Mars: War Logs
Med liten budget och mycket vilja tar Mars: War Logs upp kampen med rollspelsgenrens stora drakar. Ska Witcher och Mass Effect känna sig hotade?
#mars-war-logs, #spiders, #mass-effect, #the-witcher-2-assassins-of-kings, #fallout-new-vegas
Snålt betyg, spelet kostar en tredjedel av vad rollspelen det jämförs med kostade när dom släpptes men håller bra klass ändå.
Jämför röstskådespeleriet med valfritt jrpg så håller det helt plötsligt oscarnivå.
Vad gäller stridssystemet så är jag bara glad att man slipper alla dessa knähöga hinder och lådor som alla spel skall innehålla nuförtiden, sedan så drar fienderna fram pistoler och gevär om du är långt bort och byter till närstrid om du kommer nära, logiskt enligt mig.
Har bara spelat 8 timmar så här långt så jag kan inte uttala mig om slutet, men sämre än Mass effect 3 kan det omöjligt vara. En stark 3:a från mig.
Skippy R.I.P. 17/7 2006
Snålt betyg, spelet kostar en tredjedel av vad rollspelen det jämförs med kostade när dom släpptes men håller bra klass ändå.
Jämför röstskådespeleriet med valfritt jrpg så håller det helt plötsligt oscarnivå.
Vad gäller stridssystemet så är jag bara glad att man slipper alla dessa knähöga hinder och lådor som alla spel skall innehålla nuförtiden, sedan så drar fienderna fram pistoler och gevär om du är långt bort och byter till närstrid om du kommer nära, logiskt enligt mig.
Har bara spelat 8 timmar så här långt så jag kan inte uttala mig om slutet, men sämre än Mass effect 3 kan det omöjligt vara. En stark 3:a från mig.
Snålt betyg, spelet kostar en tredjedel av vad rollspelen det jämförs med kostade när dom släpptes men håller bra klass ändå.
Spel blir inte bättre för att de är gratis.
"If the road ahead is long, don't turn back"
Va?! Är det bara jag som älskar denna spel? Känns som en gedigen spel som kanske inte är utvecklad av en AAA - studio men som har den där mysfaktorn som man har saknat i så många år. Denna spel känns inte som ett nytt "FIFA20xx" för mig utan mer som något unikt som kanske förtjänar lite bättre.
Spel blir inte bättre för att de är gratis.
De flesta väger dock inte priset som en faktor.
Jag förväntar mig 3 gånger så mkt spel om jag betalar 3 gånger så högt pris. Om man tröttnar på kampanjen efter 5 timmar speltid förväntar jag mig minst 15 timmars från ett 3gånger så dyrt spel med samma betyg.
Spel blir inte bättre för att de är gratis.
De flesta väger dock inte priset som en faktor.
Jag förväntar mig 3 gånger så mkt spel om jag betalar 3 gånger så högt pris. Om man tröttnar på kampanjen efter 5 timmar speltid förväntar jag mig minst 15 timmars från ett 3gånger så dyrt spel med samma betyg.
Jag väljer att anta att Zerp menar att priset ÄR en faktor och där håller jag med, jag förväntar mig mindre av ett billigare spel och än mindre om det skulle vara gratis.
Summa sumarum: Mars: War logs är ett bra rollspel i en cool ny värld för en liten slant.
Skippy R.I.P. 17/7 2006
Spel blir inte bättre för att de är gratis.
De flesta väger dock inte priset som en faktor.
Jag förväntar mig 3 gånger så mkt spel om jag betalar 3 gånger så högt pris. Om man tröttnar på kampanjen efter 5 timmar speltid förväntar jag mig minst 15 timmars från ett 3gånger så dyrt spel med samma betyg.
Jag väljer att anta att Zerp menar att priset ÄR en faktor och där håller jag med, jag förväntar mig mindre av ett billigare spel och än mindre om det skulle vara gratis.
Summa sumarum: Mars: War logs är ett bra rollspel i en cool ny värld för en liten slant.
Jag resonerar precis likadant. Dessutom brukar det bli i stil med:
Om jag betalar lite blir jag nästan uteslutande positivt överraskad.
Om jag istället betalar fullt AAA-pris blir jag väldigt sällan tillräckligt nöjd relativt vad jag pungat ut.
Spel ska handla om spelglädje, och den kan i minst (!) lika stor utsträckning komma från en liten tvåmanna indiestudio som en större studio. Nuförtiden känns det dessutom som att "ju fler kockar desto sämre soppa" verkligen stämmer avseende spel. Jämför man charmen i en indietitel med en större AAA-uppföljare så är den senare snarare lik blaskig, utspädd, men välproducerad blandsaft.
Cptn BaseballBatBoy!
Personligen tycker jag inte att priset skall vara en faktor.
Ett bra spel är ett bra spel, är ett bra spel, är ett bra spel....
Inte i en recension kanske, men klart det påverkar när man sitter och väljer vad man ska köpa. AAA-titlar avskräcker mig nästan numera, och det råkar vara från just indiescenen/mindre studios som de intressanta och minnesvärda titlarna kommer ifrån. Dessutom är då dessa normalt lägre prissatta. Ju mer man betalar, ju mer bör man kunna kräva och så är tyvärr inte alltid fallet numera i spelvärlden.
Cptn BaseballBatBoy!