Elder Scrolls Online – lär dig om end game

Medlem
Skrivet av Cirdane:
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Nihuli:

Sen är animationerna under all kritik. Sabbar en stor del av upplevelsen när ens karaktär stapplar runt som en koloskoperad Asimo..

Det där är inget fel, det är en standardfeature i Elder scrollsspelen, löses med hjälp av förstapersonsvy.

Är nog något rejält galet om man accepterar usla animationer bara för att "det har alltid varit så".
Förstperson är ju också förövrigt helt oanvändbart i ESO, eftersom man vet mycket mindre vad som händer runt om en, nackdel redan där. Dessutom är FoV'en så löjligt låg så man får huvudvärk efter ett par minuter.

FOV-slider ska visst implementeras snart.

Medlem
Medlem
Skrivet av Randolph Carter:

Jag har spelat alla delar av Elder Scrolls-serien sedan Daggerfall och ESO lyckas inte förmedla någonting som ens kommer i närheten av dessa. Otoligt blekt och livlöst spel.

Spelat alla delar sedan Arena, inklusive Adventures Red Guard, om det är relevant. Kände en hel del nostalgi när jag som medlem i Daggerfall Covenant fick återbesöka Iliac Bay och Stros M'kai under de senaste veckornas betan. Tycker spelet har en hel del av det som gjort Tamriel intressant genom åren.

Medlem

ESO gör rätt uppenbart ett par saker riktigt bra medan andra områden behöver utvecklas. Resan till max-lvl är i varje fall värt det i min mening. Hur det utvecklas sedan återstår att se med tanke på konkurrensen men ytterligare ett bra spel på marknaden gynnar egentligen de flesta. Bara titta på GW2 där ESO och Wildstar satt en del eld i baken på utvecklarna.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av xorpen:

Nää hörrni, ska vi ta och lira lite wildstar istället?

Nej hörrni. Jag har spelat beta till både ESO och Wildstar, och jag kan lugnt konstatera att ESO är bättre på alla kanter. Visserligen nådde jag inte max-lvl i något av spelen, men vad som utlovas i ESO verkar 100 ggr intressantare än Wildstar, särskilt end-game och PvP.

Kort sagt: ESO sopar mattan med Wildstar, och det kommer ha en mycket större community. Dock tror jag att Wildstar kan bli ganska poppis bland kids som tröttnat på WoW.

Wildstar känns mer som en färgglatt tivoli ala Disney-world, medan ESO känns som ett spännande och seriöst MMO.

Medlem

Längtar så mycket till imorgon!!!!!!!

Medlem
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Nihuli:

Sen är animationerna under all kritik. Sabbar en stor del av upplevelsen när ens karaktär stapplar runt som en koloskoperad Asimo..

Det där är inget fel, det är en standardfeature i Elder scrollsspelen, löses med hjälp av förstapersonsvy.

Javisst, när man spelar ett MMO med massa andra människor som är lika stelt animerade. I ett riktigt Elder Scrolls (don't get me started - alltför mycket fel med beslutet att göra ESO, eller moderna MMO överlag) hade first person löst problemet, icke i ett MMO.

Detta är ett stock-MMO precis som alla andra, inlevelsen minskar så rent groteskt mycket av att se hundratals (ens bara ett fåtal krävs egentligen) andra springa runt och göra exakt samma sak som en själv, av exakt samma anledning, (hur många jävla [item X] kan en questgiver egentligen behöva?) för att sedan, tillsammans, göra samma sak dag ut och dag in.

Var är de mer, riktiga och betydande, individuella utmaningarna? Anledningarna till att utforska? (Nej, achievements och små gimmicks räknas inte - de är patetiska försök av spelutvecklare till att lösa problemet med att det faktiskt inte finns någon egentlig anledning.) Möjligheten att påverka spelvärlden (oavsett omfattning), oberoende av alla andra spelare? Var är den totala avsaknaden av klass och startfaktion? (M.a.o. möjligheten att välja sin egen väg i större utsträckning.)
Nej just det, det är ett standard-MMO...


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Notumforce:

ugh, dailies fan va uber tråkigt. För mig är levla dvs själva resan som är kul i ett mmorpg,

Endgame är inte kul och aldrig varit , tror inte det går att få det kul heller. Då måste man gilla dalies och raid grinding.

Håller med dig helt. Det roliga i "RPG" är ju just "levlingen". När man nått maxlevel så är spelen så gott som döda.

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Notumforce:

ugh, dailies fan va uber tråkigt. För mig är levla dvs själva resan som är kul i ett mmorpg,

Endgame är inte kul och aldrig varit , tror inte det går att få det kul heller. Då måste man gilla dalies och raid grinding.

Håller med dig helt. Det roliga i "RPG" är ju just "levlingen". När man nått maxlevel så är spelen så gott som döda.

Nej, för det är då det riktigt roliga börjar. PvP och PvE-raids.

12
Skriv svar