Efter Goat Simulator kommer... Bear Simulator!

Robot
Efter Goat Simulator kommer... Bear Simulator!

Folk verkar ha en himla massa uppdämda behov som involverar djur.

#goat-simulator, #bear-simulator


Medlem
Efter Goat Simulator kommer... Bear Simulator!

På samma gång som att jag tycker att den här typen utav spel är kul och att det får mig att skratta så kan jag inte låta bli att känna mig lite ledsen på något vis.

Både goat och bear simulator är meningen att de ska se B ut och det är lite det man skrattar åt... men är spelen verkligen bra? Folk har självklart rätten att lägga sina pengar på det de vill och bara för att bear simulator inte varit där och slukat upp pengar så betyder inte det att några mer "seriösa" spel på kickstarter skulle fått cash... men en liten del av mig känner bara, vill vi belöna den här typen av spel så mycket? Vill vi verkligen skicka signalerna att det är den här typen utav spel konsumenten vill ha? För tro mig, det kommer dyka upp en hel del "simulators" bara på grund av hur fruktansvärt bra goat simulator har sålt på steam.

Medlem

Om man kan "invardera" folks picnics och slita folk i stycken, så är detta givetvis ett köp ^^

Medlem
Skrivet av Cliffie:

På samma gång som att jag tycker att den här typen utav spel är kul och att det får mig att skratta så kan jag inte låta bli att känna mig lite ledsen på något vis.

Både goat och bear simulator är meningen att de ska se B ut och det är lite det man skrattar åt... men är spelen verkligen bra? Folk har självklart rätten att lägga sina pengar på det de vill och bara för att bear simulator inte varit där och slukat upp pengar så betyder inte det att några mer "seriösa" spel på kickstarter skulle fått cash... men en liten del av mig känner bara, vill vi belöna den här typen av spel så mycket? Vill vi verkligen skicka signalerna att det är den här typen utav spel konsumenten vill ha? För tro mig, det kommer dyka upp en hel del "simulators" bara på grund av hur fruktansvärt bra goat simulator har sålt på steam.

Bear simulator känns mer seriöst än Goat simulator, som inte ens var en simulator. Det var bara ett buggigt spel på en liten yta och borde ha max kostat 20 kronor.

Medlem
Skrivet av Smoo87:

Om man kan "invardera" folks picnics och slita folk i stycken, så är detta givetvis ett köp ^^

Eller brotta ner dom, bajsa på dom, kidnappa ungen och föda upp den i en grotta till Bear Man - Parkens konung.

Medlem

signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Goat Sim är ett "spel" som nog aldrig blivit så populärt som det blev om det inte varit för att Youtube personlighet som Pewdiepie hade gjort vidoes om det. Folk klagar på att spel har buggar men verkar inte ha några som helst problem att köpa ett spel där buggar till och med används som försäljnings argument.

Det här ser inte alls ut som samma typ av spel, ser ut som de verkligen försöker göra ett riktigt spel istället för något som skapades under en "game jam" och sedan såldes för (vad jag anser) överpris.

Skribent

En del av mig hade blivit betydligt mer intresserad om det handlade om mänskliga "björnar".


signatur

I am the black wizards.

Skrivet av Johan Olander:

En del av mig hade blivit betydligt mer intresserad om det handlade om mänskliga "björnar".

Bear Grylls.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

En del av mig hade blivit betydligt mer intresserad om det handlade om mänskliga "björnar".

https://www.youtube.com/watch?v=gQWAxgPR0yU
Detta kanske?

Inaktiv

Det börjar bli om det inte redan blivit en inflation på spel med ordet "simulator" i. I vissa fall passar namnet (truck, farm, flight), i andra är det lite ironiskt (surgeon) och i fallet Goat Simulator är det bara idiotiskt. Som någon sade är det buggigt även om det verkar vara en "feature" men att sätta ordet "simulator" i titeln bara för att det ska sälja mer gör mig besviken. Bara för att man spelar som en Get gör det inte det nödvändigtvis till en simulator. I så fall kan man väl sätta simulator efter namnet på i princip alla spel.

TLDR; Ordet "Simulator" börjar bli urvattnat och över/felanvändt.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Cliffie:

På samma gång som att jag tycker att den här typen utav spel är kul och att det får mig att skratta så kan jag inte låta bli att känna mig lite ledsen på något vis.

