Skakig första dag för SimCity
Electronic Arts verkar inte ha insett att folk vill spela stadssimulatorn.
#nyhetstips, #diablo-iii, #blizzard, #electronic-arts, #simcity
Precis exakt som med EA's lansering av Battlefield 3. För att nämna ett fall av tusen när det här händer.
Jag hade betalat en hundring extra för tre dagars tidigare access, midnattsköade på Webbhallen. Men det tog dryga tre dagar innan man kunde logga in!
Nej, renskärig gammalmodig idioti kan man iallfall inte beskylla crackarna för...
Knappast förvånade att deras servrar går ner när ett stort spel släpps trodde att folk lärt sig det nu.
Inte bara EA som lider av detta, samma sak med GW2 och det är i princip omöjligt att ladda ner något på steam när ett nytt CoD släpps, för att nämn några.
"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3
Förbannat oväntat...
Det är just det som är problemet. Att det inte är oväntat och att det ändå är samma jäkla problem varje gång.
Då är väl frågan: Vilka är idioterna?
- EA och dylika företag, som inte lyckas fixa dessa problem innan launch?
- Vi som kunder, som går på dessa löjligheter varje gång
Så länge vi som kunder inte säger ifrån, så fortsätter företagen att "mjölka" pengar ur oss, för dom vet att kunder i många fall är ganska dumma, och köper vad som helst, så länge det har ett visst namn.
🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid
Förbannat oväntat...
Det är just det som är problemet. Att det inte är oväntat och att det ändå är samma jäkla problem varje gång.
Då är väl frågan: Vilka är idioterna?
- EA och dylika företag, som inte lyckas dessa problem innan launch?
- Vi som kunder, som går på dessa löjligheter varje gång
Så länge vi som kunder inte säger ifrån, så fortsätter företagen att "mjölka" pengar ur oss, för dom vet att kunder i många fall är ganska dumma, och köper vad som helst, så länge det har ett visst namn.
Det är ju tyvärr inte många som "vågar vägra" om man säger så, och kanske inte förstår bättre.
Unga kunder reflekterar nog inte desto mer ibland om man ska generalisera.
In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.
O här väntar folk i KÖ för att spela sitt SimCity
Här har vi en användare som förlorat sin stad och en massa pengar (ingamepengar)
"TIL: Your cities will randomly break and you will lose your work and have to rollback. This is a screenshot of that. I lost everything including 2 millions credits."
http://i.imgur.com/vXCoLJZ.jpg
Så glad att jag inte köpte detta, av flera anledningar.
Kan inte ladda din stad, du äger inte innehållet som används för att skapa den, dat DLC?
http://i.imgur.com/xpSJFMG.jpg
O slutligen en related image (återigen)
http://imgur.com/9GjQgvL
herregud...
Jag väntar mig såna här problem numera, oavsett utvecklare eller utgivare. Måhända är jag en ovanligt snäll och förståelig konsument, men jag brukar inte hetsa upp mig över sånt här. Efter några dagar brukar de värsta problemen vara lösta och i övrigt brukar jag ha tur! Kunde spela BF3 från the get-go t.ex.
Förbannat oväntat...
Det är just det som är problemet. Att det inte är oväntat och att det ändå är samma jäkla problem varje gång.
Problemet är väl snarare att folk fortsätter kasta pengar på dom trots att de vet att det inte kommer fungera då det alltid är samma visa när det gäller always-on-drm.
Efter diablo 3 kommer jag aldrig mer köpa ett spel som är byggt på det viset oavsett hur många svepskäl utvecklarna kommer med om att det är uppbyggt med multiplayer i tanke osv.
Det trista är väl i sammanhanget att om ett tag kommer det säkert komma en piratversion med offlineläge och vips så har piraterna en överlägsen version än de som faktiskt betalat pengar för spelet. Jo jag vet att en del beräkningar sköts på serversidan osv men crackare har visat sig vara väldigt klyftiga så...
Jag väntar mig såna här problem numera, oavsett utvecklare eller utgivare. Måhända är jag en ovanligt snäll och förståelig konsument, men jag brukar inte hetsa upp mig över sånt här. Efter några dagar brukar de värsta problemen vara lösta och i övrigt brukar jag ha tur! Kunde spela BF3 från the get-go t.ex.
Grejen är ju att detta framför allt är ett singelplayerspel, kan helt klart köpa att ett spel avsett för multiplayer kan krångla vid release.
Men det vet man väl för fasen. Det är EA; de är hatade av väldigt legitima anledningar.
Sista spelet jag köpte av dem, förköpt sedan 7 månader tillbaka, drog de pengarna på releasedatum, och gav mig inte access till spelet, eller nerladdningen på 3 veckor! Vägrade svara i telefon, på mail, i chatt. Till slut fick jag tag på en Amerikan som jobbade på US support genom en hel massa omvägar, och han släppte in mig. 3.5 veckor senare. Så EN dag med strul och EA, då har ni en djävla tur.
Jag kan inte komma på en enda vettig anledning till varför man ska köpa ett spel på just releasedagen.
Nej, inte något mer. Tror senaste som fungerade bra på releasedagen var Dragon Age: Origins.
Efter det har det bara varit bekymmer.
In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.
Jag väntar mig såna här problem numera, oavsett utvecklare eller utgivare. Måhända är jag en ovanligt snäll och förståelig konsument, men jag brukar inte hetsa upp mig över sånt här. Efter några dagar brukar de värsta problemen vara lösta och i övrigt brukar jag ha tur! Kunde spela BF3 från the get-go t.ex.
Håller med. Folk reagerar som om de aldrig sett en kö förr. Jag har aldrig varit med om så mycket gnäll och tjöt om något spel förr och egentligen verkar det som att själva spelet är rätt bra. Visst, det finns saker som jag hatar som t ex mikrotransaktioner men EA publicerar faktiskt många spel med bra kvalité, Battlefield, FIFA, Crysis, Mass Effect för att nämna några...
Då är väl frågan: Vilka är idioterna?
- EA och dylika företag, som inte lyckas dessa problem innan launch?
- Vi som kunder, som går på dessa löjligheter varje gång
Så länge vi som kunder inte säger ifrån, så fortsätter företagen att "mjölka" pengar ur oss, för dom vet att kunder i många fall är ganska dumma, och köper vad som helst, så länge det har ett visst namn.
Förhandsbokningar är en av de största bidragande faktorerna till att de kan göra pannkaka av sina släpp gång efter annan. TotalBiscuit sammanfattar problematiken utmärkt:
Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus