The Elder Scrolls Online får månadsavgift

Robot
Medlem
The Elder Scrolls Online får månadsavgift

Tror inte spelare har något emot att betala en månadsavgift så länge man känner värdet av de pengarna när man väl spelar. TESO har inte imponerat på mig än.

Medlem

Det låter helt OK.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

jag kanske låter galen men jag föredrar spel som har en lite summa varje månad (det blir inte mer än 1 familje pizza ändå) eftersom jag vet att ALLT annat som KOMMER slipper jag betala för. Free to play är väll OK men det blir oftast dyrare eftersom man kanske hela tiden känner sug efter den där jävla banan tigern i cash shop för fler tusen hehe =).

Men så beror det på också om spelet är bra :). Så mycket hänger på de.

Medlem

Så länge jag kan spela en klåfingrig argonian tjuv så får de mina pengar.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Enligt mig är detta bara positivt.

Medlem
Skrivet av slarron:

jag kanske låter galen men jag föredrar spel som har en lite summa varje månad (det blir inte mer än 1 familje pizza ändå) eftersom jag vet att ALLT annat som KOMMER slipper jag betala för. Free to play är väll OK men det blir oftast dyrare eftersom man kanske hela tiden känner sug efter den där jävla banan tigern i cash shop för fler tusen hehe =).

Men så beror det på också om spelet är bra :). Så mycket hänger på de.

Inte riktigt sant. T.ex. Blizzard tar betalt varje månad samtidigt som man säljer "jävla banantigrar" och expansioner.

Medlem

Bra.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Var väl ungefär vad man förväntade sig?

Geeks Gaming

Kommer inte bli något för min del. Va inte värt de till WoW och är inte värt de nu heller.

Betalar heller för expansionen.

Medlem

Låter som ett vettigt spel till slut.

Medlem

Perfekt.

Nu kanske man slipper ett par oseriösa samt en del kiddies.

Vet att det fanns en del yngel i WoW när jag lirade det men de som jag kände till i guilden hade en förälder som spelade också. De höll alltid ordning på sin avkomma dvs.

Inaktiv

Kan lätt betala, om det nu inte är ytterligare ett MMO som alla andra, dvs "spells/random junk 1-10" "samla in 10 dvärgråttor, ge till nissen med utropstecken/frågetecken".

Någon som följt utvecklingen och som kan hinta om vart det är på väg? Vore ju kul med ett nytt mmorpg känner jag, med betoning på nytt.

Medlem

Det man sett så är det inte värt en månadskostnat, avstår och väntar på Everquest Next.

Medlem

Inte värt det? Seriöst? Jämför underhållningsvärdet i mängden timmars underhållning med detsamma på valfri film på bio, och så borde alla rationella människor inse väldigt fort att typ alla mmorpgs med månadskostnad betalar sig själv för mängden underhållning som pumpas ut regelbundet.

Medlem

De får först ta och imponera på mig innan jag tar fram plånboken.

Det här kan bli så jävla bra men jag fruktar att det kommer sluta med en axelryckning...


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

fan.. Var sjukt sugen på det här spelet, men nu sjönk intresset ganska rejält...


signatur

rock n roll aint noise pollution

Medlem

Där sattes spiken i kistan, blir inget köp Fuck månadskostnad.
Ökad arbetslöshet i världen och dem vill kräva mer pengar från folk. Good luck!

Medlem

Inte oväntat, men ändå bra att fick det man hoppats på bekräftat.

Medlem

Jag avstår isåfall. Jag betalar inte för ett spel ifall jag måste betala för tiden då jag även är offline.

Ifall jag köper en månad och tiden enbart går ner medan jag är online, då är det helt okej! Fast betala för offline-tiden? Nej. Pass.

Medlem

Och där dog det spelet. Det kommer ändå vara som alla andra mmo:s. Går väl 6mån innan dom utannonserar free-to-play.
Det är bara att inse för spelföretagen att månadskostnad är passé. Även fast det skulle göra gott för många spel.

Medlem

Jag står i valet och kvalet när det gäller teso. Å ena sidan är det elder scrolls, å andra sidan har de inte visat jättemycket som är speciellt intressant. Månadsavgift är dock en bra sak tycker jag. Ett spel ska alltid spelas i spelet anser jag. Om man kan gå utanför spelet och skaffa sig fördelar där, så är något fel. Så sker ganska ofta med F2P, där du kan köpa extragrejor.

Medlem

Går inte riktigt att rättfärdiga månadskostnad på ett spel längre tycker jag, allt prat om att man får mera content och bättre "polish" etc är ju bara skitprat, jfr t.ex gw2 och wow.

Sen att behöva betala för all den tid man spenderar offline.... nej tack.
B2P/F2P med kosmetisk cash shop är nog det som gäller både nu och i framtiden.

Medlem

Jahapp, då var EQ next kvar då, vilket ändå varit det spel som intresserat mig mest hittills.

Medlem

Inge problem för mig, är det kul ja då är 115:- en liten summa för en hel månads nöje, dygnet runt.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Kan inte förmå mig att prenumerera på spel. Jag föredrar en engångskostnad.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Jag avstår isåfall. Jag betalar inte för ett spel ifall jag måste betala för tiden då jag även är offline.

Ifall jag köper en månad och tiden enbart går ner medan jag är online, då är det helt okej! Fast betala för offline-tiden? Nej. Pass.

I Kina betalar WoW-spelare bara för tiden man faktiskt spelar, det skulle vara intressant att ha ett liknande system här också. Det kanske skulle kunna få stopp på det förbannade bottandet...

Medlem

Då blir det inget köp, såvida de inte har betala för en dag modell. Jag som jobbar två veckor sen är ledig två veckor och veckopendlar till jobbet så är det inte prisvärt för mig att spela MMO spel. Detta suger att man måste HYRA de flesta MMO spel!

Medlem

Vettefan, visst jag föredrar månadsavgift så att man slipper microtransaktioner men alltså... har dom visat upp något från spelet som överhuvudtaget kan berättiga en månadsavgift? Något som gör det intressantare än de myriader av 'gratis' MMO's som finns tillgänliga?
Jag hoppas för deras skull att uppdragen är mer varierade och underhållande än 'döda 10 pungdjur' och 'eskortera Sigward från y till x' annars så blir det nog F2P rätt snarf ändå.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Kan lätt betala, om det nu inte är ytterligare ett MMO som alla andra, dvs "spells/random junk 1-10" "samla in 10 dvärgråttor, ge till nissen med utropstecken/frågetecken".

Någon som följt utvecklingen och som kan hinta om vart det är på väg? Vore ju kul med ett nytt mmorpg känner jag, med betoning på nytt.

Kolla in EQN, all info är inte släppt än om det men känns som de är på rätt väg om de får till deras vision

12
Skriv svar