Titanfalls spelarantal avslöjat
Släng ut AI:n och ha 9v9 istället.
Sen vill man försöka sig in på e-sport scenen så begränsar man det till 5v5 matcher.
Förstår inte alls var de vill komma med att ha AI i ett multiplayer-spel.
AI kommer aldrig att funka i ett esport spel, sedan så har EA aldrig fått med esport häller det enda de gillar är snabba pengar.
Hm. Blir intressant att se hur det funkar i verkligheten.
Jag kan tänka mig att det lär bli ganska trångt med 12 stycken Titans samtidigt, tror inte det är en dålig begränsning.
I såna fall är kartorna det spelas på för tok för små. 6v6 är alldeles för lite - speciellt med Battlefield och t.o.m CoD erbjuder mer. För att inte tala om Planetside 1 o 2.
Nej, spelet ser riktigt häftigt ut, men jag är rädd att det kommer tappa mycket potentiella kunder som gärna velat ha ett sci-fi Battlefield med mechs och jetpacks.
Ser faktiskt inget problem med AI i multiplayer. Förstår dock inte varför det måste vara så bakåtsträvande. Kör si och kör så, för så har det alltid varit inom e-sport. Min åsikt är den att det är bra att de vågar testa något nytt så att branschen går framåt. Vill man ha ett gammalt beprövat koncept så finns cod och bf.
12 spelare.... Jisses vilken flopp.
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Så länge banorna inte är för stora så bör det inte vara ett problem. I COD:Ghosts är det största problemet för mig att det är alldeles för stora banor. Att de sen lägger till bråte överallt som folk kan slå upp tältet och börja grilla bakom, gör saken bara värre.
Grymt intresserad av detta spel iaf, håller ögonen öppna.
Hade de velat göra ett bra esports spel så hade 5v5 varit bättre. Känner mig tveksam över vilken målgrupp de försöker nå med detta.
Jag är inte så insatt i e-sport så jag vill gärna veta varför 5v5 är bättre?
Några punkter varför 5vs5 generellt sett är bättre än 6vs6 oberoende spel:
- Lättare att följa som spectator
- Billigare att skicka runt lag på turneringar
- Lättare för lag att hitta sponsorer
- Tightare team play
Det är alltså punkter som inte tar hänsyn till storleken på kartor, game modes, spelbalansen och dynamiken i en match. Det går inte att säga att 6vs6 skulle funka lika bra som 5vs5 utan att ha spelat spelet. På samma sätt går inte det heller att säga att 5vs5 skulle funka bättre i just Titanfall. Två spelare mer eller mindre kan fullkomligt förändra spelets dynamik till både det sämre och det bättre.
Så just nu så kan vi inte säga någonting huruvida det bör vara 5vs5 eller 6vs6 i Titanfall.
Men generellt sett när det gäller FPS-spel med lite mer fart och mycket närstrider så är är färre spelare att föredrar.
Alltså... hur tänkte du nu? Enda punkten som stämmer mer eller mindre var att det blir billigare för lagen att resa om det vore 5v5. 1 mer i varje team gör i princip ingen skillnad
Hade de velat göra ett bra esports spel så hade 5v5 varit bättre. Känner mig tveksam över vilken målgrupp de försöker nå med detta.
Jag är inte så insatt i e-sport så jag vill gärna veta varför 5v5 är bättre?
Några punkter varför 5vs5 generellt sett är bättre än 6vs6 oberoende spel:
- Lättare att följa som spectator
- Billigare att skicka runt lag på turneringar
- Lättare för lag att hitta sponsorer
- Tightare team play
Det är alltså punkter som inte tar hänsyn till storleken på kartor, game modes, spelbalansen och dynamiken i en match. Det går inte att säga att 6vs6 skulle funka lika bra som 5vs5 utan att ha spelat spelet. På samma sätt går inte det heller att säga att 5vs5 skulle funka bättre i just Titanfall. Två spelare mer eller mindre kan fullkomligt förändra spelets dynamik till både det sämre och det bättre.
Så just nu så kan vi inte säga någonting huruvida det bör vara 5vs5 eller 6vs6 i Titanfall.
Men generellt sett när det gäller FPS-spel med lite mer fart och mycket närstrider så är är färre spelare att föredrar.
Alltså... hur tänkte du nu? Enda punkten som stämmer mer eller mindre var att det blir billigare för lagen att resa om det vore 5v5. 1 mer i varje team gör i princip ingen skillnad
Självklart gör det skillnad, sen att du inte har koll på vad som gör ett spel bra eller dåligt för esport är helt okej. Det är det få som har.
Släng ut AI:n och ha 9v9 istället.
Sen vill man försöka sig in på e-sport scenen så begränsar man det till 5v5 matcher.
Förstår inte alls var de vill komma med att ha AI i ett multiplayer-spel.
AI kommer aldrig att funka i ett esport spel, sedan så har EA aldrig fått med esport häller det enda de gillar är snabba pengar.
Har inte heller sagt att de ska ha AI i spelet, men det om EA har du helt rätt i, men någon gång kanske de lyckas?
