Se högupplöst Dark Souls 2 på pc

Robot
Se högupplöst Dark Souls 2 på pc

Planerar du att spela Dark Souls 2 på pc? Se hur snyggt det kan vara.

#dark-souls-2-2


Medlem
Se högupplöst Dark Souls 2 på pc

Upplösning i all ära men jag tyckte inte grafiken imponerade direkt, är det här gjort för att liras på mobiler eller nått kanske? Gubbar som försvinner innan kroppen ens hunnit ramla till marken känns ju lite snålt dessutom.

Medlem

Jag måste tyvärr hålla med ovanstående skribent. Är det här verkligen på högsta grafikinställningarna?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Skrivet av FL3JM:

Upplösning i all ära men jag tyckte inte grafiken imponerade direkt, är det här gjort för att liras på mobiler eller nått kanske? Gubbar som försvinner innan kroppen ens hunnit ramla till marken känns ju lite snålt dessutom.

Håller med om att grafiken inte är top-of-the-line. Men detta är verkligen inte ett spel där grafiken gör sitt, trots den något utdaterade grafiken så lyckas det verkligen med att sätta stämningen och atmosfären på topp! :). Du borde testa, kanske inte till fullpris nu om du är skeptisk, men senare.
______________________________________________

Tycker det överlag ser skarpare ut, något bättre/skarpare texturer. Men framförallt så tycker jag det känns som om att det flyter bättre. ^^

Någon som vet om DS2 kommer ha samma moddningsmöjligheter som DS1? I så fall kan man ju förvänta sig bättre texturer för miljöer och liknande sen framöver

Medlem

Tycker alla tre spelen är helt underbara och grafiken har aldrig varit "the shit". Men det här är väldigt likt hur det ser ut på min trötta 360.... och hur demon's souls ser ut på min än tröttare ps3:a ^^

Medlem

Om man kritiserar spelet pga grafiken så har man inte spelat de tidigare spelen med ett leende.

Jag älskar darksouls för att det är ett svårt att bra spel. Hypen ligger bara hos mig och jag kommer spela darksouls 2 oavsett hur grafiken är.

Medlem
Skrivet av FL3JM:

Upplösning i all ära men jag tyckte inte grafiken imponerade direkt, är det här gjort för att liras på mobiler eller nått kanske? Gubbar som försvinner innan kroppen ens hunnit ramla till marken känns ju lite snålt dessutom.

kropparna försvinner inte dom försvinner i en "explotion" av vad jag kan kalla för "soul dust" eller nått ^^ vill också adda att det är just dessa "monster" som försvinner, alla mobs försvinner inte i spelet.

Medlem

De ljuger om och om igen men vi köper iaf.
Så vi alla bör hålla käften. Vi har ingen rätt att klaga.

Medlem

Dark Souls på pc är som att sminka en gris. Hur högupplöst det än verkar vara så är det fortfarande en konsolportning där tooltips visar handkontrollens knappar osv.

Medlem
Skrivet av PsyX:

De ljuger om och om igen men vi köper iaf.
Så vi alla bör hålla käften. Vi har ingen rätt att klaga.

och vad är det som de ljuger om, om jag får fråga?

Jag är nöjd bara spelet kommer till PC och gameplayet är bra om de har sminkat upp spelet lite kan man väll se som en bonus men dark souls spelar man för spelet, inte för att det ska se bra ut.

Dark souls 1 ser bra mycket sämre ut än 2an och det är skitkul ändå eftersom spelet i sig är så bra och så svårt till skillnad från med man vardagligen spelar

Medlem
Skrivet av PsyX:

De ljuger om och om igen men vi köper iaf.
Så vi alla bör hålla käften. Vi har ingen rätt att klaga.

Som konsument att jag all rätt att klaga.

Medlem

Om man dissar spel pga grafik så är man smått retarded. Det spelar ingen roll om det ser ut som det gör eller som BF4(det är väl det snyggaste spelet nu enligt the pc elitist mob?).

Så länge grafiken fungerar så är det gameplay som är det viktiga.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Om man dissar spel pga grafik så är man smått retarded. Det spelar ingen roll om det ser ut som det gör eller som BF4(det är väl det snyggaste spelet nu enligt the pc elitist mob?).

Så länge grafiken fungerar så är det gameplay som är det viktiga.

