90 minuter mellansekvenser i Knack
Så länge det är bra mellansekvenser kan det vara schysst, och framför allt att man kan trycka sig förbi dom. Annars kan det vara en riktigt rejäl pina att ha för mycket sånt.
MVH Milky
AMD Ryzen 7 7800X3D, AMD 7900XTX, 2 x 16 GB DDR5 6000 MHz
Kul för dom som gillar sånt,
själv så hoppar man oftast över filmsekvenser för det kan ibland vara lika störande som reklampauser i tv program,
film ser jag på bio eller på tv, på min konsol spelar jag spel.
Så du följer inte storyn i spelen du spelar?
I am the Milkman. My milk is delicious
Kul för dom som gillar sånt,
själv så hoppar man oftast över filmsekvenser för det kan ibland vara lika störande som reklampauser i tv program,
film ser jag på bio eller på tv, på min konsol spelar jag spel.
Så du följer inte storyn i spelen du spelar?
Alla spel har ingen story att berätta, och är verkligen spelet så krångligt att man behöver titta på en förklaringsvideo då tittar man, ibland.
Så du stör dig aldrig på evighetslånga mellansekvenser som i många spel inte behövs ?
Lagom är aldrig för mycket eller för litet.
Kul för dom som gillar sånt,
själv så hoppar man oftast över filmsekvenser för det kan ibland vara lika störande som reklampauser i tv program,
film ser jag på bio eller på tv, på min konsol spelar jag spel.
Så du följer inte storyn i spelen du spelar?
Se gärna den här videon med TB
http://www.youtube.com/watch?v=6bvX4hzqcqc&feature=c4-overvie...
Rätt intressant samtal:)
Älskar mellansekvenser, nästan lika heligt som introt var när man var mindre:) Var introt bra köpte man spelet;)
Knack ser jag fram mot att spela på premiären nu när Watchdogs blir fördröjt.
"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/
Kul för dom som gillar sånt,
själv så hoppar man oftast över filmsekvenser för det kan ibland vara lika störande som reklampauser i tv program,
film ser jag på bio eller på tv, på min konsol spelar jag spel.
Så du följer inte storyn i spelen du spelar?
Alla spel har ingen story att berätta, och är verkligen spelet så krångligt att man behöver titta på en förklaringsvideo då tittar man, ibland.
Så du stör dig aldrig på evighetslånga mellansekvenser som i många spel inte behövs ?
Det har du iofs rätt i att det finns spel utan story men i ett äventyrsspel t.ex. senaste Tomb Raider som har mellansekvenser känns det bara konstigt att trycka bort dem och missa delar som för storyn framåt.
Nej jag stör mig inte om det är en intressant story. Skulle det inte vara det så struntar en bara att kolla.
I am the Milkman. My milk is delicious
Så länge man kan skippa dem och de inte gör spelet till en film utan endast bidrar till att förstärka själva spelupplevelsen (i mitt tycke finns det inget spel som lyckats lika bra med detta som Uncharted, tveklöst måttstocken för cinematiska spel dock inte spelat Last of Us). Avskyr spel som inte tillåter mig att skippa sådant som jag set innan eller som saktar ner min karaktär för att föra en diskussion (Gears of War till exempel).
Kul för dom som gillar sånt,
själv så hoppar man oftast över filmsekvenser för det kan ibland vara lika störande som reklampauser i tv program,
film ser jag på bio eller på tv, på min konsol spelar jag spel.
Lite tråkigt för då missar du spel som Walking Dead och the Wolf Among Us.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Hur roligt är det när spel delas upp som i Bioshock infinite t,ex?
mellansekvenser, spring till ett rum (arena) där du skjuter 15 opersonliga mobs, tillbaks till mellansekvens, spring till nästa rum där du skjuter 15 .. ja ni ser. Inte roligt!
Spel måste försöka att väva in gameplay i berättandet på ett bättre sätt.
Kul för dom som gillar sånt,
själv så hoppar man oftast över filmsekvenser för det kan ibland vara lika störande som reklampauser i tv program,
film ser jag på bio eller på tv, på min konsol spelar jag spel.
