Robot
Thief

Mästertjuven Garrett är tillbaka. Vi möter honom i en vacker, viktoriansk steampunk-värld. Och vi möter en nygammal tjuv som har mycket att leva upp till.

#thief, #eidos-montreal


Testpilot
Thief

Hoppas dom styr upp det där med vakterna.
I de gamla Thief spelen var ju det bästa att smyga runt och lyssna noggrant efter vad som hände runt dig och var vakterna fanns.

Hoppas också att quicktime events inte är nån vanlighet , på E3 visades ett kasst sådant som inte såg bra ut.

Spelaren skall styra storyn och inte storyn styra spelaren.

Medlem

Håller med Harakiri.
Vill inte ha något quicktime-event.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Är rädd att det blir någon AC kopia. Älskade Thief spelen men hur mycket jag än försöker gilla AC spelen så kommer jag inte längre än halvvägs innan jag tröttnar.

Medlem

Jag hatar qte, försöker i största möjliga mån undvika spel som har sådant med.
Qte är en styggelse och borde vara förbjudet enligt lag.

Medlem

Må så vara att samma team gjode Deus Ex men baserat på vad jag sett från "nya" Thief så har de uppenbarligen inte försått varför spelen blev populära.

De försöker få så många som möjligt att gilla Thief (speciellt de som gillade Dishonored) och det är sällan sådant fungerar, har tyvärr inte mycket förhoppningar om att det här kommer bli ett spel värdig de första spelen.

Medlem

Många har whinat på detta Thief spel att den inte följer den klassiska konceptet att man inte ska döda utan smyga sig förbi alla. Man gör spelet till vad man själv vill. Spelet Dishonored var helt sjukt underbart om man valde att smyga sig igenom banorna, samma sak med senaste Splinter Cell: Blacklist. Om man vill köra Thief utan att döda, gör det då. Finns ingen anledning för ett spel att inte vidga sin målgrupp, men ändå göra det tillgängligt för oss "stealthy"spelare att lira som vi vill.
Ser fram emot det här spelet, dock slopa QTE plz

Medlem

Första Thief hade inte varit samma spel utan dess AI, AI´n är vad som gör spelet tillsammans med en bra design av banorna. Det jag sett från Thief visar knappast på en smart AI och att man kan vara precis inpå en AI utan att den reagerar är skrattretande, hade aldrig gått att göra i Thief.

Thief hade ingen scripad AI, allting som den gjorde baseras på hur man spelade det, Thief 4 däremot verkar ha en välditgt scriptad AI. Sedan så verkar de ha förenklat hur pilbågen fungerar (en väldigt viktig del i föregångarna).

Medlem

Låter som ännu en super-regisserad konsol-titel utan någon som helst svårighetsgrad. Jag blir så trött.

Medlem
Citat:

De rika är rikare, de fattiga fattigare. Pestens tid är här och överallt insjuknar människor och dör. Baronen styr staden med järnhand.

Har aldrig spelat Thief men det låter väldigt mycket som Dishonored vilket jag älskade.

Medlem

Undviker detta helt och hållet.

Standalone versionen av The Dark Mod släpptes ju idag så det är ett mycket bättre alternativ

Medlem
Skrivet av Azlano:
Citat:

De rika är rikare, de fattiga fattigare. Pestens tid är här och överallt insjuknar människor och dör. Baronen styr staden med järnhand.

Har aldrig spelat Thief men det låter väldigt mycket som Dishonored vilket jag älskade.

Dishonered inspirerades en hel del av Thief, det ironiska är att utvecklarna nu hämtar mer inspiration från Dishonered än från Thief för att de ska minsann visa folk "var skåpet ska stå" eftersom Thief var det första Stealth FPS spelet.

Thief spelen är inga lätta spel, de är väldigt utmanande och ibland vet man inte riktigt vad man ska göra, här finns inga pilar som visar vart man ska gå, allt man har är en karta som visar vissa saker men resten är det upp till en själv att finna.

"Vi läser allt som sägs, fansen ska inte tro något annat."

Det var just därför som de tog bort originalröstskådisen Stephen Russell som alla älskade, just för att de lyssnade.

Suck...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Ish
Medlem

Steampunk <3


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

@ Pc gamer, och du tror med den utvecklingen som varit att spelen kommer fortsätta att vara svåra?

Kommer inriktas helt och hållet på casual, sen kommer det finnas all hjälp och förklaringar då dumhuvudena inte klarar av att spela utan hjälp, pusslen kommer ha +5 år kategori och det kommer en mängd DLC och Perks som gör att du kan "köpa" dig lösningar och frihet, i ett spel som går ut på att stjäla.

