Webhallen köps upp av Komplett

Robot
Webhallen köps upp av Komplett

Den norska elektronikkedjan Komplett köper svenska återförsäljaren Webhallen.


Webhallen köps upp av Komplett

Hmm, oh well, varför inte.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

mindre konkurrens är aldrig bra. Synd

Medlem

wait what O_O. Jaja jag gillar dom med :).

Medlem
Medlem

Innebär detta att komplett kommer starta upp fysiska butiker nu?

AW8
Medlem
Skrivet av walter_iego:

Hmm, oh well, varför inte.

Mina tankar också.

Skrivet av blodChoklad:

mindre konkurrens är aldrig bra. Synd

Fast joooodu, det har du kanske rätt i.


signatur

PC gamer 'til I die.

Inaktiv

Jag gillar komplett och jag gillar webhallen så för mig ändras inget.

Geeks Gaming

Tur att man nästan bara handlar på Inet ^^ måste ju handla svenskt.

Btw webbhallen är inte svenskt i grund och botten.

Medlem
Skrivet av Miindz:

Innebär detta att komplett kommer starta upp fysiska butiker nu?

Webhallen är nu en del av Komplett-familjen!

Idag blev det klart att Norska Komplett tar över ägandet av Webhallen.

Det tycker vi är jättekul och det kommer att gynna både oss och våra kunder, och innan ni blir oroliga: Webhallen och alla vi som jobbar här blir kvar precis som förut!

För er som har funderat kommer vi såklart fortsätta att behålla vårt oberoende, namnet Webhallen, butikerna kommer att finnas kvar osv. Med andra ord, business as usual bara med lite starkare muskler för att kunna ge er en ännu bättre upplevelse hos oss

från deras facebook

Medlem

Kommer dom sluta konkurrera om priserna då?
Låter inte så bra för oss konsumenter iaf.

Medlem

Mindre konkurrens. Inte bra.

O sen det här uttalandet....: "Vi är mycket glada och stolta över att bli en del utav Komplett-familjen, säger Wilhelm Sporrong, operativ chef på Webhallen."

ALLTID samma intetsägande babbel som alla vet inte betyder ett jäkla dugg!
Liksom, alla vet! Du behöver inte stå o ljuga på det viset!

Medlem

Kan man så bör man, bör man så ska man.


signatur
Medlem

Då kan man inte handla där mer då

Medlem

Noooooooo...... Tur att de separerar varumärket iaf...

Medlem

Med tanke på att Webhallen är dotterbolag till Pixmania som de flesta vet inte är det bästa företaget att handla från direkt så ser jag positivt på detta köpet av Komplett.

Hoppas det blir bra. Dock är Inet fortfarande bäst.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Webbhallen är absolut den bästa fysiska databutik som finns. Dom går verkligen in till 100% för entusiasterna och hittar på massa events vid större spellanseringar.

Medlem

Hoppas dem sänker priserna så det matchar kompletts, just nu är priserna overpriced som bara den.

Medlem

Wtf? Ajja, tur man är kund hos bägge ^^

Medlem

Hoppas bara att Webhallen behåller sina någorlunda bra priser på sina produkter. Komplett är ju helt värdelöst att beställa spel ifrån.

Medlem

Nejnejnejnej NEJ!!!!! Komplett är ett skitföretag!
Helt fruktansvärt dålig kundservice som jag aldrig har upplevt dess like.

Webhallen däremot har jag alltid fått jättebra kundservice!

Medlem
Skrivet av Surahero:

Då kan man inte handla där mer då

Hmm varför inte?

Medlem
Skrivet av FunnX:

Hoppas dem sänker priserna så det matchar kompletts, just nu är priserna overpriced som bara den.

Say what?

Medlem
Skrivet av blodChoklad:

mindre konkurrens är aldrig bra. Synd

Fast, det blir ju knappast mindre konkurrens om Webhallen fortsätter självständigt. De har bara bytt ägare från Pixmania till Komplett. Det är samma antal aktörer ändå.