Grafiken gör stämningen. Titta bara på Diablo 3 hur dom lyckades förstöra den kusliga stämningen med barnslig WoW-grafik och manga-stuk på slagen (rörelserna är oändligt snabba trots jättestora/tunga vapen tillsammans med nån swoosh-grafik som släpar efter vapnet, men med tanke på hur snabbt dom svingar vapnena så kanske det blir så hög friktion mot luften att det börjar brinna på ytan likt en rymdfärja som inträder i atmosfären). Har man grafik som Team Fortress så är det svårt att göra något läskigt, oavsett hur många zombies och högar med döskallar man placerar ut.

Medlem
Skrivet av Zedrix:

Dark Souls på pc är som att sminka en gris. Hur högupplöst det än verkar vara så är det fortfarande en konsolportning där tooltips visar handkontrollens knappar osv.

*kliar mig i huvudet*

Har du kört DaS? Tooltipsen består av meddelanden på marken som du väljer om du vill läsa eller inte själv. På det dessutom så finns dom bara i första minidelen av spelen (anledningen till att jag inte skrev tutorial var för tyckte inte det kändes som en tutorial i 2an). För dom som laddat ner spelet eller inte orkar läsa igenom en manual kan det vara ganska skönt att ha alternativet att läsa några meddelanden i spelet

Medlem
Skrivet av FL3JM:
Skrivet av PcKaffe:

Om man dissar spel pga grafik så är man smått retarded. Det spelar ingen roll om det ser ut som det gör eller som BF4(det är väl det snyggaste spelet nu enligt the pc elitist mob?).

Så länge grafiken fungerar så är det gameplay som är det viktiga.

Grafiken gör stämningen. Titta bara på Diablo 3 hur dom lyckades förstöra den kusliga stämningen med barnslig WoW-grafik och manga-stuk på slagen (rörelserna är oändligt snabba trots jättestora/tunga vapen tillsammans med nån swoosh-grafik som släpar efter vapnet, men med tanke på hur snabbt dom svingar vapnena så kanske det blir så hög friktion mot luften att det börjar brinna på ytan likt en rymdfärja som inträder i atmosfären). Har man grafik som Team Fortress så är det svårt att göra något läskigt, oavsett hur många zombies och högar med döskallar man placerar ut.

DS2 har tonvis med stämning pga av grafiken, även om man inte kan se varje hårstrå på NPC'ernas huvud.


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem

Det som är den stora grafiska ändringen mellan konsol och pc är ju FPSen om något. 60+ fps istället för 30 är en rätt enorm skillnad.

Vad gäller resten av grafiken så tycker jag DS2 ser bra ut. Det har massor med stil och atmosfär även om texturerna saknar upplösning ibland. Idealiskt hade jag velat sett HD texturer på PC versionen... men jag kan ju inte direkt påstå att jag förväntade mig att det skulle hända. Konsolerna är 10 år gamla och om PCn ska använda assets och tekniker som ska fungera på dem så ser det ut såhär. DS2 är, tyvärr, inte ett next gen spel.

Medlem
Skrivet av FL3JM:
Skrivet av PcKaffe:

Om man dissar spel pga grafik så är man smått retarded. Det spelar ingen roll om det ser ut som det gör eller som BF4(det är väl det snyggaste spelet nu enligt the pc elitist mob?).

Så länge grafiken fungerar så är det gameplay som är det viktiga.

Grafiken gör stämningen. Titta bara på Diablo 3 hur dom lyckades förstöra den kusliga stämningen med barnslig WoW-grafik och manga-stuk på slagen (rörelserna är oändligt snabba trots jättestora/tunga vapen tillsammans med nån swoosh-grafik som släpar efter vapnet, men med tanke på hur snabbt dom svingar vapnena så kanske det blir så hög friktion mot luften att det börjar brinna på ytan likt en rymdfärja som inträder i atmosfären). Har man grafik som Team Fortress så är det svårt att göra något läskigt, oavsett hur många zombies och högar med döskallar man placerar ut.

Tror han menar mellan top notch verklighetstrogen grafik och, ja sämre grafik som försöker se någorlunda verklighetstroget ut.

Medlem

Något gör dom rätt tror jag. För jag har kört spelet varje dag sen det kom till ps3. Min nya ps4 används nästan bara av min 4 åring nu trots att det inte är någon brist på spel till den! Co op/mp delen är så mycket roligare i 2an. Det enda som är sämre är att spelet kan kännas lite för lätt ibland när man får hjälp. Men på samma gång är det skönt att avancera lite snabbare och hjälpa andra att klara dom roligaste bossarna flera gånger om! Spelet är ju mega stort jag är mer en nöjd!

