Mass Effect 3 – Bioware släpper två sista dlc

Robot
Mass Effect 3 – Bioware släpper två sista dlc

Bioware tar farväl av Mass Effect 3 genom två dlc-paket. Bland annat får du inreda Shepards alldeles egna lägenhet.

#nyhetstips, #mass-effect-3, #bioware


Medlem
Mass Effect 3 – Bioware släpper två sista dlc

Om man bortser från slutet i två sekunder, är Mass Effect som spelserie något av det mest tillfredsställande jag har upplevt i spelväg och detta DLC ska tveklöst avnjutas. Det är en aning sorgligt med vetskapen att detta blir det sista av denna underbar trilogi. Bioware, jag ogillar vad du har blivit, men jag måste ändå tacka dig, Mass Effect kommer alltid finnas i mitt hjärta. Sedan att serien hade kunnat bli tusen gånger bättre om slutet var bra, det är en annan femma.

Medlem

Ska väl snart ge mig på ME3. Har så mycket att stå i på senaste så man väntar ju hellre tills man har tid att njuta av spelet. Hoppas på en deluxe version med allt inkluderat snart så man köper hela härligheten på en gång. Mysig jävla serie detta!

Inaktiv

Bra sagt!

Nu undrar jag över DLC, multiplayergrejen är gratis som vanligt va? Tycker faktiskt MP i ME3 är riktigt kul, men har inte lirat på ett tag.

Hursomhelst vill jag ge mig in i singelplayer igen o lira alla DLC, men jag vill ju inte starta om hela ME3 heller. Så hur gör man? Laddar en save innan "slutet" o bara åker till var nu DLCt håller hus?

Medlem
Skrivet av Tiktakbombom:

Om man bortser från slutet i två sekunder, är Mass Effect som spelserie något av det mest tillfredsställande jag har upplevt i spelväg och detta DLC ska tveklöst avnjutas. Det är en aning sorgligt med vetskapen att detta blir det sista av denna underbar trilogi. Bioware, jag ogillar vad du har blivit, men jag måste ändå tacka dig, Mass Effect kommer alltid finnas i mitt hjärta. Sedan att serien hade kunnat bli tusen gånger bättre om slutet var bra, det är en annan femma.

Medhåll!

Mass Effect universumet är troligtvis den bästa, mest välfyllda, levande och intressanta spelvärlden inom Sci-fi/rymdopera jag har fått nöjet att uppleva under nästan 25 år som "gamer".

Jag anser att ME världen är klart bättre och mer intressant än plastiga Star Wars exempelvis, även om SW såklart var bra i Biowares (Kotor) tappning det med.

Och jag stör mig inte nämnvärt på slutet heller om jag ska vara ärlig. Resan var viktigare än målet, iaf för mig.

Medlem

Håller med alla ovanför, slutet är som det är, jag blev fruktansvärt besviken på slutet för ett år sen, EC hjälpte fylla hålen, men fortfarande besviken. Men med mer content till single player så blir jag skit taggad att köra ME serien än en gång ! (multiplayern kör jag redan mycket så nytt dlc är mycket nice !)

Medlem
Skrivet av Chomag:
Skrivet av Tiktakbombom:

Om man bortser från slutet i två sekunder, är Mass Effect som spelserie något av det mest tillfredsställande jag har upplevt i spelväg och detta DLC ska tveklöst avnjutas. Det är en aning sorgligt med vetskapen att detta blir det sista av denna underbar trilogi. Bioware, jag ogillar vad du har blivit, men jag måste ändå tacka dig, Mass Effect kommer alltid finnas i mitt hjärta. Sedan att serien hade kunnat bli tusen gånger bättre om slutet var bra, det är en annan femma.

Medhåll!

Mass Effect universumet är troligtvis den bästa, mest välfyllda, levande och intressanta spelvärlden inom Sci-fi/rymdopera jag har fått nöjet att uppleva under nästan 25 år som "gamer".

Jag anser att ME världen är klart bättre och mer intressant än plastiga Star Wars exempelvis, även om SW såklart var bra i Biowares (Kotor) tappning det med.

Och jag stör mig inte nämnvärt på slutet heller om jag ska vara ärlig. Resan var viktigare än målet, iaf för mig.

