GTA Online PS3-patchat, Xbox-patch på g

Robot
GTA Online PS3-patchat, Xbox-patch på g

Patchar mot de värsta multiplayerproblemen är på väg till både PS3 och Xbox 360, hälsar Rockstar.

#grand-theft-auto-v, #rockstar-games


Medlem
GTA Online PS3-patchat, Xbox-patch på g

Det har redan börjat lösa sig, jag genomförde nyss min första driveby mot en intet ont anande medspelare!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Kommer inte ens in på första uppdraget där man ska racea mot andra medspelare. Står bara och tuggar.

Medlem

Testade igår väntade på folk, men dom hoppade ur hela tiden så efter 20-30 minuter så sa jag fack it. Testar efter patchen.

Medlem

Det har fungerat skitfint för mig både idag och igår. Och bortsett från att min rank 9 blev raderad i onsdags så var det en rätt felfri dag det med. Tur nog är spelet så pass jävla bra att jag inte hade några problem med att ranka upp igen.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Det har fungerat skitfint för mig både idag och igår. Och bortsett från att min rank 9 blev raderad i onsdags så var det en rätt felfri dag det med. Tur nog är spelet så pass jävla bra att jag inte hade några problem med att ranka upp igen.

När karaktärer försvinner spårlöst utan att någonting har hänt så skall du inte göra någon ny, i alla fall inte på samma plats som den karaktären ligger på.

Detta orsakas på grund av att spelet inte kommer åt Cloud servern där karaktärerna ligger och den kommer tillbaka så fort kontakten med servern har återskapats.

Tappade igår en karaktär som jag spelat på fram och tillbaka under hela gårdagen (finns inte mycket man kan göra när man går arbetslös och väntar på svar från ett flertal ställen man sökt till) och hittade denna information efter att jag skapat en ny karaktär då jag trodde den var borta för evigt <.>

Medlem
Avstängd

Nja blir lite både och faktiskt. Igår körde jag i princip alla olika grejer man kan. Körde lite tennis, race med motorcykel, båtar, olika typer av bilar, deathmatch, team deathmatch, rånade butiker själv, sno bilar tillsammans med andra mm.

Det är väldigt kul och varierande när det funkar!

Har FZ någon crew?

Jag har kört en del uppdrag men när jag loggade in en sväng i morse var min karaktär som bortblåst. Den var tung!


signatur

Joelthor100 - PSN

KoP
Medlem

Tack gode gud (nej jag är inte religiös men det är nära nu).

Medlem

Suck, när man vaknade upp i morse så var lvl 15 gubben borta
Hoppas verkligen att patchen hjälper mig hitta min borttappade gangster.

Medlem
Skrivet av PvtNils:

Suck, när man vaknade upp i morse så var lvl 15 gubben borta
Hoppas verkligen att patchen hjälper mig hitta min borttappade gangster.

Det har hänt mig 6 gånger. Jävla skitspel.

Inaktiv

Jag anser att onlineläget är trasigt. Även när man kommer in och förbi deras totalt värdelösa karaktärskapare (förmodligen den sämsta jag sett någonsin i spelsammanhang) så är det buggigt, laggigt och allmänt trasigt. Anser inte att onlineläget hör hemma på den här konsolgenerationen. SP var inga problem, fungerade fint, men alla brister framhävs i onlineläget.

Blir inget mer av det för mig, finns bra mycket bättre onlinespel att spela. SP däremot var klockrent och i mitt tycke det bästa GTA hittills.

Medlem

Hoppas att alla som tappat karaktärer läste det jag skrev tidigare och inte gör en ny karaktär på precis samma plats (slot 1 eller 2) om ni inte vill tappa den helt =P

ELF
Medlem

Klaga inte på en beta


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:

Klaga inte på en beta

Problemet är väll att det inte är en beta. Betan släpptes för Xboxen någon dag innan releasen av GTAO så detta är bara en trasig version av releasen.

Medlem

Ja det är lite frustrerande när ens karaktäktär helt plötsligt är borttagen för femte gången. Annars tycker jag spelet har potential, har haft sjukt kul vid varje speltillfälle!

Medlem

Det är riktigt kul. Lite segt med servrarna, men går att lira solo som tur är. Level 28, med dyraste lägrnheten.
Längtar tills heists kommer!!

Medlem

"En bugg i PS3-versionen förhindrar de flesta spelare från att komma åt GTA Online. Denna bugg är löst och problemet försvinner med den kommande patchen"

Fixas detta till xboxet också?? Har fortfarande inte kommit förbi första racet....


signatur
Medlem
Skrivet av Zappa:
Skrivet av PvtNils:

Suck, när man vaknade upp i morse så var lvl 15 gubben borta
Hoppas verkligen att patchen hjälper mig hitta min borttappade gangster.

