Shadow of the Eternals nu på Kickstarter

Robot
Shadow of the Eternals nu på Kickstarter

Precursor Games kompletterar den egna insamlingen med den numera välkända crowdfunding-portalen.

#shadow-of-the-eternals


Medlem
Shadow of the Eternals nu på Kickstarter

Jag tror de tar sig rejält med vatten över huvudet när de begär så mycket. Varför försöka få ihop pengar till alla 12 episoder på en gång? Varför inte skapa en och använda pengarna på försäljningen av spelet till de nästkommande, om intresset finns?

Att de som tidigare betalat via deras egna hemsida inte kommer få tillbaka några pengar oavsett hur det går är även det ytterst beklagligt. Ägaren till företaget, Dyack, är ju även vida känt som ett riktigt rötägg som behandlar sina anställda sämre än vad som skedde hos exempelvis gänget bakom L.A. Noire.

Medlem

Jag gillar inte sånt här. Det känns som att företagen bara suger åt sig pengar för att få pengar och publicitet. En trend skapas tyvärr. Finns ju självklart guldkorn som är bra spel ideér som vill nå ut.

Medlem

"Future episodes of Shadow of the Eternals will be significantly cheaper and faster to produce, and we look forward to announcing more episodes based on the success of our campaign.

Additional money raised beyond this will also contribute to things such as in-game perks, additional gaming platforms, and other surprises. The more money that we raise, the more we will deliver based on what our fans want."

Att fans ska finansiera till att spelet ska komma till fler plattformar samtidigt som att dem säger att att resterande episoder kommer kosta mycket mindre pengar att tillverka låter lite glupsk imo.

Som Paladia sa, skapa grunden och använd vinsten till att skapa fler episoder om det visar sig vara ett grymt spel.

Är som att planera 10 nya expansioner till Duke Nukem Forever och hoppas på att första delen lyckas bra.

phi
Medlem

Jag gillar inte heller deras upplägg. Hade varit en sak om dom börjat med ett mindre mål och försökt få fans att finansiera första episoden och därifrån utvärdera hur pass bra det gått. Men att nu förvänta sig att få 1,5 mille direkt och dessutom mer eller mindre säga "vi begär egentligen mycket mer än vad vi behöver och säljer första episoden dåligt så är det skitsamma för vi har ändå fått våra pengar" , det gör ju inte direkt saken bättre.

Det är ju välkänt vid det här laget (av tidigare framgångsrika kickstarterkampanjer) att det är betydligt mer effektivt att sätta ett lågt mål och bygga upp en hype av att man når det målet tidigt och sedan låta pengarna rulla in resterande dagar och framför allt bygga en jävla hype sista dagarna eftersom att det då trillar in betydliga summor från folk som vill vara med i sista sekunden.

Av mig får dom dock inga pengar.

Killmonday Games

Det finns tiggare i alla yrken verkar det som.. Eller mest i själva tiggarligorna, sen kommer spelutvecklare.


signatur

Ei auta itkut markkinoilla, töihin vain.

Medlem

I vissa fall blir man skeptisk till vart pengarna går?
Går hälften som ren vinst ned i någons ficka?

Medlem

Borde det inte vara något i stil med De Evigas skugga istället för Eviga skuggor?

1
Skriv svar