Jag skulle vilja säga att Mass Effect är vad Star Wars kunde varit om Lucas hållt sig från filmerna. Lucas är en strålande visionär, men sämre producent och usel regissör. "American Graffiti" undantagen.

Serien håller väl för en riktigt bra film. Bara inte Disney eller Cameron får tag i manuset.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Wheee! Så hypad, är mitt uppe i en PT just nu så det kommer landa perfekt. Lite sorgligt att det inte kommer mer nytt innehåll till spelet men tycker att dlc:n låter spännande.

Gillar också det som Chris Priestly skrev i OP:n på BSN, "
Uncover the truth and fight alongside your squad – as well as the cast from the original Mass Effect and Mass Effect 2."

Ser ut som om man kanske kan få se lite extra av dom karaktärer som inte finns på skeppet vilket vore trevligt för replays. Håller tummarna.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Bra sagt!

Nu undrar jag över DLC, multiplayergrejen är gratis som vanligt va? Tycker faktiskt MP i ME3 är riktigt kul, men har inte lirat på ett tag.

Hursomhelst vill jag ge mig in i singelplayer igen o lira alla DLC, men jag vill ju inte starta om hela ME3 heller. Så hur gör man? Laddar en save innan "slutet" o bara åker till var nu DLCt håller hus?

Jag antar det, känns dumt att ta betalt för ett DLC där man i princip måste köpa Bioware-poäng för att få tillgång klasserna. Hade hellre köpt skiten och sluppit mecka med alla förbaskade Spectre-packs. Ja det går att göra, ladda bara innan du beger dig till Cerberus-basen. Jag tror du får en sådan sparfil automatiskt efter du har klarat spelet.

Medlem

Mass Effect 1 var fantastiskt, sedan blev det tyvärr för mycket Gears of War strider med midjehöga hinder och snitslade banor i uppföljarna.

Slutet på trean där man lyckas förstöra inte bara spelet utan hela sitt universum är det enskilt sämsta som hänt spelvärldens någonsin och om inte någon radikal retcon sker i 4:an så är Mass Effect och Bioware dött för all framtid för mig.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Älskade ME1. ME2 var så pass dåligt att jag inte ens har bemödat mig att spela ME3.

Inte konstigt att Ray Muzyka och Greg Zeschuk lämnade Bioware.

Medlem

Har precis börjat med 3an och gillar det skarp än så länge. Two Steps From Hell-trailern till 2an är skäl bara den att ME, i rätta häbder, mpste bli en film.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Skrivet av floke:

Har precis börjat med 3an och gillar det skarp än så länge. Two Steps From Hell-trailern till 2an är skäl bara den att ME, i rätta häbder, mpste bli en film.

mjo rätta händer det finns redan en ME film som är gjord av japaner, normalt har jag inget emot anime men denna film var mest meh.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Mass Effect triologin har varit underbar hela vägen! Står lätt för den bästa spelupplevelsen sen Half Life för mig.

Älskade det smått filosofiska slutet! Samt känslan man fick när man fick prata med Reapern på rannoch.

Medlem

Håller med faktiskt. Jag är en av de få som faktiskt tyckte om slutet på 3:an, man måste inte alltid ha någon hollywood-boombastic-the-end i allt och jag tyckte att de gjode helt rätt med slutet. Och citatet är underbart, lite Star Trek Borg-vibbar av det (för er som sett Star Trek Voyager så säger ju borg-drottningen något liknande till Janeway ).

Det är synd att få se ME3 avslutas men all good things... kommer iaf köpa dessa DLC.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Håller med faktiskt. Jag är en av de få som faktiskt tyckte om slutet på 3:an, man måste inte alltid ha någon hollywood-boombastic-the-end i allt och jag tyckte att de gjode helt rätt med slutet. Och citatet är underbart, lite Star Trek Borg-vibbar av det (för er som sett Star Trek Voyager så säger ju borg-drottningen något liknande till Janeway ).

Det är synd att få se ME3 avslutas men all good things... kommer iaf köpa dessa DLC.

Tja du har en poäng. Fast slutet är så pass påkastat och oplanerat att det hade kunnat göras bättre. Deus Ex har ett liknande slut fast där märks det att slutet var planerat i förväg, långt i förväg. Det är min åsikt. Har dock bara sett slutet på youtube så ta min åsikt med en nypa salt.

