Här är svenska priset för Playstation 4

Inaktiv
Skrivet av Ivamos:
Skrivet av Ivamos:
Skrivet av Pålis:
Skrivet av Ivamos:

ett skämt......3890 kr för en konsol som knappt har några exklusiva spel. lägger hellre 600 kr till o får xbox1 som har mycket bättre spel ...forza5..titan fall..dead rising 3.halo 5..o ja listan är lång.
men o andra sidan så är det ni som köper den som blir lurade inte jag
oooo wooow vi får inte spela killzone..knack..o några till....fast så som doom såg ut enligt aftonbladet tex så missar jag mer än gärna dom skitspelen

Så vad ska du göra då om din fiberkabel blir avgrävd eller nåt annat händer med ditt bredband och du inte kan få ms dagliga godkännande ?
Spela går ju inte.

den dagen den sorgen...men fram tills dess så har jag ett större utbud av spel..exklusiva spel, bättre spel, bättre online, skönare handkontroll ja du för dom fördelarna så tar jag hellre risken o är always online än har en konsol hemma som inte har nåt speciellt o erbjuda

plus när man får eller köper spel på xbox live så är dom dina för alltid....vad gör du när o fall psn plus går ner...blir hackad..DU SLUTAR BETALA..joo du förlorar allt du fått o köpt för alltid

Dina för evigt? Ja eller hur... tills utgivarna bestämmer sig för att ta bort spelen eller tills XBL läggs ner.
Och spel på PSN som "försvinner" gäller endast de spelen som är gratis p.g.a. PSN plus. Alla andra spel ligger kvar under precis samma premisser som på XBL.

Medlem
Skrivet av Ivamos:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Ivamos:

ett skämt......3890 kr för en konsol som knappt har några exklusiva spel. lägger hellre 600 kr till o får xbox1 som har mycket bättre spel ...forza5..titan fall..dead rising 3...o ja listan är lång.
men o andra sidan så är det ni som köper den som blir luurade inte jag

Äsch, då är det ju bara att gå till närmaste spelbutik och byta in spelen mot något annat kul.

gör du så....jag lånar nåt spel som mina kompisar spelar från deras spelbibliotek...sen spelar vi tillsammans...o plus så tjänar man en hel del pengar å det...men är man efter så är man det är faktiskt 2013 inte 1995

En tvättäkta fanboy! Hahaha, glöm inte att du kan titta på tv, på tvn med Xboxone. Men köp ett snyggt skynke att lägga över din X-box, jag menar någon kan förväxla den med en gammal VHS.
Själv har jag en smart tv så jag kan titta på tv iaf


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av Draug:

LoL, wuut? Låter som att någon försöker ca$ha in.

tja om det fortfarande är nordisk film som är general agent för sony här i sverige så är det nog lite samma läge som med ps3an när det kom.

dom sätter helt enkelt högre pris för att dom kan och kallar det moms regelering.


signatur

Signalmatros på HMS Visborg

Medlem

Mkt bra pris, köper nog 2 för att vara på säkra sidan.


signatur

Meep!

Medlem

Regions fri, kan man inte skeppa hem en från usa?

Medlem
Skrivet av Ivamos:

gör du så....jag lånar nåt spel som mina kompisar spelar från deras spelbibliotek...sen spelar vi tillsammans...o plus så tjänar man en hel del pengar å det...men är man efter så är man det är faktiskt 2013 inte 1995

TJÄNAR pengar på att låna spel av andra? Jag ska ha Xbox och låna spel av alla jag kan. Nu jäklar ska jag bli rik!

Inaktiv

3 890 kr var ett ganska bra pris till skillnad mot Playstation 3 som kostade uppåt en 6 000 kr haha. Men sen får man tänka också på att Blu-ray var så nytt med och att man kunde köra PS2 spel på den med och det var verkligen en riktig lyx maskin Playstation 3 Ska bli spännande när PS4 kommer ut

Medlem

Detta är en av de mest underhållande trådarna jag läst här på FZ! Tack för goda garv Ivamos!

