Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

Kan jag lira Bf4?

Medlem
Kan jag lira Bf4?

Kan jag lira Bf 4 utan lagg? Min dator är utrustad med:
Intel Core i7 2.80 Ghz
Radeon HD5670
4 GB Ram minne

Inaktiv

Det beror lite på vad du har för krav på prestanda och grafik.
Drar du ned alla inställningar så är det möjligt att det fungerar, men rent spontant skulle jag väl säga att grafikkortet och minnet kanske behöver sig en uppgradering. Är dock ingen expert, så någon som har liknande spec kanske kan kommentera.

Såg att du lirade BF3 i en annan tråd, hur fungerar det spelet rent prestandamässigt?

Medlem

Okej, jo jag har lirat BF3 på HIGH utan lagg! Jag har inget emot att köra på låga grafik inställningar. Men tror du att det hade varit någon uppgradering att byta till ett GTX 550 Ti kort? Jag har en kompis som säljer ett sådant kort ganska billigt!

Medlem

jag är väldigt tveksam att du lirade bf3 på high utan lagg, men bf4 är mer krävande dubbla ram antalet och en 660 åtminstånde för att kunna köra någorlunda
en bra sida för dig att kolla på http://systemrequirementslab.com/cyri


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

Okej! Bra tack då vet jag!

Jag tycker BF4 ser bättre ut på medium än vad BF3 gjorde på high/ultra, så det är ingen synd att spela på low skulle jag tro


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Jag får bättre FPS på battlefield 4 på högre inställningar än vad jag kör på bf3. På battlefield 3 kör jag medium men på bf4 kör jag high!

Medlem
Skrivet av Olsson:

Okej, jo jag har lirat BF3 på HIGH utan lagg! Jag har inget emot att köra på låga grafik inställningar. Men tror du att det hade varit någon uppgradering att byta till ett GTX 550 Ti kort? Jag har en kompis som säljer ett sådant kort ganska billigt!

Hur mycket är "billigt"? Tänk på att marknadsvärdet på GTX 580 (660Ti) ligger på runt 800-1000kr just nu, ett betydligt bättre kort än 550Ti. GTX 680 bör rimligen sjunka i värde nu också i och med prissänkningarna på 700-serien. GTX 770 och 760 fås ju nästan gratis numera.

Inaktiv

PRÖVA OCH SE SJÄLV;)

Inaktiv
Skrivet av Martyrerna:

PRÖVA OCH SE SJÄLV;)

Riktigt så lätt är det väl inte?
Jag betalade ca 750 SEK för BF4 samt Premium. Tråkigt att köpa det för att sedan inte kunna lira överhuvudtaget.

Medlem

Okej, han ville ha 500 för det inte så billigt, jag hade tänkt att skaffa ett 660 men det fick inte plats i mitt chassi

1
Skriv svar