GTA V-recension på måndag!

Medlem

Vilket gnäll det blev? Hade det blivit gnäll om det stod en man i bar överkropp med en pistol i handen på GTA V annonsen istället? I think not...


signatur

"High life on low budget"

KoP
Medlem
Skrivet av StrongBad:

Innan det annonserades detaljerna kring storyn och karaktärerna så hoppades jag i alla fall att de skulle göra ett GTA med en kvinnlig protagonist. För om det finns någon utvecklarstudio med stake nog (pun intended) att göra ett riktigt bra spel med en stark, mångsidig och komplex kvinnlig karaktär så är det Rockstar.
Nu blev det dock inte så och det är helt okej, för som Dan Hauser förklarat så är storyn A och O, och just den här storyn "krävde" manliga karaktärer. Visst, det kan jag köpa. Jag får väl kanske vänta till GTA6 kommer ut.
Jag ser bara så mycket potential i att göra en story kring en kvinnlig GTA-karaktär. Rockstars känsla för satir skulle kunna vända upp och ner på en hel spelvärld till det bättre, och många härlig käftsmällar till misogyna gamers skulle delas ut.
Nåja, kanske nästa gång.

Och andra sidan är det väl ganska naturligt att dessa 3 huvudrollsinnehavare i GTA V just är män då män igenom alla tider har orsakat dom flesta och det mesta av alla dumheter i världen?

Medlem

Härligt, den ska ej läsas!

Medlem

"it's insulting that women are still excluded"

Kanske beror mest på att man hittar största andelen kriminella hos män och inte hos kvinnor, visst finns några men är iaf en minoritet, och vissa spel bör väl delas in i olika fack, åldrar och kön då dem är överrepresenterade hos antingen killar eller tjejer.

Ser inget konstigt i det, tycker allting går över styr när man skall kvotera in olika personer beroende på ålder, kön eller sexuell läggning alt hudfärg.

Skiter fullständigt om det enbart är svarta eller vita karaktärer, ålder, kön mm, spel som spel, är det intressant nog så spelar man det oavsett.

Rockstar vill inte ha kvinnor i sina spel, bara acceptera, kör saint row i så fall eller gå tillbaka och spela tom raider!

Medlem
Skrivet av gameflow.se:

Det känns som min lilla kommentar var en gnista som tände en hel majbrasa.

Men är det helt otroligt att ett spel skulle få minus för att det är brist på kvinnliga karaktärer? Nej, tyvärr. Inte i dagens samhälle.

Den artikel som "Dinskugga" länkade till är ju ett stort tecken på detta. Det har redan, innan spelet släppts, tagits upp. ( [http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=676937] )

Jag är less på att allt ska handla om feminism, precis allt. Någon måtta får det vara.

Jag ber om ursäkt till FZ då min kommentar blev som ett litet påhopp mot er.

Men sluta ta upp det då. Självklart blir det mer diskussioner om du börjar med ett sådant onödigt inlägg.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Har en känsla att folk som vill ha spelet har antingen redan köpt/förbokat det, eller skulle göra det oavsett. En recension vore väl mer för folk att instämma med efter dom själva lirat det i nån timma och börja gapa på varandra som civiliserade medlemmar.

Fast det är ju vad jag tror...

Medlem

Jag måste erkänna att då alternativet finns att välja en kvinnlig karaktär gör jag gärna det.

Jag är kvinna och spelar gärna som det. Jag kommer att köpa GTA V och spela som bara den.

Men visst hade det varit skoj att få spela som tuff brud i stället för en skitig snubbe någon gång ibland.

Jag känner inte heller att jag är överdrivet feministisk bara för att jag ibland tröttnar på dom stereotypa män som man finner i många spel.

Jag förstår att spel görs av män för män och män/pojkar är den största målgruppen för ett spel som detta.

Men i en förhoppningsvis inte utopisk framtid spelar mer kvinnor och det blir ekonomisk försvarbart att peta in en kvinnlig karaktär även i GTA serien...

Medlem

På twitch tv håller "gamingdekap" på att installera GTA V på sin xbox 360!!!!

Medlem

Är det 360 eller PS3 versionen ni kört ?

