Medlem

Vi 80-talister är dinosaurier.

Medlem

Tyvärr lite för kort artikel. Med texten kom du ingenstans och jag kände mig inte nostalgisk. Kändes mer som ett Dota vs. Wc3.

Medlem

Calling it now: Så fort blizzard har släppt den sista expansionen till sitt älskade Sc2 så kommer de att tillkännage WC4.

Därför att de inte vill göra ett till RTS som konkurrerar med sitt egna spel. (SC2 vs WC4)

Medlem
Skrivet av Itchy1:
Skrivet av Nenetis:

Trevlig artikel! Man får allt hoppas på att Blizzard tar och gör WarCraft 4 i framtiden. Wc3 är det roligaste RTS spelet jag har spelat i mina dagar iaf!

Får inte glöma Red Alert 2 också men håller med dig om Warcraft 3 även Warcraft 2 var riktigt kul för sin tid

Nja, during the golden age of the 80-talisterna så var nog vanliga Red Alert gott mos. Körde fan om banan där man skulle försöka stoppa en båt som hade en expansion-lastbil men misslyckades alltid hindra den från att göra en bas på ön i mitten, men insåg sen att det var inte riktigt tänkt att man skulle hinna stoppa den. xD

Medlem

Jag spelar fortfarande WC3 med ett par kompisar. Vi brukar spela Founders of the North. Riktigt jävla skoj. <3

Medlem

"Dota-genren" Varför har jag aldrig tänkt på det? Har alltid sagt ARTS men fan Dota-genre är fan ett genidrag.

Medlem

Starcraft växte jag upp med, när jag först fick det rekommenderat som grabb av nån säljare var jag på tok för ung för att fatta grejen med det, jag kunde inte ens tillräckligt med engelska för att egentligen förstå nånting.

Sedan var motståndarna, datorn, så ohyggligt mycket svårare än något jag någonsin hade upplevt tidigare, och zerg skrämde vettet ur mig. Faktum var att inte ens med fusk som nån kompis hjälpt mig med kom jag någon vart. Så det spelet hamnade på hyllan till fördel för andra spel ett par år.

Och så var det lite fram och tillbaka tills den dagen jag hamnade på battlenet... Jag bär samma smeknamn här och på många andra platser än idag sedan dess.

Det var spelet som hängde med mig från att vara en knatte, genom tonåren och vidare. Kanske var warcraft 3 liknande för andra, men för min del var och förblir starcraft det bästa RTS spelet någonsin. Starcraft 2 har jag inte mycket kärlek för, det duger.

Medlem

Jag gillade aldrig WC3 så mycket, mest var det hjältarna som ställde till det. Undrar hur dom gör WC4, när nu det kommer.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Ett av mina favvo spel genom tiderna. Själv körde jag så stört mkt td! Satt förjäkla många timmar på det! Och kampanjen ska vi inte ens tala om, absolut helt och hållet bäst!!!

Medlem
Skrivet av dafuq:

Varför gör inte blizzard warcraft4 skullu ju bli en storsucce

Dom kommer garanterat att göra ett WC4, frågan är bara om det är nu eller senare.

Medlem

Jag älskade Warcraft 2, och även om jag njöt av storyn i WC3 så var den klumpiga grafiken ett stort minus för min njutning.
Karaktärerna och världen var så grovhuggna att det (nästan) inte var värt att spela igenom storyn :/.
Skulle nån göra en WC3 reboot med en annan (och mer detaljerad grafikmotor) skulle jag vara först i kö'n att köpa den

Medlem
Skrivet av cyberzaikoo:

Warcraft IV snälla söta gulle Blizzard?

Så länge de inte inför något Real Money Market för kartor och ändrar Warcraft receptet helt så vill jag gärna se ett WC4.

Medlem

Vet inte varför Victor hackar på Dota i slutet. Poängen med det spelet är inte att det ska konkurrera med Warcraft, och han verkar heller inte insatt i hur mångfacetterat det blir när man väl tagit sig förbi nybörjarnivån.