Medlem

Extended Cut fyllde de mesta av hålen tycker jag iallafall. Jag var faktiskt nästan nöjd med original slutet. Var bara jag ville ha en concept art bilder (vilket de lade till i EC) där det stod vad ens squad mates gjorde efter Reaper hot försvann.

T ex en fin bild på Garrus med sina systrar. Och förstås att ens val hade gjort mer skillnad men men. Det finns ju en hel del val som har stor påverkan ändå men kanske inte just slutet i ME3.

Jag vill ju ha en final showdown med Harbinger men det kommer aldrig hända så...

Jag lär väl kolla på youtube på de här dlcna och antar MP dlct är gratis så det kanske man testar iaf.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Härligt! Då kan jag äntigen spela igenom single player


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Älskade ettan och köpte alla DLC:s till tvåan, men kände ingen lust att fortsätta med Masseffect efter 3:ans avslut :/, allt känns menlöst då man vet Shepards öde.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Jag är nog en av de få personer som faktiskt gillade slutet på trean.
Var lite förbluffad först då man är van vid så mycket annat, men sen började jag fundera lite och ja.. man får helt enkelt dra sina egna slutsatser.

Och trots allt, storyn har ju varit grym på flera ställen och galaxen är knappast ett vänligt ställe att leva i.. så varför skulle slutet vara ett " draken dör och alla (utom draken) lever lyckliga i alla sina dagar"?


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

En lägenhet? Uhm, ja det är ju smart när det är krig i hela universum att sitta hemma på Citadel o softa...

Shepard har en lägenhet, det är hans hytt på hans skepp, han är en officer inom en flotta, det betyder att man är borta länge från hemmet.

Idioter som styr Mass Effect nu för tiden.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Håller med faktiskt. Jag är en av de få som faktiskt tyckte om slutet på 3:an, man måste inte alltid ha någon hollywood-boombastic-the-end i allt och jag tyckte att de gjode helt rätt med slutet. Och citatet är underbart, lite Star Trek Borg-vibbar av det (för er som sett Star Trek Voyager så säger ju borg-drottningen något liknande till Janeway ).

Det är synd att få se ME3 avslutas men all good things... kommer iaf köpa dessa DLC.

Tror inte där är någon som vill ha ett hollywood-slut. Tror nog snarare att folk vill ha ett slut som inte har en miljon plotholes i sig, som ME3s slut har.

Medlem

Alla Me2 medlemmar ska tydligen ha dialog, är detta Zaeeds sista roll då?

Medlem

Efter Extended Cut så har jag inga som helst problem med slutet som alla andra verkar ha. Glad är jag för det Ser fram emot dessa sista DLC.

Medlem
Skrivet av Wintermist:

Efter Extended Cut så har jag inga som helst problem med slutet som alla andra verkar ha. Glad är jag för det Ser fram emot dessa sista DLC.

Håller helt med. Tycker inte slutet är perfekt fortfarande, men helt ok.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Älskade ettan och köpte alla DLC:s till tvåan, men kände ingen lust att fortsätta med Masseffect efter 3:ans avslut :/, allt känns menlöst då man vet Shepards öde.

https://www.youtube.com/embed/HiRDJLcYua0

Haha, episk låt Satte den på repeat


signatur

Game long and prosper

Inaktiv
Skrivet av cm0s:

Älskade ME1. ME2 var så pass dåligt att jag inte ens har bemödat mig att spela ME3.

Inte konstigt att Ray Muzyka och Greg Zeschuk lämnade Bioware.

Jag vet inte vilken ME2 du spelade men jag spelade den bästa i serien.


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Alla Me2 medlemmar ska tydligen ha dialog, är detta Zaeeds sista roll då?

Säg det, tyvärr lever inte röstskådespelaren längre så det kanske återanvänds någon dialog. Möjligtvis något som inte visats innan.

Medlem

Okej.


signatur

Den som sover levlar inte.

Medlem

Extended cut gjorde ju knappt något så förstår inte hur allt blev från pile of shit till nu är det bra :D! Min femma det, men men

1
Skriv svar