame kan nu strunta i det och utnyttja en exploit för att få free stuff, eller "farm while you farm" som dom säger

http://www.rockpapershotgun.com/2013/02/06/dead-space-3s-micr...

karma...antar att dom skulle lagt ner några timmar mer på sitt buggfixande...

Men annars, om man editerar en savefil o "fuskar" till sig mer resurser, kan man bli bannad då?

Medlem

Dead Space 3 är, tycker jag, fantastiskt roligt... men det verkar lite kort, om jag nu inte har kört för fort

Lite mer action, lite mer hjälp på vägen.. men atmosfären är fortfarande samma, tycker jag.


signatur

Wake me up for entertainment

Medlem

Märkligt spel ändå. Jag är 100% övertygad att om dom gjort spelet mycket mycket mörkare och skrämmande och mindre fiender och mer survival.

så hade det blivigt riktigt bra och fått högt betyg samt garanterat kostat avsevärt mindre att utvekla.

Men känns som att dom snabbt vill casha in och avsluta olika serier med dåliga spel så dom aldrig kan återupplivas igen.

Medlem

E ju inte direkt så att en 7a är ett dåligt betyg heller..

Medlem

har spelat en timma ungefär och jag gillar det. långt ifrån ettans skrämselfaktor men jäkligt kul ändå hittills.

Medlem

det känns som om det råder en viss betygs-inflation när betygen liggger mellan 7-10 av 10 och folk påstår att kritiker kåren är splittrad.
för mig ser det mer ut som den är väldigt enig då den stora majoriteten (6 av 9) av de listade recensionerna har givit spelet ett betyg mellan 7 och 8 av 10 och ingen understiger 7 .vilket ju är ett bra betyg sett till skalan

jädrans va siffror det blev


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Har det ens funnits något bevis på att recensenter blivit köpta eller är det bara något allmänheten hittar på bara för det inte tycker som dom vill?

Folk hittar på det. Det här bevisats att det har hänt en gång. Det har säkert hänt mer än så men jag tror att en _stor_ majoritet är clean,

Vad gäller Dead Space 3 så tror jag att ens underhållning baseras tungt på vad man förväntade sig av spelet. Om man tycker det är ok att Dead Space 3 är mer action/survival så tror jag man kan ha kul. Förväntade man sig att bli rädd dock så tror jag att det är väldigt lätt att bli besviken.

Dead Space 3 är ett najs action spel och ett dåligt skräck spel. Så nu är det bara frågan vad du vill bedöma det som.

12
Skriv svar