Medlem

so smooth, so silky

Medlem

ÄH! detta dravvel om grafiken! Detta kommer bli awesome!

Edit: Efter jag laddat ner klippet och kollat hur det ser ut tycker ja då inte detta ser så brutalt fult ut faktiskt. visst kanske inte EA budget precis mene har dom lyckats bra med portningen och en stabil 60fps så kommer detta bli en underbar helg!

Medlem
Skrivet av Ascendancy:
Skrivet av FL3JM:
Skrivet av PcKaffe:

Om man dissar spel pga grafik så är man smått retarded. Det spelar ingen roll om det ser ut som det gör eller som BF4(det är väl det snyggaste spelet nu enligt the pc elitist mob?).

Så länge grafiken fungerar så är det gameplay som är det viktiga.

Grafiken gör stämningen. Titta bara på Diablo 3 hur dom lyckades förstöra den kusliga stämningen med barnslig WoW-grafik och manga-stuk på slagen (rörelserna är oändligt snabba trots jättestora/tunga vapen tillsammans med nån swoosh-grafik som släpar efter vapnet, men med tanke på hur snabbt dom svingar vapnena så kanske det blir så hög friktion mot luften att det börjar brinna på ytan likt en rymdfärja som inträder i atmosfären). Har man grafik som Team Fortress så är det svårt att göra något läskigt, oavsett hur många zombies och högar med döskallar man placerar ut.

DS2 har tonvis med stämning pga av grafiken, även om man inte kan se varje hårstrå på NPC&#039;ernas huvud.

Det där är en smaksak

Medlem

Grafiken är väll inte bättre än i Demon's Souls eller Dark Souls men i dessa spel är det helheten, atmosfären och rädslan att dö efter en halvtimmes kämpande som gör att spelet är bra.

Kul fakta om Demon's Souls, det är det hittills enda spelet där jag har sett en slider mellan male och female

Medlem
Skrivet av FL3JM:
Skrivet av PcKaffe:

Om man dissar spel pga grafik så är man smått retarded. Det spelar ingen roll om det ser ut som det gör eller som BF4(det är väl det snyggaste spelet nu enligt the pc elitist mob?).

Så länge grafiken fungerar så är det gameplay som är det viktiga.

Grafiken gör stämningen. Titta bara på Diablo 3 hur dom lyckades förstöra den kusliga stämningen med barnslig WoW-grafik och manga-stuk på slagen (rörelserna är oändligt snabba trots jättestora/tunga vapen tillsammans med nån swoosh-grafik som släpar efter vapnet, men med tanke på hur snabbt dom svingar vapnena så kanske det blir så hög friktion mot luften att det börjar brinna på ytan likt en rymdfärja som inträder i atmosfären). Har man grafik som Team Fortress så är det svårt att göra något läskigt, oavsett hur många zombies och högar med döskallar man placerar ut.

Så Diablo 2 som hade äldre och mindre tekniskt imponerande grafik har bättre grafik än Diablo 3?
Ja, jag håller med. Fullständigt. Diablo 2 har bättre grafik än Diablo 3 just för att Diablo 2s grafik fångar mer stämning, TROTTS att det är pixligt as fuck.

Jag talade om tekniskt sett bra grafik, inte estetiskt sett.


signatur

// Bacon <3

Moderator | Testpilot
Skrivet av FL3JM:
Skrivet av PcKaffe:

Om man dissar spel pga grafik så är man smått retarded. Det spelar ingen roll om det ser ut som det gör eller som BF4(det är väl det snyggaste spelet nu enligt the pc elitist mob?).

Så länge grafiken fungerar så är det gameplay som är det viktiga.

Grafiken gör stämningen. Titta bara på Diablo 3 hur dom lyckades förstöra den kusliga stämningen med barnslig WoW-grafik och manga-stuk på slagen (rörelserna är oändligt snabba trots jättestora/tunga vapen tillsammans med nån swoosh-grafik som släpar efter vapnet, men med tanke på hur snabbt dom svingar vapnena så kanske det blir så hög friktion mot luften att det börjar brinna på ytan likt en rymdfärja som inträder i atmosfären). Har man grafik som Team Fortress så är det svårt att göra något läskigt, oavsett hur många zombies och högar med döskallar man placerar ut.

