Inspelningsfunktionen är gratis på PS4

Medlem
Skrivet av zunkenrunken:
Skrivet av ThreeZool:

MS satsar iaf på något nytt och vågar att utveckla branschen.

Haha! Dom satsade, inte satsar. Dom presenterade ett nytänkande system från början, men dom vågade inte köra fullt ut på det.

Just nu verkar ju Xbox och PS4 vara näst intill samma konsoll. Inget mer nytänkande med den ena eller den andra.

PS4 har i alla fall inte ändrat på något sen den avslöjades.

Själv tycker jag att det är stort att kunna ändra sig för kundernas skull om inte nytänk fungerade.
Verkar som konsol spelarna inte vill ha så mycket nytt.

Men tiden då mycket var gratis är förbi. Så ska de ha en fungerande tjänst så måste det naturligtvis kosta lite.
Hellre en fungerande tjänst än en som är dumsnål och gratis.

Så kidsen och "fattig studenter" får väl bara ta det.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av zunkenrunken:
Skrivet av ThreeZool:

MS satsar iaf på något nytt och vågar att utveckla branschen.

Haha! Dom satsade, inte satsar. Dom presenterade ett nytänkande system från början, men dom vågade inte köra fullt ut på det.

Just nu verkar ju Xbox och PS4 vara näst intill samma konsoll. Inget mer nytänkande med den ena eller den andra.

PS4 har i alla fall inte ändrat på något sen den avslöjades.

Själv tycker jag att det är stort att kunna ändra sig för kundernas skull om inte nytänk fungerade.
Verkar som konsol spelarna inte vill ha så mycket nytt.

Men tiden då mycket var gratis är förbi. Så ska de ha en fungerande tjänst så måste det naturligtvis kosta lite.
Hellre en fungerande tjänst än en som är dumsnål och gratis.

Så kidsen och "fattig studenter" får väl bara ta det.

Och konsolspelarna klagade på vad? Exakt, dom hade inte behövt ändra allt. Och i mina ögon så är det fortfarande minst 1 sak till att ändra innan jag ens funderar på xbone, eller 2 saker kom jag på. Den första är kravet att kinect alltid måste vara inkopplad, den andra. Ja ändra sitt sätt gentemot kunderna.

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:

waow, och jag som har allt det där gratis på min pc. <3
kan spela online, spela in, spela upp, dela, headset, ja allt.

Haha, buuuuuurn


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

Sony verkar ju vänta in allt som MS gör för att sedan se hur folk reagerar och sedan gör det motsatta om det visar sig att spelare inte gillar det.

MS gick i alla fall ut med sin produkt att så här vill vi ha den. Sedan när de märkte att spelare inte uppskattade det så lyssnade de och ändrade de på det. Verkar som att Sony är riktigt orolig denna generationen då de verkar göra allt för att få så bra PR som möjligt. Vet de kanske med sig att de har en sämre produkt?

MS satsar iaf på något nytt och vågar att utveckla branschen.

Hörde MS communityn? Ändrade de för spelarna? Nej.
De hörde vad communityn sa och valde, till en början, att presentera sitt stora långfinger för spelarna. Jag upplevde det som att de var alldeles för kaxiga och övertygade om att de aldrig skulle förlora kunder. När de sedan upptäckte att de skulle förlora pengar så började de ändra produkten, men presenterade det som att det de gjorde var helt och hållet för spelarna. Falskt och fult, enligt mig.

Sony har ingen sämre produkt, inte om man ser till hårdvara. Xbox One är definitivt en mer avancerad mediaenhet, men när det gäller spel så tror jag inte de skiljer sig så värst mycket. Det är klart att Sony väljer att belysa fördelarna med PS4 jämfört med Xbox One efter det som hände för MS. Det är ju nästan tveklöst ett säljknep också, men de har inte en enda gång förolämpat spelarna eller visat övermod till sin produkt och det tycker jag är en bättre egenskap än att vara så envis att man vägrar se brister i sin produkt ända tills det blir uppenbart att man kommer förlora pengar.

Sen tror jag faktiskt inte att Sony ändrar PS4:an efter folkets reaktioner på MS uttalanden, men de väljer antagligen vad de presenterar om PS4 därefter.


signatur

BKMN - Triple A Minus

Medlem
Skrivet av walter_iego:

De kan kriga hur mycket de vill, en stenhård gamer kommer köpa båda konsolerna ändå.

