Formatering med EosCode [ text ] verkar inte fungera som den är tänkt

Medlem
Formatering med EosCode [ text ] verkar inte fungera som den är tänkt

Märkte tidigare när jag skrev ett inlägg att när jag skrev 3GB inom parentes så tyckte forumet att B + slutparentes skulle bli en solglasögon-smiley: (3GB)

Jag försökte mig på att stänga av det med [ text ](3GB )[ /text ] (utan de extra mellanslagen, självklart)
men resultatet blir ändå (3GB).

Är det tänkt så eller är det måhända en liten bugg ?

Märkte även när jag skrev det här inlägget att [ code ] inte heller verkar fungera som den ska eftersom [ text ]-taggarna försvinner ?

(3GB) (3GB)

Visserligen blir det ingen smiley (men det blir det inte utan text-taggarna heller) men det är lite klumpigt att ha en stor code-ruta i inläggen

Nu har jag kanske hittat två riktiga corner-cases här men ändå...


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

B)

Det verkar ju vara något fel på text-taggen eftersom både b (en kod som finns) och batman (en kod som inte finns) dyker upp men inte text. Har försökt leta igenom formateringskod-sidan men kan inte hitta någon information om text-taggen. Knepigt värre.

Även 8 ) blir 8). Så ibland när man skriver en åtta på slutet i en parantes så kan det också bli lite fel.

Medlem
Skrivet av Siken:

Har försökt leta igenom formateringskod-sidan men kan inte hitta någon information om text-taggen. Knepigt värre.

Det står lite om [ text ]-taggen längs ned på formatterings-sidan under rubriken "Ej behandlad text" men det är allt jag hittat. Tycker beteendet som beskrivs i den texten inte passar med vad som verkligen händer.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

1
Skriv svar