Nya Batman fem gånger större än Arkham City

Robot
Nya Batman fem gånger större än Arkham City

Större stad, fler fiender och en helt ny fiende väntar i Arkham Knight.

#rocksteady, #batman-arkham-knight


Medlem
Nya Batman fem gånger större än Arkham City

"(Origins räknas inte)"

Känns ju moget att skriva.

Medlem

Det är inte storleken som räknas.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

"(Origins räknas inte)"

Känns ju moget att skriva.

Det hör ju dock inte till Rocksteadys trilogi.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av returpack:
Skrivet av Rakoon:

"(Origins räknas inte)"

Känns ju moget att skriva.

Det hör ju dock inte till Rocksteadys trilogi.

Näe, precis, en prequel/spinoff som utvecklades av WB Montreal.


signatur
Medlem

HAN ÄR INTE DÖD. JAG VÄGRAR TRO ATT HAN DOG. DET VAR ETT TRICK!


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Thane:

Det är inte storleken som räknas.

I det här fallet gör det nog det. Skulle inte finna någon vits med Batmobile annars.

Inaktiv

Haha jag har klarat City två gånger men hade glömt bort det där. Teflonminne

Medlem

Om jag tolkar Trailern rätt så verkar Harley Quinn, Two-Face, Penguin och Scarecrow vara med i spelet.

Medlem

Hoppas på roligare bossar den här gången. Scarecrow var den enda roliga bossen enligt mig.

Medlem

Jag vill tolka rubriken bokstavligt.

Medlem

Arkham Asylum var ju riktigt fin

Medlem

Tänk i framtiden när man kan spela Batman med en Oculus Rift på huvet kommer bli episkt

ZF
Medlem
Citat:

Nej, det verkade inte finnas någon sanning i det gamla ryktet om att Rocksteady arbetade på ett Turtles-spel - istället ska de riva av sin trilogi (Origins räknas inte) om Batman i slutet av året.

sköldpaddorna kommer vara hemliga spelbara figurer som hjälper Batman.

Citat:

fylla tomrummet efter Jokern som dog i slutet av Arkham City.

råttansiktet!

Medlem

jag läste att en enda karaktär i det här batman skulle ha mer polygons än va hela staden i arkam city hade

Medlem
Skrivet av M_R_X5432:

jag läste att en enda karaktär i det här batman skulle ha mer polygons än va hela staden i arkam city hade

Kan det vara härifrån?
http://batman-news.com/2014/03/04/batman-arkham-knight-traile...

ZF
Medlem
Skrivet av M_R_X5432:

jag läste att en enda karaktär i det här batman skulle ha mer polygons än va hela staden i arkam city hade

imonerande..

men mer intressant på tal om vore om spelet i motsats till sina föregångare faktiskt hade mer än en enda karaktär för fotfolksfienderna.

Medlem
Skrivet av M_R_X5432:

jag läste att en enda karaktär i det här batman skulle ha mer polygons än va hela staden i arkam city hade

Gäller nog någon mellansekvens, om det ens ligger någon sanning i det. Dagens grafikmotorer klarar av att rendera så många olika typer av texturer och informationen de innehåller att polygonantal snart når en gräns för hur mycket detaljer de kan bidra med. Texturerna står istället för detta, och med hjälp av dessa kan motorn "fejka" detaljer eller generera nya detaljer utan att modellen behöver få särskilt många fler polygoner.

Ett lekmannamässigt sätt att förklara det.

Medlem
Skrivet av M_R_X5432:

jag läste att en enda karaktär i det här batman skulle ha mer polygons än va hela staden i arkam city hade

Arkham Aslyum, inte city


signatur

// FeeAC

Medlem

Superhjälteserier (och många andra serier... Star Wars t.ex.) är ju hopplösa att följa då de hoppar från en tid till framtid till dåtid och det finns ofta EXTREMA kontinuitetsproblem.

Har väl hänt flera gånger att en karaktär dött på ett ställe och sedan vips är han ändå kvar?

Tycker det är något som författarna SKA ha koll på... och det är inget stort krav.

ZF
Medlem
Citat:
Skrivet av Exxo:

Superhjälteserier (och många andra serier... Star Wars t.ex.) är ju hopplösa att följa då de hoppar från en tid till framtid till dåtid och det finns ofta EXTREMA kontinuitetsproblem.

Har väl hänt flera gånger att en karaktär dött på ett ställe och sedan vips är han ändå kvar?

Tycker det är något som författarna SKA ha koll på... och det är inget stort krav.

för de riktigt insn ..insatta finns dock ordning och reda på allt, antar jag.

Medlem

Får hoppas att Batmobilen inte ser ut som skiten från Nolan filmerna för då blir jag en ledsen brottsbekämpare. :S

De riktigt slaktade bilen (precis som alla Batmans fordon..).

Skrivet av Exxo:

Superhjälteserier (och många andra serier... Star Wars t.ex.) är ju hopplösa att följa då de hoppar från en tid till framtid till dåtid och det finns ofta EXTREMA kontinuitetsproblem.

Har väl hänt flera gånger att en karaktär dött på ett ställe och sedan vips är han ändå kvar?

Tycker det är något som författarna SKA ha koll på... och det är inget stort krav.

Skulle gärna vilja se dig skapa en serie-tidning som publiseras kontinuerligt i över 70 år UTAN Att ha kontinuitetsproblem. Det går helt enkelt inte utan att återanvända situationer och då gnäller istället folk på det. Till att börja med så skulle ju Batman vara en bit över 100 år gammal om så vore fallet.

ZF
Medlem
Skrivet av Dizzz:

Får hoppas att Batmobilen inte ser ut som skiten från Nolan filmerna för då blir jag en ledsen brottsbekämpare. :S

Skulle gärna vilja se dig skapa en serie-tidning som publiseras kontinuerligt i över 70 år UTAN Att ha kontinuitetsproblem. Det går helt enkelt inte utan att återanvända situationer och då gnäller istället folk på det. Till att börja med så skulle ju Batman vara en bit över 100 år gammal om så vore fallet.

oj vad du kommer bli ledsen...

han använder såklart batbotox!

hursomhelst, omväxling förnöjer alltid. även när det inte finns vett eller sans:

ZF
Medlem
Skrivet av ZF:

hursomhelst, omväxling förnöjer alltid. även när det inte finns vett eller sans:

Batman slår ett slag för HBTQ-frågor, en dag i taget.

Medlem

kommer bli nice

Testpilot

Håller tummarna att de INTE har idiot-dröm sekvenser i detta som 1a spelets Scarecrow levels och i Origins Mad-Hatter sekvens.

Ställer mig försiktigt positiv till denna nyhet.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Håller tummarna att de INTE har idiot-dröm sekvenser i detta som 1a spelets Scarecrow levels och i Origins Mad-Hatter sekvens.

Ställer mig försiktigt positiv till denna nyhet.

Min kompis tyckte också att det va läskigt!

Jag skulle uppskatta om dom inte hade en haj-jävel som hoppade upp från ingenstans Hatar djur och odjur i vatten.. usch..!

Medlem

hittade lite screenshoots och det ser ju onekligen snyggt ut.


signatur

God is dead

Medlem

Ser ju då löjligt snyggt ut!

Och av trailern att döma mer inspirerat från Nolans triologi vilket är ett stort plus om det är så även i spelet.

Äntligen är Batman dessutom proportionerlig till skillnad från tidigare spel där han hade lårmuskler man inte ens skulle få armarna runt, såg helt bisarr ut!

KoP
Medlem

Hoppas det blir 5 gånger bättre än Arkham city som jag personligen inte gillade alls.

12
Skriv svar