Eller så satsar man på en ordentlig speldator:P

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av zunkenrunken:
Skrivet av ThreeZool:

MS satsar iaf på något nytt och vågar att utveckla branschen.

Haha! Dom satsade, inte satsar. Dom presenterade ett nytänkande system från början, men dom vågade inte köra fullt ut på det.

Just nu verkar ju Xbox och PS4 vara näst intill samma konsoll. Inget mer nytänkande med den ena eller den andra.

PS4 har i alla fall inte ändrat på något sen den avslöjades.

Själv tycker jag att det är stort att kunna ändra sig för kundernas skull om inte nytänk fungerade.
Verkar som konsol spelarna inte vill ha så mycket nytt.

Men tiden då mycket var gratis är förbi. Så ska de ha en fungerande tjänst så måste det naturligtvis kosta lite.
Hellre en fungerande tjänst än en som är dumsnål och gratis.

Så kidsen och "fattig studenter" får väl bara ta det.

Håller med dig i alla punkter. Tyckte bara det lät fel att skriva att MS vågar utveckla spelbranchen framåt när Xbox One inte är så speciell (längre).

I övrigt (detta är inte riktat mot dig Chopper) så slutar jag aldrig förvånas över alla fanboys. PC hit, konsol dit, det här är rätt, det där är fel, jag är bäst, du är sämst bla bla bla... evigt tjat med betydelselöst dravel.

Fan, vill nån spela på Xbox One så skiter jag väl i de, och har någon en monsterdator som klarar allt så skiter jag fullständigt i det med. Det är som ett gäng pojkar i lågstadiet som skryter om vem som har längst dase!

Spela, ha kul och låt folk spela med vad dom vill. Själv föredrar jag mitt gamla NES framför vilken konsol/PC i världen.


signatur

I want to play a game.

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

Sony verkar ju vänta in allt som MS gör för att sedan se hur folk reagerar och sedan gör det motsatta om det visar sig att spelare inte gillar det.

MS gick i alla fall ut med sin produkt att så här vill vi ha den. Sedan när de märkte att spelare inte uppskattade det så lyssnade de och ändrade de på det. Verkar som att Sony är riktigt orolig denna generationen då de verkar göra allt för att få så bra PR som möjligt. Vet de kanske med sig att de har en sämre produkt?

MS satsar iaf på något nytt och vågar att utveckla branschen.

Hur är det att utveckla branschen att ta betalt för samma funktioner som konkurrenterna ger gratis?

Medlem

Frågan är hur Sony kommer att klarar av att driva en serverhall för att kunna hantera uppladdning/delning av 15min 720p/1080p klipp utan att ta något betalt för det?

Flakmonkey
Skrivet av sprite:

Frågan är hur Sony kommer att klarar av att driva en serverhall för att kunna hantera uppladdning/delning av 15min 720p/1080p klipp utan att ta något betalt för det?

Tre nya spindelmannen-filmer?

Medlem
Skrivet av sprite:

Frågan är hur Sony kommer att klarar av att driva en serverhall för att kunna hantera uppladdning/delning av 15min 720p/1080p klipp utan att ta något betalt för det?

Genom att man gör Playstation Plus obligatoriskt för att spela online.
Sedan kan man ju gissa sig till att det finns personal som jobbar med ekonomi på Sony, kanske några analytiker och annan personal också.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:

waow, och jag som har allt det där gratis på min pc. &lt;3
kan spela online, spela in, spela upp, dela, headset, ja allt.

Förutom att en PC gamer lägger ut mer pengar varje år på grafikkort än man lägger på konsoler och spel i 10 år.

Så vet inte riktigt om jag skulle säga gratis. Det kostar att spela på en PC och kostar mer om man ska börja spela in utan en massa fps drops. Något som konsolerna mest troligt kommer klara av utan problem.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av sprite:

Frågan är hur Sony kommer att klarar av att driva en serverhall för att kunna hantera uppladdning/delning av 15min 720p/1080p klipp utan att ta något betalt för det?

De använder inte Sony's tjänster för detta, T.ex. Microsoft kommer använda sig av Twitch, De kommer ta betalt, Twitch tar inte betalt? Varför tar Microsoft betalt för något som twitch står för ?

Sony kommer använda uStream.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av vampyrer_suger:

waow, och jag som har allt det där gratis på min pc. &lt;3
kan spela online, spela in, spela upp, dela, headset, ja allt.

Förutom att en PC gamer lägger ut mer pengar varje år på grafikkort än man lägger på konsoler och spel i 10 år.

Så vet inte riktigt om jag skulle säga gratis. Det kostar att spela på en PC och kostar mer om man ska börja spela in utan en massa fps drops. Något som konsolerna mest troligt kommer klara av utan problem.

En "normal" pc-spelare köper nog inte nytt grafikkort varje år. Jag sitter fortfarande på ett GeForce 460 GTS och kan spela alla spel som kommit. Visst, vissa spel får man ställa ner grafiken lite men det är ändå snyggare än dagens konsoler.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Inaktiv

Min förra "huvudkonsol" var en 360, denna gång blir det en ps4.
Min förra telefon var en iPhone, nu kör jag en Samsung S3.
Min förra dator var en MacBook, nu har jag en PC.

Jag gillar att testa lite olika produkter från olika företag, breddar perspektiven lite. Har aldrig fattat de som blint köper nästa produkt av företag x år efter år utan att aldrig ens snegla åt konkurrenterna. Konkurrens är bra! Det är det som driver samhället. Capitalism, ho!

Medlem
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av sprite:

Frågan är hur Sony kommer att klarar av att driva en serverhall för att kunna hantera uppladdning/delning av 15min 720p/1080p klipp utan att ta något betalt för det?

De använder inte Sony&#039;s tjänster för detta, T.ex. Microsoft kommer använda sig av Twitch, De kommer ta betalt, Twitch tar inte betalt? Varför tar Microsoft betalt för något som twitch står för ?

Sony kommer använda uStream.

Men gäller detta även 5min klippen som xbox one spelar in? eller är det ett annat "streaming" läge?

Medlem
Skrivet av DonGrif:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av vampyrer_suger:

waow, och jag som har allt det där gratis på min pc. &amp;lt;3
kan spela online, spela in, spela upp, dela, headset, ja allt.

Förutom att en PC gamer lägger ut mer pengar varje år på grafikkort än man lägger på konsoler och spel i 10 år.

Så vet inte riktigt om jag skulle säga gratis. Det kostar att spela på en PC och kostar mer om man ska börja spela in utan en massa fps drops. Något som konsolerna mest troligt kommer klara av utan problem.

En "normal" pc-spelare köper nog inte nytt grafikkort varje år. Jag sitter fortfarande på ett GeForce 460 GTS och kan spela alla spel som kommit. Visst, vissa spel får man ställa ner grafiken lite men det är ändå snyggare än dagens konsoler.

Ett 460 GTS i den här generationen när PS4 kommer så motsvarar det något i still med Geforce 4mx eller FX 5200 när PS3 kom.
Bästa man kunde ha till PC var 8800 GTX i SLI och det motsvarar något i still med Titan i SLI med dagens mått.

Med andra ord det krävs ingen spåkärring för att räkna ut att du kommer vara tvungen att uppgradera din burk för PS4 och om den här konsolgenerationen håller lika länge får du nog räkna med 2 eller 3 uppgraderingar om du kör low end.

Problemet ligger inte heller i hur snygga spelen är. Utan i hur smidigt det flyter. Ett spel som är snyggt men som dippar i fps hela tiden är inte speciellt roligt att spela. Då är det bättre att sänka inställningar och få ett bättre flyt. Det är fördelen med konsoler då spelen oftast är optimerade och ger ett bra flyt från början till slut med några få undantag som GTA IV till konsol. Men å andra sidan är GTA ett spel som helst ska spelas på PC med mods.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

Sony verkar ju vänta in allt som MS gör för att sedan se hur folk reagerar och sedan gör det motsatta om det visar sig att spelare inte gillar det.

MS gick i alla fall ut med sin produkt att så här vill vi ha den. Sedan när de märkte att spelare inte uppskattade det så lyssnade de och ändrade de på det. Verkar som att Sony är riktigt orolig denna generationen då de verkar göra allt för att få så bra PR som möjligt. Vet de kanske med sig att de har en sämre produkt?

MS satsar iaf på något nytt och vågar att utveckla branschen.

MS la in saker som inte ens skulle varit där från början och sen ska de hyllas som hjältar bara för de tar bort skiten som ej ska vara där. Löjligt.

Medlem
Skrivet av showerguy:

För att få spela spelen online så måste man betala?
För att spela in spel så måste man först spela spelen?

Det kostar väl i vilket fall som helst i slutändan?

