Josef Fares vill göra nya innovativa spel

Robot
Josef Fares vill göra nya innovativa spel
Medlem
Josef Fares vill göra nya innovativa spel

Hoppas. Brothers var ett otroligt gripande spel, och mot slutet gick det inte att hålla tårarna inne.

Medlem

"inget mer fans att säga i dagsläget" felstavning!

Medlem

För dom som mot all förmodan missat det är Josef ofta en av panelmedlemmarna i P3 Spel. Riktigt rolig att lyssna på, han brinner verkligen för spel och med hans, från spelvärldens sida, annorlunda syn på spelskapande så skulle det inte förvåna mig om han kommer bli en av de stora kändisarna i spelvärlden. En modern Molyneux, som faktiskt levererar.
Tyvärr har jag inte själv tagit mig tid att spela igenom Brothers än men jag betvivlar inte att det kommer vara en fantastisk upplevelse.

Medlem

Osäkra källor gör gällande att nästa spel från honom heter:

Sisters - A Tale of Two Daughters

Medlem

Det tredje spelet kommer att heta:

Hermaphrodites - A Tale of Two Hens

Medlem

Brothers var ett mycket bra spel.
Fram för fler "långsamma" spel.

Medlem

Brothers ingår med Playstation Plus just nu. Kanske värt att veta för er som har PS+ men inte har spelet ännu.

Medlem

Jag hade gärna sett att han fortsätter jobba med Starbreeze. Om inte annat för att se till att de inte bara fastnar i FPS-träsket.

Medlem

Med tanke på hur bra Brothers var så får han gärna göra nya spel.

Medlem

Skulle till och med gå så långt att säga att Brothers var det finaste och emotionellt gripande spel jag någonsin spelat <3

Medlem
Skrivet av speltomten:

Brothers var ett mycket bra spel.
Fram för fler "långsamma" spel.

Hade ju obv spelat

Medlem

Mer utvecklare som Fares! grymt med folk som tar fram lite nytänkande inom spelindustrin


signatur

"Alla har vi en hjälte i oss, vi måste bara släppa ut den"

Medlem

Ja, brothers var ett bra spel med många nyanser av nytänk och innovation. Det skulle vara trevligt och uppskattat om han startade en egen spelstudie enligt mig.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem

Mmm, jo han är ju onekligen innovativ. Ser med spänd förväntan framemot det kommande spelet.

Fast rent personligen så hoppas jag på ett spel med ett lyckligare slut på nästa spel.

Ett spel med ett Happy Ending; Whores: A Tale of Two Prostitutes


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem

Brothers var fantastiskt. Få spel klarar av att skärma av verkligheten för mig så bra som det gjorde. Vackert, alltid varierande i gameplay och en suverän upplevelse rakt igenom. Josef är väl värd priset!

Hoppas verkligen det blir fler spel framöver. Precis som han säger så tror även jag att lite äldre gamers framöver kommer föredra lite nyare upplevelser snarare än FPS nr1215. Han bör nog försöka locka in de utvecklare han jobbade med på Brothers dock. Nu när de väl vant sig vid att tolka hans visioner så skulle det nog gå smidigare att komma igång med ett nytt spel.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar