Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

Fira Game of Thrones-premiären - örfila Joffrey!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Spearmint:

Man får hata Joffrey.

Tycker faktiskt han är en underbar karaktär handlingsmässigt. Vad han dock gör är väl något jag inte håller med om men som tidigare sagt är inte det riktigt "hans" fel.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Draug:

Jag fattar inte varför alla hackar på Joffrey. Vi snackar om en omnipotent 13-åring som aldrig fått lära sig empati, som blev mobbad av sina närmaste, fysiskt misshandlad av sin alkoholiserade far och psykologiskt misshandlad av sin störda mor.

Joffrey behöver fosterhem och lite självförtroende, inte en smäll på käften.

http://vuxnabarn.nu/wp-content/uploads/2012/09/psykisk-missha...

Alla som inte läst böckerna kommer snart förstå vad jag menar, tills dess säger jag: fan är det för fel på er?

För att inte tala om att det är en fiktionell serie så spelar det inte en jävla roll. Han är ansvarig för sina handlingar, att skylla på sin barndom är ingen ursäkt, möjligtvis kan han skylla på hur inavlad han är.

Medlem

1979 ett sorgens år, fan det var bättre förr när man kunde få ordning på buset

Medlem
Skrivet av Draug:

Jag fattar inte varför alla hackar på Joffrey. Vi snackar om en omnipotent 13-åring som aldrig fått lära sig empati, som blev mobbad av sina närmaste, fysiskt misshandlad av sin alkoholiserade far och psykologiskt misshandlad av sin störda mor.

Jag har bara läst första boken och det var inget för mig, men är Joffrey verkligen omnipontent? Det verkar inte som det hjälpte honom speciellt mycket iaf.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Draug:

Jag fattar inte varför alla hackar på Joffrey. Vi snackar om en omnipotent 13-åring som aldrig fått lära sig empati, som blev mobbad av sina närmaste, fysiskt misshandlad av sin alkoholiserade far och psykologiskt misshandlad av sin störda mor.

Jag har bara läst första boken och det var inget för mig, men är Joffrey verkligen omnipontent? Det verkar inte som det hjälpte honom speciellt mycket iaf.

Han är omnipotent i den bemärkelsen att han är helt ansvarsbefriad. Han kan göra vad som helst utan repressalier. Ge den makten till vilket barn som helst och se det barnet förvandlas till ett monster. Barn har inte fullt utvecklad empatiförmåga, vi är alla psykopater tills den delen av hjärnan utvecklas fullkomligt.

Naturligtvis är det inte Joffrey som har makten alls. Hans mamma styr praktiskt taget genom honom, det är därför hon blir så sur när Joffrey blir kåt på bruden han nu ska gifta sig med, eftersom han lyssnar mer på henne än sin mor.

Joffrey är bara en marionett, det är Circey som håller i trådarna, därför tycker jag att det är så befängt att alla hackar på Joffrey. Men det spelar egentligen ingen roll nu, inte när hans bröllop är så nära.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Draug:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Draug:

Jag fattar inte varför alla hackar på Joffrey. Vi snackar om en omnipotent 13-åring som aldrig fått lära sig empati, som blev mobbad av sina närmaste, fysiskt misshandlad av sin alkoholiserade far och psykologiskt misshandlad av sin störda mor.

Jag har bara läst första boken och det var inget för mig, men är Joffrey verkligen omnipontent? Det verkar inte som det hjälpte honom speciellt mycket iaf.

Han är omnipotent i den bemärkelsen att han är helt ansvarsbefriad. Han kan göra vad som helst utan repressalier. Ge den makten till vilket barn som helst och se det barnet förvandlas till ett monster. Barn har inte fullt utvecklad empatiförmåga, vi är alla psykopater tills den delen av hjärnan utvecklas fullkomligt.

Naturligtvis är det inte Joffrey som har makten alls. Hans mamma styr praktiskt taget genom honom, det är därför hon blir så sur när Joffrey blir kåt på bruden han nu ska gifta sig med, eftersom han lyssnar mer på henne än sin mor.

Joffrey är bara en marionett, det är Circey som håller i trådarna, därför tycker jag att det är så befängt att alla hackar på Joffrey. Men det spelar egentligen ingen roll nu, inte när hans bröllop är så nära.

Cercei*

Sedan har väl planen varit att manipulera honom från starten men det har inte gått så otroligt bra riktigt. Han går runt och gör lite som han själv vill tills någon sätter ned foten ordentligt.