Om det gäller bara inspelningen så kan du ju spela in singelplayer "lets plays" utan att behöva använda dig av online multiplayer delen.

Detta är ändå endast för en speciell sak för de som inte spelar online. De andra som sagt betalar ju redan för att spela online så då har man ju ändå tillgång till inspelningen på boxen på så sätt. Så ja, det är ju ingen större grej att hänga uppsig på

Inaktiv
Skrivet av ThreeZool:

Sony verkar ju vänta in allt som MS gör för att sedan se hur folk reagerar och sedan gör det motsatta om det visar sig att spelare inte gillar det.

MS gick i alla fall ut med sin produkt att så här vill vi ha den. Sedan när de märkte att spelare inte uppskattade det så lyssnade de och ändrade de på det. Verkar som att Sony är riktigt orolig denna generationen då de verkar göra allt för att få så bra PR som möjligt. Vet de kanske med sig att de har en sämre produkt?

MS satsar iaf på något nytt och vågar att utveckla branschen.

Vänta lite nu, det är ju MS som gång på gång kommer med nya grejer som försämrar det för oss som kunder, det är inte att "utveckla branschen", bara ett sätt att ta mer betalt. Det MS försöker göra är att sälja sin konsol en gång, och därefter ta betalt för alla möjliga (och löjliga) småtjänster man kan.

Det är inte utveckling, om man ser från konsumentens synvinkel, vi får betala mer för mindre. Sen för att konkurrenten inte gör likadant gör dom inte till bakåtsträvare.
Det enda nya MS kommer med, det är ju kinecten, och det har vi ju redan sett på 360n. Därtill röstsytrning, men det är verkligen inget nytt, det har dom dillat med sedan tidigast Win Vista.

Ta PC som jämförelse, kostar inte ett skit att spela in och publicera, förutom kanske då en engångskostnad om man ska köpa någon mjukvara eller hårdvara, eller så kör man med Twitch, som såvitt jag vet är gratis och finns som inbyggt i många spel, utan extra kostnad.

Är ingen Sonyfanboy, utan håller mig till PC, men att påstå att MS på något sätt gynnar oss konsumenter och utvecklar marknaden, till skillnaden från Sony är ju bara fel. Sony låter helt enkelt bli att göra samma missar gång på gång som MS gör, dom tänker nog annorlunda helt enkelt. Hela Xbox One PR maskineriet har ju bara varit överfullt av tveksamheter, folk har ju tom fått byta jobb, eller "gå vidare i kärriaren" som det heter.

Medlem

En anledning till att köpa PS4.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av DonGrif:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av vampyrer_suger:

waow, och jag som har allt det där gratis på min pc. &amp;lt;3
kan spela online, spela in, spela upp, dela, headset, ja allt.

Förutom att en PC gamer lägger ut mer pengar varje år på grafikkort än man lägger på konsoler och spel i 10 år.

Så vet inte riktigt om jag skulle säga gratis. Det kostar att spela på en PC och kostar mer om man ska börja spela in utan en massa fps drops. Något som konsolerna mest troligt kommer klara av utan problem.

En "normal" pc-spelare köper nog inte nytt grafikkort varje år. Jag sitter fortfarande på ett GeForce 460 GTS och kan spela alla spel som kommit. Visst, vissa spel får man ställa ner grafiken lite men det är ändå snyggare än dagens konsoler.

Ett 460 GTS i den här generationen när PS4 kommer så motsvarar det något i still med Geforce 4mx eller FX 5200 när PS3 kom.
Bästa man kunde ha till PC var 8800 GTX i SLI och det motsvarar något i still med Titan i SLI med dagens mått.

Med andra ord det krävs ingen spåkärring för att räkna ut att du kommer vara tvungen att uppgradera din burk för PS4 och om den här konsolgenerationen håller lika länge får du nog räkna med 2 eller 3 uppgraderingar om du kör low end.

Problemet ligger inte heller i hur snygga spelen är. Utan i hur smidigt det flyter. Ett spel som är snyggt men som dippar i fps hela tiden är inte speciellt roligt att spela. Då är det bättre att sänka inställningar och få ett bättre flyt. Det är fördelen med konsoler då spelen oftast är optimerade och ger ett bra flyt från början till slut med några få undantag som GTA IV till konsol. Men å andra sidan är GTA ett spel som helst ska spelas på PC med mods.

