Simcity får välbehövd uppdatering

Medlem

Mitt största problem vart trafiken, hade en kö som sträckte sig från två städer bort på motorvägen och inget kunde jag göra åt saken. Hade alla andra alternativ för turisterna att åka till min stad men det hjälpte föga.

Medlem
Skrivet av marhed:

Personligen så var mitt största problem med SimCity att jag nådde en punkt i mitt spelande där jag kännde: jahopp, nu kan jag inte expandera mkt mer för jag har en för liten yta och jag vill inte riva massa Industri och Företag.

Ger det gärna en ny chans när (om) det finns större kartor att spela på.

Därför jag inte ännu börjat spela spelet. Tänkte vänta tills det kommer patch eller mod som gör att man får bygga en stad och inte en liten sketen byhåla.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Det här är en repris av Diablo 3. En sequel som bara sönderbajsades. Det är så otroligt mycket grejer jag saknar, man har ju gått från ett storskaligt spel till nått som är "snäppet större än The Sims".
Jag vill kunna bygga en STAD inte en BY.

Nu får man små fyrkantiga plättar att bygga på i sin "värld", jag hade önskat att man kunde bygga på HELA "världen" och detta tillsammans med kompisar alá Anno 2070 (som för övrigt är bättre än SimCity på många plan).

Inaktiv
Skrivet av FL3JM:

Nu får man små fyrkantiga plättar att bygga på i sin "värld", jag hade önskat att man kunde bygga på HELA "världen" och detta tillsammans med kompisar alá Anno 2070 (som för övrigt är bättre än SimCity på många plan).

Ja Anno är ju ett helt suveränt spel.

Tråkigt nog så ligger SimCity på första plats här i Sverige iaf (digital försäljning exkluderad..) o det får ju en att undra om folk faktisk ville ha den skiten som det blev? Det är ju bara tragiskt för oss alla som gillar spel.

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av FL3JM:

Nu får man små fyrkantiga plättar att bygga på i sin "värld", jag hade önskat att man kunde bygga på HELA "världen" och detta tillsammans med kompisar alá Anno 2070 (som för övrigt är bättre än SimCity på många plan).

Ja Anno är ju ett helt suveränt spel.

Tråkigt nog så ligger SimCity på första plats här i Sverige iaf (digital försäljning exkluderad..) o det får ju en att undra om folk faktisk ville ha den skiten som det blev? Det är ju bara tragiskt för oss alla som gillar spel.

Jo men Diablo 3 låg ju på första plats världen över, inte fan var det bra för det. Anledningen till att det och SimCity hamnade på första plats är ju för att de tidigare spelen i serien varit sjukt bra, så man förmodar att även nästa ska vara det. Nu har jag spenderat pengar på TVÅ spel som missat mina förväntningar med råge, man börjar förlora hoppet för framtidens gaming.

12
Skriv svar