Jag spelade Theifserien för många, många år sedan, då spelande var en konst, inte en tävling vem som kunde fragga mest på kortast tid, ej heller ansågs spelare "nerdar" som superstjänor och tjänade pengar på sitt spelande, precis som musikproducenter och så kallade djs gör idag.

Kommer ni ihåg myst och riven?

Hur många av er klarade utav det efter 1 års spelande?

Där fanns inga lösningar i början ochdet var omöjligt att fuska, ej heller fanns nått jävla DLC som fuckade spelupplevelsen.

Jag är skeptisk att Theif 2014 blir något att räkna med, känslan känns som bortblåst och det liknar precis som sagts tidigare för mkt Asscreed eller dishonored, och det förtjänar inte denna serien!

Medlem

Ser sjukt jävla snyggt ut, men det spelet "känns" inte som den serien som jag lade ner mer tid på än mina pubertetsförälskelser.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av walter_iego:

"Vi läser allt som sägs, fansen ska inte tro något annat."

Det var just därför som de tog bort originalröstskådisen Stephen Russell som alla älskade, just för att de lyssnade.

Suck...

Kanske var Stephen som inte ville vara med igen?

Medlem

En recension förhandstitt som inte tar upp något i relation till de tidigare spelen eller berör de orospunkter som Thief-fans har haft. Har recensenten spelat de tidigare spelen?

Vad jag som Thief-fans vill läsa om är:
* QTE
* Mantle-mechanics kontra full kontroll över hopp och fall
* FOV
* Hur konsoligt är spelet?
* Hur fungerar frånvaron av Stephen Russell?
* Hammerites? Pagans?
* Hur i helvete kan de lägga in XP och headshots?
* Hur känns det för en erfaren Thiefspelare att bara kunna använda rope arrows vid hot spots?
* Etc.

Skrivet av SVartstol:
Skrivet av walter_iego:

"Vi läser allt som sägs, fansen ska inte tro något annat."

Det var just därför som de tog bort originalröstskådisen Stephen Russell som alla älskade, just för att de lyssnade.

Suck...

Kanske var Stephen som inte ville vara med igen?

Jodå, han hade gärna varit med igen, men spelstudion ville börja om, sedan trodde de inte han hade fysiken att göra alla sina egna stunts. Dagens röstskådisar kan inte längra bara stå och snacka i en studio, de måste ta på sig moCAP-dräkter och verkligen leva sig in i sin karaktär.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Redaktör
Skrivet av arkhanari:

En recensions om inte tar upp något i relation till de tidigare spelen eller berör de orospunkter som Thief-fans har haft. Har recensenten spelat de tidigare spelen?

Vad jag som Thief-fans vill läsa om är:
* QTE
* Mantle-mechanics kontra full kontroll över hopp och fall
* FOV
* Hur konsoligt är spelet?
* Hur fungerar frånvaron av Stephen Russell?
* Hammerites? Pagans?
* Hur i helvete kan de lägga in XP och headshots?
* Hur känns det för en erfaren Thiefspelare att bara kunna använda rope arrows vid hot spots?
* Etc.

Det är en förhandstitt, inte en recension. Fredrik fick spela en väldigt liten del av spelet, svårt att besvara allt då.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av arkhanari:

En recensions om inte tar upp något i relation till de tidigare spelen eller berör de orospunkter som Thief-fans har haft. Har recensenten spelat de tidigare spelen?

Vad jag som Thief-fans vill läsa om är:
* QTE
* Mantle-mechanics kontra full kontroll över hopp och fall
* FOV
* Hur konsoligt är spelet?
* Hur fungerar frånvaron av Stephen Russell?
* Hammerites? Pagans?
* Hur i helvete kan de lägga in XP och headshots?
* Hur känns det för en erfaren Thiefspelare att bara kunna använda rope arrows vid hot spots?
* Etc.

Det är en förhandstitt, inte en recension. Fredrik fick spela en väldigt liten del av spelet, svårt att besvara allt då.

Låt mig då omformulera: "En _förhandstitt_ som inte tar upp någonting som Thief-fansen vill veta. Tråkigt.

Skrivet av walter_iego:
Skrivet av SVartstol:
Skrivet av walter_iego:

"Vi läser allt som sägs, fansen ska inte tro något annat."

Det var just därför som de tog bort originalröstskådisen Stephen Russell som alla älskade, just för att de lyssnade.

Suck...

Kanske var Stephen som inte ville vara med igen?

Jodå, han hade gärna varit med igen, men spelstudion ville börja om, sedan trodde de inte han hade fysiken att göra alla sina egna stunts. Dagens röstskådisar kan inte längra bara stå och snacka i en studio, de måste ta på sig moCAP-dräkter och verkligen leva sig in i sin karaktär.