Hmm... 2-3 byten av kort nästa generation. Count me in. Det jag tjänat in hitills sen jag byggde min dator så skulle jag kunna köpa ett high end som nog med största sannolikhet skulle räcka för nästa generation. Tänk vad pengar jag skulle tjäna på att bara spela pc. Du tycker gta IV är dåligt optimerat för konsol men inte pc? Gå och lägg dig. Var länge sen man behövde uppgradera datorer hela tiden så sluta snacka skit

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av DonGrif:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av vampyrer_suger:

waow, och jag som har allt det där gratis på min pc. &amp;amp;lt;3
kan spela online, spela in, spela upp, dela, headset, ja allt.

Förutom att en PC gamer lägger ut mer pengar varje år på grafikkort än man lägger på konsoler och spel i 10 år.

Så vet inte riktigt om jag skulle säga gratis. Det kostar att spela på en PC och kostar mer om man ska börja spela in utan en massa fps drops. Något som konsolerna mest troligt kommer klara av utan problem.

En "normal" pc-spelare köper nog inte nytt grafikkort varje år. Jag sitter fortfarande på ett GeForce 460 GTS och kan spela alla spel som kommit. Visst, vissa spel får man ställa ner grafiken lite men det är ändå snyggare än dagens konsoler.

Ett 460 GTS i den här generationen när PS4 kommer så motsvarar det något i still med Geforce 4mx eller FX 5200 när PS3 kom.
Bästa man kunde ha till PC var 8800 GTX i SLI och det motsvarar något i still med Titan i SLI med dagens mått.

Med andra ord det krävs ingen spåkärring för att räkna ut att du kommer vara tvungen att uppgradera din burk för PS4 och om den här konsolgenerationen håller lika länge får du nog räkna med 2 eller 3 uppgraderingar om du kör low end.

Problemet ligger inte heller i hur snygga spelen är. Utan i hur smidigt det flyter. Ett spel som är snyggt men som dippar i fps hela tiden är inte speciellt roligt att spela. Då är det bättre att sänka inställningar och få ett bättre flyt. Det är fördelen med konsoler då spelen oftast är optimerade och ger ett bra flyt från början till slut med några få undantag som GTA IV till konsol. Men å andra sidan är GTA ett spel som helst ska spelas på PC med mods.

Hmm... 2-3 byten av kort nästa generation. Count me in. Det jag tjänat in hitills sen jag byggde min dator så skulle jag kunna köpa ett high end som nog med största sannolikhet skulle räcka för nästa generation. Tänk vad pengar jag skulle tjäna på att bara spela pc. Du tycker gta IV är dåligt optimerat för konsol men inte pc? Gå och lägg dig. Var länge sen man behövde uppgradera datorer hela tiden så sluta snacka skit

8800GTX var high end som gick på 6000kr när PS3 släppes och räckte inte riktigt en hel generation. En del spel klarar den bättre än en PS3 men en del andra som Skyrim har den enorma fps drops.

GTA IV gick smärtfritt på PC med en quad core (Q6600@3.2) cpu och ett grafikkort med 1gb vram (4870x2). Då kunde man ha ganska så stabila 50-60 fps @ 1080p vilket är rejält mycket bättre än 360 och ps3 versionen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Who the fuck cares?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Finns det någon som är intresserad av att se när någon spelar PS4? Finns inte mycket att se där -_-

Medlem
Skrivet av blohm:

Finns det någon som är intresserad av att se när någon spelar PS4? Finns inte mycket att se där -_-

Jag trodde att man spelade spel - inte konsoler?

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av DonGrif:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av vampyrer_suger:

waow, och jag som har allt det där gratis på min pc. &amp;amp;lt;3
kan spela online, spela in, spela upp, dela, headset, ja allt.

Förutom att en PC gamer lägger ut mer pengar varje år på grafikkort än man lägger på konsoler och spel i 10 år.

Så vet inte riktigt om jag skulle säga gratis. Det kostar att spela på en PC och kostar mer om man ska börja spela in utan en massa fps drops. Något som konsolerna mest troligt kommer klara av utan problem.

En "normal" pc-spelare köper nog inte nytt grafikkort varje år. Jag sitter fortfarande på ett GeForce 460 GTS och kan spela alla spel som kommit. Visst, vissa spel får man ställa ner grafiken lite men det är ändå snyggare än dagens konsoler.

