Company of Heroes 2-expansionen kommer i sommar

Robot
Company of Heroes 2-expansionen kommer i sommar

Det fristående tillägget flyttar kriget västerut, premiär kring midsommar.

#company-of-heroes-2, #company-of-heroes-2-the-western-front-armies


Medlem
Company of Heroes 2-expansionen kommer i sommar

Förhoppningsvis blir det lika roligt som ettan i och med den här expansionen.

För just nu är ettan, i min mening, klart roligare. Naturligtvis med Eastern Front-modden.

Medlem

Är lite kluven gentemot CoH 2.
Jag gillar det men känslan är inte lika bra som 1:an :/

Medlem

Håller med båda föregående talare.

Medlem

tyckte 2an va roligt, även multiplayerdelen. Väntar spänt på detta


signatur

Pfc Allen - So how do I look?
Shepherd - Like one of the bad guys.

Medlem

Sturmmörser!!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:

Spelet är ren politisk propaganda och revisionistiskt. Bojkott!

Some people these days.....-.-

Medlem

Håller med KatOne, ettan är helt klart ett roligare spel. Vad exakt det är som gör det till det vet jag inte, men något måste det vara.

Redaktör
Skrivet av Jakobinklubben:

Spelet är ren politisk propaganda och revisionistiskt. Bojkott!

Apropå revisionism: är det en av Stalin-Sovjets ministrar du har där i avataren?


signatur
Medlem

Hoppas de slänger in Italien, England och Frankrike också! Smart sätt att släpps dlc på. De som vill ha två nya lag köper det men man delar inte på spelarna för det.

Inaktiv
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Jakobinklubben:

Spelet är ren politisk propaganda och revisionistiskt. Bojkott!

Apropå revisionism: är det en av Stalin-Sovjets ministrar du har där i avataren?

Det stämmer, det är den legendariske Molotov.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Jakobinklubben:

Spelet är ren politisk propaganda och revisionistiskt. Bojkott!

Apropå revisionism: är det en av Stalin-Sovjets ministrar du har där i avataren?

Sätt inte igång honom. Snart börjar han rabbla om all möjlig skit igen, och undviker mirakulöst avstängning än en gång när han rättfärdigar folkmord.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Jakobinklubben:

Spelet är ren politisk propaganda och revisionistiskt. Bojkott!

Apropå revisionism: är det en av Stalin-Sovjets ministrar du har där i avataren?

I kvällens avsnitt av "Dödlig Fångst": Kapten Tompa på F/V Fragzone får en röding på kroken. Släng tillbaks den, de bits!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Inaktiv
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Jakobinklubben:

Spelet är ren politisk propaganda och revisionistiskt. Bojkott!

Apropå revisionism: är det en av Stalin-Sovjets ministrar du har där i avataren?

Sätt inte igång honom. Snart börjar han rabbla om all möjlig skit igen, och undviker mirakulöst avstängning än en gång när han rättfärdigar folkmord.

På vilken etnicitet?


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Jakobinklubben:

Spelet är ren politisk propaganda och revisionistiskt. Bojkott!

Apropå revisionism: är det en av Stalin-Sovjets ministrar du har där i avataren?

Sätt inte igång honom. Snart börjar han rabbla om all möjlig skit igen, och undviker mirakulöst avstängning än en gång när han rättfärdigar folkmord.

På vilken etnicitet?

Lägg ner för bövelen. Det finns andra platser på internet där du kan sprida din dynga. Här pratar vi företrädesvis spel.

Redaktör
Skrivet av Absinth:
Skrivet av Jakobinklubben:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Jakobinklubben:

Spelet är ren politisk propaganda och revisionistiskt. Bojkott!

Apropå revisionism: är det en av Stalin-Sovjets ministrar du har där i avataren?

Sätt inte igång honom. Snart börjar han rabbla om all möjlig skit igen, och undviker mirakulöst avstängning än en gång när han rättfärdigar folkmord.

På vilken etnicitet?

Lägg ner för bövelen. Det finns andra platser på internet där du kan sprida din dynga. Här pratar vi företrädesvis spel.

