David Cage: "jag är inte intresserad av att göra film"

Robot
David Cage: "jag är inte intresserad av att göra film"

Trots att hans skapelser ofta är mer film än spel är Cage fast besluten att syssla med interaktiv underhållning.


Medlem
David Cage: "jag är inte intresserad av att göra film"

Kaffet är laddat.

Medlem

Jag gillar David. Han har bra visioner. Slutresultatet blir väl kanske inte alltid så lyckat.

Testade Beyond-demot igår. Snygg grafik, intressanta karaktärer och bra skådespeleri.

Och snygg grafik är för mig personligen är inte viktigt. Gameplay är så mycket viktigare. Kontrollen i Beyond är under all kritik. Det blir svårt ibland veta vad Jodie tänkt göra. Det känns för mycket berg och dalbana. Hela konceptet får mig att tänka på när folk kunde ringa in till en TV-kanal, och spela med sin telefon. Tryck 8 för att ducka, tryck 2 för att hoppa. Diskbänksdramatikens illusion försvinner, när det ska till att styra anden. Kamerahanteringen är skrattretande. Händer ibland när jag styrt kameran att Jodie gjort någon rörelse istället, eftersom en händelsepunkt just dykt upp.

Jag är mycket besviken. Bort med anden, bättre kontroll, kamerahantering och friare värld skulle det kanske bli årets spel. Ett köp i reabacken, då jag samlar på Davids spel :).

Ska bli mycket intressant få läsa recensionerna.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av mh76:

Jag gillar David. Han har bra visioner. Slutresultatet blir väl kanske inte alltid så lyckat.

Testade Beyond-demot igår. Snygg grafik, intressanta karaktärer och bra skådespeleri.

Och snygg grafik är för mig personligen är inte viktigt. Gameplay är så mycket viktigare. Kontrollen i Beyond är under all kritik. Det blir svårt ibland veta vad Jodie tänkt göra. Det känns för mycket berg och dalbana. Hela konceptet får mig att tänka på när folk kunde ringa in till en TV-kanal, och spela med sin telefon. Tryck 8 för att ducka, tryck 2 för att hoppa. Diskbänksdramatikens illusion försvinner, när det ska till att styra anden. Kamerahanteringen är skrattretande. Händer ibland när jag styrt kameran att Jodie gjort någon rörelse istället, eftersom en händelsepunkt just dykt upp.

Jag är mycket besviken. Bort med anden, bättre kontroll, kamerahantering och friare värld skulle det kanske bli årets spel. Ett köp i reabacken, då jag samlar på Davids spel :).

Ska bli mycket intressant få läsa recensionerna.

Recensionerna går upp den 8:e oktober!


signatur
Medlem

"Jag är inte intresserad av att göra film. Jag är däremot intresserad av filmens språk, att lära mig det, så att jag kan göra bättre spel."

va?

om man lär sig filmens språk får man väl bättre filmer?

om spelmediet någon gång ska tas seriöst måste det sluta upp att apa efter andra medium.
Alla former av cut-scenes eller moment där kontrollen tas bort fån spelaren bör undvikas.
Berättelser måste helt enkelt ske inom ramarna för spelmediets interaktivitet.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Klart han inte är intresserad av film eftersom han inte skulle ha chans i den branschen.

FM-guru
F.d. Sisyr

Hans spel är knappast mer film än spel.

Skrivet av bionicman:

"Jag är inte intresserad av att göra film. Jag är däremot intresserad av filmens språk, att lära mig det, så att jag kan göra bättre spel."

va?

om man lär sig filmens språk får man väl bättre filmer?

om spelmediet någon gång ska tas seriöst måste det sluta upp att apa efter andra medium.
Alla former av cut-scenes eller moment där kontrollen tas bort fån spelaren bör undvikas.
Berättelser måste helt enkelt ske inom ramarna för spelmediets interaktivitet.

Det beror väl helt på vad man är ute efter? Jag tycker det låter väldigt kontraproduktivt att hävda att avgränsning och konservatism leder till utveckling.

Medlem

Tack gode gud, maken till sömnpillersalstrande människa, jeeeez.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

jag tror att det kan bli ett köp för min del då spelet verkar intressant och underhållande.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Hans spel är knappast mer film än spel.

Skrivet av bionicman:

"Jag är inte intresserad av att göra film. Jag är däremot intresserad av filmens språk, att lära mig det, så att jag kan göra bättre spel."

va?

om man lär sig filmens språk får man väl bättre filmer?

om spelmediet någon gång ska tas seriöst måste det sluta upp att apa efter andra medium.
Alla former av cut-scenes eller moment där kontrollen tas bort fån spelaren bör undvikas.
Berättelser måste helt enkelt ske inom ramarna för spelmediets interaktivitet.

Det beror väl helt på vad man är ute efter? Jag tycker det låter väldigt kontraproduktivt att hävda att avgränsning och konservatism leder till utveckling.

Alla medium har sina förutsättningar, styrkor och svagheter.
Spelutvecklare måste liksom författare och filmregissörer ta sitt medium seriöst och utveckla spel inom ramarna för interaktiviteten. Som är spelmediets styrka(och svaghet).

Om detta är avgränsande konservatism som förhindrar utveckling, är en annan diskussion.
Alla medier från böcker till datorspel har tillkommit p.g.a. teknologiska och filosofiska landvinningar har gjort dessa möjliga.
Vet inte riktigt vart du vill komma med ditt inlägg om jag ska va helt uppriktig.
Jag har inget emot att olika medium interagerar men det bör ske på värdmediets villkor.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

1
Skriv svar