Bombastisk trailer för warplots i Wildstar

Robot
Bombastisk trailer för warplots i Wildstar
Medlem
Bombastisk trailer för warplots i Wildstar

Vill så gärna att Wildstar ska releases nu men med tanke på antalet buggar jag stötte på under beta helgerna så behöver de nog ha tiden för att patcha >.<

Medlem

Humorn är åtminstone på top.

Även jag har kört betan och det är fortfarande buggigt, och optimeringen behövs förbättras avsevärt.

Utöver buggarna och dålig fps är spelet helt ok. Levlandet är dock som vilket MMO som helst, dvs ganska tråkigt. Men man vill ju se raidsen och warplots verkar ganska roligt det också.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Någon som vill ha en helg beta key till Wildstar ele har en men inte sugen

Medlem

Jo, klart överhypat spel. Dom har bra spindoctors: trailersen e roliga liksom.

Jag har preordrat ändå, mind you. Om man vill ha ett underhållande spel och kan stå ut med att det är WoW in space+extra cartoony (både i attityd och grafik) så är det nog inget dåligt köp.

Er som letar efter nästa MMO-Graal måste jag dock göra besvikna, this isn't it.

Medlem

Har två olika en till USA och en till EU

Medlem
Skrivet av Carl G:

Jo, klart överhypat spel. Dom har bra spindoctors: trailersen e roliga liksom.

Jag har preordrat ändå, mind you. Om man vill ha ett underhållande spel och kan stå ut med att det är WoW in space+extra cartoony (både i attityd och grafik) så är det nog inget dåligt köp.

Er som letar efter nästa MMO-Graal måste jag dock göra besvikna, this isn&#039;t it.

Tycker inte det är riktigt rättvist att kalla det "WoW in space" på det sättet. Visst, det har sina likheter, speciellt när det kommer till questdesign och många andra bitar (the holy trinity etc), men det är också förståeligt då det är ett (relativt) fungerande koncept och jag tycker Carbine har gjort ett bra jobb att implementera det med sin egna tvist på det i Wildstar.

I övrigt tycker jag dock att det skiljer sig tillräckligt mycket från WoW och dess åtskilliga kloner för att kunna stå på egna ben. Combatsystemet, housing, warplots för att nämna några bitar som i alla fall gör att det känns nytt och fräscht för mig.

Det påminner mycket om WoW, det kan jag inte säga annat om, men för mig är det mer positivt än negativt. Det går inte att förneka att WoW är (eller var, för er som ser det på det sättet) ett riktigt bra spel. Wildstar har lyckats fånga mycket av känslan jag fick när jag spelade WoW, fast utan att det känns som en omlackerad kopia.

Kan dock hålla med dig om att det inte är nästa MMO-Graal, i alla fall inte ännu. Det har mycket potential och från vad jag har sett av deras developers kommer det bara gå uppåt framöver för Wildstar. Det största problemet just nu är väl optimeringen och får verkligen hoppas att dom lyckas bättra till det rejält tills launch.

(Om du undrade så var min kommentar inte speciellt riktad till dig, Carl G. Ville mest bara bygga vidare lite på det du skrev.)


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem

Spelat en hel del av detta, och har numera förköpt det. Tycker att efter alla tafatta nya MMO med alla sina brister så håller detta faktiskt kvalitet.

Medlem

Det kommer nog aldrig komma en ny MMO Graal det finns för mycket spel på marknaden nu, när WoW kom var scenen relativt liten jämfört med idag.

Medlem
Skrivet av Slackerpete:

Det kommer nog aldrig komma en ny MMO Graal det finns för mycket spel på marknaden nu, när WoW kom var scenen relativt liten jämfört med idag.

Vet inte om det aldrig kommer men inte på många år, vi är mätta och det finns mycket på buffé bordet.

Medlem

Har någon här en Beta key för wildstar denna helgen så skulle jag gärna lägga händerna på den :)! Tack på förhand

Medlem
Skrivet av Samuel:

Har någon här en Beta key för wildstar denna helgen så skulle jag gärna lägga händerna på den :)! Tack på förhand

SEUW-C5JM-E4X5-74ED-K8DN - EU servern
D35U-U68C-G932-MU25-ZX39 - US servern

Enjoy, jag har ändå full beta som förköpare.

Medlem

Jag gillade det här spelet för att det till skillnad mot vad jag förväntade mig INTE var särskilt likt WoW med undantag av färgpaletten, jag såg fler likheter med många andra MMORPG's som har kommit och gått genom åren. Det är inte unikt men det har lånat det bästa från många spel som hade bra idéer i bristfällig förpackning.
Skillnaderna blir dock mer uppenbara när man levlat upp sig lite och fått ordning på spelmekaniken.

Det som gjorde det kul för mig var den ökande svårighetsgraden och framför allt de taktiska elementen i striderna, där valet av skillpalett och dina rörelser har en stor inverkan på om du vinner eller dör.

Jag är väldigt glad att FZ gav mig en betanyckel förra veckan.

Medlem

Hur man spelar i Wildstar tycker jag påminner mycket mer om Elder Scrolls Online och Guild Wars 2. Då man siktar och klämmer av sina färdigheter/abilities, till skillnad mot tab-targeting som man hittar i t.ex. World of Warcraft och Rift.

Känns som folk grundar sina liknelser mer på utseendet & grafiska stilen, snarare än hur det är att spela spelet.

Medlem
Skrivet av Slackerpete:

Det kommer nog aldrig komma en ny MMO Graal det finns för mycket spel på marknaden nu, när WoW kom var scenen relativt liten jämfört med idag.

Exakt min tanke.

1
Skriv svar