Auktionshuset i Diablo 3 stängs idag

Robot
Auktionshuset i Diablo 3 stängs idag

Dags att klippa håret och skaffa ett riktigt jobb.

#blizzard, #diablo-iii, #diablo-3-reaper-of-souls


Medlem
Auktionshuset i Diablo 3 stängs idag

Tack och hej, AH! Du lär inte bli saknad!

Fått mig ett par uppgraderingar från auktionshuset som jag inte känt det minsta tillfredsställelse utav, och även sålt ett gäng för både guld och riktig valuta - dock innan 2.0. Fick pengarna tillbaka för min Collector's Edition åtminstone.

Blir spännande att se hur balanseringen kommer bli nu när Auktionshuset inte längre finns och Reaper of Souls är runt hörnet.

Medlem

Heh " [b=Blizzard] "

Hur som helst väntar jag fortfarande på expansionen på tisdag och skall starta om då. Typ låtsas som om jag aldrig spelat det förut och se om jag fastnar.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det är väl inte dubbel erfarenhets poäng nu, 50% är inte dubbelt.
Men ja att AH försvinner har jag drömt och hoppats på:D

Medlem

Sålde nästan allt mitt guld, inte fel med 800kr bara sådär. Tack o hej, skitspel.

Medlem
Medlem
Skrivet av Sleazarn:

Rip in peace

Rest in peace in peace..?

Medlem

Det är skoj nu, väldigt casual men det passar mig perfekt när man kommer hem från jobbet och bara vill ha något underhållande att göra. Snurra runt lite, slackta lite monster o få fet loot. Kommer säkert plocka upp expantionen med, men förväntningarna är ju betydligt lägre den här gången.

Spelet är fortfarande inte alls som Diablo 2, och jag tror inte de har något intresse att göra så att det blir mer som D2 heller. Vill man spela något mer i still med Diablo 2 igen så är det nog bättre om man går till Path of Exile istället för att vänta på Diablo 3 ska anpassa sig.

Medlem

Btw, i omröstningen skulle jag vilja ha ett eller kanske två alternativ till:

- Gott att RMAH försvinner, men vanliga AH kunde varit kvar så länge dom kan se till att priserna inte trissas upp, t ex pga gold farmers.

- RMAH / AH var inte det som var största orsaken till att spelet floppade. Looten, skillträdet, runer och klasserna kunde varit annorlunda och mer som i tvåan.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Både positivt och negativt att det är borta. Tycker det är lite trist att trading försvinner, alltid vart en bit av Diablo tycker jag och gjordes lättare med AH.

Men bra att det försvinner pga av alla bottar som sabbade ekonomin på AH.

Medlem

Problemet var kanske inte så mycket AH i sig, som att man fick bättre grejer på AH än i själva spelet, iaf när jag spelade efter release. Helt idiotiskt. Ett av de största misstagen med D3 åtgärdade då.

Inaktiv
Skrivet av NaxoS:

Sålde nästan allt mitt guld, inte fel med 800kr bara sådär. Tack o hej, skitspel.

Tack & hej då slipper vi dig! Ska firas med lite tårta. Någon annan som vill ha lite tårta? Vi firar för att vi slipper naxos i diablo 3 framöver.

Hur som helst, väldigt skönt att AH försvinner.

Medlem

Jag stängde precis av Diablo 3 efter att ha testkört en timme med den senaste patchen.

Det känns äntligen som ett fullvärdigt Diablo. Looten är fet, guldet flödar och allt är helt som det borde ha varit från början. Jag kommer inte att sakna auction house ett dugg, det förstörde spelet rakt igenom.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Spelet med den nuvarande loot-modellen är mycket bättre än den förra lootmodellen med tillhörande auktionshus.

Fy fan för att Blizzard ens implementerade denna lootmodell med AH. Det blev också ännu värre med RMAH (Real Money Auction House).

Nu verkar de ha hittat tillbaka till rätt väg men jag hoppas att deras snedsteg straffas i form av mindre försäljning.

Tvinga inte på konsumenter att betala med riktiga pengar efter att man köpt en DYR fullversion av spelet.

Loot 2.0 känns riktigt bra. Om det hade varit som 1.0 så hade jag definitivt inte köpt expansionen Reaper of Souls, men efter ändringen så har också jag ändrat mig. Gillar egentligen inte att sponsra företag när de gör denna typ av felsteg men de verkar ha gjort en ordentlig och genomarbetad ändring så det kan även vara dags för mig att ändra mig.

Medlem

Nu kanske man möjligtvis under vissa omständigheter skulle kunna ge en liten chans att någon gång inom en vag framtid installera om Diablo III och prova det igen, då AH varit en av de större orsakerna till min besvikelse.

Men just nu har jag för roligt med Path of Exile.

Medlem
Skrivet av Eight08:
Skrivet av Sleazarn:

Rip in peace

Rest in peace in peace..?

ser att du inte har nått internet-nivån som behövs för att förstå att det var ett skämt


signatur

"Alla har vi en hjälte i oss, vi måste bara släppa ut den"

Medlem

Diablo 3 är ett skämt och kommer inte bli bättre med inget AH. Tyvärr så är spelet ett misslyckande när det finns mera skills att välja ifrån i Diablo 1 än i Diablo 3. Finns inga val man känner sig aldrig special när man spelar. Alla använder bara bästa för det finns bara 1 bästa.


signatur

Computer is my home, my girlfriend is my life and my job is my lover!
Some questions just write a PM

Medlem
Skrivet av Limp:
Skrivet av Eight08:
Skrivet av Sleazarn:

Rip in peace

Rest in peace in peace..?

ser att du inte har nått internet-nivån som behövs för att förstå att det var ett skämt

Internet-humor när den är som sämst.