Medlem
Skrivet av Ivamos:
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av Ivamos:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Ivamos:

ett skämt......3890 kr för en konsol som knappt har några exklusiva spel. lägger hellre 600 kr till o får xbox1 som har mycket bättre spel ...forza5..titan fall..dead rising 3...o ja listan är lång.
men o andra sidan så är det ni som köper den som blir luurade inte jag

Äsch, då är det ju bara att gå till närmaste spelbutik och byta in spelen mot något annat kul.

gör du så....jag lånar nåt spel som mina kompisar spelar från deras spelbibliotek...sen spelar vi tillsammans...o plus så tjänar man en hel del pengar å det...men är man efter så är man det är faktiskt 2013 inte 1995

En tvättäkta fanboy! Hahaha, glöm inte att du kan titta på tv, på tvn med Xboxone. Men köp ett snyggt skynke att lägga över din X-box, jag menar någon kan förväxla den med en gammal VHS.
Själv har jag en smart tv så jag kan titta på tv iaf

om du behöver en smart tv så du kan titta på tv...då är ps4 definitivt inget för dig...du lär behöva en smart konsol för o kunna spela också....säger det inte sig självt vilken nästa konsol borde bli ditt val??

fanboy är jag plus smart...du verkar va en fanboy me, men behöver smart grejer som hjälper med enkla saker som o titta på tv

Jag behöver ingen konsol för att spela på tvn, jag har en PC! hahaha! Du behöver hjälp med att titta på tv säger du? Ja du, Manpower kanske har kompetent personal som kan hjälpa dig med det, ev kan Hemtjänsten hjälpa dig oxo.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

mina ögon blöder av allt fanboy-tjafs


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem
Skrivet av Pålis:
Skrivet av Ivamos:

ett skämt......3890 kr för en konsol som knappt har några exklusiva spel. lägger hellre 600 kr till o får xbox1 som har mycket bättre spel ...forza5..titan fall..dead rising 3.halo 5..o ja listan är lång.
men o andra sidan så är det ni som köper den som blir lurade inte jag
oooo wooow vi får inte spela killzone..knack..o några till....fast så som doom såg ut enligt aftonbladet tex så missar jag mer än gärna dom skitspelen

Så vad ska du göra då om din fiberkabel blir avgrävd eller nåt annat händer med ditt bredband och du inte kan få ms dagliga godkännande ?
Spela går ju inte.

Sätter i den trådlösa stickan och lämnar ver och spelar vidare.
Eller min HTC mobil delar bredband gör en ver till MS och spelar vidare. Det finns lösningar om man ser dem.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Det är uppenbart att vissa personer som postar bara är ute efter att trolla - det kan helt enkelt inte vara på riktigt.

Det är nog bäst att sluta kommentera.

Medlem

Allt under fyratusen för en PS4 är ju mer än godkänt med tanke på vad man får för pengarna

Medlem
Skrivet av Ivamos:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ivamos:
Skrivet av Pålis:
Skrivet av Ivamos:

ett skämt......3890 kr för en konsol som knappt har några exklusiva spel. lägger hellre 600 kr till o får xbox1 som har mycket bättre spel ...forza5..titan fall..dead rising 3.halo 5..o ja listan är lång.
men o andra sidan så är det ni som köper den som blir lurade inte jag
oooo wooow vi får inte spela killzone..knack..o några till....fast så som doom såg ut enligt aftonbladet tex så missar jag mer än gärna dom skitspelen

Så vad ska du göra då om din fiberkabel blir avgrävd eller nåt annat händer med ditt bredband och du inte kan få ms dagliga godkännande ?
Spela går ju inte.

den dagen den sorgen...men fram tills dess så har jag ett större utbud av spel..exklusiva spel, bättre spel, bättre online, skönare handkontroll ja du för dom fördelarna så tar jag hellre risken o är always online än har en konsol hemma som inte har nåt speciellt o erbjuda

Ingen av maskinerna är släppta än. Om man tittar på PS3 mot 360 så har PS3an en bättre uppsättning med spel och med tanke på hur många som kommer köpa PS4 så tror jag det kommer locka fler utvecklare som kommer fokusera på PS4.

enligt mig hade 360 mycket bättre spel som forza..halo gears..sen spelar jag online o där knäckte 360 ps3n....plus multispel ska vi inte ens snacka om

du skriver att om man tittar på hur många som kommer köpa ps4 ...tittar vart??? forum? youtube? det är inte verkligheten...verkligheten är försäljning av spel som avgör i slutändan hur bra det är och hur företagen har lyckas lansera spelet.....det går inte läsaa forum där 10 åringar skriver ps 4 bäst...kommer köpa ps4..bla bla när det är 10 åringar som sitter o dagdrömmer om att kunna köpa ps 4. 360 bästa spel sålde bättre än ps 3...konsolen sålde mer än ps3....trots starkare prestanda..blueray...
det är spelen som avgör...dom exklusiva drar till publik..o där floppade ps4 medans xbox1 gjorde det dom skulle göra på en E 3...visade massa spel..massa exklusiva spel

Fast så sålde PS3 fler konsoller ändå.