Det har hänt mig 6 gånger. Jävla skitspel.

...Men vafan? Du fattade inte efter första gången du ar tvungen att göra en ny att det kanske var dags att bara vänta på en patch? Du kan inte skylla på Rockstar för dumhet.

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Zappa:
Skrivet av PvtNils:

Suck, när man vaknade upp i morse så var lvl 15 gubben borta
Hoppas verkligen att patchen hjälper mig hitta min borttappade gangster.

Det har hänt mig 6 gånger. Jävla skitspel.

...Men vafan? Du fattade inte efter första gången du ar tvungen att göra en ny att det kanske var dags att bara vänta på en patch? Du kan inte skylla på Rockstar för dumhet.

O.o? Va? Som jag har sagt två gångar tidigare. Karaktären ligger fortfarande på cloud servern bara det att du kommer inte åt den som du skall kunna göra så om du bara är lugnt och sansad så kommer karaktären tillbaka lite senare.

För övrligt så är patchen nu släppt, i alla fall på PS3an.

Redaktör
Skrivet av Bunisher:

För övrligt så är patchen nu släppt, i alla fall på PS3an.

Tack för info! Nyhet uppdaterad.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Zappa:
Skrivet av PvtNils:

Suck, när man vaknade upp i morse så var lvl 15 gubben borta
Hoppas verkligen att patchen hjälper mig hitta min borttappade gangster.

Det har hänt mig 6 gånger. Jävla skitspel.

...Men vafan? Du fattade inte efter första gången du ar tvungen att göra en ny att det kanske var dags att bara vänta på en patch? Du kan inte skylla på Rockstar för dumhet.

Nej karaktären kom inte tillbaka, inte för mig iallafall. Online funkar utan problem för mig nu, synd att jag loosa mina första karaktärer bara men men.

Medlem
Skrivet av DragonPuffer:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Zappa:
Skrivet av PvtNils:

Suck, när man vaknade upp i morse så var lvl 15 gubben borta
Hoppas verkligen att patchen hjälper mig hitta min borttappade gangster.

Det har hänt mig 6 gånger. Jävla skitspel.

...Men vafan? Du fattade inte efter första gången du ar tvungen att göra en ny att det kanske var dags att bara vänta på en patch? Du kan inte skylla på Rockstar för dumhet.

Nej karaktären kom inte tillbaka, inte för mig iallafall. Online funkar utan problem för mig nu, synd att jag loosa mina första karaktärer bara men men.

Det verkar vara lite dodgy, vissa säger att de har fått tillbaka karaktären efter att de startat om sin konsoll och vissa säger att de inte får tillbaka den ändå... Och så finns det dem som säger att de fått tillbaka den direkt.

Med största sannolikhet är det dock ett cloud server problem. Hoppas du får tillbaka karaktären i alla fall. I värsta fall kan du testa att starta en ny på slot 2 och spela på den ett tag för att se om karaktären kommer tillbaka.

Skrivet av Tompa:
Skrivet av Bunisher:

För övrligt så är patchen nu släppt, i alla fall på PS3an.

Tack för info! Nyhet uppdaterad.

Ingen fara alls

KoP
Medlem

Tur att man inte envist försökte starta GTA Online när man märkte att det var strul. Då hade man väl tappat progress och gubbar man skapat om man inte haft turen på sin sida.

Att vänta vid såna här stora släpp kan löna sig ibland.

Medlem

Suck, igår hade jag tjänat ihop en hel del pengar, kommit till rank 10 och nu är jag tydligen bara rank 4 och har förlorat alla mina pengar....

Medlem

kan inte byta karaktär i singelplayerläget sen sista uppdateringen, någon som har samma problem?

Medlem

Inget om singel player buggen som stoppar en att göra färdigt storyn?


signatur

Det var detta...

Medlem

Att det skulle bli så här visste nog de flesta. Har planerat att hålla mig borta från online-delen tills den varit igång en vecka eller två.

Ingen idé att få ett förstört första intryck av någonting som troligtvis kommer bli riktigt bra när den värsta stormen lagt sig och och det fått sig lite patchar.
Ta och experimentera lite mer i enspelarläget så länge folk!

Medlem

Min karaktär försvann igår, väntar fortfarande på att han ska hitta hem, varit borta i över 24timmar så tror inte jag får tillbaka honom, men ska vänta tills efter jobbet imorgon så får jag se, är han inte tillbaka då så skapar jag en ny

12
Skriv svar