Medlem
phi
Medlem

Testade D3 igen nu i helgen och blev positivt överraskad över hur mycket bättre och roligare spelet kändes nu än tidigare. Visserligen spelade jag inte mer än 3-4 mån efter releasen så jag har ingen koll på något som hänt med spelet efter att jag slutade spela det.

Jag ser helt klart fram emot RoS nu.

Medlem

"Dags att klippa håret och skaffa ett riktigt jobb."

Bästa citatet av Calle i år!

Medlem

blir ju omöjligt att trada nu.. värdelöst att om du hittar en legendary så kan du bara byta det inom 2 timmar till dom i samma game bara.. hur fan tänkte dom där?

Medlem

Idioter som tror att blizzard tvingar en att köpa grejer i AH.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av conthox:

Btw, i omröstningen skulle jag vilja ha ett eller kanske två alternativ till:

- Gott att RMAH försvinner, men vanliga AH kunde varit kvar så länge dom kan se till att priserna inte trissas upp, t ex pga gold farmers.

- RMAH / AH var inte det som var största orsaken till att spelet floppade. Looten, skillträdet, runer och klasserna kunde varit annorlunda och mer som i tvåan.

Jo det var det för looten var baserad på att det skulle finns AH och RMAH, det var därför nästan allt rollade skit hela tiden.

Skrivet av SWEBarb:

blir ju omöjligt att trada nu.. värdelöst att om du hittar en legendary så kan du bara byta det inom 2 timmar till dom i samma game bara.. hur fan tänkte dom där?

De vill inte ha tredjepartstrading där andra kan tjäna företag på att sälja virtuella items i Blizzards spel.

Medlem
Skrivet av henks:
Skrivet av conthox:

Btw, i omröstningen skulle jag vilja ha ett eller kanske två alternativ till:

- Gott att RMAH försvinner, men vanliga AH kunde varit kvar så länge dom kan se till att priserna inte trissas upp, t ex pga gold farmers.

- RMAH / AH var inte det som var största orsaken till att spelet floppade. Looten, skillträdet, runer och klasserna kunde varit annorlunda och mer som i tvåan.

Jo det var det för looten var baserad på att det skulle finns AH och RMAH, det var därför nästan allt rollade skit hela tiden.

Jomenvisst. Men de andra sakerna då? De var ju knappast AHs fel...

Skrivet av henks:
Skrivet av SWEBarb:

blir ju omöjligt att trada nu.. värdelöst att om du hittar en legendary så kan du bara byta det inom 2 timmar till dom i samma game bara.. hur fan tänkte dom där?

De vill inte ha tredjepartstrading där andra kan tjäna företag på att sälja virtuella items i Blizzards spel.

Jag förstår poängen, även om det inte fungerar så bra i praktiken(?). För de flesta som spelar i samma game spelar väl i grupp och har redan loot rules som göra att "rätt" person får looten, eller?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

RIP in pieces... Sämsta idén någonsin att lägga in ett auktionshus.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Har precis testat det igen efter ett uppehåll på typ 1 år.

Loot 2.0 är det bästa de gjort med spelet!
Fick bättre "grejer" inom 1 timme än vad jag samlar ihop genom att ha spenderat månader på AH förut.
Skönt att AH försvinner, man blev för beroende av att köpa saker istället för att leta efter dom själv.

Paragon levels är också ett friskt tillskott, där man kan lägga på diverse attribut (diablo 2 style) efter att man nått level 60


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Inaktiv
Skrivet av conthox:

Btw, i omröstningen skulle jag vilja ha ett eller kanske två alternativ till:

- Gott att RMAH försvinner, men vanliga AH kunde varit kvar så länge dom kan se till att priserna inte trissas upp, t ex pga gold farmers.

- RMAH / AH var inte det som var största orsaken till att spelet floppade. Looten, skillträdet, runer och klasserna kunde varit annorlunda och mer som i tvåan.

Det går inte att "trade'a" guld längre så det problemet är också väck.

Inaktiv
Skrivet av Kleptoman:

Idioter som tror att blizzard tvingar en att köpa grejer i AH.

Jaså? Det är väl snarare du so tror att man inte måste? Du var tvungen då andras farming efter grejer för att sälja drabbade oss som inte valde att behöva köpa något i AH.

Men visst vi är idioter för vi vet vd vi pratar om, det märks att du inte spelat mycket d3 eller ens läst så mycket nyheter om spelet om dess brister.

Inaktiv

Nu försöker jag bara förstå anledningen till att man måste vara uppkopplad till battle.net hela tiden efter som en grundsten i spelet för multiplay har varit byteshandel mellan spelare. Nu är man ensam om allt, för det är sällan någon som får en legendary ger den till någon annan i gruppen - inte heller kan man betala för den...

Att ha en klan bidrar inte med ett skit heller, men Blizzard målar ju upp sitt nya chattrum (för det är ju vad det är) som om det vore något revolutionerande.

Nä, gör något med klanerna, se till att det gynnar spelare istället för att trasa sönder anslutningarna för andra spelare.

Så...hur tänkte Blizzard här?

12
Skriv svar