Ett 460 GTS i den här generationen när PS4 kommer så motsvarar det något i still med Geforce 4mx eller FX 5200 när PS3 kom.
Bästa man kunde ha till PC var 8800 GTX i SLI och det motsvarar något i still med Titan i SLI med dagens mått.

Med andra ord det krävs ingen spåkärring för att räkna ut att du kommer vara tvungen att uppgradera din burk för PS4 och om den här konsolgenerationen håller lika länge får du nog räkna med 2 eller 3 uppgraderingar om du kör low end.

Problemet ligger inte heller i hur snygga spelen är. Utan i hur smidigt det flyter. Ett spel som är snyggt men som dippar i fps hela tiden är inte speciellt roligt att spela. Då är det bättre att sänka inställningar och få ett bättre flyt. Det är fördelen med konsoler då spelen oftast är optimerade och ger ett bra flyt från början till slut med några få undantag som GTA IV till konsol. Men å andra sidan är GTA ett spel som helst ska spelas på PC med mods.

Hmm... 2-3 byten av kort nästa generation. Count me in. Det jag tjänat in hitills sen jag byggde min dator så skulle jag kunna köpa ett high end som nog med största sannolikhet skulle räcka för nästa generation. Tänk vad pengar jag skulle tjäna på att bara spela pc. Du tycker gta IV är dåligt optimerat för konsol men inte pc? Gå och lägg dig. Var länge sen man behövde uppgradera datorer hela tiden så sluta snacka skit

8800GTX var high end som gick på 6000kr när PS3 släppes och räckte inte riktigt en hel generation. En del spel klarar den bättre än en PS3 men en del andra som Skyrim har den enorma fps drops.

GTA IV gick smärtfritt på PC med en quad core (Q6600@3.2) cpu och ett grafikkort med 1gb vram (4870x2). Då kunde man ha ganska så stabila 50-60 fps @ 1080p vilket är rejält mycket bättre än 360 och ps3 versionen.

Inte för alla med dom speccen. Jag är ett exempel. Vissa fungerar det bra för vissa inte. Laggar precis lika mycket på högsta som lägsta. Medans nyare spel klarar jag i princip alla på högsta. Så nej, inte bra optimerat för pc. När jag haft det på ps3 eller 360 så har det flutit på 100 gånger bättre. Nästan inte en hel generation möjligtvis, men med tanke på hur mycket jag tjänat in dom senaste 2 åren på pc spel så blir det ganska lätt uträknat att jag skulle tjänat på att bara köra på pc. Är väldigt ofta man kan hitta spel för en spotsvyer på pc jämfört med konsol.

Medlem
Skrivet av Smoo87:

Inte för alla med dom speccen. Jag är ett exempel. Vissa fungerar det bra för vissa inte. Laggar precis lika mycket på högsta som lägsta. Medans nyare spel klarar jag i princip alla på högsta. Så nej, inte bra optimerat för pc. När jag haft det på ps3 eller 360 så har det flutit på 100 gånger bättre. Nästan inte en hel generation möjligtvis, men med tanke på hur mycket jag tjänat in dom senaste 2 åren på pc spel så blir det ganska lätt uträknat att jag skulle tjänat på att bara köra på pc. Är väldigt ofta man kan hitta spel för en spotsvyer på pc jämfört med konsol.

Fungerar bra för alla som inte hade några flaskhalsar eller dåliga drivrutiner.
Vanligt fel med GTA IV var en dåligt hårddisk som inte hade nog snabb accesstid för att läsa från disken vilket skapade fps drops.

Det är inte så dyrt med spel till konsol som många tror. Det är bara dyrt om man köper från Sverige eller över disk.
Om man köper sina spel från England så landar ett nytt spel på ca 350kr. Det är samma pris då som till PC med undantag för några få spel som man kan hitta billigare på greenmangaming.
Tittar man på nya spel på steam så är priset rekordhögt och nästan 100kr dyrare än PSN.
Tittar man på steam reor så är priset ofta lågt men det dyker upp spel på rea på PSN också som Walking dead som är 50kr billigare och ligger i klass med greenmangaming.
Men skillnaden är oftast inte speciellt stor och många gånger mindre än 50kr. Räknar man då på att skillnaden är 50kr så går det ändå 100 nya spel på ett enda grafikkort (GTX 780) och då är det ändå en jävla massa spel utöver det du vanligtvis köper för att kompensera.
Du måste med andra ord vara en ganska massiv konsument på spel för att det ska gå plus även om du bara byter grafikkort en gång var 3e år.
För såna som mig som har en gaming pc med flera grafikkort så motsvarar det otroliga mängder spel men eftersom det knappt släpps en hand full med bra spel till pc per år så är det mer eller mindre omöjligt att "tjäna" eller "spara" in på det.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Smoo87:

Inte för alla med dom speccen. Jag är ett exempel. Vissa fungerar det bra för vissa inte. Laggar precis lika mycket på högsta som lägsta. Medans nyare spel klarar jag i princip alla på högsta. Så nej, inte bra optimerat för pc. När jag haft det på ps3 eller 360 så har det flutit på 100 gånger bättre. Nästan inte en hel generation möjligtvis, men med tanke på hur mycket jag tjänat in dom senaste 2 åren på pc spel så blir det ganska lätt uträknat att jag skulle tjänat på att bara köra på pc. Är väldigt ofta man kan hitta spel för en spotsvyer på pc jämfört med konsol.

Fungerar bra för alla som inte hade några flaskhalsar eller dåliga drivrutiner.
Vanligt fel med GTA IV var en dåligt hårddisk som inte hade nog snabb accesstid för att läsa från disken vilket skapade fps drops.

Det är inte så dyrt med spel till konsol som många tror. Det är bara dyrt om man köper från Sverige eller över disk.
Om man köper sina spel från England så landar ett nytt spel på ca 350kr. Det är samma pris då som till PC med undantag för några få spel som man kan hitta billigare på greenmangaming.
Tittar man på nya spel på steam så är priset rekordhögt och nästan 100kr dyrare än PSN.
Tittar man på steam reor så är priset ofta lågt men det dyker upp spel på rea på PSN också som Walking dead som är 50kr billigare och ligger i klass med greenmangaming.
Men skillnaden är oftast inte speciellt stor och många gånger mindre än 50kr. Räknar man då på att skillnaden är 50kr så går det ändå 100 nya spel på ett enda grafikkort (GTX 780) och då är det ändå en jävla massa spel utöver det du vanligtvis köper för att kompensera.
Du måste med andra ord vara en ganska massiv konsument på spel för att det ska gå plus även om du bara byter grafikkort en gång var 3e år.
För såna som mig som har en gaming pc med flera grafikkort så motsvarar det otroliga mängder spel men eftersom det knappt släpps en hand full med bra spel till pc per år så är det mer eller mindre omöjligt att "tjäna" eller "spara" in på det.

När mer krävande spel inte laggar så är det fortfarande inte optimeringen det var fel på? Hum... du hör själv hur det låter? Jag kör på ps3 oxå, och det är ovanligt att du hittar billigare där än till pc. Gmg är väl inte mitt förstahandsval på att köpa pc spel ifrån, aldrig ens köpt spel därifrån pga att priser oftast vart billigare på någon annan sida. Steam dyrare än psn på spel? Ha där gjorde du min dag då jag bokstavligt aldrig köper ny realeser där då priserna oftast är dyrare än butiksexemplar. Du försöker lura någon som sprlar både pc och ps3.

Visst sure man har ju alltid ps+ men (missuppfatta mig inte jag älskar ps+)du kan bara spela spelen så länge som du betalar ps+. Ska vi vara riktigt såna så har vi ju humble bundle där man får bestämma själv hur mycket man vill betala, och kommer då sen kunna spela när man vill utan att behöva betala igen

sen imo så passar inte alla spel på konsol. Men gta iv är inte ett av dom då det flyter på hundra gånger bättre på konsol än för min pc (som jag nu berättat att den ska klara av det utan problem men klarar inte ens lägsta grafiken)

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Smoo87:

Inte för alla med dom speccen. Jag är ett exempel. Vissa fungerar det bra för vissa inte. Laggar precis lika mycket på högsta som lägsta. Medans nyare spel klarar jag i princip alla på högsta. Så nej, inte bra optimerat för pc. När jag haft det på ps3 eller 360 så har det flutit på 100 gånger bättre. Nästan inte en hel generation möjligtvis, men med tanke på hur mycket jag tjänat in dom senaste 2 åren på pc spel så blir det ganska lätt uträknat att jag skulle tjänat på att bara köra på pc. Är väldigt ofta man kan hitta spel för en spotsvyer på pc jämfört med konsol.

Fungerar bra för alla som inte hade några flaskhalsar eller dåliga drivrutiner.
Vanligt fel med GTA IV var en dåligt hårddisk som inte hade nog snabb accesstid för att läsa från disken vilket skapade fps drops.