Rätt, denna tråd ska handla om spel. Bra uppstyrt.


signatur
Inaktiv

Spelet, och inget annat, handlar om att protagonisterna skjuter ihjäl sina egna och är allmänt sviniga. Bränner ner hus med civila och är elaka mot katoliker (surprise). Till råga på det annonseras det på segerdagen, vilket är ett hån mot de 30 miljoner som fick sätta livet till i kampen mot fascismen. Det är ingen slump, det är mycket osmakligt och angreppen som följer är historielöst uppiskade halmgubbar med ursprung i det liberala idémonopolet.

Spelet plockades bort från hyllorna i de ryska staterna just för att det medvetet spottar på minnet av uppoffringarna som gjordes.

Om det måste motiveras ytterligare:
https://www.youtube.com/watch?v=2m4SCUaBHS8


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:

Wall of text.

Och vad har det med Company of Heroes 2: the Western Front Armies att göra?

Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:

Spelet, och inget annat, handlar om att protagonisterna skjuter ihjäl sina egna och är allmänt sviniga. Bränner ner hus med civila och är elaka mot katoliker (surprise). Till råga på det annonseras det på segerdagen, vilket är ett hån mot de 30 miljoner som fick sätta livet till i kampen mot fascismen. Det är ingen slump, det är mycket osmakligt och angreppen som följer är historielöst uppiskade halmgubbar med ursprung i det liberala idémonopolet.

Spelet plockades bort från hyllorna i de ryska staterna just för att det medvetet spottar på minnet av uppoffringarna som gjordes.

Om det måste motiveras ytterligare:
https://www.youtube.com/watch?v=2m4SCUaBHS8

Kan inte ta någon seriöst som inte kan framföra sin kritik utan att kalla en spelstudio för "nazister" på helt lösa grunder. Kan hålla med om att ryssarna är överdrivet porträtterade i spelet och att de kunde ha gjorts bättre men om spelet hade gjorts i Ryssland så hade det bara blivit ren och skär propaganda för hur bra Stalin var och att de ryska soldaterna var små änglar allihopa, särskilt mot tyska och andra kvinnor i kriget

Att spelet sen blev bannat är väl inte heller så konstigt? Man får inte prata illa om Stalin eller om att ryssarna skulle ha gjort någonting annat i historien än att ha varit änglar i Ryssland. Rysslands regering gick till och med ut och sa efter att spelet släpptes, att de kommer stötta spel ekonomiskt som är patriotiska och att spel som är anti-patriotiska kommer förbjudas.

http://www.gamespot.com/articles/russian-government-to-fund-p...


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Inaktiv

Fortsätter diskussionen om spel:

Problemet är att det inte är överdrivet som i Red Alert, utan på ett seriöst sätt med dåligt uppsåt. Sudden Strike, Wargame, Close Combat mycket bättre liknande spel, och de gör sin grej utan att blanda in särskilt mycket politisk propaganda.

Välbalanserade spel är tex Stalin Subway där man avvärjer en kupp mot Stalin eller Hammer and Sickle.

Observera att det inte är jag som blandar in prat utanför spelsfären, det sker snarare i diverse orimliga påhopp.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem

Jag kan säga med detsamma man köper inte company of heroes för att lira campaign.. det är multiplayer som gäller så vem bryr sig om dom stackars ryssarna inte fick visa sin mest lysande sida i nån cutscene? (Och allt som hände i cutscenes har även hänt på riktigt, om i lika stor skala som ofta framställt i västmedia kan sen diskuteras)

SC2 wings of liberty singelplayer story var ju fruktansvärt dålig och ologiska beslut av raynor från början till slut.. men ingen klagade.. varför? för man lirar igenom singelplayer en gång snabbt sen e det multiplayer.. eller så slutar man spela.. enkelt. Samma med Coh2.

Sen tycker jag du Jakobinklubben har sagt din åsikt om detta spel nu tillräckligt många gånger, ja vi fattar du hatar spelet, kan du hålla käften nu?