Endast om man skall göra ett sketet konsolspel i tredjeperson trots att hela spelserien bygger på att vara ett FPS där man är Philip Marlowe....

Medlem
Skrivet av Zpartan:

@ Pc gamer, och du tror med den utvecklingen som varit att spelen kommer fortsätta att vara svåra?

Kommer inriktas helt och hållet på casual, sen kommer det finnas all hjälp och förklaringar då dumhuvudena inte klarar av att spela utan hjälp, pusslen kommer ha +5 år kategori och det kommer en mängd DLC och Perks som gör att du kan "köpa" dig lösningar och frihet, i ett spel som går ut på att stjäla.

Jag spelade Theifserien för många, många år sedan, då spelande var en konst, inte en tävling vem som kunde fragga mest på kortast tid, ej heller ansågs spelare "nerdar" som superstjänor och tjänade pengar på sitt spelande, precis som musikproducenter och så kallade djs gör idag.

Kommer ni ihåg myst och riven?

Hur många av er klarade utav det efter 1 års spelande?

Där fanns inga lösningar i början ochdet var omöjligt att fuska, ej heller fanns nått jävla DLC som fuckade spelupplevelsen.

Jag är skeptisk att Theif 2014 blir något att räkna med, känslan känns som bortblåst och det liknar precis som sagts tidigare för mkt Asscreed eller dishonored, och det förtjänar inte denna serien!

Kickstarter visar tillsammans med spel som Demon Souls/Dark Souls (ser ständigt kommenterar om just dessa två spel och inte spelet som utvecklarna uppebbarligen hämtade inspiration från, Severence : Blade Of Darkness) att det finns en efterfrågan av svåra spel eller spel som är "old school".

Myst är ett spel jag inte spelat klart, har haft så många andra spel att spela sedan jag började köpa spel via GoG, Humble Bundle, Indie Stars och Bundle Stars. Så för mig är det inga problem, tillsammans med alla andra spel jag äger kommer jag ändå inte ha tid att spela dem alla. Men det är tråkigt att se hur Thief verkar bli ännu ett spel i mängden som "fördummas".

Medlem
Skrivet av BroBeans:

Många har whinat på detta Thief spel att den inte följer den klassiska konceptet att man inte ska döda utan smyga sig förbi alla. Man gör spelet till vad man själv vill. Spelet Dishonored var helt sjukt underbart om man valde att smyga sig igenom banorna, samma sak med senaste Splinter Cell: Blacklist. Om man vill köra Thief utan att döda, gör det då. Finns ingen anledning för ett spel att inte vidga sin målgrupp, men ändå göra det tillgängligt för oss "stealthy"spelare att lira som vi vill.
Ser fram emot det här spelet, dock slopa QTE plz

Dishonoreds ban-storlek var under all kritik. Och att smyga med övernaturliga krafter blev snabbt för enkelt.

Medlem

Låter som de gör samma miss som Thief 3 - Ger spelaren möjligheten att bli helt ljudlös eller helt osynlig.
Thief 1 och 2 spelas fortfarande av många orsaker och en av de viktigaste aspekterna är att de är utmanande. Så var inte fallet i Thief 3 och av artikeln att döma har det här spelet samma sorts brister.

Medlem

Ser riktigt fram emot det här!! Jag hoppas på mycket, men förväntar mig lite!!! Så blir inte jag så besviken. Men jag tror det blir bra!!!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

QRT
Medlem

<3 Thief

Hoppas inte det blir ett nytt Dishonored, avskydde det.

Medlem

Den här artikeln från RPS berör frågor som är viktiga för de som spelat Thief tidigare: http://www.rockpapershotgun.com/2013/10/09/new-thief-trailer-...

Medlem

Allting är ju bara spekulationer. Självklart har jag också höga förväntningar på spelet (det är ju inte för inte att man fick sitt namn från det första spelet), men det känns som att hypen gör att man blir avtrubbad.
Känns bättre att avvakta och se vad jag själv tycker om spelet än att lyssna på vad alla andra ogillar med ett spel de inte har spelat än.


signatur

www.dayofdefeat.nu / www.dod.nu - Svenska Day of Defeat communityt

Medlem

Längtat sååå länge efter en ny version utav Thief spelen, minns när man fick installerat Thief II på datorn och såg hur grafiken hade blivit så mycket coolare! Roligt stealth spel redan på den tiden och så j*vla roligt man hade Hoppas thief 3 blir lika bra som tidigare spel


signatur

"All that's left of proud Tristram, are ghosts and ashes."

Medlem

Jag får "Du har inte behörighet att se denna bild." på alla bilder i artikeln. I övrigt var det en intressant förhandstitt.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

12
Skriv svar