Medlem
Skrivet av Ivamos:
Skrivet av thaiming:
Skrivet av Ivamos:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ivamos:
Skrivet av Pålis:
Skrivet av Ivamos:

ett skämt......3890 kr för en konsol som knappt har några exklusiva spel. lägger hellre 600 kr till o får xbox1 som har mycket bättre spel ...forza5..titan fall..dead rising 3.halo 5..o ja listan är lång.
men o andra sidan så är det ni som köper den som blir lurade inte jag
oooo wooow vi får inte spela killzone..knack..o några till....fast så som doom såg ut enligt aftonbladet tex så missar jag mer än gärna dom skitspelen

Så vad ska du göra då om din fiberkabel blir avgrävd eller nåt annat händer med ditt bredband och du inte kan få ms dagliga godkännande ?
Spela går ju inte.

den dagen den sorgen...men fram tills dess så har jag ett större utbud av spel..exklusiva spel, bättre spel, bättre online, skönare handkontroll ja du för dom fördelarna så tar jag hellre risken o är always online än har en konsol hemma som inte har nåt speciellt o erbjuda

Ingen av maskinerna är släppta än. Om man tittar på PS3 mot 360 så har PS3an en bättre uppsättning med spel och med tanke på hur många som kommer köpa PS4 så tror jag det kommer locka fler utvecklare som kommer fokusera på PS4.

enligt mig hade 360 mycket bättre spel som forza..halo gears..sen spelar jag online o där knäckte 360 ps3n....plus multispel ska vi inte ens snacka om

du skriver att om man tittar på hur många som kommer köpa ps4 ...tittar vart??? forum? youtube? det är inte verkligheten...verkligheten är försäljning av spel som avgör i slutändan hur bra det är och hur företagen har lyckas lansera spelet.....det går inte läsaa forum där 10 åringar skriver ps 4 bäst...kommer köpa ps4..bla bla när det är 10 åringar som sitter o dagdrömmer om att kunna köpa ps 4. 360 bästa spel sålde bättre än ps 3...konsolen sålde mer än ps3....trots starkare prestanda..blueray...
det är spelen som avgör...dom exklusiva drar till publik..o där floppade ps4 medans xbox1 gjorde det dom skulle göra på en E 3...visade massa spel..massa exklusiva spel

Fast så sålde PS3 fler konsoller ändå.

jag bryr mig inte om världens sunkigaste kontinent asien....

Du menar kontinenten som har haft väldigt står påverkan på att spel är så stora som dom är idag?
Sen förstår jag inte hur det svaret är relevant till att PS3 sålde fler konsoller än Xbox som du påstod var tvärtom.

Medlem

Fick tillbaka 3800 på skatten, det är ett tecken

Medlem

Galen skillnad ändå om man jämnför med ps3 prislappen vid släpp.

Medlem

Sony bara bäst priset helt underbart hade köpt den om den hade kostat 6000 kr i alla fall pengar inga problem.

Blir en bra samling hemma version 1-4

Medlem
Skrivet av Ivamos:

nej fan....Mr Bill gates som redan har spelat xbox1 o vet att man måste varifiera spelet en gång i timmen...vi ska sitta barnvakt åt dig...för du verkar behöva det...som lever i en drömvärld o hittar på saker o ting.....snälla hitta inte på nåt mer folk kan tr du är mytoman

Vet du vad en mytoman är? Jo dina kompisar kommer få lov att verifiera sig 1 gång i timmen om dom ska låna ditt konto och spela dina spel, det är ren och skär FAKTA, http://www.eurogamer.se/articles/2013-06-07-agande-av-spel-ti... , LÄS, eller kan översätta, öh, blaha, 1 gång jaaaa, men inte min? Ja 24 gånger på dag.

Skrivet av Ivamos:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Pålis:
Skrivet av Ivamos:

ett skämt......3890 kr för en konsol som knappt har några exklusiva spel. lägger hellre 600 kr till o får xbox1 som har mycket bättre spel ...forza5..titan fall..dead rising 3.halo 5..o ja listan är lång.
men o andra sidan så är det ni som köper den som blir lurade inte jag
oooo wooow vi får inte spela killzone..knack..o några till....fast så som doom såg ut enligt aftonbladet tex så missar jag mer än gärna dom skitspelen

Så vad ska du göra då om din fiberkabel blir avgrävd eller nåt annat händer med ditt bredband och du inte kan få ms dagliga godkännande ?
Spela går ju inte.