Det är inte så dyrt med spel till konsol som många tror. Det är bara dyrt om man köper från Sverige eller över disk.
Om man köper sina spel från England så landar ett nytt spel på ca 350kr. Det är samma pris då som till PC med undantag för några få spel som man kan hitta billigare på greenmangaming.
Tittar man på nya spel på steam så är priset rekordhögt och nästan 100kr dyrare än PSN.
Tittar man på steam reor så är priset ofta lågt men det dyker upp spel på rea på PSN också som Walking dead som är 50kr billigare och ligger i klass med greenmangaming.
Men skillnaden är oftast inte speciellt stor och många gånger mindre än 50kr. Räknar man då på att skillnaden är 50kr så går det ändå 100 nya spel på ett enda grafikkort (GTX 780) och då är det ändå en jävla massa spel utöver det du vanligtvis köper för att kompensera.
Du måste med andra ord vara en ganska massiv konsument på spel för att det ska gå plus även om du bara byter grafikkort en gång var 3e år.
För såna som mig som har en gaming pc med flera grafikkort så motsvarar det otroliga mängder spel men eftersom det knappt släpps en hand full med bra spel till pc per år så är det mer eller mindre omöjligt att "tjäna" eller "spara" in på det.

När mer krävande spel inte laggar så är det fortfarande inte optimeringen det var fel på? Hum... du hör själv hur det låter? Jag kör på ps3 oxå, och det är ovanligt att du hittar billigare där än till pc. Gmg är väl inte mitt förstahandsval på att köpa pc spel ifrån, aldrig ens köpt spel därifrån pga att priser oftast vart billigare på någon annan sida. Steam dyrare än psn på spel? Ha där gjorde du min dag då jag bokstavligt aldrig köper ny realeser där då priserna oftast är dyrare än butiksexemplar. Du försöker lura någon som sprlar både pc och ps3.

Visst sure man har ju alltid ps+ men (missuppfatta mig inte jag älskar ps+)du kan bara spela spelen så länge som du betalar ps+. Ska vi vara riktigt såna så har vi ju humble bundle där man får bestämma själv hur mycket man vill betala, och kommer då sen kunna spela när man vill utan att behöva betala igen

sen imo så passar inte alla spel på konsol. Men gta iv är inte ett av dom då det flyter på hundra gånger bättre på konsol än för min pc (som jag nu berättat att den ska klara av det utan problem men klarar inte ens lägsta grafiken)

Sa aldrig att mer krävande spel flyter bättre och därför är fel på optimeringen.
GTA IV som var ett bra exempel kräver en quad core cpu och så länge som du inte har dåliga drivrutiner och diskar i din dator som gör att spelet får problem så flyter det på utan problem.
Om du idag har problem så beror det på att du sitter på Windows 7 eller Windows 8 som släpptes efter spelet.
Det är inte spelets fel om du inte kan hantera din dator på rätt sätt.

GMG är bland det billigaste när det gäller spel. Prickar du in rea där så är det ofta flera hundra kronor billigare än steam. Tex. nu under sommar rean så har GMG varit mycket billigare än steam med några få undantag som Hotline Miami.
Det är bara du som lurar dig själv om du köper spel som Walking Dead på steam när du kunde få det 50kr billigare på PSN under sommar rean.
Om du sedan väljer att köpa spel på talibansidor som g2play/cj/osv för att få det lite billigare är ju ett personligt val.

Tråkiga med humble bundle är att du får många dåliga spel. Oftast är det en eller två bra spel som man kanske äger men till dom spelen följer det ofta många små spel som man tröttnar rätt fort på. Eller som helt enkelt inte ens funkar på Windows 7/8.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

Sony verkar ju vänta in allt som MS gör för att sedan se hur folk reagerar och sedan gör det motsatta om det visar sig att spelare inte gillar det.

MS gick i alla fall ut med sin produkt att så här vill vi ha den. Sedan när de märkte att spelare inte uppskattade det så lyssnade de och ändrade de på det. Verkar som att Sony är riktigt orolig denna generationen då de verkar göra allt för att få så bra PR som möjligt. Vet de kanske med sig att de har en sämre produkt?

MS satsar iaf på något nytt och vågar att utveckla branschen.

Förstår inte hur du resonerar överhuvudtaget.

123
Skriv svar