Inaktiv
Skrivet av FunnX:

Hoppas dem sänker priserna så det matchar kompletts, just nu är priserna overpriced som bara den.

...vad är det för fasansfulla ockerpriser du hittat? Man blir ju rätt nyfiken med tanke på att differansen mellan branschens olika aktörer är snudd på minimala, mycket tack vare sidor som prisjakt.

Själv tycker jag Webhallens priser i 90 % av fallen är synnerligen attraktiva och därtill har Webhallen kunnig personal (håller med ovanstående talare om att Inet fortfarande är snäppet bättre tho).

Värre är det med butiker som Gamestop och Game vars kassapersonal har kunskaper på nivån "pracka-på-mormor-ett-Wii-till-barnbarnen" och vars priser är rena skämtet.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Nejnejnejnej NEJ!!!!! Komplett är ett skitföretag!
Helt fruktansvärt dålig kundservice som jag aldrig har upplevt dess like.

Webhallen däremot har jag alltid fått jättebra kundservice!

Say what!?

Låter som du haft otrolig otur då, eller har något socialt handikapp som gör att du inte kan tala i telefon med främmande människor (det finns sådana!) Har alltid upplevt att båda företagen är helt super vad gäller support och garantier, förutom kunnig personal (får för mig att Komplett är lite bätter där tom, men jag antar att det beror på i vilket ärende man ringer.
Hur som helst så hade jag nog gärna sett att dom förblivit olika företag. Tror att priserna kommer påverkas negativt på det här, samt att jag gärna vill ha valet mellan de båda.

Jaja, får se hur det blir...för stort är sällan bra.

Medlem

"Den norska elektronikkedjan Komplett köper svenska återförsäljaren Webhallen." Blev det lite fel?

Medlem

Får man ett problem hos Komplett är man körd för ingen på deras support är varken villig att lyssna eller förstå vare sig man är lugn och försiktig eller arg och missnöjd. De blir helt och hållet på tvären så fort man ringer. Har ringt till kundtjänsten ett flertalet gånger med olika problem och blivit illa bemött alla gånger. Dessutom har de inkompetent felsökningspersonal på trasiga produkter. Har inte kunden skrivit alla möjliga problem det kan tänkas vara (gjort deras jobb) kollar de ingenting. Då tittar de bara på produkten och säger att den ser helt ut.

Har för att ta ett löjligt men dock provocerande exempel snällt förklarat att musiken som spelas upp i telefonen medans man är i kö (som förövrigt ofta är för lång, 30 min) spelas för högt och brusar jättemycket fått samma dåliga attityd av 2 olika personer som säger att det gör den inte alls och istället för att trevligt säga, vi ska kolla närmare på det istället säger: sänkt ljudet eller så är det fel på din telefon, det problemet har aldrig jag när jag ringer.
Lägligt att kontra med: Hur jävla ofta ringer du supporten och sitter i kö till ditt eget jobb då? Idiot... Men tyvärr är jag för snäll när man väl är i telefonen så jag sa aldrig så men ångrar mig såhär i efterhand.

Däremot på Webhallen har man mött världens lirare som går över berg för att hjälpa en med produkter som egentligen har gått ut på garantin men som ändå beställer hem dyra saker, plockar isär delar och som sedan skrotar resten eller säljer till skitpriser bara för att behålla en som kund.

Webhallen är dyra, men när något händer så får man hjälp. Även om garantin gått ut.
Missnöjda kunder: inget problem, då kan vi visa vad vi går för så att vi får ännu bättre rykte.

Komplett däremot är billigare men hjälper inte ens till om du ligger längs vägen med bruten lårbenshals.
Missnöjda kunder: Fuck off, vi har redan fått dina pengar. Vi skriker i telefonen tills du lägger på! AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Medlem

komplett sucks.. har inte haft bra erfarenhet av rma och returer fan ska dom ta webhallen för.. snart är det fan bara enstaka aktörer kvar och ingen konkurrens.. aldrig bra

Medlem

komweb.nu ?? hehe

12
Skriv svar