Sätter i den trådlösa stickan och lämnar ver och spelar vidare.
Eller min HTC mobil delar bredband gör en ver till MS och spelar vidare. Det finns lösningar om man ser dem.

inte för dom som är rätt så tekniskt obegåvade....det finns lösningar till allt...sen finns det en hel del som inte förstår mycket heller o väljer det som är enklast o billigast...tex ps4 så det säger en hel del

Varför ska man behöva krångla för att kunna spela? På min framtida ps4 kommer jag kunna spela på utan krångel om mitt internet skulle ligga nere. Och wow, skulle deras servrar ligga nere skulle jag oxå kunna spela. Ps4 2. X1 0. Ska jag fortsätta? Nån gång kommer nog X1 få +1 men inte i första taget. Ja! Titta på tv, ps4 0 x1 1. Min TV får nog iaf 15 poäng, men då kräver den ju inte uppkoppling 1 gång var 24e timme, men jobbigt det kunde vart då det inte är en smart tv :/

edit, sen har jag svårt att tro att 2 olika konsoler kan vara online samtidigt på 1 och "samma" spel

Medlem

Ska lätt läggas en beställning så fort det kommer lite schyssta paketlösningar sen off-topic är det alltid lite gött att anmäla lite folk så här på kvällskvisten. Tänkte på vårat kära lilla troll här.

Medlem

PS exklusiva spel hittils > Xbox exklusiva hittils. Så ja, av dem exklusiva jag spelat på PS3, så har jag stort förtroende för Sonys titlar.

Skrivet av Ivamos:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Ivamos:

ett skämt......3890 kr för en konsol som knappt har några exklusiva spel. lägger hellre 600 kr till o får xbox1 som har mycket bättre spel ...forza5..titan fall..dead rising 3...o ja listan är lång.
men o andra sidan så är det ni som köper den som blir luurade inte jag

Äsch, då är det ju bara att gå till närmaste spelbutik och byta in spelen mot något annat kul.

gör du så....jag lånar nåt spel som mina kompisar spelar från deras spelbibliotek...sen spelar vi tillsammans...o plus så tjänar man en hel del pengar å det...men är man efter så är man det är faktiskt 2013 inte 1995

Ja, och vi lever åt 2013, där det finns mycket fakta på nätet hur man bygger upp meningar. Mina ögon blöder när man läser dina inlägg.

Spelar tillsammans på internet, wow! Har väldigt sällan använt mitt PS3 till online. Utan haft den till 3 andra polare, och en massa zombie-slakt i soffan. Vilket jag fortfarande kan göra utan tänka på att verifiera sig på internet. Och den servicen de ger så kommer det lätt bli Ps4.

Jag spelar inte på konsol för att köra online. Jag spelar för att köra singel-player, eller med polare i soffan. Kan du göra detta när som helt på dygnet, och vart som helst, utan att tänka på internet? Nej.

Och lär dig fakta, du kommer inte kunna spela online med din polare så fort han har "lånat" ditt spel digitalt. Bara en person kan spela på kopian åt gången
Fan va skönt det kommer bli att äga en Ps4a

Medlem
Skrivet av Ivamos:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Ivamos:

ett skämt......3890 kr för en konsol som knappt har några exklusiva spel. lägger hellre 600 kr till o får xbox1 som har mycket bättre spel ...forza5..titan fall..dead rising 3...o ja listan är lång.
men o andra sidan så är det ni som köper den som blir luurade inte jag

Äsch, då är det ju bara att gå till närmaste spelbutik och byta in spelen mot något annat kul.

gör du så....jag lånar nåt spel som mina kompisar spelar från deras spelbibliotek...sen spelar vi tillsammans...o plus så tjänar man en hel del pengar å det...men är man efter så är man det är faktiskt 2013 inte 1995

"Ibland tar det ju tid att hitta en familj som man gillar. Den enda restriktionen, utöver att gränsen går vid tio, är att bara en person kan spela den delade kopian åt gången. ". Är det bara jag som reagerar på det här med tanke på att xbox endast kommer tillåta en spelare åt gången online? Så därför kvittar det fullständigt om du har köpt halo52 eller något annat skit för du kommer inte kunna lira online med honom ändå. Btw det jag quotade från var från en nyhet på fz från igår. L2facts!

