Inaktiv
Ironman

Eftersom det är tämligen dött på forumet så tänkte jag dra igång en Ironmantävling.

För er som inte vet vad Ironman innebär så är det såhär: 8st spelare startar varsin ny hc-gubbe för att sedan hoppa in i ett spel där vi lvlar oss upp till lvl 9 för att sedan köra duels. För att göra det lite mer spännande och för att man ska få en chans att öva upp sig på ninjandet så är det så att gubbarna enbart får utrustas med sådan eq som hittas i spelet.

Datum och sådant får vi sätta när vi har tillräckligt många som är med.

Tagna platser:
1: Thauerion
2: the_makt
3: Ariath
4: Tixfrix
5: Nordre
6: Spajken/seren
7: c-row
8: Crawller (?)

Vila i frid

Kan ge ut lite tips... Använd inte xp shrine, för blir du lvl 10 är du diskad. Att ta tid på sig att xpa, hitta gear och adena är väldigt viktigt.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

Battlenet eller över IP? Oavsett så tror jag att jag hänger med:D


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Jag är lätt på.


signatur
Vila i frid

Closed B.net

Hmm crap, jag kommer behöva få en char plvlad till diablo i Softcore först.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

Jag är på, och blir vi bara 7 personer kan jag ge oss ench så vi levlar fortare ifall det önskas...

Medlem
Skrivet av the_maxx:

Closed B.net

Hmm crap, jag kommer behöva få en char plvlad till diablo i Softcore först.

Regedit
HKEY_LOCAL_MACHINE
SOFTWARE
Blizzard Entertainment
Diablo II
AllowHardcore 1


signatur
Inaktiv
Skrivet av nordre:

Jag är på, och blir vi bara 7 personer kan jag ge oss ench så vi levlar fortare ifall det önskas...

Som maxx sa, det ska ta lite tid att lvla eftersom vi dels måste hitta den eq som ska användas och att man automagiskt blir diskad om man kommer till lvl 10..

Inaktiv

Sure. Allt för att få DÖDA er!

Medlem
Skrivet av Thauerion:

Eftersom det är tämligen dött på forumet så tänkte jag dra igång en Ironmantävling.

För er som inte vet vad Ironman innebär så är det såhär: 8st spelare startar varsin ny hc-gubbe för att sedan hoppa in i ett spel där vi lvlar oss upp till lvl 9 för att sedan köra duels. För att göra det lite mer spännande och för att man ska få en chans att öva upp sig på ninjandet så är det så att gubbarna enbart får utrustas med sådan eq som hittas i spelet.

Datum och sådant får vi sätta när vi har tillräckligt många som är med.

Tagna platser:
1: Thauerion
2: the_makt
3: Ariath
4: Tixfrix
5: Nordre
6: Spajken
7:
8:

Så man får inte köpa saker över forum eller få av polare?


signatur

Rawr

Medlem

Nej. Reglerna är enkla.

Ett game startas (passworded då) och alla joinar. Sen börjar man expa och när man når 9 så är det stan som gäller (alternativt precis innan 10 så att man kan få del av loot). Efter att alla har nåt 9 så går alla hostile mot alla och spelet kan börja. "Last man standing" är målet och man spelar precis som man vill. Du får placera ut de stats och skills som du fått och du spelar precis vilken klass som helst. Du får inte lämna gamet så den enda gear och guld som används är den som finns och droppar i det aktuella gamet.


signatur
Medlem

Hänger du med Crawller? Då blir vi 8 st. och kan bestämma tid och datum.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Jag kan va med och leka lite med er.
Får bara tänka ut vilken klass som har trevliga skills vid lvl9

Medlem

Det är ju höstlov snart då vore nog bra, isåfall tror jag att ja är med


signatur

Rawr

Medlem

Härligt. Jag har semester i 2 veckor framöver nu så när som helst kan jag vara med:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Inaktiv

Det skulle vara bra om vi kunde få lite tider som passar och då gärna lite mer specifikt än höstlovet, tänk på oss stackare som inte har sådant.

För mig passar det bättre ju snarare det hela kommer.

Sen lite detaljer, när vi har bestämt datumet så är det nog bäst om vi koordinerar spel och sådant vi irc och då i den klassiska #fz-d2 på quakenet.
Så om det inte är någon som har någon irc-klient installerad skaffa en och kolla så att det funkar innan.

Sist jag spelade ironman så lottade vi vilka det var som skulle duella, det gjorde att det hela tog lite längre tid men att det, enligt mig, blev bra mycket roligare eftersom det då var 1v1 och bäst person vann. Sen blir det ju även roligare med lite publik som tittar på när man blir dödad.

Sen lite allmänna regler (vilka givetvis inte är spikade, bara att skrika tillräckligt mycket så ändras de):
1) Givetvis utförs ingen mulning och för att jag ska undvika pinsamma scener där jag skriker på maxx/tix att de har fuskat så kommer vi att ha helt nystartade chars.
2) Inga potions förutom manapots får användas.
3) Alla skills är tillåtna
4) Ninjande är något som är positivt, det ska vara en match om grejerna. Men lite kan man ju tänka sig för, spelar man inte som sorc så kan man ju låta bli att plocka gula orbs osv (framför näsan på sorcen, det de inte vet det lider de inte av).
5) Du får byta eq med de andra spelarna.
6) Man får givetvis loota den som man har dödat
7) Ska man titta på duellerna så ska man hålla sig undan så att man inte stör de som slåss.

Medlem

mesiga ironman regler... iom att ni är i ett spel där ni har levlat och equippat borde healthpots vara ok. Och det är väl ändå självklart att gula orbs ska snos framför näsan på sorcs då:
1) de säljer bra så du kan köpa pots
2) de gör ju onekligen sorcen bättre

Medlem

np, ingen kommer spela sorc endå:)

Medlem

Säg inte det nordre:) När det gäller level 9 som max kan en sorc vara rätt lethal också. Jag vet faktiskt inte vad jag ska köra. Jag menar hur kul är det om alla kör barbar.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Inaktiv
Skrivet av ionass:

mesiga ironman regler... iom att ni är i ett spel där ni har levlat och equippat borde healthpots vara ok. Och det är väl ändå självklart att gula orbs ska snos framför näsan på sorcs då:
1) de säljer bra så du kan köpa pots
2) de gör ju onekligen sorcen bättre

Varför borde healthpots vara ok? Allt de gör är att dra ut på lirandet längre, de tillför inget och minskar möjligheten att pröva på mer manaberoende klasser då ingen kan gå ifrån att ha 8 healthpots i bältet och hela inv fyllt med pots..

Medlem

Whinern ska ju inte va med ändå så det gör ju inget om han tycker att vi spelar mesigt.


signatur
Medlem

mmh dueller vid den levlen med pots tar 5år. Inte som att man one-shottar varandra precis som man gör vid höglevel fighter

Medlem

Röstar också nej till röda potts:P

Inaktiv

Give us a datum!

Medlem

Va sägs om söndag kväll? 5e oktober altså

Medlem
Skrivet av c-row:

Va sägs om söndag kväll? 5e oktober altså

Funkar utmärkt för mig.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Inaktiv

Söndagarna är jag helt uppbokad på så det går inte för mig.

Medlem

Lördag kväll då? Eller kanske fredag kväll? Jag kan som tidigare nämnt när som helst nu på min lillsemester.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

för mig passar måndag fint, helgen e svår för mig utan söndag och den dagen e ju redan körd:)

Medlem

Jo visst måndag ska nog funka fint för mig med sålänge jag inte blir inbokad på kvällspasset på jobb

12
Skriv svar