Inaktiv
Skrivet av Khorney:

Lite kul att FZ som vanligtvis tar strid för feminismen och mot sexualisering av tjejer har en GTA 5 reklam ovan där en tjej står halvnaken och sexar sig. Money talks?
Sedan kommer säkert en kommentar där man gömmer sig bakom att det bara är spelreklam :).
Varför skulle någon tro på vad FZ säger nästa gång dom tar strid för kvinnorna? Bevisligen inte bättre själva.

Det kallas för Sellout (prostitution i princip). När det är så oerhört uppenbart att FZ driver en pro-feministisk agenda (och allt därtill..!) och sedan använder sig utav GTA Vs kvinnofientliga, patriarkaliska reklam (lol) det är hyckleri på hög nivå.

Inte första gången marxismen säljer ut sig åt kapitalet, och inte heller den sista.

Medlem
Skrivet av The Gamer:

5 av 5 och bästa gta hittills lär nog betyget bli.

Nej, de kommer ge minus för att det finns lättklädda kvinnor med.

Medlem
Skrivet av Arizato:
Skrivet av The Gamer:

Hej!

Har ni köpt förhandsbokat gta v och var?

Jag förhandsbokade det på spelbutiken.se

Bokade på Amazon.co.uk. 375 spänn och gratis frakt.

Jag har förbokat det på nätet ifall jag inte skulle få tag på ett på nattöppet

Medlem

Jag har beställt gta v collector xbox 360 versionen, men killen på twitch tv "gamingdekap" jag såg när han installerade spelet, då tog jag några screenshots och undertiden jag skrev här om detta, så loggade han ut ur sin strem channel!

Tråkigt att andra lyckats få spelet tidigare! För det är väl 17 sept världen runt eller?

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av The Gamer:

5 av 5 och bästa gta hittills lär nog betyget bli.

Det lustiga är att det måste över 98/100 för att slå GTA IV på Metacritic.

Löjligt att det har så bra score. Jag tycker inte att GTA IV var så mycket att hurra över, så för mig krävs det inte speciellt mycket för att det ska vara ett bättre spel.

Medlem
Skrivet av Lukan:

Jag hoppas spelet kommer till PS4, Xbox-One och PC!

Ska du köpa till alla tre då?

KoP
Medlem

Trevligt med en recension men inget jag vill läsa. Vill helt och hållet bli omfamnad av mina egna intryck utan att känna till någon annans intryck av spelet då jag sitter där med spelet uppladdat. Only GTA.

Inaktiv
Skrivet av Amilo:
Skrivet av Buio:
Skrivet av The Gamer:

5 av 5 och bästa gta hittills lär nog betyget bli.

Det lustiga är att det måste över 98/100 för att slå GTA IV på Metacritic.

Löjligt att det har så bra score. Jag tycker inte att GTA IV var så mycket att hurra över, så för mig krävs det inte speciellt mycket för att det ska vara ett bättre spel.

+1

GTA4 ligger på andra plats över mina största besvikelser någonsing, första är D3

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Har en känsla att folk som vill ha spelet har antingen redan köpt/förbokat det, eller skulle göra det oavsett. En recension vore väl mer för folk att instämma med efter dom själva lirat det i nån timma och börja gapa på varandra som civiliserade medlemmar.

Fast det är ju vad jag tror...

Eller så är det fz jobb som nyhetssida för spel att göra en recension?

Medlem

Det har ju funnits några gangsterbrudar i spelen så jag förstår inte varför det skulle vara omöjligt med en kvinna som spelbar karaktär.. tex Catalina, Elizabeta Torres etc


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

det kommer väll säkert ett DLC sen med Griselda Blanco i rollen bara för allt tjöt, där har ni den värsta gangstern som vandrat på denna jord. men då klagas de väll för att hon inte va särskillt sexig å ni kommer bli röda i ansiktet.

Medlem
Skrivet av wallde:
Skrivet av burkmopp:

Har en känsla att folk som vill ha spelet har antingen redan köpt/förbokat det, eller skulle göra det oavsett. En recension vore väl mer för folk att instämma med efter dom själva lirat det i nån timma och börja gapa på varandra som civiliserade medlemmar.

Fast det är ju vad jag tror...

Eller så är det fz jobb som nyhetssida för spel att göra en recension?