Så du följer inte storyn i spelen du spelar?
Alla spel har ingen story att berätta, och är verkligen spelet så krångligt att man behöver titta på en förklaringsvideo då tittar man, ibland.
Så du stör dig aldrig på evighetslånga mellansekvenser som i många spel inte behövs ?
Ibland kan till och med dessa cinematics vara en sporre för att klara ett spel, Starcraft : BroodWar körde jag aldrig klart när det släpptes för det fick min dator att gå på knäna men tack vare att Blizzard gör några av de bästa cinematics som gjorts så hade jag en morot som fick mig att återigen spela spelet när jag hade en betydligt bättre dator.
Max Payene 3 verkar vara ett spel som har på tok för mycket "cinematics" så till den grad att spelet mer ser ut som en film än ett spel. Rockstar verkar inte alls förstå varför Max Payene tillhör ett av de bästa spelen som gjorts.
Hur roligt är det när spel delas upp som i Bioshock infinite t,ex?
mellansekvenser, spring till ett rum (arena) där du skjuter 15 opersonliga mobs, tillbaks till mellansekvens, spring till nästa rum där du skjuter 15 .. ja ni ser. Inte roligt!
Spel måste försöka att väva in gameplay i berättandet på ett bättre sätt.
Bioshock Infinite hade riktigt tråkigt gameplay med mycket potential. Utan mellanscener och story hade jag nog aldrig spelat igenom spelet.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Kul för dom som gillar sånt,
själv så hoppar man oftast över filmsekvenser för det kan ibland vara lika störande som reklampauser i tv program,
film ser jag på bio eller på tv, på min konsol spelar jag spel.
Lite tråkigt för då missar du spel som Walking Dead och the Wolf Among Us.
Walking dead har man varvat, ett av dom bästa spelen man lirat och ja det är filmsekvenser med olika val.
Det är stor skillnad på att matas med filmsekvenser som inte tillför något och som man inte kan hoppa över och ett interaktivt spel som Walking dead där valmöjligheter finns för att nå ett förhoppningvis bra slut.
Det enda man blir frustrerad över i walking är att gjorde man verkligen rätt beslut nu.
Wolf among us ska köras också men även där kommer man vänta tills hela serien är släppt.
Lagom är aldrig för mycket eller för litet.
Hur roligt är det när spel delas upp som i Bioshock infinite t,ex?
mellansekvenser, spring till ett rum (arena) där du skjuter 15 opersonliga mobs, tillbaks till mellansekvens, spring till nästa rum där du skjuter 15 .. ja ni ser. Inte roligt!
Spel måste försöka att väva in gameplay i berättandet på ett bättre sätt.
Bioshock Infinite hade riktigt tråkigt gameplay med mycket potential. Utan mellanscener och story hade jag nog aldrig spelat igenom spelet.
Jag säger inte att vi ska ta bort story utan säger att om gameplay hade varit vävt in i storyberättandet kanske det hade kunnat bli ett helt fantastiskt spel? Förstår du hur jag tänker?
Brothers lyckades fenomenalt på den biten.
Kul för dom som gillar sånt,
själv så hoppar man oftast över filmsekvenser för det kan ibland vara lika störande som reklampauser i tv program,
film ser jag på bio eller på tv, på min konsol spelar jag spel.
Lite tråkigt för då missar du spel som Walking Dead och the Wolf Among Us.
Walking dead har man varvat, ett av dom bästa spelen man lirat och ja det är filmsekvenser med olika val.
Det är stor skillnad på att matas med filmsekvenser som inte tillför något och som man inte kan hoppa över och ett interaktivt spel som Walking dead där valmöjligheter finns för att nå ett förhoppningvis bra slut.
Det enda man blir frustrerad över i walking är att gjorde man verkligen rätt beslut nu.
Wolf among us ska köras också men även där kommer man vänta tills hela serien är släppt.
Walking dead var en interaktiv film där de val du gjorde inte ens påverkade storyn. Att säga att ens val medför konsekvenser när du från episod 1 till 5 försökt få en specifik karaktär dödad utan framgång är bara patetiskt.
