DayZ-modden finns nu på Steam

Robot
DayZ-modden finns nu på Steam

Bohemia Interactive meddelade idag att zombie-modden DayZ finns att hämta gratis på Steam.

#nyhetstips, #dayz, #bohemia-interactive, #valve, #arma-2, #arma-ii-operation-arrowhead


Medlem
DayZ-modden finns nu på Steam

Funkar inte för mig. Står "bad verision". Någon med samma problem? (Har uppdaterat allt via dayz commander)

Medlem

Jag älskar steam

Inaktiv
Skrivet av Lolflakes:

Funkar inte för mig. Står "bad verision". Någon med samma problem? (Har uppdaterat allt via dayz commander)

Jag antar att du har den senaste beta-patchen då, men ladda ner den senaste manuellt ändå.

Medlem

varför ska man lira det över steam när man kan lira över DayZ Commander? Där man kan filtrera ut olika maps och options etcetc..? ser ingen poäng

Medlem
Skrivet av SwempZ:

varför ska man lira det över steam när man kan lira över DayZ Commander? Där man kan filtrera ut olika maps och options etcetc..? ser ingen poäng

Tänkte först att det kanske blir färre fuskare, men de kan väl fortfarande köra utan steam, om inte det numer blir ett krav om man vill spela DayZ?

k3m
Medlem

Trevligt Tidigare har jag varit emot digitala tjänsten Steam. Men nu börjar jag sakta ändra åsikt. Främst p.g.a. Linux stödet. Ytterst tråkigt bara att jag saknar spelboxarna så mycket

Medlem

Skönt, hatade att behöva använda mig av play with six eller dayz commander för att installera då commander slutade känna av att jag hade arma och six snor prestanda från min dator. Detta var goda nyheter. skulle bara ha kommit tidigare men bättre sent än aldrig.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Jag älskar steam

Jag älskar Gabe Newell, våran runda gaming-Jesus!

Medlem
Skrivet av Redstar:
Skrivet av SwempZ:

varför ska man lira det över steam när man kan lira över DayZ Commander? Där man kan filtrera ut olika maps och options etcetc..? ser ingen poäng

Tänkte först att det kanske blir färre fuskare, men de kan väl fortfarande köra utan steam, om inte det numer blir ett krav om man vill spela DayZ?

Nä det tror jag inte, detta är bara ett tredje val hur du ska kunna installera modden. Det kommer inte bli ett krav alls så mindre fuskare blir det inte. Men jag har då inte stött på några fuskare, bra hört talas om att det existerar.
Däremot har jag bara stött på trevliga ej blodtörstiga nissar som hellre hjälper en än att stjälpa.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Funkar inte för mig. Står "bad verision". Någon med samma problem? (Har uppdaterat allt via dayz commander)

Du måste även installera Operation Arrowhead Beta om du inte gjort det. Du måste dessutom starta alla spel (ArmA II, Arrowhead) och stänga det igen för att allt skall fungera förhållandevis felfritt.

Medlem
Skrivet av GeeZ:
Skrivet av Lolflakes:

Funkar inte för mig. Står "bad verision". Någon med samma problem? (Har uppdaterat allt via dayz commander)

Du måste även installera Operation Arrowhead Beta om du inte gjort det. Du måste dessutom starta alla spel (ArmA II, Arrowhead) och stänga det igen för att allt skall fungera förhållandevis felfritt.

Hur ställer man inte Arrowhead som beta?

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av GeeZ:
Skrivet av Lolflakes:

Funkar inte för mig. Står "bad verision". Någon med samma problem? (Har uppdaterat allt via dayz commander)

Du måste även installera Operation Arrowhead Beta om du inte gjort det. Du måste dessutom starta alla spel (ArmA II, Arrowhead) och stänga det igen för att allt skall fungera förhållandevis felfritt.

Hur ställer man inte Arrowhead som beta?

du ska ha tre arma 2 filer i steam, arowhead och vanliga samt ska det finnas en som heter arma 2 operation arrohead beta i fältet du kan inte missa den.

Inaktiv
Skrivet av Rakoon:

Jag älskar steam

Hur kan man älska en DRM-tjänst?

Medlem

Var det inte tänkt att DayZ skulle bli ett fristående spel eller tänker jag på WarZ?

k3m
Medlem
Skrivet av MMO4Life:

Var det inte tänkt att DayZ skulle bli ett fristående spel eller tänker jag på WarZ?

DayZ kommer att släppas som ett fristående spel. Samtidigt som DayZ modden finns kvar. Sedan så kommer de två inte vara exakt likadana, utan DayZ kommer ha bättre grafik o.s.v.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av MMO4Life:

Var det inte tänkt att DayZ skulle bli ett fristående spel eller tänker jag på WarZ?

DayZ kommer att släppas som ett fristående spel. Samtidigt som DayZ modden finns kvar. Sedan så kommer de två inte vara exakt likadana, utan DayZ kommer ha bättre grafik o.s.v.

Ok tack, då vet jag

Medlem
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av Rakoon:

Jag älskar steam

Hur kan man älska en DRM-tjänst?

För att det är inget fel på steam? Vad har du emot steam m.m? Origin ka jag förstå men jst steam som blivit bättre hela tiden.

Medlem
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av Rakoon:

Jag älskar steam

Hur kan man älska en DRM-tjänst?

För att det är inget fel på steam? Vad har du emot steam m.m? Origin ka jag förstå men jst steam som blivit bättre hela tiden.

Origin och Steam gör samma sak som varandra. Usch, jag vill inte ha skiten.

Medlem
Skrivet av xXFirebatXx:
Skrivet av Zlither:
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av Rakoon:

Jag älskar steam

Hur kan man älska en DRM-tjänst?

För att det är inget fel på steam? Vad har du emot steam m.m? Origin ka jag förstå men jst steam som blivit bättre hela tiden.

Origin och Steam gör samma sak som varandra. Usch, jag vill inte ha skiten.

Ja, men origin är bökigare och värre. Steam var drygt i början när det kom men det är bra mycket bättre nu. Samt vad vet jag har steam bättre reor än vad origin har

Medlem

Jag hajjar faktis inte vad som är så grymt med Steam och hur de fått så många fanboys, Det tar bara resurser och längre tid att starta ett steam spel en ett spel utan steam. Det är reklam pop up fönster, allt sånt som den vanliga data nörden hatar. Deras spel är oftas dyrare än i butik, förutom under reor förståss.

Jag hatar inte på Steam utan snarare frågar er som gillar det varför?
Vad är det som är fördelarna med Steam?
Är det en Kärlek till Gabe som får er att gilla Steam?

Personligen är jag inget fan av Gabe, då han så ofta bara sprider Falsk drama.
Som den gången han påstod att W8 var ett dåligt system att spela på, trotts att majoriteten spel flytter bättre på W8.
Bara för att dra till sig mer uppmärksamhet i sin lansering av Steam till linux.

Medlem

Vet någon om DayZ Commander stöder Steam-versionen?

Medlem
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av Rakoon:

Jag älskar steam

Hur kan man älska en DRM-tjänst?

Det är ju inte en DRM-tjänst. Nu får du ju skärpa dig.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

1
Skriv svar