Call of Duty: Ghosts är officiellt!
Activision tog idag första steget i avtäckandet av nästa del i Call of Duty-serien. Nu kan du se första teasern för spelet.
#nyhetstips, #call-of-duty-ghosts, #microsoft, #infinity-ward
Ny spelmotor...? Kan man äntligen börja hoppas på det nya cod kanske?
Det har ju varit officiellt sedan... - alltid? Det är först nu vi vet att det heter Ghost.
Men officiellt officiellt då!
Ny spelmotor...? Kan man äntligen börja hoppas på det nya cod kanske?
Ja, vi får väl göra det. Det kommer inte se ut som en påse skit längre i alla fall
I am the black wizards.
Tror jag först när jag ser det.
På tiden att dom skrotar Q3 motorn, om det nu stämmer.
Det har ju dock hänt en hel del sen dess.
http://i.imgur.com/YJKA0GK.png
Tror jag först när jag ser det.
På tiden att dom skrotar Q3 motorn, om det nu stämmer.
Det har ju dock hänt en hel del sen dess.
http://i.imgur.com/YJKA0GK.png
Man kan sminka en gris hur mycket man vill, det är fortfarande en gris. Känslan och det underliggande är identiska i BO2 som i CoD1. (Känslan i hur din karaktär rör sig och interagerar med sin omgivning, vissa effekter (titta på hur explosioner genereras och ser ut - även om upplösningen ökar ser de förbaskat lika ut), vapenbeteende och -känsla, inget egentligt stöd för fysiksimulering i spelmotorn i sig o.s.v. o.s.v.)
Det var en av få ruggigt bra saker med en konkurrent som Battlefield 3, känslan av kulor som ven runt huvudet, explosioner som rörde upp jord och rök, lite mer tyngd i vapnen etc., för att inte tala om ljudeffekterna - det kändes bra mycket mer autentiskt än vad ett spel baserat på en Q3-motor kommer göra.
Fram för mer känsla i FPS-spel, något som CoD i mina ögon misslyckats kapitalt med de senaste 5-6 åren.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Är ju i o för sig en wii u loga på hemsidan www.theghostsarereal.com/.
Tror jag först när jag ser det.
På tiden att dom skrotar Q3 motorn, om det nu stämmer.
Det har ju dock hänt en hel del sen dess.
http://i.imgur.com/YJKA0GK.png
Man kan sminka en gris hur mycket man vill, det är fortfarande en gris. Känslan och det underliggande är identiska i BO2 som i CoD1. (Känslan i hur din karaktär rör sig och interagerar med sin omgivning, vissa effekter (titta på hur explosioner genereras och ser ut - även om upplösningen ökar ser de förbaskat lika ut), vapenbeteende och -känsla, inget egentligt stöd för fysiksimulering i spelmotorn i sig o.s.v. o.s.v.)
Det var en av få ruggigt bra saker med en konkurrent som Battlefield 3, känslan av kulor som ven runt huvudet, explosioner som rörde upp jord och rök, lite mer tyngd i vapnen etc., för att inte tala om ljudeffekterna - det kändes bra mycket mer autentiskt än vad ett spel baserat på en Q3-motor kommer göra.
Fram för mer känsla i FPS-spel, något som CoD i mina ögon misslyckats kapitalt med de senaste 5-6 åren.
Imo är CoD serien den bästa serien atm, man vet vad man får när man köper ett nytt CoD jämfört med bf3...
Tror jag först när jag ser det.
På tiden att dom skrotar Q3 motorn, om det nu stämmer.
Det har ju dock hänt en hel del sen dess.
http://i.imgur.com/YJKA0GK.png
Så mellan 1-9 ändringar per spel?
Men för att vara lite seriös, vilka är de stora ändringarna som genomförts sedan 2005? Vad har vi som är nytt som definierar serien?
Dvs varför ska man man köpar CoD 2013 i jämförelse med säg CoD 2010?
Man kan sminka en gris hur mycket man vill, det är fortfarande en gris. Känslan och det underliggande är identiska i BO2 som i CoD1. (Känslan i hur din karaktär rör sig och interagerar med sin omgivning, vissa effekter (titta på hur explosioner genereras och ser ut - även om upplösningen ökar ser de förbaskat lika ut), vapenbeteende och -känsla, inget egentligt stöd för fysiksimulering i spelmotorn i sig o.s.v. o.s.v.)
Det var en av få ruggigt bra saker med en konkurrent som Battlefield 3, känslan av kulor som ven runt huvudet, explosioner som rörde upp jord och rök, lite mer tyngd i vapnen etc., för att inte tala om ljudeffekterna - det kändes bra mycket mer autentiskt än vad ett spel baserat på en Q3-motor kommer göra.
Fram för mer känsla i FPS-spel, något som CoD i mina ögon misslyckats kapitalt med de senaste 5-6 åren.
Man kan se det så, absolut. Men man kan också se det som att alla CoD-spel har byggt på samma speciella känsla och det har varit bidragande till att göra spelserien den enorma framgång det är idag. Jag tror att man kommer forsätta utveckla efter denna känsla, fansen av serien skall kunna KÄNNA att det är ett äkta CoD-spel, det är en framgångsfaktor.
Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.
Tror jag först när jag ser det.
På tiden att dom skrotar Q3 motorn, om det nu stämmer.
Det har ju dock hänt en hel del sen dess.
http://i.imgur.com/YJKA0GK.png
Så mellan 1-9 ändringar per spel?
Men för att vara lite seriös, vilka är de stora ändringarna som genomförts sedan 2005? Vad har vi som är nytt som definierar serien?
Dvs varför ska man man köpar CoD 2013 i jämförelse med säg CoD 2010?
Jag spelar det inte i multiplayer så det kan jag inte säga nåt om.
Men jag tycker att dom flesta spelen i serien förbättrar tidigare koncept. MW1 var nice, MW2 var inte lika trevligt dock. Men Black Ops och MW3 tyckte jag var helt okej och Black Ops 2 tycker jag var en klar förbättring. Svårt att säga specifika detaljer, så jag pratar övergripande.
Döm inte ut det på förhand, de kan nog överraska trots allt.