Medlem
Skrivet av brinkstar:

"Ibland tar det ju tid att hitta en familj som man gillar. Den enda restriktionen, utöver att gränsen går vid tio, är att bara en person kan spela den delade kopian åt gången. ". Är det bara jag som reagerar på det här med tanke på att xbox endast kommer tillåta en spelare åt gången online? Så därför kvittar det fullständigt har köpt halo52 eller något annat skit för du kommer inte kunna lira online med honom ändå. Btw det jag quotade från var från en nyhet på fz från igår. L2facts!

Nej jag har också tänkt på det men jag orkar inte skriva ut det till alla X-fanboys så att dom ska förstå. Dom tror att dom ska kunna dela med sig av spelen till 10 kompisar och sen ska alla dom kunna sitta och köra spelet tillsammans...

Det förstår väl vem som helst att MS aldrig skulle tillåta det.
Då skulle dom förlora 9/10 av inkomsterna på spelen.

Medlem

Vem sjutton vill betala för en PS4? Den är ju underlägsen i de flesta aspekter, det är bara inse att XOne har det definitiva övertaget och Sony kommer sakta fasas ut. Om de slår ihop sin påse med Google eller Mac så "kanske" de har en chans.

Medlem
Skrivet av blohm:

Vem sjutton vill betala för en PS4? Den är ju underlägsen i de flesta aspekter, det är bara inse att XOne har det definitiva övertaget och Sony kommer sakta fasas ut. Om de slår ihop sin påse med Google eller Mac så "kanske" de har en chans.

Majoriteten?

Medlem
Skrivet av blohm:

Vem sjutton vill betala för en PS4? Den är ju underlägsen i de flesta aspekter, det är bara inse att XOne har det definitiva övertaget och Sony kommer sakta fasas ut. Om de slår ihop sin påse med Google eller Mac så "kanske" de har en chans.

Visst är det kul att kunna sitta på forum och bara skita ut en massa dynga utan att ha varken siffror eller fakta att backa upp det med?

Om du vill vara så vänlig att lista varför PS4 är underlägsen XboxOne i de flesta aspekter? Annars anmäler jag ditt inlägg.

Medlem

Riktigt guld i den här tråden!

Men skämt åsido kommer jag också skaffa en ps4. Man måste bekämpa drm i alla dess former. Drm är det enskilt största hotet mot spelutvecklingen sen den startade.

Okej kanske inte summariskt all drm, men de sorter som kräver konstant uppkoppling och spel som man inte äger trots att man betalat för dem.

Medlem

Jag ser verkligen fram emot när spelkonsolerna dör ut ( så vi slipper en massa tjafs ), så FZ kan bli Fragzone igen och handla om spel och spelrelaterade saker förhoppningsvis, även om vi sitter och spelar Quake 6 i "molnet" och sådant

Det finns fan inte nog med popcorn i världen för detta....

Man har nyligen kommit på att man kan använda *internet* ( till annat än ren spelinformation ) på spelkonsoler! ( suck )


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem
Skrivet av Ivamos:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Ivamos:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Ivamos:

zzzzzzzzzZZZZZZZZZZZzzZZZZzzzzZZzzzzzZZZZZzzzZZZZZZZzzzz

Ivamos...Två frågor:
1. Hur gammal är du?
2. Vilket land har du dina rötter i?

jag är 29...svensk....why??

Haha okej? Du är 29 år och du skriver som en 12-åring? Du är svensk och du förolämpar folk på kroatiska?
Om du har dyslexi så ber jag om ursäkt men jag tror verkligen inte att det är därför du skriver som ett barn. Troligast är att du är ett barn.

Du missförstod min andra fråga: Vilket land har du dina rötter i? Inte vilken nationalitet du tillhör.

jag är 29 år ja...skriver som 12 åring...säkert..speciellt nu ikväll....men hade du varit där g är nu..haft samma förutsättningar...du hade kasnke förstått om du inte vore så grovt efterbliven..men svvårt..i know

vad är det du inte förstår...?? jag är svensk...kommer från sverige....hade jag varit utlänning eller gillat noger glass hade jag sagt det....
sen lilla jag skrev till dig på serbiska...killen som befann sig i samma rum innan va serb Ivan.....

Den stackars karlen är ju uppenbarligen förståndshandikappad. Låt oss inte störa den arma olycklige något mer. Det är inte hans fel att hans mentala förmåga motsvarar en tolvårings.

Medlem

Väntar tills priset sjunkit några hundralappar sen köper jag antagligen!

Skriv svar