The Elder Scrolls Online får månadsavgift
jag kanske låter galen men jag föredrar spel som har en lite summa varje månad (det blir inte mer än 1 familje pizza ändå) eftersom jag vet att ALLT annat som KOMMER slipper jag betala för. Free to play är väll OK men det blir oftast dyrare eftersom man kanske hela tiden känner sug efter den där jävla banan tigern i cash shop för fler tusen hehe =).
Men så beror det på också om spelet är bra :). Så mycket hänger på de.
jag kanske låter galen men jag föredrar spel som har en lite summa varje månad (det blir inte mer än 1 familje pizza ändå) eftersom jag vet att ALLT annat som KOMMER slipper jag betala för. Free to play är väll OK men det blir oftast dyrare eftersom man kanske hela tiden känner sug efter den där jävla banan tigern i cash shop för fler tusen hehe =).
Men så beror det på också om spelet är bra :). Så mycket hänger på de.
Inte riktigt sant. T.ex. Blizzard tar betalt varje månad samtidigt som man säljer "jävla banantigrar" och expansioner.
Kommer inte bli något för min del. Va inte värt de till WoW och är inte värt de nu heller.
Betalar heller för expansionen.
Kan lätt betala, om det nu inte är ytterligare ett MMO som alla andra, dvs "spells/random junk 1-10" "samla in 10 dvärgråttor, ge till nissen med utropstecken/frågetecken".
Någon som följt utvecklingen och som kan hinta om vart det är på väg? Vore ju kul med ett nytt mmorpg känner jag, med betoning på nytt.
Inte värt det? Seriöst? Jämför underhållningsvärdet i mängden timmars underhållning med detsamma på valfri film på bio, och så borde alla rationella människor inse väldigt fort att typ alla mmorpgs med månadskostnad betalar sig själv för mängden underhållning som pumpas ut regelbundet.
Jag står i valet och kvalet när det gäller teso. Å ena sidan är det elder scrolls, å andra sidan har de inte visat jättemycket som är speciellt intressant. Månadsavgift är dock en bra sak tycker jag. Ett spel ska alltid spelas i spelet anser jag. Om man kan gå utanför spelet och skaffa sig fördelar där, så är något fel. Så sker ganska ofta med F2P, där du kan köpa extragrejor.
Går inte riktigt att rättfärdiga månadskostnad på ett spel längre tycker jag, allt prat om att man får mera content och bättre "polish" etc är ju bara skitprat, jfr t.ex gw2 och wow.
Sen att behöva betala för all den tid man spenderar offline.... nej tack.
B2P/F2P med kosmetisk cash shop är nog det som gäller både nu och i framtiden.
Jag avstår isåfall. Jag betalar inte för ett spel ifall jag måste betala för tiden då jag även är offline.
Ifall jag köper en månad och tiden enbart går ner medan jag är online, då är det helt okej! Fast betala för offline-tiden? Nej. Pass.
I Kina betalar WoW-spelare bara för tiden man faktiskt spelar, det skulle vara intressant att ha ett liknande system här också. Det kanske skulle kunna få stopp på det förbannade bottandet...
Vettefan, visst jag föredrar månadsavgift så att man slipper microtransaktioner men alltså... har dom visat upp något från spelet som överhuvudtaget kan berättiga en månadsavgift? Något som gör det intressantare än de myriader av 'gratis' MMO's som finns tillgänliga?
Jag hoppas för deras skull att uppdragen är mer varierade och underhållande än 'döda 10 pungdjur' och 'eskortera Sigward från y till x' annars så blir det nog F2P rätt snarf ändå.
Kan lätt betala, om det nu inte är ytterligare ett MMO som alla andra, dvs "spells/random junk 1-10" "samla in 10 dvärgråttor, ge till nissen med utropstecken/frågetecken".
Någon som följt utvecklingen och som kan hinta om vart det är på väg? Vore ju kul med ett nytt mmorpg känner jag, med betoning på nytt.
Kolla in EQN, all info är inte släppt än om det men känns som de är på rätt väg om de får till deras vision