Medlem

Bra skrivet! Mer sånt här! Tower defense körs fortfarande flitigt på lan :).

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Warcraft-spelen, Total annihilation: Kingdoms, Battle Realms, Warlords Battlecry-spelen samt de flesta av Command &amp; Conquer-spelen...

Japp det var bättre förr.

Warlords 2 eller för att inte tala om Lords of the Realm !!

Medlem

WC3 är ett av få spel jag klarade innan det var släppt. Satt och servade på en Futurama-kanal på IRC. Eftersom min fräsiga 1mb upload alltid stod igång fick jag ftp-dump-access. En dag, ganska exakt en månad innan WC3 skulle släppas låg en iso där. Tog mig 2 veckor att plöja igenom kampanjen. Riktigt roligt spel.

Inaktiv

Oj, WC3 betan var bättre...
för alla riktiga warcraft fans så innebar slutreleasen av WC3 slutet på warcraft. Missförstå mig rätt, det var bra och välgjort, men man såg på betans förändringar från version till version att de hade en kris inom blizzard, några ville åt ena hållet, några andra. Ett nytt warcraft hade definitivt varit välkommet, men då skall det baseras på tvåan, inte trean. Dessutom kanske det vore lämpligare om det gjordes av orginalskaparna istället för av blizzard....

Medlem

Sjukt kul att spela igenom singleplayer - är inte den mest vana micro-isten (?) så istället blev det att sitta på wcreplays och andra sajter för att kolla igenom lovande replays, riktigt härligt.

Medlem

Wc3, härliga tider det


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

Håller med leijonhuvfud Warcraft 3 var i min mening förmodligen tillsammans med de två första Diablo spelen det bästa dom har gjort. Visst Starcraft och Warcraft 2 var också nice, men dom är en smula överskattade.
I warcraft 3 införde dom en massa nya ideer, älskade de olika lagen och de hjältar man hade.
Håller också med att Dota bleknar i jämnförelse. När defence of the Ancients kom så började dom flesta jag kände som inte var så bra på Warcraft 3 att lira det. Tror just att det är så lätt att komma in i gör MoBa så populärt.
Warcraft 3s strider kunde vara rätt kaotiska och en stor fight som var över på några sekunder avgjorde hela matchen, just det tror jag skrämde iväg spelare.

I överlag så tycker jag det är synd hur opopulär RTS genern har blivit. Och majoriteten av RTS spelen som kommer tillför väldigt lite nytt till genern. Istället lever c&amp;c serien och Starcraft på sin gamla bedrifter istället för att tillföra något nytt som Warcraft 3 gjorde 2003.

Starcraft/wc2 överskattade. comment of the year.
WC3 är ingenting jämfört med SC:BW

Medlem

Tacka vet jag WarCraft: Orc vs Human, och WarCraft 2:Tides of Darkness.... Rejäl story, mellansekvenserna hintade lite. Inget fel på blizzards efterkommande cutscenes, men WarCraft 1 och 2 var fan bäst. Innan allt blev så "cartoony". Gjorde till och med en tecknad serie i 8:an baserad på WC 1 och 2 lore.


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

Håller med leijonhuvfud Warcraft 3 var i min mening förmodligen tillsammans med de två första Diablo spelen det bästa dom har gjort. Visst Starcraft och Warcraft 2 var också nice, men dom är en smula överskattade.
I warcraft 3 införde dom en massa nya ideer, älskade de olika lagen och de hjältar man hade.
Håller också med att Dota bleknar i jämnförelse. När defence of the Ancients kom så började dom flesta jag kände som inte var så bra på Warcraft 3 att lira det. Tror just att det är så lätt att komma in i gör MoBa så populärt.
Warcraft 3s strider kunde vara rätt kaotiska och en stor fight som var över på några sekunder avgjorde hela matchen, just det tror jag skrämde iväg spelare.