Han hotade väl sin mor till döden?

Gällande omnipotent:

Kan inte hålla med om att han är omnipotent. Han har blivit stoppad många gånger till att göra mycket saker av folket som finns runt honom. "Omnipotence (from Latin: Omni Potens: "all power") is unlimited power.", vilket han inte har.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Kan inte hålla med om att han är omnipotent. Han har blivit stoppad många gånger till att göra mycket saker av folket som finns runt honom. "Omnipotence (from Latin: Omni Potens: "all power") is unlimited power.", vilket han inte har.

Jag syftade på att Joffrey ser sig själv som omnipotent.

Medlem

Tycker att Joffrey tillför sjukt mycket till serien. Spoiler

Sen så dör han ju snart ändå

Moderator | Testpilot
Skrivet av Draug:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Kan inte hålla med om att han är omnipotent. Han har blivit stoppad många gånger till att göra mycket saker av folket som finns runt honom. "Omnipotence (from Latin: Omni Potens: "all power") is unlimited power.", vilket han inte har.

Jag syftade på att Joffrey ser sig själv som omnipotent.

Ah, that makes more sense.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hur kan en skitnyhet som den här ha så många kommentarer?

Moderator | Testpilot
Skrivet av DAoG:

Hur kan en skitnyhet som den här ha så många kommentarer?

Om du kollar igenom kommentarerna så ser du svaret. Diskussion.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Cercei*

*Cersei

Medlem

2856842
Går faktist att fuska med hjälp av att ändra musens känslighetsinställningar.

Medlem

Man gör inga egna val och är aldrig själv ansvarig för något eller? Gör Joffery nånting frivilligt av det hans mor ber honom? Jag uppfattar det som att han går emot hennes vilja närhelst det behagar honom, att han vill vara något han anser vara en stark Kung som i hans huvud är samma sak som en grym Kung, Men att sadistiskt avrätta prostituerade var hennes ide menar du? folk som värnar om pykopaterna är nästan lika farliga som de är.. Hitler behöver kärlek, då kommer han sluta mörda judar, kanske.. nääe men det var ju Hitlers mammas fel alltihop _._


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Funderar lite över hur man kan kan avgöra ondska. Tex. Om man begår illgärningar på grund av saknad av empati, eller missförhållanden i uppväxt /uppfostran eller någon psykisk sjukdom/brist.

Begreppet ont uppsåt pekar mer på "gärningen" än gärningsmannen?

Har svårt att tänka mig att så många av all tids brottslingar inombords kände ( jag vet att jag gör fel men gör det ändå för att jag är ond! )

Ursäkta för avstickande från topic, och knepigt skrivet/formulerat.
Är trött och skriver från mobil

Medlem

Kommer väl komma en glasklar förklaring som får mig att framstå som trög.

" självklart bör det finnas fristad för folk tills denne anses vuxen och kunna vara "frisk" nog att ta fullt ansvar för sina gärningar.

Men Ansvar känns som något man lätt överför på andra i dagens samhälle..

Medlem

inte för att "jag är Ond" det är nog inte ofta ett ändamål i sig.. hat, avsky, avundsjuka, missundsamhet, hämd, sjuk nyfikenhet..

Är man medveten om att det är fel? ja oftast vet man vad den generella opinionen är, men tror inte man kommer åka dit för det.. likadant med pedofilerna, Klart det vet att det är fel!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av toast:

Man gör inga egna val och är aldrig själv ansvarig för något eller? Gör Joffery nånting frivilligt av det hans mor ber honom? Jag uppfattar det som att han går emot hennes vilja närhelst det behagar honom, att han vill vara något han anser vara en stark Kung som i hans huvud är samma sak som en grym Kung, Men att sadistiskt avrätta prostituerade var hennes ide menar du? folk som värnar om pykopaterna är nästan lika farliga som de är.. Hitler behöver kärlek, då kommer han sluta mörda judar, kanske.. nääe men det var ju Hitlers mammas fel alltihop _._

Vi är vad vi är på grund av gener och omständigheter. Folk som vill mörda och misshandla i rättvisans namn oroar mig mer än de som visar empati.

Inaktiv

Joffery är ett praktas ja, skådespelaren är lysande.

Läser man böckerna så tolkar i alla fall jag att han gör alla rackartyg av eget bevåg. Storhetsvansinne deluxe kan man väl kalla det? Men jo hans mamma har väl en del av ansvaret kan man tycka.

12
Skriv svar