Smakfullare sexscener i Dragon Age: Inquisition

Robot
Smakfullare sexscener i Dragon Age: Inquisition

Chefen för mellansekvenser på Bioware lovar en mer mogen vinkel på sina intima stunder.

#grand-theft-auto-v, #bioware


Medlem
Smakfullare sexscener i Dragon Age: Inquisition

"Vi heller inte fokusera på bara sexet, utan att det är kulmineringen av att ha spenderat mycket tid med en karaktär och lärt känna dem."

Har aldrig förstått mig på detta. I varje spel slutar relationsutvecklingen tvärt efter att man satt på karaktären.. Känns mer som ett ONS än en relation.

Spelutvecklarna kanske aldrig haft en riktig relation i verkligheten och vet inte om att det kommer mycket mycket mer saker efter första sexet?

Medlem
Skrivet av Tomten:

"Vi heller inte fokusera på bara sexet, utan att det är kulmineringen av att ha spenderat mycket tid med en karaktär och lärt känna dem."

Har aldrig förstått mig på detta. I varje spel slutar relationsutvecklingen tvärt efter att man satt på karaktären.. Känns mer som ett ONS än en relation.

Spelutvecklarna kanske aldrig haft en riktig relation i verkligheten och vet inte om att det kommer mycket mycket mer saker efter första sexet?

+1

Medlem

Låter som att någon spelat tomb Raider och lärt sig ett och annat.

Vi vill inte att sex ska vara en belöning för att ha pratat med en viss karaktär, sexet ska vara en del på vägen för att få en riktig relation med en karaktär. Dvs bara en del på vägen. Det ska vara att om man har påbörjat en relation med en person på riktigt(dvs haft sex) så ska man kunna vara mer känslomässig med den personen(och inte bara att kunna flörta med någon tills man har sex som det brukar vara i spel) Man ska också kunna ha sex med andra men då kan relationen med den personen som man var otrogen mot bli så dålig att han/hon kanske tom förråder dig osv.

Dvs jag vill ha djupare relationer som gör mer än bara att "achievement, you just got laid!!!!"

Bilden... I know the feeling...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Tomten:

"Vi heller inte fokusera på bara sexet, utan att det är kulmineringen av att ha spenderat mycket tid med en karaktär och lärt känna dem."

Har aldrig förstått mig på detta. I varje spel slutar relationsutvecklingen tvärt efter att man satt på karaktären.. Känns mer som ett ONS än en relation.

Spelutvecklarna kanske aldrig haft en riktig relation i verkligheten och vet inte om att det kommer mycket mycket mer saker efter första sexet?

Du menar allt jävla gnäll efter ? ;D

Medlem
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av Tomten:

"Vi heller inte fokusera på bara sexet, utan att det är kulmineringen av att ha spenderat mycket tid med en karaktär och lärt känna dem."

Har aldrig förstått mig på detta. I varje spel slutar relationsutvecklingen tvärt efter att man satt på karaktären.. Känns mer som ett ONS än en relation.

Spelutvecklarna kanske aldrig haft en riktig relation i verkligheten och vet inte om att det kommer mycket mycket mer saker efter första sexet?

Du menar allt jävla gnäll efter ? ;D

Eh, vad har du för erfarenheter av sex egentligen? o.O


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Medlem

Hur blir det med att ge oss ett bättre spel än föregångaren?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Haha den mannen ser så sjukt uttråkad ut. Blir inte cybersex bättre än så där så känns det inte som man går miste om något utanför IRL.

Medlem

På tal om Sex i spel så tycker jag att dom har snålat lite med det i GTA V. Man kan avrätta en person så blodet sprutar åt alla håll men när det gäller sex så ska alla involverade vara påklädda.

Medlem
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av Tomten:

"Vi heller inte fokusera på bara sexet, utan att det är kulmineringen av att ha spenderat mycket tid med en karaktär och lärt känna dem."

Har aldrig förstått mig på detta. I varje spel slutar relationsutvecklingen tvärt efter att man satt på karaktären.. Känns mer som ett ONS än en relation.

