Snipers förändras i Call of Duty: Ghosts
Skulle gärna se att spel införde någon form av gräns för hur många som kunde vara snipers i ett lag, framför allt under "objective based gametypes". tror matcher skulle bli bra mycket trevligare då.
Red Orchestra
Tycker detta värkar vara en dålig förändring, Quick scoping, och 360 headshots verkar vara en stor grej i cod, varför ändra påt?
Rwa?
Skulle gärna se att spel införde någon form av gräns för hur många som kunde vara snipers i ett lag, framför allt under "objective based gametypes". tror matcher skulle bli bra mycket trevligare då.
Spelar man rätt sorts spel så finns redan detta, och har funnits ett bra tag. Söker man efter en gnutta realism så är nog Call of Duty inte rätt spelval.
i min erfarenhet har alltid sniper varit roliga i fps spel, men fast scoping har aldrig strulat till det i mitt tycke.
och tar man bort det förstör det men har man kvar det så förstör det med.
(ja på hög nivå med ex cs där fast scoping kom ifrån början)
så vettifan att dom ändrar banorna är väl inte fel då flesta banor har varit rätt dumt uppbyggda sedan sist jag spelade cod serien dvs BO.
Tror dock ej jag kmr köpa denna heller då serien är uttjatad och nerdummad och inga spel jag dras till.
Men ja, man kan ju ha fel
Skulle gärna se att spel införde någon form av gräns för hur många som kunde vara snipers i ett lag, framför allt under "objective based gametypes". tror matcher skulle bli bra mycket trevligare då.
Red Orchestra
Tycker detta värkar vara en dålig förändring, Quick scoping, och 360 headshots verkar vara en stor grej i cod, varför ändra påt?
De har alltid varit bortplockat av modscenen för klanspel, esport men även i princip alla pubservrar back in the days på cod1,cod2.
För att inte tala om att speciellt i cod1 var det tamefan rötsvårt att snipa, säger inte att det var i närheten av "realistiskt" men svårt att bemästra det var det allt.. krävdes skicklighet något som cod tappat helt sedan mw2.
Vad man kunde se av de videor Tejbz la ut av spelet från Multiplayer eventet så var ju quick-scoping allt annat än borta.
Tänkte samma sak. Det finns ju kvar, så vad mumlar de om?
Skulle gärna se att spel införde någon form av gräns för hur många som kunde vara snipers i ett lag, framför allt under "objective based gametypes". tror matcher skulle bli bra mycket trevligare då.
Samtidigt måste ju folk få spela vad de vill.
Ett fint dilemma.
Skulle gärna se att spel införde någon form av gräns för hur många som kunde vara snipers i ett lag, framför allt under "objective based gametypes". tror matcher skulle bli bra mycket trevligare då.
Samtidigt måste ju folk få spela vad de vill.
Ett fint dilemma.
tror ändå det skulle uppskattas av spelare om det fanns med som ett alternativ bland Objective baserade modes iaf. så kan de som vill strunta i objective och snipa sitta på en server och de som vill spela spelet sitta på en annan.
Ahh, jag ser campingen framför mig!
Det är ju ironiskt att du säger så, för på FZ så bashar man hela tiden casualspel och tokhyllar spel som är mer realistiska.
Baksidan med realistiska spel är att det inte händer mycket och alla campar. Det är därför folk generellt föredrar att spela intensiva spel framför campingspel.
(Sen är det här inget blanket-försvar av CoD. Man skulle med lätthet kunna slopa alla killstreaks och förfina/avskala många andra saker med spelet, ungefär som CoD 4 promod gjorde på sin storhetstid).
Äntligen!
Detta har man ju väntat på ända sen Cod 3. Har alltid undrat varför det finns massor av spellägen att välja på för de som gillar att rusha, men inga specifika lägen för de som gillar att campa och använda tålamod.
Så nu kan ju alla 10-15 åringar (och även vissa äldre) med ADHD undvika marksman och slippa skrika sej hesa i headsetet när de blir ägda av en camper, så får vi som gillar lite mer realistiskt spelande och stealth ett eget spelläge.
Mycket bra!
Skulle gärna se att spel införde någon form av gräns för hur många som kunde vara snipers i ett lag, framför allt under "objective based gametypes". tror matcher skulle bli bra mycket trevligare då.
Counter-Strike? För mig bara en i laget kunde ha AWP.
Skulle gärna se att spel införde någon form av gräns för hur många som kunde vara snipers i ett lag, framför allt under "objective based gametypes". tror matcher skulle bli bra mycket trevligare då.
Counter-Strike? För mig bara en i laget kunde ha AWP.
I så fall var det servern du spelade på. Alla jag spelade på hade obegränsad tillgång (eller som de jag spelade på mot slutet, ett totalt förbud).
I drank what?
Tycker det verkar vara en bra förändring, svårt att säga innan man provat men idén är bra. Prickskytt har inte varit speciellt roligt sen MW2, i Black Ops och MW3 var banorna alldeles för små för att leka prickskytt utan det var quickscope som gällde.
Kanske blir att testa detta, när man tröttnat på allt annat gott som kommer runt jul.