Beyond ska lära folk att spel inte bara handlar om att skjuta

Robot
Beyond ska lära folk att spel inte bara handlar om att skjuta
Medlem
Beyond ska lära folk att spel inte bara handlar om att skjuta

"Vi vill säga till hardcore-spelarna: Ja, det finns fantastiska spel där ute, som GTA och Call of Duty"

Hardcore-spelarna...


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

tja är inte "farmvillespel" de vanligaste om man kollar på spel i helhet? där är det inte så mycket fokus på våld.

Sedan vad det gäller hardcore-spelare så är den termen både uttjatad och helt enkelt för splittrad för att betyda speciellt mycket idag.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

GTA och Call of Duty är fantastiska spel? Då har han missat mycket

Medlem
Citat:

visa folk att alla spel inte är likadana, att inte alla handlar om att skjuta.

No shit? Förstår inte riktigt vad den där karln vill, men jag misstänker att han vill visa att ett trippel A spel inte behöver våld som sitt högsta fokus.

Medlem
Skrivet av Ladestam:

"Vi vill säga till hardcore-spelarna: Ja, det finns fantastiska spel där ute, som GTA och Call of Duty"

Hardcore-spelarna...

hahahahahha komik på hög nivå,När konsol only spelarnarna och spelskaparna som bara gör konsol spel inser hur lite hardcore konsol spel är gemfört med pc.

Den dagen kmr jag sjunga av glädje(säger inte det är fel på spela på konsol ni som bara gör det, men hardcore är det icke!)

Medlem

vill ha nu..väntat på detta spel så länge nu att jag nästan gör i byxorna när jeg ser filmer eller läser om det

Medlem

Vore ju kul om vi även kunde visa att det kan göras spel med stora budgets, som inte fokuserar på våld, utan att vara all smug about it.

David Cage + Spelmedia?:
http://www.youtube.com/watch?v=DHHKU4znvo8


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Hoppas bara att det faktiskt finns någon slags spelande i det här spelet, och det inte bara är en film. Det känns som att en del spelstudios och producenter missar själva poängen med att göra ett spel när de egentligen bara vill berätta en ointeraktiv historia.

KoP
Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Ladestam:

"Vi vill säga till hardcore-spelarna: Ja, det finns fantastiska spel där ute, som GTA och Call of Duty"

Hardcore-spelarna...

hahahahahha komik på hög nivå,När konsol only spelarnarna och spelskaparna som bara gör konsol spel inser hur lite hardcore konsol spel är gemfört med pc.

Den dagen kmr jag sjunga av glädje(säger inte det är fel på spela på konsol ni som bara gör det, men hardcore är det icke!)

Hardcore shmardcore. Huvudsaken är väl att man har roligt då man spelar? Hardcore eller ej.

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Ladestam:

"Vi vill säga till hardcore-spelarna: Ja, det finns fantastiska spel där ute, som GTA och Call of Duty"

Hardcore-spelarna...

hahahahahha komik på hög nivå,När konsol only spelarnarna och spelskaparna som bara gör konsol spel inser hur lite hardcore konsol spel är gemfört med pc.

Den dagen kmr jag sjunga av glädje(säger inte det är fel på spela på konsol ni som bara gör det, men hardcore är det icke!)

Okey, vad gör pc mer hardcore än konsol? Hardcore... alltså vad är en hardcore gamer?

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Ladestam:

"Vi vill säga till hardcore-spelarna: Ja, det finns fantastiska spel där ute, som GTA och Call of Duty"

Hardcore-spelarna...

hahahahahha komik på hög nivå,När konsol only spelarnarna och spelskaparna som bara gör konsol spel inser hur lite hardcore konsol spel är gemfört med pc.

Den dagen kmr jag sjunga av glädje(säger inte det är fel på spela på konsol ni som bara gör det, men hardcore är det icke!)

Okey, vad gör pc mer hardcore än konsol? Hardcore... alltså vad är en hardcore gamer?

En som klarar Infocoms "expert" titlar som "Suspended" utan guide.

En som spelar spel som har manualer som är tjockare än 100 sidor och som kräver att man läser den för att förstå spelet...

En fortfarande sitter med en Apple II hemma för att kunna spela Ultima på orginalhårdvara.

Typ så.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Ladestam:

"Vi vill säga till hardcore-spelarna: Ja, det finns fantastiska spel där ute, som GTA och Call of Duty"

Hardcore-spelarna...

hahahahahha komik på hög nivå,När konsol only spelarnarna och spelskaparna som bara gör konsol spel inser hur lite hardcore konsol spel är gemfört med pc.

Den dagen kmr jag sjunga av glädje(säger inte det är fel på spela på konsol ni som bara gör det, men hardcore är det icke!)

Okey, vad gör pc mer hardcore än konsol? Hardcore... alltså vad är en hardcore gamer?