Hade de velat göra ett bra esports spel så hade 5v5 varit bättre. Känner mig tveksam över vilken målgrupp de försöker nå med detta.
Jag är inte så insatt i e-sport så jag vill gärna veta varför 5v5 är bättre?
Några punkter varför 5vs5 generellt sett är bättre än 6vs6 oberoende spel:
- Lättare att följa som spectator
- Billigare att skicka runt lag på turneringar
- Lättare för lag att hitta sponsorer
- Tightare team play
Det är alltså punkter som inte tar hänsyn till storleken på kartor, game modes, spelbalansen och dynamiken i en match. Det går inte att säga att 6vs6 skulle funka lika bra som 5vs5 utan att ha spelat spelet. På samma sätt går inte det heller att säga att 5vs5 skulle funka bättre i just Titanfall. Två spelare mer eller mindre kan fullkomligt förändra spelets dynamik till både det sämre och det bättre.
Så just nu så kan vi inte säga någonting huruvida det bör vara 5vs5 eller 6vs6 i Titanfall.
Men generellt sett när det gäller FPS-spel med lite mer fart och mycket närstrider så är är färre spelare att föredrar.
Alltså... hur tänkte du nu? Enda punkten som stämmer mer eller mindre var att det blir billigare för lagen att resa om det vore 5v5. 1 mer i varje team gör i princip ingen skillnad
Självklart gör det skillnad, sen att du inte har koll på vad som gör ett spel bra eller dåligt för esport är helt okej. Det är det få som har.
Logik, hört talas om det? 5 eller 6 i ett team, det gör inte så mycket skillnad (om nu inte kartan är skit liten). Hur kan det bli svårare i spectator mode? "Åh nej 2 till att hålla koll på, min hjärna kokar över". Svårare att hitta sponsorer? Nja vette tussan, dom som sponsrar har pengar (för nån som inte har råd med 6 har tamefan inte råd med 5. "Tightare teamplay", say what?! Finns mängder med spel som har tight teamplay som har över 5 spelare. Och om dom nu skulle komma underfund med "Öh nej guuuud så krångligt det vart med 6 i varje team vi borde ha 1 mindre", så går det alltid att ordna e-sportstävlingar med 5 spelare i varje team. Moba är inte det mest korrekta i e-sports världen, finns inget korrekt (även fast det finns fel, men här är inte fallet med fel)
edit: En anledning däremot att 5v5 är bättre, är att det blir lättare att sätta ihop ett kompetent team
Hade de velat göra ett bra esports spel så hade 5v5 varit bättre. Känner mig tveksam över vilken målgrupp de försöker nå med detta.
Jag är inte så insatt i e-sport så jag vill gärna veta varför 5v5 är bättre?
Några punkter varför 5vs5 generellt sett är bättre än 6vs6 oberoende spel:
- Lättare att följa som spectator
- Billigare att skicka runt lag på turneringar
- Lättare för lag att hitta sponsorer
- Tightare team play
Det är alltså punkter som inte tar hänsyn till storleken på kartor, game modes, spelbalansen och dynamiken i en match. Det går inte att säga att 6vs6 skulle funka lika bra som 5vs5 utan att ha spelat spelet. På samma sätt går inte det heller att säga att 5vs5 skulle funka bättre i just Titanfall. Två spelare mer eller mindre kan fullkomligt förändra spelets dynamik till både det sämre och det bättre.
Så just nu så kan vi inte säga någonting huruvida det bör vara 5vs5 eller 6vs6 i Titanfall.
Men generellt sett när det gäller FPS-spel med lite mer fart och mycket närstrider så är är färre spelare att föredrar.
Alltså... hur tänkte du nu? Enda punkten som stämmer mer eller mindre var att det blir billigare för lagen att resa om det vore 5v5. 1 mer i varje team gör i princip ingen skillnad
Självklart gör det skillnad, sen att du inte har koll på vad som gör ett spel bra eller dåligt för esport är helt okej. Det är det få som har.
Logik, hört talas om det? 5 eller 6 i ett team, det gör inte så mycket skillnad (om nu inte kartan är skit liten). Hur kan det bli svårare i spectator mode? "Åh nej 2 till att hålla koll på, min hjärna kokar över". Svårare att hitta sponsorer? Nja vette tussan, dom som sponsrar har pengar (för nån som inte har råd med 6 har tamefan inte råd med 5. "Tightare teamplay", say what?! Finns mängder med spel som har tight teamplay som har över 5 spelare. Och om dom nu skulle komma underfund med "Öh nej guuuud så krångligt det vart med 6 i varje team vi borde ha 1 mindre", så går det alltid att ordna e-sportstävlingar med 5 spelare i varje team. Moba är inte det mest korrekta i e-sports världen, finns inget korrekt (även fast det finns fel, men här är inte fallet med fel)
edit: En anledning däremot att 5v5 är bättre, är att det blir lättare att sätta ihop ett kompetent team
Du har en susning om vad du pratar om Så vi släpper det.
Hade de velat göra ett bra esports spel så hade 5v5 varit bättre. Känner mig tveksam över vilken målgrupp de försöker nå med detta.