Vad har det med nyhetens relevans att göra? Dom är väl lika tvungna att recensera detta spel precis som alla andra som släpps. Jag förstår att mainstream spel kan kännas mer relevant för en sida då ett flertal spelare kommer vara intresserade av spelet, men i just detta fall har jag svårt att se att det skulle göra någon större skillnad, alla borde veta vad som kan förväntas, eller?

Men men, det går väll att säga samma sak om CoD, BF och assassin creed med flera. Fast själv tycker jag hypen är så löjligt hög för GTA V så att min slutsats har blivit vad jag redan sagt, folk som kommer någonsin vara intresserad av produkten är nog mer eller mindre redan investerad i det.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Härligt, den ska ej läsas!

varför inte?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av gameflow.se:

Skulle inte förvåna mig om ni ger minus pga att inte någon av huvudkaraktärerna är kvinnlig...

Det skulle förvåna mig.

Mig med faktiskt. Dessutom kan man spela som kvinna online, om man önskar det.

Redaktör
Skrivet av User:

Det kallas för Sellout (prostitution i princip). När det är så oerhört uppenbart att FZ driver en pro-feministisk agenda (och allt därtill..!) och sedan använder sig utav GTA Vs kvinnofientliga, patriarkaliska reklam (lol) det är hyckleri på hög nivå.

Inte första gången marxismen säljer ut sig åt kapitalet, och inte heller den sista.

Jag blir förmodligen trollad och borde inte svara, men.... marxism...? Vi ägs av ett av nordens största privatägda mediehus, vii finansieras i princip uteslutande av reklam och vi skriver om dator- och tv-spel. Du lär få Nobelpriset i konspirationsteori om du hittar nåt marxistiskt i vår verksamhet.

I övrigt hänvisar jag till mitt tidigare svar i denna tråd.


signatur
Medlem

Tycker folk bör lugna ner sig lite. Att kalla FZ "marxistisk" är lite väl. Detta kommer ändå från någon som står väldigt långt till höger... Chilla.

Medlem

hur kan en artikel om en kommande recension spåra ut så här illa? hur kunde en diskussion om feminism och marxism uppstå?

Internet fortsätter att fascinera.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Frilansare
Skrivet av Khorney:

Lite kul att FZ som vanligtvis tar strid för feminismen och mot sexualisering av tjejer har en GTA 5 reklam ovan där en tjej står halvnaken och sexar sig. Money talks?
Sedan kommer säkert en kommentar där man gömmer sig bakom att det bara är spelreklam :).
Varför skulle någon tro på vad FZ säger nästa gång dom tar strid för kvinnorna? Bevisligen inte bättre själva.

Hej!

Som ansvarig utgivare godkände jag annonsen. Detta då den som Tomas Andersson sade går helt i linje med det Rockstar försöker sälja, den bild spelet vill förmedla och det innehåll spelet har.
Hade jag fått se en annons för hörlurar med en tjej i bikini hade den inte gått upp på FZ. Tjejen hade inte haft något med produkten att göra utan endast fungerat som halvnaket blickfång.
Bilden som ni ser idag (13/9) kommer att varvas med en bild på en snubbe. Antagligen med vapen.

Skrivet av User:
Skrivet av Khorney:

Lite kul att FZ som vanligtvis tar strid för feminismen och mot sexualisering av tjejer har en GTA 5 reklam ovan där en tjej står halvnaken och sexar sig. Money talks?
Sedan kommer säkert en kommentar där man gömmer sig bakom att det bara är spelreklam :).
Varför skulle någon tro på vad FZ säger nästa gång dom tar strid för kvinnorna? Bevisligen inte bättre själva.

Det kallas för Sellout (prostitution i princip). När det är så oerhört uppenbart att FZ driver en pro-feministisk agenda (och allt därtill..!) och sedan använder sig utav GTA Vs kvinnofientliga, patriarkaliska reklam (lol) det är hyckleri på hög nivå.

Inte första gången marxismen säljer ut sig åt kapitalet, och inte heller den sista.

Se ovan. Dessutom: herremingud...

Medlem

Kommer ni att lägga ned lika mycket tid på att spela GTA V som Rome II innan ni skriver recensionen?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

blir förvånad om den får över 3/5 om jag ska vara helt ärlig.

HAr hört att 360 versionen behöver x antal gig för att att installeras på hdd

Har bara en 20 gig och andra sparade spel. Någon som vet om det är falskt eller sant


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Skriv svar