Då är det stilen Blizzard valt som det är fel på inte GRAFIKEN i säg. Grafiken i spelet är riktigt fin för det den ska göra.

Precis som att säga att Grafiken i Minecraft är dålig. Den gör vad den ska göra och mer behövs inte. FInns något spel till 360n som kör samma blocksystem men med finare färger, texturer etc men det ser bara fel ut i jämförelse med Minecraft.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Undrin:

Om man kritiserar spelet pga grafiken så har man inte spelat de tidigare spelen med ett leende.

Jag älskar darksouls för att det är ett svårt att bra spel. Hypen ligger bara hos mig och jag kommer spela darksouls 2 oavsett hur grafiken är.

Men om man gör en artikel som säger att grafiken är top notch så är det itne konstigt att folk klagar på den.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Moderator | Testpilot
Skrivet av 92_slayer:
Skrivet av Undrin:

Om man kritiserar spelet pga grafiken så har man inte spelat de tidigare spelen med ett leende.

Jag älskar darksouls för att det är ett svårt att bra spel. Hypen ligger bara hos mig och jag kommer spela darksouls 2 oavsett hur grafiken är.

Men om man gör en artikel som säger att grafiken är top notch så är det itne konstigt att folk klagar på den.

Om man inte säger att det är topnotch för plattformen. Spelet är i grunden ett 360/PS3 spel och i det stuket så är grafiken ingen besvikelse. Hur man än vrider och vänder på det så är PC versionen en port med grafikinställningar, kontroller samt optimering som passar just PC.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av FL3JM:
Skrivet av PcKaffe:

Om man dissar spel pga grafik så är man smått retarded. Det spelar ingen roll om det ser ut som det gör eller som BF4(det är väl det snyggaste spelet nu enligt the pc elitist mob?).

Så länge grafiken fungerar så är det gameplay som är det viktiga.

Grafiken gör stämningen. Titta bara på Diablo 3 hur dom lyckades förstöra den kusliga stämningen med barnslig WoW-grafik och manga-stuk på slagen (rörelserna är oändligt snabba trots jättestora/tunga vapen tillsammans med nån swoosh-grafik som släpar efter vapnet, men med tanke på hur snabbt dom svingar vapnena så kanske det blir så hög friktion mot luften att det börjar brinna på ytan likt en rymdfärja som inträder i atmosfären). Har man grafik som Team Fortress så är det svårt att göra något läskigt, oavsett hur många zombies och högar med döskallar man placerar ut.

Vänta, va Diablo 2 kusligt menar du? Animationerna va väl precis lika over the top i D2 som i D3?
http://www.co-optimus.com/images/upload/image/diablo2palsorc....

Jag OJ va verklighetstroget och läskigt det är!
Se den här tråden för att få dina vackra drömmar om hur realistiskt och mörkt D2 var krossade för all framtid:
http://diablo.incgamers.com/forums/showthread.php?708007-Does...

Se knight wolfs posts.

OnT: Mmm, ser riktigt lent ut! Kan knappt vänta!


signatur

HELL BOB! DU DEN ALLSMÄKTIGE! DU ÄR EN!
Tjock nörd i Dublin

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=ykbT03r_9Zo

https://www.youtube.com/watch?v=WFQoLN89_j8

Bara att kolla in dessa. Dark Souls 2 skulle kunna ha varit riktigt jävla stiligt. Visst blir man en aning besviken.

Jag gissar på att det är konsolen som som sätter käppar i hjulet, igen.

Hur som helst så kommer jag köpa spelet oavsett, älskade 1an och 2an verkar vara grymt det också. PC har ju en del fruktansvärt bra moddare som kanske kan piffa upp det grafiska lite.

Man får hoppas på framtida Demon Souls / Dark Souls uppföljare att det grafiska kan hänga på lite också.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Zedrix:

Dark Souls på pc är som att sminka en gris. Hur högupplöst det än verkar vara så är det fortfarande en konsolportning där tooltips visar handkontrollens knappar osv.

Vilket beror på att den som spelar använder en handkontroll, precis som det var i ettan. Använder du mus och tangentbord är det istället de knapparna som visas.

Medlem

Vanilla-grafiken spelar ingen roll eftersom Dark Souls har en extremt dedikerad och grym fanbase som kommer modda sönder spelet trots att det inte finns officiellt modstöd.

Längtar som in i helvete.

12
Skriv svar