Förstår inte folk som gillade skitfilmen
Kul för dom som gillar sånt,
själv så hoppar man oftast över filmsekvenser för det kan ibland vara lika störande som reklampauser i tv program,
film ser jag på bio eller på tv, på min konsol spelar jag spel.
Lite tråkigt för då missar du spel som Walking Dead och the Wolf Among Us.
Walking dead har man varvat, ett av dom bästa spelen man lirat och ja det är filmsekvenser med olika val.
Det är stor skillnad på att matas med filmsekvenser som inte tillför något och som man inte kan hoppa över och ett interaktivt spel som Walking dead där valmöjligheter finns för att nå ett förhoppningvis bra slut.
Det enda man blir frustrerad över i walking är att gjorde man verkligen rätt beslut nu.
Wolf among us ska köras också men även där kommer man vänta tills hela serien är släppt.
Då förstår jag inte varför du säger att du inte tittar film på din konsol och samtidigt säger att walking dead som är en interaktiv film är ett av det bästa spelet du spelat.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Kul för dom som gillar sånt,
själv så hoppar man oftast över filmsekvenser för det kan ibland vara lika störande som reklampauser i tv program,
film ser jag på bio eller på tv, på min konsol spelar jag spel.
Lite tråkigt för då missar du spel som Walking Dead och the Wolf Among Us.
Walking dead har man varvat, ett av dom bästa spelen man lirat och ja det är filmsekvenser med olika val.
Det är stor skillnad på att matas med filmsekvenser som inte tillför något och som man inte kan hoppa över och ett interaktivt spel som Walking dead där valmöjligheter finns för att nå ett förhoppningvis bra slut.
Det enda man blir frustrerad över i walking är att gjorde man verkligen rätt beslut nu.
Wolf among us ska köras också men även där kommer man vänta tills hela serien är släppt.
Då förstår jag inte varför du säger att du inte tittar film på din konsol och samtidigt säger att walking dead som är en interaktiv film är ett av det bästa spelet du spelat.
Därför att Walking dead är såpass engagerande, dom beslut man tar har betydelse och då blir filmsekvenserna intressanta.
Många spel har mellansekvenser som enbart är utfyllnad och som man inte kan hoppa över och sånt är tvärtom inte det minsta intressant.
Lagom är aldrig för mycket eller för litet.
Kul för dom som gillar sånt,
själv så hoppar man oftast över filmsekvenser för det kan ibland vara lika störande som reklampauser i tv program,
film ser jag på bio eller på tv, på min konsol spelar jag spel.
Lite tråkigt för då missar du spel som Walking Dead och the Wolf Among Us.
Walking dead har man varvat, ett av dom bästa spelen man lirat och ja det är filmsekvenser med olika val.
Det är stor skillnad på att matas med filmsekvenser som inte tillför något och som man inte kan hoppa över och ett interaktivt spel som Walking dead där valmöjligheter finns för att nå ett förhoppningvis bra slut.
Det enda man blir frustrerad över i walking är att gjorde man verkligen rätt beslut nu.
Wolf among us ska köras också men även där kommer man vänta tills hela serien är släppt.
Då förstår jag inte varför du säger att du inte tittar film på din konsol och samtidigt säger att walking dead som är en interaktiv film är ett av det bästa spelet du spelat.
Därför att Walking dead är såpass engagerande, dom beslut man tar har betydelse och då blir filmsekvenserna intressanta.
Många spel har mellansekvenser som enbart är utfyllnad och som man inte kan hoppa över och sånt är tvärtom inte det minsta intressant.
Har inte så stor betydelse. Har ingen förändring på storyn utan bara ändrar lite på dialogerna likt SWTOR.
Hälften av episoderna har bara en röd tråd att följa och andra halvan har två olika vägar att följa (2,3 och delar av 5).
Men alla vägarna leder till samma ställe och därför kan du aldrig välja fel beslut för dina beslut har ingen större betydelse när du väl kommer till slutet.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U