Spelutvecklarna kanske aldrig haft en riktig relation i verkligheten och vet inte om att det kommer mycket mycket mer saker efter första sexet?

Du menar allt jävla gnäll efter ? ;D

Visst, det var ett försök till skämt men lite unket blev det va?

OT - Kul att något större spelhus iallafall försöker att ta spel och spelande seriöst och moget. Sedan kanske jag skulle föredra att få sätta sexuella preferenser i början vid karaktärsskapandet så att man slipper slinta i dialogen och helt plötsligt ha tagit sig en partner av "fel" kön...

Medlem

Är detta vad de försöker använda som USP? Count me out... föredrar att resurser läggs på solid och genomarbetad gameplay än relationsdrama!

MEG
Medlem

Ja ok, detta handlar om sex i Dragon Age: Inquisition men jag är mer intresserad om Bioware har tappat stinget, ska detta också bli en flopp, då tänker jag på andra delen av Dragon age och slutet i Mass effect 3 och kan de överleva en flopp?


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

Vi vill inte att sex ska vara en belöning för att ha pratat med en viss karaktär, sexet ska vara en del på vägen för att få en riktig relation med en karaktär. Dvs bara en del på vägen. Det ska vara att om man har påbörjat en relation med en person på riktigt(dvs haft sex) så ska man kunna vara mer känslomässig med den personen(och inte bara att kunna flörta med någon tills man har sex som det brukar vara i spel) Man ska också kunna ha sex med andra men då kan relationen med den personen som man var otrogen mot bli så dålig att han/hon kanske tom förråder dig osv.

Dvs jag vill ha djupare relationer som gör mer än bara att "achievement, you just got laid!!!!"

Är det inte meningen med att vara religiös att vänta på få ha sex och det är den ultimata belöningen i livet?
Att ha sex innan man gifter sig är väl bara det normala människor har men tänk på att det finns många religiösa i Europa och i amerika.

Men bortsett från alla religiösa så håller jag med dig. Tycker det hade varit mycket mer spännande med djupare relationer i spelen som inte tar slut med sex utan fortsätter.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

moget sex? kolla på witcher 2 dom vet hur man gör det

MEG
Medlem

Det står: Vi vill heller inte fokusera på bara sexet, utan att det är kulmineringen av att ha spenderat mycket tid med en karaktär och lärt känna dem.
Så om man spenderar mycket tid med en person så leder det till sex? Låter väldigt moget


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Den dåliga implementeringen av sex i spel, som bl a Arnroth tar upp, bottnar nog i mångt och mycket på det som flera är inne på. Sex ska inte vara något slutmål eller någon achievement etc.
Kanske det är så att speldesigners från början var s k datornördar som inte direkt hade något naturligt eller frekvent umgänge med det motsatta könet, och att detta lite lever kvar?
Jämfört med filmbranschen så ser det ju helt annorlunda ut.
Både dem framför och de bakom kameran har traditionellt inte direkt befunnit sig i ett rum, inlåst och knackat kod.
Inom filmbranschen har sex alltid varit en av de starkast drivande faktorerna.
Inom spel, där målgruppen fortfarande i mångt och mycket, är riktad mot yngre män/pojkar, blir det inte lika naturligt och en del av övrig story och händelser och gameplay.
Det blir istället lite av en "wow-faktor", ungefär som när man var ung och hittade en porrtidning första gången.

Medlem

Rekommenderar denna. David Gaider från Bioware på GDC2013 pratar om Sexism och sexualitet i spel.

http://www.gamasutra.com/view/news/194571/Video_Sexism_and_se...

Medlem
Skrivet av Frux:

http://bilder.egmont.se/cache/a9/a993/YTo2OntzOjI6ImlkIjtpOjg...

Haha den mannen ser så sjukt uttråkad ut. Blir inte cybersex bättre än så där så känns det inte som man går miste om något utanför IRL.

dvärgen: "För fan, kan du inte bli klar snart? Jag måste gå och göra saker. Som att pusta min rustning"


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Jag hoppas dom satsar lika mycket på ett bättre slut på spelet.

