Beyond: Two Souls
Ensamhet. Utanförskap. Sorg och ångest. Ämnen som är långtifrån de mellanösternkonflikter som annars tycks dominera spelbranschen och som lämnar ett känslomässigt avtryck. Vi hänförs men vill ha mer.
#beyond-two-souls, #heavy-rain
Nu vet jag inte om jag missade det här i recensionen, men har detta spel stöd för move som heavy rain har ?
Nej, däremot kan du använda en smartphone eller en pekplatta.
Oj. Har ni ändrat recensions sidan? Me like!
Vi testar ett nytt format
Nu vet jag inte om jag missade det här i recensionen, men har detta spel stöd för move som heavy rain har ?
Nej, däremot kan du använda en smartphone eller en pekplatta.
Oj. Har ni ändrat recensions sidan? Me like!
Vi testar ett nytt format
Alrighty, ja något sådant äger man ju inte så det får bli o spela med vanliga kontrollern då när man väl skaffar det här. Men lite synd, Heavy Rain var väldigt roligt när man fick flaxa till det med move kontrollern
Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.
Nu vet jag inte om jag missade det här i recensionen, men har detta spel stöd för move som heavy rain har ?
Nej, däremot kan du använda en smartphone eller en pekplatta.
Oj. Har ni ändrat recensions sidan? Me like!
Vi testar ett nytt format
Lättare att läsa men det hela känns på tok för smalt om man har en 1920x1080 skärm, ser lite skumt ut när man scrollat ner.
När jag läser texten av Victor, känns spelet mer som en 2:a. Men får ändå en 4:a. Även Carls text känns mer som en 2:a.
Största problemet jag hade med demot, var anden. Diskbänksrealismens känsla avtar rejält.
Ogillade kontrollen. Blev förvånad över att det var så mycket QTE. Trots att David Cage lovat annat.
Jag är mycket missnöjd med demot. Möjligt att jag växt ifrån Davids spel. Jag har fortfarande Last of us färskt i minnet. Ett storytungt spel som fängslade mig.
Ska ändå skaffa spelet i reabacken. Bara för att få uppleva hela spelet.
Snälla bredda formatet lite, den använder bara 1/3 av skärmen vilket ger ett väldigt massa scrollande som inte behövs, massa svart, sedan massa vitt och sedan lite text. Gillar annars det nya formatet skarpt : )
Håller med, speciellt kommentarsfältet. Borde vara lika tjockt som recensionen.
Kan ni inte bara göra en "app-version" av FZ istället eller åtminstone en inställning där man kan välja gamla layouten? Har haft FZ som startsida sedan quaketiden, 96, och har vant mig vid alla förändringar genom åren (när tv-spelen/konsollerna kom in här var jag nära o leta mig vidare) men det här är första gången jag verkligen avskyr eran "förnyelse". Mer nördigt och mindre mainstream tack. Kommer säkert få en hel hög med kommentarer att jag är nån gammal surgubbe, men som alla surgubbar brukar säga, en del saker var faktiskt bättre förr...
Inget fan av designen på dn här recensionen. Jag gillar verkligen inte det inzoomade utseendet, det känns bara anpassat för mobiler och surfplattor. Det känns väldigt tomt utan sidofältet också.
Angående spelet så är jag riktigt imponerad över skådespelarnas insatser i de korta filmer jag sett, men jag har inget PS3 så det blir inget spelande för min del.
För mig låter det som ett självklart köp och det är redan förbokat sen långt tillbaka. Jag är bara glad att det finns spel där ute som är olika och ger en upplevelse på sitt sätt, jag vet inte om det blir ett superspel men jag tror garanterat att det blir en underbar underhållning för några dagar
Spel med känslor tillhör mästerrasen PC.
Inget fan av designen på dn här recensionen. Jag gillar verkligen inte det inzoomade utseendet, det känns bara anpassat för mobiler och surfplattor. Det känns väldigt tomt utan sidofältet också.
Det skulle kunna ha nyttja av lite förbättring, men jag gillar faktiskt att det är stort, tomt och enkelt. Sidor med för många plug-ins och rutor förstör glädjen totalt.
Känns som att Cages spel är perfekta diskussionsämnen kring debatten om vad som är spel eller inte. I mitt tycke ska ett spel ha gameplay, inte 'bara' vara interaktivt. Och precis som med Heavy Rain låter Beyond som en enda lång QTE-fest, vilket jag inte kan se som gameplay. Vilket gör att jag därför inte tycker Beoynd ens kan klassificeras som ett spel.
David Cage må ha goda intentioner och ett sinne för gripande historier, men i spelbranschen tycker jag ärligt talat inte han längre hör hemma.
Ang. den nya layout-en på artiklar så tycker jag hela FZ borde gå i samma avskalade, rena och därför väldigt informativa stil. Men, och detta är ett stort men... det är som många säger för smalt på större skärmar. Vilket inte behöver vara ett problem, då denna layout är som gjord för responsiv anpassning... är det något ni kanske planerar?
(Kan även tycka att viss text, särskilt citat, renderas lite kantigt men det kan ju vara min webläsare.)
Nya designen är grym. it's a keeper:)
"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/
Känns som att Cages spel är perfekta diskussionsämnen kring debatten om vad som är spel eller inte. I mitt tycke ska ett spel ha gameplay, inte 'bara' vara interaktivt. Och precis som med Heavy Rain låter Beyond som en enda lång QTE-fest, vilket jag inte kan se som gameplay. Vilket gör att jag därför inte tycker Beoynd ens kan klassificeras som ett spel.
David Cage må ha goda intentioner och ett sinne för gripande historier, men i spelbranschen tycker jag ärligt talat inte han längre hör hemma.
Ang. den nya layout-en på artiklar så tycker jag hela FZ borde gå i samma avskalade, rena och därför väldigt informativa stil. Men, och detta är ett stort men... det är som många säger för smalt på större skärmar. Vilket inte behöver vara ett problem, då denna layout är som gjord för responsiv anpassning... är det något ni kanske planerar?
(Kan även tycka att viss text, särskilt citat, renderas lite kantigt men det kan ju vara min webläsare.)
Håller med dig. QTE är inget gameplay. Beyond-demot var som en interaktiv film. David kan lika gärna göra en vanlig(nåja, nästan) film. När en scen slutat, blinkar det siffror för olika scener. Klicka på en siffra för att komma till nästa scen.