Jag är inte så insatt i e-sport så jag vill gärna veta varför 5v5 är bättre?
Några punkter varför 5vs5 generellt sett är bättre än 6vs6 oberoende spel:
- Lättare att följa som spectator
- Billigare att skicka runt lag på turneringar
- Lättare för lag att hitta sponsorer
- Tightare team play
Det är alltså punkter som inte tar hänsyn till storleken på kartor, game modes, spelbalansen och dynamiken i en match. Det går inte att säga att 6vs6 skulle funka lika bra som 5vs5 utan att ha spelat spelet. På samma sätt går inte det heller att säga att 5vs5 skulle funka bättre i just Titanfall. Två spelare mer eller mindre kan fullkomligt förändra spelets dynamik till både det sämre och det bättre.
Så just nu så kan vi inte säga någonting huruvida det bör vara 5vs5 eller 6vs6 i Titanfall.
Men generellt sett när det gäller FPS-spel med lite mer fart och mycket närstrider så är är färre spelare att föredrar.
Alltså... hur tänkte du nu? Enda punkten som stämmer mer eller mindre var att det blir billigare för lagen att resa om det vore 5v5. 1 mer i varje team gör i princip ingen skillnad
Självklart gör det skillnad, sen att du inte har koll på vad som gör ett spel bra eller dåligt för esport är helt okej. Det är det få som har.
Logik, hört talas om det? 5 eller 6 i ett team, det gör inte så mycket skillnad (om nu inte kartan är skit liten). Hur kan det bli svårare i spectator mode? "Åh nej 2 till att hålla koll på, min hjärna kokar över". Svårare att hitta sponsorer? Nja vette tussan, dom som sponsrar har pengar (för nån som inte har råd med 6 har tamefan inte råd med 5. "Tightare teamplay", say what?! Finns mängder med spel som har tight teamplay som har över 5 spelare. Och om dom nu skulle komma underfund med "Öh nej guuuud så krångligt det vart med 6 i varje team vi borde ha 1 mindre", så går det alltid att ordna e-sportstävlingar med 5 spelare i varje team. Moba är inte det mest korrekta i e-sports världen, finns inget korrekt (även fast det finns fel, men här är inte fallet med fel)
edit: En anledning däremot att 5v5 är bättre, är att det blir lättare att sätta ihop ett kompetent team
Du har en susning om vad du pratar om Så vi släpper det.
Gör jag inte? Det var något nytt, jag som tycker detsamma om dig
Hade de velat göra ett bra esports spel så hade 5v5 varit bättre. Känner mig tveksam över vilken målgrupp de försöker nå med detta.
Jag är inte så insatt i e-sport så jag vill gärna veta varför 5v5 är bättre?
Några punkter varför 5vs5 generellt sett är bättre än 6vs6 oberoende spel:
- Lättare att följa som spectator
- Billigare att skicka runt lag på turneringar
- Lättare för lag att hitta sponsorer
- Tightare team play
Det är alltså punkter som inte tar hänsyn till storleken på kartor, game modes, spelbalansen och dynamiken i en match. Det går inte att säga att 6vs6 skulle funka lika bra som 5vs5 utan att ha spelat spelet. På samma sätt går inte det heller att säga att 5vs5 skulle funka bättre i just Titanfall. Två spelare mer eller mindre kan fullkomligt förändra spelets dynamik till både det sämre och det bättre.
Så just nu så kan vi inte säga någonting huruvida det bör vara 5vs5 eller 6vs6 i Titanfall.
Men generellt sett när det gäller FPS-spel med lite mer fart och mycket närstrider så är är färre spelare att föredrar.
Alltså... hur tänkte du nu? Enda punkten som stämmer mer eller mindre var att det blir billigare för lagen att resa om det vore 5v5. 1 mer i varje team gör i princip ingen skillnad
Självklart gör det skillnad, sen att du inte har koll på vad som gör ett spel bra eller dåligt för esport är helt okej. Det är det få som har.
Logik, hört talas om det? 5 eller 6 i ett team, det gör inte så mycket skillnad (om nu inte kartan är skit liten). Hur kan det bli svårare i spectator mode? "Åh nej 2 till att hålla koll på, min hjärna kokar över". Svårare att hitta sponsorer? Nja vette tussan, dom som sponsrar har pengar (för nån som inte har råd med 6 har tamefan inte råd med 5. "Tightare teamplay", say what?! Finns mängder med spel som har tight teamplay som har över 5 spelare. Och om dom nu skulle komma underfund med "Öh nej guuuud så krångligt det vart med 6 i varje team vi borde ha 1 mindre", så går det alltid att ordna e-sportstävlingar med 5 spelare i varje team. Moba är inte det mest korrekta i e-sports världen, finns inget korrekt (även fast det finns fel, men här är inte fallet med fel)
edit: En anledning däremot att 5v5 är bättre, är att det blir lättare att sätta ihop ett kompetent team
Du har en susning om vad du pratar om Så vi släpper det.
Gör jag inte? Det var något nytt, jag som tycker detsamma om dig
Så bra, då är vi överens om vi inte är överens Det är ju alltid något!