En som klarar Infocoms "expert" titlar som "Suspended" utan guide.

En som spelar spel som har manualer som är tjockare än 100 sidor och som kräver att man läser den för att förstå spelet...

En fortfarande sitter med en Apple II hemma för att kunna spela Ultima på orginalhårdvara.

Typ så.

Ja det är ju så jag alltid tänkt mig, typ iaf, en hc gamer... men verkar nästan som det är många som anser att bara för att det är på konsol så är det inte hardcore

Medlem

Denna elitsm..... Fjantigt säger jag.

"Hardcore" - Ett ord som ofta missbrukas av människor som måste hävda sig själva för att må bra.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Ladestam:

"Vi vill säga till hardcore-spelarna: Ja, det finns fantastiska spel där ute, som GTA och Call of Duty"

Hardcore-spelarna...

hahahahahha komik på hög nivå,När konsol only spelarnarna och spelskaparna som bara gör konsol spel inser hur lite hardcore konsol spel är gemfört med pc.

Den dagen kmr jag sjunga av glädje(säger inte det är fel på spela på konsol ni som bara gör det, men hardcore är det icke!)

Okey, vad gör pc mer hardcore än konsol? Hardcore... alltså vad är en hardcore gamer?

En som klarar Infocoms "expert" titlar som "Suspended" utan guide.

En som spelar spel som har manualer som är tjockare än 100 sidor och som kräver att man läser den för att förstå spelet...

En fortfarande sitter med en Apple II hemma för att kunna spela Ultima på orginalhårdvara.

Typ så.

Ja det är ju så jag alltid tänkt mig, typ iaf, en hc gamer... men verkar nästan som det är många som anser att bara för att det är på konsol så är det inte hardcore

1. Harcore Gamer

Someone who plays video games as a primary hobby. They tend to spend large amounts of time playing games, often in excess of two or three hours a day.

Hardcore gamers tend to care less about graphics then casual gamers. While some specialize in a single genre, they typically have fairly diverse taste in games, frequently playing a wide variety of games from different genres. They'll often seek out obscure and older games, based on word of mouth or positive critical reception. Hardcore gamers put good gameplay above all else, and don't mind if a good game has poor (or even nonexistent) graphics, sound, characters and plot.

The stereotypical hardcore gamer is out of shape, and has poor hygene. They spend a lot of their disposable income on video games, consoles, or PC upgrades, and a large percentage of their free time either playing video games or discussing them, online and off. They wear either black clothing, or T-shirts with geeky pop-culture references, often to video games. Their social skills may be sub-par, and they may be less likely than others their age to have many friends, a jobs and a girlfriend/boyfriend. Some of these stereotypes are negative, and they certainly don't apply to all hardcore gamers, but there's a fair amount of truth to them.

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=hardcore%20gam...


signatur

Trust is for fools...

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Ladestam:

"Vi vill säga till hardcore-spelarna: Ja, det finns fantastiska spel där ute, som GTA och Call of Duty"

Hardcore-spelarna...

hahahahahha komik på hög nivå,När konsol only spelarnarna och spelskaparna som bara gör konsol spel inser hur lite hardcore konsol spel är gemfört med pc.

Den dagen kmr jag sjunga av glädje(säger inte det är fel på spela på konsol ni som bara gör det, men hardcore är det icke!)

Det är komik på ännu högre nivå när någon tycker att man är mer eller mindre "hardcore" beroende på vilken hårdvara man spelar på.

Skribent

För att inflika lite i hardcore-diskussionen:

För mig är hardcore inte vad man spelar utan hur man spelar. Det är inget uttryck jag använder särskilt ofta, men om du alltid försöker ta alla achievements och övar för att alltid hamna överst på poänglistorna i onlinespel, så anser jag att du är hardcore, oavsett vilket spel det gäller. Även om dedikerad kanske är ett lite bättre ord.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Ladestam:

"Vi vill säga till hardcore-spelarna: Ja, det finns fantastiska spel där ute, som GTA och Call of Duty"

Hardcore-spelarna...

hahahahahha komik på hög nivå,När konsol only spelarnarna och spelskaparna som bara gör konsol spel inser hur lite hardcore konsol spel är gemfört med pc.

Den dagen kmr jag sjunga av glädje(säger inte det är fel på spela på konsol ni som bara gör det, men hardcore är det icke!)

Hardcore shmardcore. Huvudsaken är väl att man har roligt då man spelar? Hardcore eller ej.

Huvudsaken är väl att man har roligt, oavsett om man spelar eller inte?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Det finns ingen definition av "hardcore gamer". Det är ett flummigt ord som betyder olika saker för olika människor.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Willem Dafoe på bilden eller? ser ut som han iallafall

Edit: Kollade lite på deras hemsida och såg att så var fallet, givet köp bara därför (: !

1
Skriv svar