Både goat och bear simulator är meningen att de ska se B ut och det är lite det man skrattar åt... men är spelen verkligen bra? Folk har självklart rätten att lägga sina pengar på det de vill och bara för att bear simulator inte varit där och slukat upp pengar så betyder inte det att några mer "seriösa" spel på kickstarter skulle fått cash... men en liten del av mig känner bara, vill vi belöna den här typen av spel så mycket? Vill vi verkligen skicka signalerna att det är den här typen utav spel konsumenten vill ha? För tro mig, det kommer dyka upp en hel del "simulators" bara på grund av hur fruktansvärt bra goat simulator har sålt på steam.

Bear simulator känns mer seriöst än Goat simulator, som inte ens var en simulator. Det var bara ett buggigt spel på en liten yta och borde ha max kostat 20 kronor.

Borde varit F2P utan microtransactions...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Brona:
Skrivet av Smoo87:

Om man kan "invardera" folks picnics och slita folk i stycken, så är detta givetvis ett köp ^^

Eller brotta ner dom, bajsa på dom, kidnappa ungen och föda upp den i en grotta till Bear Man - Parkens konung.

Bear Simulator: The return of ManBearPig!

Medlem

"Hej, vi har just kopierat någon annans överraskande framgångsrika idé, pengar tack"

Näe, kommer inte att hända.

Medlem
Skrivet av Brona:
Skrivet av Smoo87:

Om man kan "invardera" folks picnics och slita folk i stycken, så är detta givetvis ett köp ^^

Eller brotta ner dom, bajsa på dom, kidnappa ungen och föda upp den i en grotta till Bear Man - Parkens konung.

Yeah! Träna upp ungen till en kallblodig mördar bearman

Medlem

Namnet "Goat Simulator" var ju ett skämt!
Jag tycker att spelet är roligt.
Och snyggare än jag trodde.


signatur

autograph

Medlem

Om "Zoidberg simulator" kommer så...


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

- Såg just nu på Steam: "Car Mechanic Simulator 2014".
http://store.steampowered.com/app/270850/

Now you can own and operate your own auto repair service with PlayWay’s Car Mechanic Simulator 2014. Car Mechanic Simulator 2014 gives you the behind the scenes view of the daily dealings at local garages and dealership repair shops.
Car Mechanic Simulator 2014 is a must have for auto mechanics and fans of the world’s most popular autos!


signatur

autograph

Medlem

Lev björnliv med Bear Simulator
29 kommentarer
Av Mattias Frost 2014-03-23 13:58
---------------------------------------------
Det är nu herr Frost ska titta in och skriva "first!"

Medlem

jag vill ha en grod simulator.

Men varför gnäller alla på Goat simulator?

Har ni glömt att det väl bara var ett test av utvecklarna för sin grafikmotor? Sen började folk vilja spela och tjatade på dom att släppa en spelbar version.

Det enda man kan gnälla på är ju priset. Det är ju inget riktigt spel


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Alltså yrkes-simulatorer kan jag förstå, men djursimulatorer det är jag tveksam till. Goat Simulator ser jag som ett roligt och lyckat experiment, men det får inte bli hur många djursimulatorer som helst heller. Risken är att det kommer att bli för mycket av det goda och att minnena av dem blir dåliga.

Vad har vi att vänta efter Bear simulator? Moose, deer, wolf, dog and cat? Det jag menar är, vad kan de göra mer för att det inte ska bli repetitivt på lång sikt.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem
Skrivet av Smoo87:

Om man kan "invardera" folks picnics och slita folk i stycken, så är detta givetvis ett köp ^^

Se upp för parkvakten bara


signatur

Game long and prosper

Medlem

Simulatorer är för Sverige vad Nazism var för Tyskland på 30-talet. Och fansen till båda är lika skrämmande hjärntvättade.

Medlem
Skrivet av The Gamer:

Alltså yrkes-simulatorer kan jag förstå, men djursimulatorer det är jag tveksam till. Goat Simulator ser jag som ett roligt och lyckat experiment, men det får inte bli hur många djursimulatorer som helst heller. Risken är att det kommer att bli för mycket av det goda och att minnena av dem blir dåliga.

Vad har vi att vänta efter Bear simulator? Moose, deer, wolf, dog and cat? Det jag menar är, vad kan de göra mer för att det inte ska bli repetitivt på lång sikt.

- Husdjur finns ju sedan länge i Sims.


signatur

autograph

Medlem

Gud simulator?
"God mode". Det vore väl en bra idé!?
Men det finns ju redan i massor av spel, som fusk...


signatur

autograph

Den flygande björnen kan väl inte bli annat än en fullträff?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

"Beer Simulator"?


signatur

autograph

Medlem

- Hund och varg finns i Cod-Ghosts.


signatur

autograph

Medlem

Jag skyller på furries

12
Skriv svar