Medlem
Skrivet av MacNille:
Skrivet av Frux:

http://bilder.egmont.se/cache/a9/a993/YTo2OntzOjI6ImlkIjtpOjg...

Haha den mannen ser så sjukt uttråkad ut. Blir inte cybersex bättre än så där så känns det inte som man går miste om något utanför IRL.

dvärgen: "För fan, kan du inte bli klar snart? Jag måste gå och göra saker. Som att pusta min rustning"

Där har vi en ung medlem på FZ.

Medlem
Skrivet av MatsDahlgren:
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av Tomten:

"Vi heller inte fokusera på bara sexet, utan att det är kulmineringen av att ha spenderat mycket tid med en karaktär och lärt känna dem."

Har aldrig förstått mig på detta. I varje spel slutar relationsutvecklingen tvärt efter att man satt på karaktären.. Känns mer som ett ONS än en relation.

Spelutvecklarna kanske aldrig haft en riktig relation i verkligheten och vet inte om att det kommer mycket mycket mer saker efter första sexet?

Du menar allt jävla gnäll efter ? ;D

Visst, det var ett försök till skämt men lite unket blev det va?

OT - Kul att något större spelhus iallafall försöker att ta spel och spelande seriöst och moget. Sedan kanske jag skulle föredra att få sätta sexuella preferenser i början vid karaktärsskapandet så att man slipper slinta i dialogen och helt plötsligt ha tagit sig en partner av "fel" kön...

Men herregud, ta en skämt förfan, det är ni surtrutar som gör världen så jäkla grå -.-"

Medlem

Att de tänker såhär att sex är slutmålet för en relation hänger väl förmodligen samman med att i USA, och förmodligen även i Kanada, så är sex slutmålet i relationer. Det är det sista man gör i en relation, efter man har dejtat, efter man har rest, efter man har gift sig. Hela tankegången känns förmodligen ganska naturlig för dem där borta, men här krockar det med vår betydligt liberalare kultur.

Medlem

Tror det där med sex som slutmål snarare hänger ihop med hur det liksom blir ett minispel där det ska finnas ett mål att lyckas charma någon, och sexet är liksom mer påtagligt än mysiga konversationer.

Själv ser jag gärna mer konversationer, det är höjdpunkten för mig inom rpgs. Inte bara relationer på det sättet utan alla relationer! Då man får den där känslan att det verkligen är en kompanjon med åsikter och infall, och inte bara pratstund 1,2 och 3.

Medlem

Chefen för mellansekvenserna?

hahahah, smaska dit porrfilmsscener istället och sätt +18 år alt +21 i usa hahahaha

ZF
Medlem

femtiohårigt troll med potatisnäsa och stirrig blick vs artonhålig yppig pixie, ja det är ju hyfsat USA-anpassat iaf.

Medlem

Mja, det är ju som lättare i Witcher där man betalar för det. No hard feelings.

Iofs tuttar det väl på med den där rödhåriga, Triss Merigold.
Fast den scenen var ju döskön. (Witcher 2)

Medlem

Sexscenerna i Fahrenheit (eller Indigo Prophecy som det heter i USA, men den versionen verkade vara censurerad ändå) var lagom måttliga tycker jag, och då fick man ändå "aktivt" delta genom att röra datormusen i rätt riktningar. Eftersom spelet var mer som en interaktiv film än ett rollspel blev de två möjliga scenerna en rätt naturlig del av "filmen" och inte något slutmål på en rollspelsrelation.

Medlem
Skrivet av ZF:

http://bilder.egmont.se/cache/a9/a993/YTo2OntzOjI6ImlkIjtpOjg...

femtiohårigt troll med potatisnäsa och stirrig blick vs artonhålig yppig pixie, ja det är ju hyfsat USA-anpassat iaf.

Du glömmer att det är upp till spelaren vilka som ska ligga. Om du nu ens spelat spelet..

12
Skriv svar