Medlem

Sen vill jag ännu säga om ni som redan har coh2 men inte spelat på ett tag rekommenderar jag er att prova det på nytt, sen mars-april kom det ganska stor overhaul till combat så early game känns mer som coh1. Dvs ett längre early game där cover faktiskt spelar en stor roll. Spelet e faktiskt otroligt roligt nu.

Medlem

Gött att panga på annat än ryssar!

Medlem

spelet sög ju hårt.

Medlem
Skrivet av SpajN:

Sen vill jag ännu säga om ni som redan har coh2 men inte spelat på ett tag rekommenderar jag er att prova det på nytt, sen mars-april kom det ganska stor overhaul till combat så early game känns mer som coh1. Dvs ett längre early game där cover faktiskt spelar en stor roll. Spelet e faktiskt otroligt roligt nu.

¨
Helt rätt! Spelet känns betydligt bättre nu och riktigt kul är det

Som tidigare skribenter sagt - ös på med fler armeer!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av SpajN:

Sen vill jag ännu säga om ni som redan har coh2 men inte spelat på ett tag rekommenderar jag er att prova det på nytt, sen mars-april kom det ganska stor overhaul till combat så early game känns mer som coh1. Dvs ett längre early game där cover faktiskt spelar en stor roll. Spelet e faktiskt otroligt roligt nu.

Jag håller med dig helt och fullt.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Det här kommer bli king! CoH2 har sakta men säkert blivit bättre för varje patch. Och nu har det gått om 1'an. Och denna expansion är väl tajmad också.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av SpajN:

Sen vill jag ännu säga om ni som redan har coh2 men inte spelat på ett tag rekommenderar jag er att prova det på nytt, sen mars-april kom det ganska stor overhaul till combat så early game känns mer som coh1. Dvs ett längre early game där cover faktiskt spelar en stor roll. Spelet e faktiskt otroligt roligt nu.

¨
Helt rätt! Spelet känns betydligt bättre nu och riktigt kul är det

Som tidigare skribenter sagt - ös på med fler armeer!

Jag håller verkligen med. Balanseringen är vekligen finfin nu. Bästa rts utan snack nu.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Inaktiv

2:an tappade allt det som gjorde 1:an roligt.
Peter Qumsieh, idioten som är ansvarig för balansen har sagt att 2v2, 3v3 och 4v4 är bara för "skojs skull" och behöver inte balanseras. Skojs skull? Är inte alla spel, även 1v1 spel för "skojs skull"?
För övrigt så var det 3v3 och 4v4 matcherna som var kul! Peter Qumsieh och 2 andra från dev teamet förlorade med sina maxade commanders mot 3 noobs i en streamad match på twitch. Efter matchen så ställdes frågan "vad hände? Känns inte Ryssarnas SU-85 en aning för stark?" Svaret från Peter Qumsieh var, "lol, 3v3 är ju bara för skojs skull.. ingen bryr sig"
Kommer aldrig köpa något från Relic igen, så länge det mongot är kvar i företaget.. ALDRIG!

Medlem
Skrivet av classon81:

2:an tappade allt det som gjorde 1:an roligt.
Peter Qumsieh, idioten som är ansvarig för balansen har sagt att 2v2, 3v3 och 4v4 är bara för "skojs skull" och behöver inte balanseras. Skojs skull? Är inte alla spel, även 1v1 spel för "skojs skull"?
För övrigt så var det 3v3 och 4v4 matcherna som var kul! Peter Qumsieh och 2 andra från dev teamet förlorade med sina maxade commanders mot 3 noobs i en streamad match på twitch. Efter matchen så ställdes frågan "vad hände? Känns inte Ryssarnas SU-85 en aning för stark?" Svaret från Peter Qumsieh var, "lol, 3v3 är ju bara för skojs skull.. ingen bryr sig"
Kommer aldrig köpa något från Relic igen, så länge det mongot är kvar i företaget.. ALDRIG!

Tror han menade att 3v3 och 4v4 är knappast competative vilket det inte är. Det är nästintil omöjligt att balansera alla units för stora teamgames och samtidigt ha samma units användbara i 1vs1. Dessutom SU-85 är knappast OP.

12
Skriv svar