I överlag så tycker jag det är synd hur opopulär RTS genern har blivit. Och majoriteten av RTS spelen som kommer tillför väldigt lite nytt till genern. Istället lever c&amp;c serien och Starcraft på sin gamla bedrifter istället för att tillföra något nytt som Warcraft 3 gjorde 2003.

Meh, gå och lägg dig. Här var ju balans i sitt esse, innan WC3 sabbade allt.


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem

Warcraft III var inte först med hjältar i rts spelen som mixade rts med lätt rpg vilket artikeln får det att framstå som. Men de gjorde ett av de bästa i sin tid, det som gjorde warcraft III så speciellt var alla moddarna som pumpade ut mod efter mod. Jag kommer ihåg att vi spelade DOTA och pokemon + en mängd andra mods jag inte kommer ihåg på warcraft III för mig gav alla dessa mods en anledning till att komma tillbacka igen och igen.

Medlem

Det enda som var bra med WC III var storyn och röstskådisarna, imo. Personligen gillade jag WC I & II mycket mer. Grafiken var helt enkelt för hemsk för min smak.


signatur

I drank what?

Medlem

Jag spelade skiten ur Warcraft 2. Fastnade aldrig för Warcraft3.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Horniak:
Skrivet av Skelögd:

Warcraft-spelen, Total annihilation: Kingdoms, Battle Realms, Warlords Battlecry-spelen samt de flesta av Command &amp;amp; Conquer-spelen...

Japp det var bättre förr.

Warlords 2 eller för att inte tala om Lords of the Realm !!

Åååh! Jag sällar mig till surgubbarna och säger:"Det var bättre förr!"


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Moderator | Testpilot
Skrivet av KatOne:

Warcraft 3 är fortfarande - mycket tack vare motorns och editorns design - ett av de bästa spelen som någonsin gjorts.

Om någon är sugen på något annat än vare sig RTS eller DotA i Warcraft 3 och istället vill testa ett riktigt kompetent multiplayer-RPG, testa då följande; The Kingdom of Kaliron. Ni kommer inte att bli besvikna, jag lovar.

Måste erkänna att det var väldigt kul att spela.

Tack!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Grymt skön krönika! 30-årskrisen är befogad, jag har själv börjat spela igenom gamla "klassiker" och tja jag fyllde för 1½ månad sedan. Så ja det var bättre förr!

Medlem

Jag spelade en hel del warcraft 3, då speciellt på lanen vi bedrev(och fortfarande gör). Spelade mest alla mods som spelcommunityn gjorde. Jag köpte i god tro starcraft 2 eftersom jag trodde att moddarna troligen skulle vara bättre och roligare till starcraft 2 eftersom det var nyare teknik osv. men ack som jag bedrog mej.

Moddsidan var ett rent helvete att rodda sej igenom då det låg uppe halvfärdiga moddar överallt... Bara för att Blizzard bestämt att allt skulle laddas upp på deras sida och sen inte kunde ta bort gammalt matrial.

Faktum är att senaste lanet vi hade i våras så försökte vi hitta några bra "hero siege"-banor på SC2, men det var lönlöst att leta. 1 av 10 banor är bra. skall man behöva leta i 15-20 min för att hitta en bra bana?

Det slutade med att jag startade upp warcraft 3 igen och insåg att de moddarna var och fortfarande är MYCKET BÄTTRE än många av SC2 moddarna.

Kanske blir det bättre med tiden, men jag förstår inte varför inte spelutvecklarna gör det enklare för moddare som många gånger gör spelen bättre och mer långvariga. bara se på arma-serien!


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Väl skrivet Victor! Man kanske skulle ta sig en genomkörare av wc3 singleplayer. Fantastisk kampanj för övrigt.


signatur

Prepare for.. Bloodshed!

123
Skriv svar