Släpps Battlefield 4: Second Assault i februari?

Medlem
Skrivet av ChosenByGod:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av laban005:
Skrivet av Baccuz:

Första gången jag känner att en BF-nyhet är ointressant. har ändå lirat sen 1942.

Fan va gammal du är men vad hade ni för spel på den tiden

CS, DoD, CoD (innan det vart skit), quake, UT osv osv

laban005 menade nog året 1942....

xD Ja självklart!

Medlem
Skrivet av donhenri:

Sa efter BF3 att jag aldrig mer köper ett BF spel mer och att 4an kommer endast vara överhypat skit. Lita alltid på magkänslan

lite skadeglädje har man

Håller med... Har hängt med såhär långt men nu är det slut för gott, kommer aldrig mer befatta mig med nånting från Dice. Hur de skött denna release och hur de framförallt agerar mot sina kunder är ren jävla muppcirkus!

Först är spelet ospelbart de första månaderna pga. krascher, när de sedan lyckas få igång skiten så patchar de bort en massa prylar utan att nämna det med ett enda ord. Samtidigt har de fortfarande inte fått ordning på deras sura jävla hitreg för fem öre.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av Zaptagious:

Ja, banorna kan bli lite repetetiva så ska bli kul med lite "fräscht" innehåll. Levolution är ju en intressant grej men känns lite väl scriptat och inte så dynamiskt.

Nästa steg skulle kunna vara om alla kartor kunde utspela sig på olika tider på dygnet, en dygnscykel hade varit coolt men är lite för korta matcher för att det inte ska bli för påtagligt. Väder är lite mer förknippat med varje karta och skulle kännas "gimmick"-igt. Lite som en Sims-expansion. Battlefield 4: Husdjur vore ju lite skoj dock

Alla kartor skulle kunnas spelas under dag, natt, gryning, skyming. Monterade sökarljus finns utplacerade på kartorna för att avslöja smygande fiendesoldater, du kan välja att stänga av ljuset på fordon för en sneaky approach, eller blända fiendesoldater med helljuset. Vid kartor med fokus på sjöslag kan det finnas en fyr som man kan stänga av/sätta på. EMP-grejen som befälhavaren kan skicka ut skulle kunna påverka motståndares ljuskällor. Luftstrider skulle bli en helt annan upplevelse.

Skulle ju kunna öppna upp för en ny dimension av anpassning som nightvision/thermal goggles, hjälmficklampa, dräkt som döjer dina värmetecken, ghillie suits osv.

Sen eftersom solens tillstånd är statiskt just nu kan det ge liiite fördel till laget som har solen i ryggen, men det är väl typ bara i Rush som det knappt spelar roll, bara nåt jag tänkte på.

Fy fan vad jag har tjötat på, nu får det va nog.

Riktigt grymma idear får jag säga

Frosbite3 vet jag att den ska kunna göra allt du säger synd bara dom inte gör sånt :/

Medlem

Fattar inte allt tjöt om "fix game!" när det har fungerat felfritt i månader nu...

CTDs är ju fixade, trodde det var det problemet som gjorde så skiten stoppades?

Medlem
Skrivet av totte1015:

Fattar inte allt tjöt om "fix game!" när det har fungerat felfritt i månader nu...

CTDs är ju fixade, trodde det var det problemet som gjorde så skiten stoppades?

Felfritt?!?!?! Att hitreg beter sig som om pissfulla dvärgar har kodat skiten! Skulle knappast kalla det fefritt. Att de sedan patchat bort grafiska detaljer för att de inte klarar av sin egen motor... Ett gäng retards är vad Dice är.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Bra, jag vill ha fler Gold Battlepacks..

Medlem

Hur lång tid kvar är det tills spelet är färdigt/komplett och man kan köpa det? Alltså när har dom släppt alla dlc.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Fattar inte allt tjöt om "fix game!" när det har fungerat felfritt i månader nu...

CTDs är ju fixade, trodde det var det problemet som gjorde så skiten stoppades?

Det funkar faktiskt inte felfritt någonstans. Connection error, grafikbuggar, ljudbuggar etc.

Medlem
Skrivet av aT1C:
Skrivet av Zaptagious:

Ja, banorna kan bli lite repetetiva så ska bli kul med lite "fräscht" innehåll. Levolution är ju en intressant grej men känns lite väl scriptat och inte så dynamiskt.

Nästa steg skulle kunna vara om alla kartor kunde utspela sig på olika tider på dygnet, en dygnscykel hade varit coolt men är lite för korta matcher för att det inte ska bli för påtagligt. Väder är lite mer förknippat med varje karta och skulle kännas "gimmick"-igt. Lite som en Sims-expansion. Battlefield 4: Husdjur vore ju lite skoj dock

Alla kartor skulle kunnas spelas under dag, natt, gryning, skyming. Monterade sökarljus finns utplacerade på kartorna för att avslöja smygande fiendesoldater, du kan välja att stänga av ljuset på fordon för en sneaky approach, eller blända fiendesoldater med helljuset. Vid kartor med fokus på sjöslag kan det finnas en fyr som man kan stänga av/sätta på. EMP-grejen som befälhavaren kan skicka ut skulle kunna påverka motståndares ljuskällor. Luftstrider skulle bli en helt annan upplevelse.

Skulle ju kunna öppna upp för en ny dimension av anpassning som nightvision/thermal goggles, hjälmficklampa, dräkt som döjer dina värmetecken, ghillie suits osv.

Sen eftersom solens tillstånd är statiskt just nu kan det ge liiite fördel till laget som har solen i ryggen, men det är väl typ bara i Rush som det knappt spelar roll, bara nåt jag tänkte på.

Fy fan vad jag har tjötat på, nu får det va nog.

Riktigt grymma idear får jag säga

Frosbite3 vet jag att den ska kunna göra allt du säger synd bara dom inte gör sånt :/

Verkligen! Som att de håller tillbaka på allt gott, det är ju ändå rätt simpla saker!
Finns ju ett gäng moddare som stängde av allt ljus i bf3 och sprang omkring med ficklampor, ser fruktansvärt kul ut!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Holy shizzles! Nog för att jag sett Bach och de nötterna snacka skit innan men det här..
http://www.youtube.com/watch?v=ai656sdq8rc
FRUKTANSVÄRT.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Den fule fan är ju värre än en politiker ju o.O

Medlem
Skrivet av dotque:

Holy shizzles! Nog för att jag sett Bach och de nötterna snacka skit innan men det här..
http://www.youtube.com/watch?v=ai656sdq8rc
FRUKTANSVÄRT.

Bahaha så jävla nöjd att jag inte köpte skitspelet

Medlem

Jag får efter ca 30 minuter speltid nästan garanterat en DirectX-relaterad crash, och när denna väl inträffat så får jag nästan crash direkt i varje spelsession tills jag startar om datorn.

Hälften av servrarna går inte heller joina, med felmeddelandet "Game disconnected".

Riktigt roligt spel i sig, men dessa buggar måste korrigeras innan de släpper fler DLCs!

12
Skriv svar