Insurgency – realism och taktik på Steam idag
Gillar spelet.. kanske inte världens bästa men det är skönt att komma ifrån allt vad cod/bf har gjort med senaste generationens spel
Minns vilken känsla det var i gamla modden när man gav understöd med ksp vid en framryckning, vapnen var farliga på riktigt. Det är något man saknar i t.ex. BF där skott bara är hit points som försvinner från ditt liv.
Blir ett vakande öga på detta spel trots avsaknaden av vänner som vill spela ett "realistiskt" spel.
Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX
problemet med realistiska är att campa eller hålla vinkel är så extremt op,
spelat insurgency själva(modden) och det jag kan säga är att hålla vinkel vart så simpelt vid viktiga pathways hade du skill och aim och ingen annan koridor andra kunde ta sig igenom och andra höll sitt och campade kunde du sitta där hela banan igenom utan att dö en gång.
detta gäller även klanspel, spelade på ESL.
roligt spel men som alla andra realistiska problematiskt i många sammanhang
Online-läget har helt klart förbättrats sedan jag spelade spelet senast men lider tyvärr fortfarande av en stor brist på spelare, tror det var runt 70-100 personer online totalt när jag spelade nu ikväll.
Inte det minsta intresserad av "public online"-aspekten av det alls.. Men co-op såg riktigt coolt ut!
https://www.youtube.com/embed/wAOqwE7bTXw
Vill bara till att man ska lyckas övertala några polare att skaffa det också..
Jag testade co-op läget ikväll...läget bjöd på den mest efterblivna AI jag stött på sedan de gamla Delta Force spelen...är du bara intresserad av co-op så kommer du kasta pengarna i sjön.
Den var så dålig att det inte fanns utmaning när man var två spelare...när servern blev full (sex spelare) så var det så lätt att The Walking Dead är svårare...
Sen var banorna inte särskilt långa, spring till objective A, ta över punkten, gå vidare till B osv osv, tog ungefär 7 minuter i snitt per karta, testade fyra st, så det är ingen Left 4 Dead storlek på co-op delen av spelet
Game long and prosper
Online-läget har helt klart förbättrats sedan jag spelade spelet senast men lider tyvärr fortfarande av en stor brist på spelare, tror det var runt 70-100 personer online totalt när jag spelade nu ikväll.
Inte det minsta intresserad av "public online"-aspekten av det alls.. Men co-op såg riktigt coolt ut!
[...video]
Vill bara till att man ska lyckas övertala några polare att skaffa det också..
Jag testade co-op läget ikväll...läget bjöd på den mest efterblivna AI jag stött på sedan de gamla Delta Force spelen...är du bara intresserad av co-op så kommer du kasta pengarna i sjön.
Den var så dålig att det inte fanns utmaning när man var två spelare...när servern blev full (sex spelare) så var det så lätt att The Walking Dead är svårare...
Sen var banorna inte särskilt långa, spring till objective A, ta över punkten, gå vidare till B osv osv, tog ungefär 7 minuter i snitt per karta, testade fyra st, så det är ingen Left 4 Dead storlek på co-op delen av spelet
Efterbliven AI är underskattad Tack för den infon, jag tycker det låter positivt! Älskade Delta Force! Haha..
Online-läget har helt klart förbättrats sedan jag spelade spelet senast men lider tyvärr fortfarande av en stor brist på spelare, tror det var runt 70-100 personer online totalt när jag spelade nu ikväll.
Inte det minsta intresserad av "public online"-aspekten av det alls.. Men co-op såg riktigt coolt ut!
[...video]
Vill bara till att man ska lyckas övertala några polare att skaffa det också..
Jag testade co-op läget ikväll...läget bjöd på den mest efterblivna AI jag stött på sedan de gamla Delta Force spelen...är du bara intresserad av co-op så kommer du kasta pengarna i sjön.
Den var så dålig att det inte fanns utmaning när man var två spelare...när servern blev full (sex spelare) så var det så lätt att The Walking Dead är svårare...
Sen var banorna inte särskilt långa, spring till objective A, ta över punkten, gå vidare till B osv osv, tog ungefär 7 minuter i snitt per karta, testade fyra st, så det är ingen Left 4 Dead storlek på co-op delen av spelet
Efterbliven AI är underskattad Tack för den infon, jag tycker det låter positivt! Älskade Delta Force! Haha..
Missförstå mig inte, jag älskade Delta Force som fan när jag var liten, spelade ändra fram till Black Hawk Down, men AI kunde inte Novalogic utveckla xD
Game long and prosper
Detta spel är otroligt grymt, och otroligt underskattat.
Seriöst tragiskt att inte spelarbasen dyrkar detta istället för cod.
I min mening är det bland det bästa som släppts i semi-realism sedan Red Orchestra 1. Grymt bra känsla, ljud , men samtidigt ett bra flöde och lite fart i gameplayet.
Rekommenderar alla att stödja detta!
Online-läget har helt klart förbättrats sedan jag spelade spelet senast men lider tyvärr fortfarande av en stor brist på spelare, tror det var runt 70-100 personer online totalt när jag spelade nu ikväll.
Inte det minsta intresserad av "public online"-aspekten av det alls.. Men co-op såg riktigt coolt ut!
[...video]
Vill bara till att man ska lyckas övertala några polare att skaffa det också..
Jag testade co-op läget ikväll...läget bjöd på den mest efterblivna AI jag stött på sedan de gamla Delta Force spelen...är du bara intresserad av co-op så kommer du kasta pengarna i sjön.
Den var så dålig att det inte fanns utmaning när man var två spelare...när servern blev full (sex spelare) så var det så lätt att The Walking Dead är svårare...
Sen var banorna inte särskilt långa, spring till objective A, ta över punkten, gå vidare till B osv osv, tog ungefär 7 minuter i snitt per karta, testade fyra st, så det är ingen Left 4 Dead storlek på co-op delen av spelet
Efterbliven AI är underskattad Tack för den infon, jag tycker det låter positivt! Älskade Delta Force! Haha..
Den kommentaren + din titel här på FZ = ett litet skratt!
Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX
Spelade första Insurgency väldigt mycket. Gillade starkt den realistiska känslan och ljudet i spelet, tyvärr blev jag besviken över hur dåligt uppmärksammat det var, för spelet var riktigt bra och roligt att spela när servern var full och när folk använde voip som senare som alltid förr eller senare dör ut när något inte är exklusivt längre. Intressant och se hur detta blir!
Tyvärr så hamnar realistiska shooters som Insurgency och Red Orchestra i skuggan av arkadiga rambo shooters.
Gillade modden skarpt, så det blir garanterat ett köp efter löning
Synd a RO2 blev ett sånt fiasko bara
Ja det blev väl inte sån lyckad start med alla buggar som gjorde det ospelbart för många, men detta är ju något som blivit åtgärdat genom patch och idag har jag noll problem med spelet. Men det är väl som med många andra spel, en gång trasigt, alltid trasigt. Jag har t.ex. inte återupptagit BF4 även fast det sägs vara spelbart idag, och allt pga att jag hade så mycket problem med det i början. Man tappade liksom suget och började spela annat.