FZ High Score säsong 6 – var med från start!

"ZombiU var inte ens i närheten av lönsamt"

har aldrig haft ens en tanke på att köpa WiiU men tycker det är lite synd att man inte testat ZombieU då det verkar småkul i alla fall...

signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem
Skrivet av Corp!:

Kanske beror på att spelet fick värdiga 4.5/10 på Gamespot. Det var skit helt enkelt och det var Red Steel också!

Det enda det betyder är att de inte blev mutade av Nintendo. Kane & Lynch spektaklet, anyone?

signatur

I drank what?

Medlem

Hur kan man inte älska perma death? Finns inget som skapar spänning lika bra.

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Corp!:

Kanske beror på att spelet fick värdiga 4.5/10 på Gamespot. Det var skit helt enkelt och det var Red Steel också!

Det enda det betyder är att de inte blev mutade av Nintendo. Kane & Lynch spektaklet, anyone?

Ska alltid komma nån och skrika mutor! Hurr burr derp..

Medlem

Köpte wii u endast för zombiu sen sålde ja konsolen ^^

Inaktiv

Vad synd, jag gillande spelet och skulle gärna vilja se en uppföljare:(

Skribent
Skrivet av cute_ninja:

hade inga problem alls med buggar eller dåliga kontroller under hela spelet, å det faktum att man kunde jaga sin förra karaktär för att få tillbaka sin utrustning var riktigt kul ^^

Det enda jag hade problem med var att inventoryt buggade några gånger. Inte mycket, men ändå så man lade det på minnet.

Tycker ZombieU vann mycket på att de vågade göra något nytt, de kanske inte revolutionerade med spelet, men de tog ut svängarna lite mer än vad som är brukligt.

Skrivet av Roudolf:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Corp!:

Ska alltid komma nån och skrika mutor! Hurr burr derp..

Nu är det faktiskt fullt berättigat att ifrågasätta just Gamespot.

signatur

I am the black wizards.

Medlem

Visst att Wii U inte sålt så bra, men det stora misstaget var att inte anstränga sig med implementation av ordentlig multiplayer. Ingen co-op, enbart lokal multiplayer och lokal multiplayer erbjuder bara två spelare.

Upplägget är strålande att spela mot varandra och då även en snitsig implementation av dubbla gamepads vore något. Kanske är det Wii U's prestanda som sätter stopp för det dock.

Medlem

Wiiu är rena skiten! Ni borde be att få era pengar tillbaka! Hade blivit skitsur om jag lurats köpa en konsol utan bra spel..nu är jag ju inte så korkad men iallafall..Nä tvi vale!

Medlem

Wii U Var ju årets sämsta köp samma gamla spel som fanns till Wii fast i 1080p tack för det, inte värt pengarna konsollet kostade.

Medlem

Jag tycker att exklusivitet gäller för alla konsoler. om dom INTE hade det skulle dom sälja mer.

Medlem
Skrivet av starbuckxks:

Jag tycker att exklusivitet gäller för alla konsoler. om dom INTE hade det skulle dom sälja mer.

Ehm säg att konsol A hade exklusiva spel men konsol B inte hade några egna. Skulle vara helt otroligt om konsol B skulle sälja mer. Varför skulle man köpa konsol B om alla spelen plus några extra går att spela på konsol A? Your logic is false.

Medlem
Skrivet av Roudolf:
Skrivet av starbuckxks:

Ehm säg att konsol A hade exklusiva spel men konsol B inte hade några egna. Skulle vara helt otroligt om konsol B skulle sälja mer. Varför skulle man köpa konsol B om alla spelen plus några extra går att spela på konsol A? Your logic is false.

nja. om spelet fanns till alla konsoler + PC, skulle det då inte sälja mer totalt än bara till en platform?

Medlem
Skrivet av starbuckxks:
Skrivet av Roudolf:
Skrivet av starbuckxks:

nja. om spelet fanns till alla konsoler + PC, skulle det då inte sälja mer totalt än bara till en platform?

Ah sorry trodde du menade att det var konsollerna som skulle sälja mer. Grejen med de exklusiva spelen är ju dock att microsoft/sony betalar utvecklarna för att göra spel till deras konsol för att på så vis sälja mer hårdvara. Att spelen då inte säljer riktigt så mycket som ett mutiplattformsspel spelar då mindre roll.

12
Skriv svar